Kauniita unia, oman kullan kuvia

Me ei saada tätä meidän muksua ikinä nukkumaan ennen klo 23... :( mitähän me tehdään väärin :rolleyes: ja mä olisin ite hyvin iltauninen. Olis ihanaa kun lapsi nukkuis tuollaisia unia kuin teillä täällä.

Meillä poju nukahtaa 22.30-24 ja nukkuu aamuun asti *koputan puuta!!*
Me ollaan miehen kanssa kummatkin iltakukkujia niin tämä rytmi sopii meille paremmin kuin hyvin :shy:

Naksu ei meillä nukuta lähellekään noin hyvin kuin monilla täällä, jos yhtään lohduttaa :-) nukkumaan mennään kyllä ajoissa n klo 21 mutta vierestä on turha kuvitella poistuvansa tai poitsu herää. No olenpahan ehtinyt lukemaan nipun lehtiä ja kirjoja :-) ja olen myös iltauninen joten mieluummin näin kuin että valvois myöhään. Viime yö oli aika raskas kun poika,päätti ettei voi nukkua jos ei tissi ole suussa tai ainakin kiinni nenässä. Nyt on äitillä vähän selkä jumissa...

Täällä poitsu meni nukkumaan 21:30 ja isi ja äiti jäi vielä kukkumaan telkan ääreen. Viiden maissa mahdoton nyrkkien lutkutus alkoi kopassa, joten äiti tarjoili toisen tissin, vaihdettiin vaippa ja poitsu pääsi äidin viereen vielä nukkumaan. Ennen seitsemään alkoi mahdoton potkiskelu, pyöriminen, ähkintä ja viimein vihainen kiekaisu. Äiti yritti laittaa toisen tissin suuhun, niin tuli vain vihainen huuto. Sitten kun silmät ristissä nousin sängyltä ylös, niin pojalla oli hymy korvissa ja kädet ojossa. :grin Meinasi varmaan, että onhan tässä jo lorvittu tarpeeksi kauan että ylös vaan. Sitten kun pääsi ylös, niin hymyillen ja höpötellen seurasi äitin ja isin aamupalan syömistä sitterissä. Äsken se toinenkin tissi syötiin ja nyt nukutaan sohvalla äidin jalan vieressä. :)

Knyttet meillä oli sama. Tyttö meni itkuskelun jälkeen 21 omaan sänkyyn nukkumaan mutta heräs jo 22 eikä mikään muu ku tissi kelvannut. Mä oon nukkunut koko yön mitä omituisimmissa asennoissa ja osan yötä puoliks pinnasängyssä kun en oo uskaltanut yrittää siirtää nukkuvaa vauvaa ettei se herää. Toivottavasti tää on vaan joku 3kk juttu.

Pidetään Mirkku peukkuja :-) vieretysten me aina nukutaan mutta normaalisti pystyn kyllä vaihtamaan asentoa herran heräämättä. Nyt aamupäikkäreiden aikaan olen koittanut jumpata ja venytellä selkää ja nyt se jo alkaa tuntua omalta :-)

No musta ainakin tuntuu, että tämä poitsu on kova kujeilija niin kuin isänsäkin. :grin Iltaunille monesti kun vien sylissä koppaan, niin on mukamas ihan umpiunessa ja jää nukkumaan. Hetken päästä alkaa kopassa maruutus ja kun menen kurkkaamaan, niin silmät pyöreänä tapittaa ja hymyilee kuin hangon keksi. :) Heti kuin sanoisi että: "hähää, enpäs nukkunutkaan!". Eihän siinä voi muuta kuin hymyillä takaisin ja antaa sydämen sulaa. :rolleyes::Heartblue

Empä oo abaut 3kk käyny täällä foorumilla kun on ollu nii ihanaa olla ton pojan kaa (Leevi) ja katella ja ihmetellä sitä ihanaa rakkaus pakkausta :Heartred Meillä nukutaan kyllä todella vaihtelevasti öisin.. välillä heräilään puolentoista tunnin välein ja välillä nukutaan eka pätkä jopa 5 tuntii..

Meijän ilta rutiini menee suurinpirtein näin:
21.30 iltatoimet (pyllypesu, naamapesu, rasvaus ja yöppäri päälle)
21.40 samutetaan kaikki valot että on mahdollisimman pimeetä ja alan imettämään (täysimetän)
22.00 on syöny ittensä kylläseks (toivonmukaan) kun ei tissi enään kelpaa, ja siirän sen omaan sänkyyn kun on vielä hereillä. voi nukahtaa eti tai sitten joutuu tutin nostaa sille pari kertaa..

