Kauniita unia, oman kullan kuvia

Mju, meiltä lähtee kans kaikki epäkäytännöllinen vaate hyvin nopeeta kiertoon! Äitiä kiukuttaa enemmän kun lasta niitten kans tapellessa. Roosalle en vielä oo löytänyt täysin istuvaa vaatemerkkiä, on pituutta ja leveyttä keskivartalolla mutta hihat jää pitkiksi. Niitä se sitten syö ja imeksii.

No mä en ainakaan tajuais tollasta lyhytlahkeista pyjamaks :D. Me käytetään yöllä terällisiä pyjamia ja vähän sitä sun tätä merkkiä kun pyrin käytettynä ostamaan. Ei onneks oo kovin vaikeeta löytää sopivia kunhan valitsee vähän kapeamman sorttista, osa on toki liian leveitä. Meillä noi pyjamat on ihan ehdottomat yöllä kun peitto ei pysy päällä ja unipussia protestoidaan kovasti. Eipä sillä, meillä on niin kuuma että ilman peittoa pärjää hyvin.

Mä käytän vauvalla päivisin bodya ja puolipotkareita lähinnä sen takia, että kodin ulkopuolella on musta kivempi vaihtaa vaippa niiden kaa. Ja sit muistan paremmin tehdä vauvalle pesut aamulla kun teen sen samalla kun vaihdetaan päivävaatteet päälle. Mutta me siis käytettiin pitkään päivisinkin ihan pyjamia, se oli vaan niiiin paljon helpompaa vastasyntyneen kanssa. Varsinkin kun oli joitain raapimasuojallisia, ero käytännöllisyydessä haalarin ja bodyn+housujen+sukkien+tumppujen välillä oli ihan valtava :D

Meillä mennään päivällä kotona bodylla ja sukkahousuilla/potkareilla. Yöllä pidetään vetoketjullista potkupukua :)

Mä tykkään kyl myös käyttää ihan bodya ja housuja, mut muutamat kivat yökkärit/ oloasut on käytössä sekä yöllä että päivällä :-D

Meidän pikkuvauva muutti eilen vaavisängystä pinnikseen. Ei enää oikeen meinannu mahtua sinne vaavisänkyyn. Mutta pinnis tais tuntua liian väljältä kun viljo nukkui kyllä todella levottomasti. Pinniksessä heräili koko ajan, kun mun kainalossa nukkui pidempiä pätkiä. Laitoin pinniksen sivuvaunuks et on helppo siirrellä imetyksen jälkeen vaikka takas omaan petiin. Toivotaan et kohta palataan tähän nukun lähes koko yön rytmiin, kun äitiä meinee vähän väsyttää näin 10 herätyksen jälkeen. |-O

Meillä käytetää yökkäriä välillä kans koko päivän:) mutta meillä ny vaihetaat muutenki vaatteita pitkin päivää ku puklailu on aika runsasta. Samoja housuja pidetään useempana päivän, mut bodit vaihtuu:) sitku löytäs viä semmossii sukkii mikkä pysyy jalas tai ei oo liian kireet:/

Mä oon käyttäny "ulkohaalarina" sellasia yöpukuja missä on vetskari! ei oikein näillä keleillä viiti mitään villapukua pukea ulos/kauppareissulle, mutta silti tuntuu että jotain täytyy sisävaatteiden päälle laittaa! Sellaset hupparit on viimeisiä, mitä käytän. Oltiin kerran Ikeassa ja tytöllä huppari ja housut sisävaatteiden päällä. Alkoi itkeä ja piti kantaa loppu kauppareissu. Ihan kiva kun huppari oli kainaloissa myttynä ja tyttöä ei saanut mihinkään ees laskettua, et olis saanut hiukan suoristettua vaatteita... Se vaatesetti pääsi pahvilaatikkoon sen käyttökerran jälkeen!

