Kauniita unia, oman kullan kuvia

No ei kyllä toiminu sively :grin Mä niin odotan että meidän samainen kapalopussi saapuu postiin, laitoin tilauksen tänään menemään. En jaksais millään istua 3h nukuttamassa... Onneksi yöllä sentäs nukahtaa vähän helpommin syötön jälkeen takas, sikälimikäli aikoo ylipäätään enää nukahtaa.

Mä sain swaddlen kapalopussin lainaks ja koitin eilen. Tulos: instant huuto, raivoisa sellainen joka päättyi heti kun sai kädet vapaaks. Niinkuin äitinsäkin, tykkää nukkua kädet pään yläpuolella. Onneks ei ostettu omaa...

Miten teillä miehet onnistuu beben nukuttamisessa? Meillä mä oon hoitanut sen puolen, mutta haluisin et mieskin sais tän nukkuun jos mä vaikka olen jossain. Esim polttarit on tulossa vaikka ei onneks ihan pariin kuukauteen. Tiedän että se haluis yrittää mutta tuntuu ettei sen hermot kestä ja kun luulee et se mulla onnistuu aina ku vettä vaan, niin sit tuntee epäonnistuvansa. Oon yrittänyt sanoo et a) mulla on tissit joilla takuuvarma tainnutus b) teen sitä joka ilta niin alan oppiin eri kikkoja ja c) myös mulla saattaa mennä pidempään jolloin se vaan huutaa ja huutaa eli ei ole siitä kiinni kuka osaa tai ei osaa. Miten mä saisin tsempattua sen harjoitteleen?

Meillä mies tosi innokkaasti tahtoo nukuttaa tirppaa, huonolla menestyksellä tosin. Usein mun pitää mennä tissieni kans apuun. Joskus on toiminu niin, että oon imetyksen jälkeen antanut vauvan miehelle röyhtäytettäväksi ja vauva on nukkunut hänen syliin röyhtästyään. Toisaalta taas minun imetysnukutus ei toimi, vauva on yliväsynyt ja täynnä joten tissi ei maistu/toimi. Silloin mies on ollut parempi nukuttaja. Hänellä kyllä on sitä kokemusta tässä kun tirppa on hänen kolmas. Ei kai siinä auta kun pysyä rauhallisena

Tuntuu pojat olevan helpompia nukutettavia. Joko se miesten yksinkertaisuus/putkiaivo-ajattelu näkyy näin varhaisessa vaiheessa? (Sorry jos loukkasin, en tarkota loukata. Terkuin väsynyt pikku prinsessan äiti...)

Meillä nukahtaa iltaisin kyllä miehenki syliin hyvin jos on masu täynnä. Tutti suuhun ja jumppapallolle istumaan/ keinumaan niin nukahtaa.. 20-30min menee et poika on syvässä unessa ja voi viedä sängylle :) päivällä jos mies kotona nii poika usein nukkuuki isin sylissä.. Päivisin ei oikee nuku kun sylissä tai liikkuvissa vaunuissa kunnolla.

Meillä kanssa isi nukuttaa jumppapallolla. Välillä on niin innokas nukuttamaan että kun mä oon vienyt neidin vaan hereillä sänkyyn (usein nukahtaa sinne ihan yksinään) tämä isi hakee neidin ekasta älähdyksestä jo pois kun ei kuulema nukahda ja tarttee isin syliä. Vai oliskohan isi se joka tartti syliteltävää kumminki?! <3

Täytyy siinä suhteessa yhtyä Happyn kommentteihin, että kyllä mä täällä aina ihan huuli pyöreänä luen noita Mashnun kuulumisia. Ei sillä, mun omat tytöt on olleet mun mielestä varsin helppoja ja vaivattomia tapauksia - mitä nyt vauvaiässä läheisriippuvaisia tissitakiaisia, vaan mitäs tuosta; kantoliina on keksitty, mutta että vauvan voi vaan laittaa omaan sänkyyn ja sinne se simahtaa ihan itsekseen tai että vaipan voi vaihtaa tai vauvan voi pukea nukkuvana - uskomatonta. :eek:

Me ollaan annettu sillon tällön illalla pullosta korviketta, että pullottelutaito pysyy yllä. Samalla mies harjottelee nukuttamista, että voin joskus olla illalla pois. Kun poika on ensin syöny rinnasta ja saanu sitten vatsan täyteen pullosta, hää nukahtaa sänkyynsä itsekseen. Jää usein juttelemaan mobilelle, mutta lopulta jutut hiljenee ihan yhen äkin ja jäpä nukahtaa. Pelkän imetyksen jälkeen ei tuollaista ole päästy kokeilee, kun nukahtaa aina iltaisin rinnalle. Mutta uskon, että korvikemaidon tujuudella ainakin meillä on osuutensa yksin nukahtamiseen!

Nii ja poika ei huoli tuttia, joten siitä ei ole apua..

Täytyy vaan siis tsempata sitä. Eilen illalla tyttö tosin itki niin hysteerisesti (ei normaalia) että oli haastavaa saada nukkuun tissilläkin. Tosin veti ittensä niin täyteen ja väsyneeksi että nukkui 7h putkeen 21-04. Sittenkin olis varmaan vielä nukkunut mutta huolestunut äiti rapsutti poskesta ja kaipasi tissien tyhjennystä.

Veka on semmonen äitin mussukka että ei tuota mulle vaikeuksia :) Mä oon kaikille nauranuki, että ei mulla ollu mitään käsitystä vauvojen hoidosta ennenku tää oma saapu mutta että ihan helppoahan tää on :joyful: Alan uskoa, että mä vaan pääsen helpolla kun on "helppo" vauva. Ei Veka keksi mun kanssa mitään temppuja, temput ja kiukut se säästää aina iskälle :grin

Iloinen hupi-Veikko meillä täällä on :love7

En ole edes ajatellut asiaa, kyllä Likka väliin isinkin syliin nukkuu.
Itse yleensä teen kyllä ilta-maito-nukutuksen, kun siitä on jo muodostunut rutiini.

Itselle kun la iltana iski vatsatauti pahasti päälle, pääsi isi nukuttamaan sekä vauvan että tuon viikon päästä 2v täyttävän taaperon, ja vieläpä samanaikaisesti kun vauvalle juuri iski väsykiukku taaperon nukutusaikasn. Hyvin selviytyi lopulta vietyään jumppapallon taaperon huoneeseen ja pomppi siinä vauva sylissä valvomassa ettei taapero karkaa sängystä. Lopputuloksena oli kaksi nukkuvaa neitiä.

Eli kyllä nuo miehet pärjää hienosti kun heidän tarvitsee.

Meillä on kanssa ihan sama kumpi nukuttaa, kun tuo edelleen nukahtaa joko itsekseen tai mobilen ääneen, kun neidin vie omaan sänkyynsä iltamaidon jälkeen ysin ja kympin välillä joka ilta. Joskus meinaa nukahtaa jo vähän ennen, jos ollaan "myöhässä" iltarutiinien kanssa :smug:.

Takaisin