Pää asiassa nukkuu öisin hyvin ja imetän öisin 22-07 noin 2-4 kertaa

05.00-06.00 otan Leevin yleensä meijän sänkyyn tissille jatkaa unia vielä 07.00-09.00..

Vaipan vaihdan ihan sen mukaan kuinka usein se öisin syö.. jos syö vaan 2 kertaa nii pärjää hyvin aamun asti samalla vaipalla mutta jos syö useimin nii vaihdan vaipan sille 05.00-06.00 ennen kun otan sen viereen tissille jatkaa unia..

Meillä on tapahtunut nyt suuri käänne nukkumisen suhteen. Viime yönä poika nukkui klo 22-05.30 ja päikkäritkin on olleet 3h mittaisia helposti. Se alkuaikojen nukkumattomuus mikä meitä jaksoi huolettaa on korjaantunut nyt sillä että on annettu korviketta lisänä. Nyt meillä on huomattavasti rauhallisempi poika joka malttaa nukkua. :)

Kyllä se knyttet vähän lohduttaa :) Pitäis ehkä koittaa tuoda poika jo aiemmin omaan sänkyyn ja tulla ite vaikka lueskelemaan siihen viereen. Tuo vaan yleensä piristyy sitä mukaa mitä enemmän kello on :eek: ei sekään ehkä olis kivaa jos pitäis aamulla herätä jo viideltä ylös, pelkään et niin kävis jos nukahtais jo aiemmin, oon nimittäin myös aamu-uninen :bag:

Mä olen onneks aamuvirkku niin sopii mulle hyvin. :-) tosin ei me kauheen aikaisin herätä, joskus 7-8. Meillä esikoinen on todellinen aamuvirkku. Siinä vaiheessa kun alkoi nukkua kokonaisia öitä herääminen alkoi klo 5-6. Se oli jo vähän liian aikaista mullekin :-) edelleen 5vuotiaana on tuo sama heräämisaika...onneks nyt voi jo sanoa että leikkii hetken itsekseen, äiti nousee kohta ;-)

7-8 oliskin ihan ok herätä :) jos pääsis vaikka kympiltä edes nukkumaan. Onneksi teidän esikoinen osaa jo leikkiä itsekseen aamusta, mä odotan kans tuota aikaa että voin sanoa poitsulle että herään ihan pian :D ei siihen onneks mee kuin ehkä se pari vuotta enää :wink

Siis tää poika on niin hyvä nukkuu yöllä et ei haittaa ku päivisin nukkuu vaa liikkuvissa vaunuissa, sylissä tai turvakalossa autossa. Nykyään en enää aamulla ees muista et millo syötii yöllä ku tää nukkuu sen 6h enneku syö pikasee yhden tissin. Mulla sammuu lamppu tyylii heti ku tissi on suussa ja sit joskus 5-6 aikaa vaihdetaa vaippaa ja höpötellää, sit pika tankkaus ja unet jatkuu :) on nii levänny olo :) päivisinki tää syö, nukkuu ja sit ollaan ja pötkötellää leikkimatolla ja höpötellään, nii lepposta ja helppoo et nautin vaa <3

Viljo on kyllä melkoinen nukkuja :-) viime yönä nukkui 11h kahdella syötällö. Ekan kerran söi 6 ja toisen kerran 8, kun esikoisen kanssa heräsin, mutta siis poitsu jatkoi unia kymmeneen. :-o isosisko oli jo ulos lähdössä, mut jouduin selittää ettei ihan just voida mennä kun veikka on viel yöunilla :-)

Mä alan epäillä että meidän jäbässä on joku unikekogeeni.. Viime yönäki nukku 22.30-7.30. Sitte käytiin vaipanvaihdolla ja otettiin pullollinen maitoa ja nukuttiin vielä 8-11 väli... On ainaki äitillä levänny olo :grin

Mä mashnu mietin tänään ihan samaa kun läheytiin 11 ulos niin poitsu nukahti vaunuihin ja heräs vasta 14 :-o toki pari kertaa piti tutti laittamas takas suuhun kun oli karannu :-)

Nyt meillä nukutaan yöt. Päiväunia max 15min pätkiä 2x, mutta klo 20 alkaa torkkumaan, syötän 22-23 noin 160-180ml maitoa ja sillä nukkua posotetaan tauotta 6.30-7.00.

Eilen laitoin illalla jättiläis vaipan (yli 7kg) ja nyt ei aamulla ollut edes märän vaipan kiukkua, hassultahan tuo näyttää, mutta tärkein on onnellinen vauva :)

Takaisin