Kauniita unia, oman kullan kuvia

Mä en myöskään päiväunilta vauvaa herättele, saa nukkua :) muutenkin meillä syödään kun on nälkä ja nukutaan kun on väsy. Rytmi alkaa muodostua pikkuhiljaa itsekseen esikoisen touhujen mukaan eli pidemmät aamu-unet ulkona vaunuissa 9-11 ja sama iltapäivällä 14-16. Yöunille aletaan maratontissittelyn jälkeen 20-21 aikaan :) yöllä syötän makuuasennossa, vauva on oppinut sen hyvin, sillä nälän tullen hän kääntyy sängyssä kyljelleen syömisasentoon ja alkaa kovaäänisesti valittaen imemään rystysiä :D

Mä en kans herättele:) me herätään aamulla 08:00. Sit syyän vata täytee ja hengaillaan. Sit venkku torkuttaa ja höpöttelee siihe 11:00 asti. Sit viän vaunuihin pitkille päikyille jotka on sen 3-5 tunti! Sen jälkee hengaillaa ja torkutaan:) kello 18:00 viä toisille päikyille vaunuihin ja ne kestää sen 1-2 tuntia. Sit hengaillaan ja nukkuun mennää vähä venkusta riippuen 22-00. Ja aamulla taas klo 08 herätään:)

Täällä on Sofiella ollut alusta saakka hyvä rytmi joten omaksi tehtäväksi on lähinnä jäänyt sen ylläpitäminen tai tukeminen, siksikin annan nukkua kun nukuttaa eilen kannoin ulkopäikkäreiltä sisään 1800 ja heräsi sohvalta 1830 ja ruokaa iltajumppaa ja seurustelua 21 saakka jolloin sänkyyn yöllä herättiin yhdesti syömään 03 aikaan ja seuraava herätys 07 ja pitkä heräily 08 herätys, tutti oli yöllä karussa useampia kertoja ja sitä piti suuhun lykkiä mutta hyvältä näyttää toistaiseksi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pivi kuulostaa ihan meidän päivältä paitsi et Jemppu ei nuku päivällä 5:tä tuntia :)

Herätään 8 maissa. Tehdään aamutoimet ja syödään. Sit poristaan ja touhutaan kunnes otetaan pienet nokoset :) Vaunuilee lähtään 11-12 ja neiti nukkuu 2-3 tuntia.
Seuraavat pienet tirsat otetaan 17 maissa, koitan laittaa vaunuihin nukkuu mut tohon aikaan ollaan yleensä kauppa- tai kyläreissulla. Nukkuu kopassa ja sit nostan sängylle tai sohvalle jatkaa unia jos nukkuu.
Ilta nokoset (vajaa puol tuntii) ottaa puol ysin maissa ja sit ku herätään aletaan iltapuuhiin ja pikkuhiljaa siirrytään makkariin.
Yöunille nukahtaa 22-22:30.

Hyvä rytmi muodustunut tytölle :)

Mä oon kans miettiny tota, et kantsisko herätellä tota päikkäreiltä, jos venyvät, mut tullu siihen tulokseen et antaa vaan nukkua niin kauan ku se ei vaikuta yöuniin, koska joka tapauksessa pitäs sit olla toiset päikyt, ku muuten tulis liian pitkä väli ennen yöunille käyntiä. Ainoastaan pari kertaa, ku on meinannu mennä yli kuuden tunnin :eek: noi päikkärit, ni oon menny herätteleen.

Mä en viitti herätellä Jadee kun muutenkin nukkuu nykyään päikkäreitä huonosti. Et oon onnellinen niinä päivinä kun suostuu nukkumaan :) saattaa neiti mennä 13 tuntia yhteensä vaan parin tunnin päikäreillä välissä, eli muutamat 15 minuutin tirsat ottaa välillä.

Toinen yö peräkkäin ku jäbä nukku 8 tuntia putkeen :joyful: Tosin, herättiin aamulla jo kuuden aikaan... Taitaa äitiki nukkua tänään päikkärit... :sleep002

Täällä oli eka unipätkä 5.5 h sitten syötiin ja 6 aikaan aamulla alkoi tutin retale karata ja se känisytti ja herätteli mammaa ja 8 noustiin sängystä.
Kun heräsin kolmelta käninään säpsähdin että nyt jotain on vialla että olen unissani jättänyt lapsen ruokkimatta tmv kun tuli nukuttua niin pitkä pätkä :)
Mitenköhän käy kun knääpiö nukkuu ekan yönsä heräämättä, mä varmaan seison pinniksen vieressä puremassa kynsiä ???

Täällä oli eka unipätkä 5.5 h sitten syötiin ja 6 aikaan aamulla alkoi tutin retale karata ja se känisytti ja herätteli mammaa ja 8 noustiin sängystä.
Kun heräsin kolmelta käninään säpsähdin että nyt jotain on vialla että olen unissani jättänyt lapsen ruokkimatta tmv kun tuli nukuttua niin pitkä pätkä :)
Mitenköhän käy kun knääpiö nukkuu ekan yönsä heräämättä, mä varmaan seison pinniksen vieressä puremassa kynsiä ???

Haha, luin että Mju ollu yöllä kolmelta kännissä... Ehkei kuitenkaan :wink

Haha, luin että Mju ollu yöllä kolmelta kännissä... Ehkei kuitenkaan :wink
Mä kun oon jo ehh kypsään ikään ehtinyt niin mä oon ne kännit vedellyt moneen kertaan nykyisin juon ehkä lomareissulla lasin punkkua ruuan kanssa ja muuten menee alkoholitonta olutta :)
Joskus huonojen unien jälkeen olo voi kieltämättä olla humalainen :o

Voi kun tää meidän poikaki nukkuis ees 3h päivällä.. 1-1,5h vaan ja Sylissä vaihteeks. Ollu nii kauheen tuulista ja sateista et ei oo ulos viittiny laittaa parina päivänä ku sielläki saa ravata sen pari kertaa hyssyttämässä välissä..

Täällä neiti meni nukkuu 2130, heräs ekan kerran 0245 ja toisen kerran 0530. Ylös noustiin 09. Onneks isukilla vapaa vkloppu. Hoiti toisen syötän ni sain nukkua :)

Takaisin