Mutta siis collegehaalari on kätevä. Niinhän ne takin helmat nousee kainaloon eikä varmaan tunnu mukavalta saatikka lämmitä :-(

Ruppuruusa, meilläkin kasattiin pinnis eilen, mutta vielä viime yön rohiseva nuhanenä sai nauttia vaavisängyn turvasta. Itse kanssa vähän pelkään miten vaihto käy, etenkin kun viime yönäkin joutui pariinkin kertaan "rullaamaan" neidin takas uneen. Mahtaakohan pinnikseen nyt asennetut keinutusjalat toimia yhtä hyvin... Mies ei tietty ongelmaa tajua kun ei viime yönäkään heränny kun itse hyssyttelin neitiä.

Jotain muuten tytön kipeydestä taitaa kertoa se, että nukkuu nyt jo toista kertaa tänään ulkona parkissa olevissa vaunuissa. Yleensä siis herää heti kun pysähtyvät... Taitaa myös olla helpompi hengittää ulkona kuin sisällä.

Meillä on nukkunut jo kolmisen viikkoo pinniksessä. Vaihettiin ku alko pönkee päänsä kiinni laatikon reunaa. Ei huomannu mitään eroo laatikkoo ku sama kuvio laatikon pehmusteis ja pinniksen pehmusteis :) hirmu mönkijä on, viimeyönki oli kääntyny poikittai pinnikses..

Meillä pinnasänky on ollu kyllä tosi kätevä. Hyvin säilöö vauvan vaatteet, lelut, kirjat, vanhempien vaatteet, vaippoja sekä käytettynä että käyttämättöminä... :O Vieressä se vaan nukkuu.. :D Sama vaikkei vielä ois koko hökötystä tilaa viemässä ja tavaraa keräämässä..

Meillä on nukuttu jo 6 viikkoa pinnasängyssä :eek: sitä ennen nukku mun vieressä, ei se pahvilaatikko oikein ollu meidän juttu. Etenkään ku talossa on 4 kissaa ja kissat tunnetusti tykkää nukkua pahvilaatikoissa. Oli kauhee vahtiminen. Noh, pinniksessä tuo on tykänny nukkua alusta asti pitkiä unia :joyful:

Me nukuttiin vierekkäin ekat 2 kk kämppä oli niin vetoisa ja ainoa paikka pinnikselle oli mun mielestä liian lähellä ikkunaa, Suomessa jo ekasta yöstä on nukuttu omassa sängyssä ilman mitään hyssyttelyä tai tassuttelua tutti takaisin suuhun riittää useimmiten jos herää yöllä ennen kahta syömään jätän viereen nukkumaan ja kun seuraavan kerran on nälkä lykkään vain ruoan suuhun puoliunisena ja nukahdetaan molemmat :)
Joskus meidän muhammed alin muuvit on näköjään osunut mammaa muutaman kerran liikaa ja olen kääntänyt selän knääpiölle.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mäkin ajattelin Edit noin vielä reilu kuukausi sitten. Miks ees ostettiin koko pinnasänky, ku tuskin vauva sinne suostuu nukkumaan. Kunnes yhtenä iltana laitettiin tyttö sinne ja hän nukahti ihan rauhallisesti sinne... ja sen jälkee tyttö onkin nukkunu siellä lukuunottamatta niitä kertoja kun on ollu kärttynen tai oon nukahtanu imettäessä. Et äkkiä se voi muuttuakin... tai olla muuttumatta. Ota näistä pienistä nyt selvää! :)

Edit, täytyyhän niille tavaroille joku säilytyspaikka olla ;-) meillä vähän sama homma. Välillä lykkään vauvan sinne sekaan jos tarttee hetkeksi saada kädet vapaiks ;-)

Meillä kävi niin että kun Roosa nukkui ekat noin 3 viikkoa kopassa ennen kuin sai pinnasängyn, niin lopulta kun hänet sinne pinnasänkyyn nukutettiin niin heti oivalsi idean ja hyvin nukkuu.

Nukkuskai tää vaikka koiran kopissa vaan mamma ei raaski laittaa pinnikseen. ;) Eikä sen puoleen viittis nousta yöllä imettämään.. Tissi suuhun ja unet jatkuu. :)

Takaisin