Kauniita unia, oman kullan kuvia

Mulla ei myöskään oo kovin selkeää kuvaa päivärytmistä, kun esikoisen kans touhutessa en oo jaksanu kellosta tarkastella millon poitsu nukkuu. Esikoinen tulee herättää mut 6-7 välis ja yleensä viljokin siinä hetkeks herää joten tehään aamuhommat ja tissin kautta takas nukkumaan.

Ulos lähetään n10 ja sitä ennen imetän ja yleensä rauhoittuu jo vaunuihin laitettaessa. Sisään tullaan n12 ja usein viljo jää vielä hetkeks ulos nukkumaan. Loppu päivä meneekin sit ihan omalla painollaan... Syö kun on nälkä ja nukkuu kun nukuttaa :-) illalla iltahommat tehdään 8-9 ja sit nukahtaa 9-11 välillä unille. Yöllä herää 2-3 kertaa syömään.

Meillä nukutaan sillonko nukuttaa.. Ainoo on että klo 20.00 jälkeen pyritään oleen siihen 23-00 asti hereillä. :)

Mä en uskalla ajatella mitä meidän nukkuminen ois ellei vaunuilla joka päivä 1-2 h lenkkejä, meilläkin usein iltatorkut on väsy muttei saa nukahdettua..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Helena kirjoitti ihan meidän vauvasta. Meidän tyttö on samoin 5-viikkoinen, ja ei todellakaan nuku niin paljon kun oppaat sanoo että pieni vauva nukkuu. Yöunille nukutus saattaa kestää 2-3h ihan helposti, lyhyin aika on 30min (siis tissin päälle vielä, se ei meillä toimi nukutustyökaluna, tyttö ei siihen vaan nukahda). Yöt yleensä nukutaan 2-3 syötöllä, riippuu ihan mihin aikaan tyyppi on saatu nukahtamaan. Päivisin nukkuu vain liikkuvissa vaunuissa tai kaukalossa, joten unet riippuu pitkälti siitäkin mitä äiskän päivän ohjelmassa on. Joka päivä ei vaan kykene kävelemään paria tuntia pitkin kyliä (ja vieläpä paria kertaa että saadaan toisetkin päikkärit) tai ajelemaan autolla, joskus taas ollaan pitkään liikenteessä jolloin nukutaankin pitkään. Onhan tää melko raskasta kun vauva itkee selvästi väsymystään iltaisin mutta ei vaan vahingossakaan kaikista taikatempuista huolimatta nukahda.

Ihana kuulla että meidän vauva ei ole ainoa joka näin käyttäytyy. Mutta eihän tässä auta kuin mennä päivä kerrallaan ja toivoa että tilanne paranee. Muutenhan tässä on pian kuin mikäkin kuoleman rukous kun ei nuku vauva eikä vanhemmat...!

Minä en enää puhu rytmistä....Ainut rytmi mitä täältä löytyy, löytyy mun ahterista! Ihan totta! Saan syödä aamupalani siten, että Tirppa istuu sitterissä ja katsoo kun mä tanssin sille (syön samalla aamupalaa). Sille pitää laittaa spotifyltä joku pop-lista soimaan, omat tingelitongelit ei kelpaa.
Rytmin sijaan minä puhun vaiheista. Tirpalla on nyt semmonen vaihe ettei se halua nukkua eikä se halua muita kuin äidin... sitä ei haittaa vaikka äitillä on pieruverkkarit jalassa ympäri vuorokauden eikä sitä haittaa se ettei mama oo käyny suihkussa moneen päivään....
Mä oon mittaillut kuumetta ja tutkinut vauvan ikeniä, että kuuluisiko nekin tähän vaiheeseen mutta eih...vesiperä! Täytyy vaan ruveta hyväksymään se tosiasia, että lapseni on suuritarpeinen eli toisin sanoen vaativa vauva. Minä jo yhden tämmösen kasvatin ja maailmalle laskin, aletaanpa nyt alusta... Karmalla on huumoria!

Näitä kun lukee, niin taitaa tuo meidän ukko olla helppo tapaus... Vauvan ehdoilla mekin mennään, mutta samanlainen rytmi näyttäis hällä olevan joka päivä.

Niin mäkin oon Eriika aatellu, että teillä tuntuu olevan kiltti poika. No kilttejähän nämä on kaikki, luonteet ja temperamentit vaan on eri ja tulee esiin jo pieninä. Mun esikoinen ja tämä iltatähti on arvonsa tuntevia pikku komentajia, en väsyneenäkään ajattele pahaa. Peiliin saan katsoo kun mietin mistä nää persoonat on tullut...

Happy: Kuulostaa jotenkin tutulta. Meillä on myös alkanut toi "vaan äiti kelpaa" -vaihe. Viihdytyspuolelta meillä ei mitkään tanssit kelpaa; laulua sen olla pitää - eikä mitään lastenlauluja vaan mieluiten reipaspoljentoisia kansanlauluja kuten Sinisiä, punasia ruusunkukkia ja Oman kullan silmät. Myös samanhenkiset Suomi-filmin kulta-ajan kappaleet on testattu ja todettu toimiviksi, joten vaihtelun vuoksi voin hoilata mm. "... Ja sen tervahöyryn nimi oli Prinsessa Armada, kun me parrulastissa seilattiiiiiiiiin noita Saimaan aaltoja..."

Samsam, hyvä musiikkimaku kyllä pienellä :)

Meijän poitsulla pitää aamulla saada kuunnella radiota. Lauleskelee mukana aivan tosissaan puolisen tuntia ja muutenkin höpöttelee. Normaalisti kuuluu Suomipoppi ja Aamulypsy. Nyt ollaan reissussa ja täällä raikaa Kajaus :) molemmat näyttäis toimivan!

Mistä tämä musiikkimaku tulee? Lemppari laulu on rehupiiklesin meksikoon.
Isin kaikki hoilotukset kelpaa.
Itse kun lauleskelen autossa radion tahtiin,niin kaikki käy...

Meillä ei perustanut tästä kun on tottunut käden kosketukseen kasvoilla mutta meillä pikanukutuksen resepti on: laakealla avokämmenellä otsalta hitaasti alas kasvojen yli sively ja toinen on sormen syrjällä kulmakarvojen silittely tosin tätä varten täytyy kierrokset olla maltilliset, totaaliraivari vaatii käsistä kiinniottoa ( ne kun huiskaa kaikkialla ) ja korvaan kuiskuttelua tai vastaavasti tukevaa syliotetta.

Tuon toimivuus lienee perustuvan siihen pimeyteen jonka se tuo, turvallisen tuttu hämäryys kuten mahassa ja kasvojen edessä jotain kuten istukka saattoi olla

Kyllä tota ainakin täytyy kokeilla, ei siinä.mitään menetä :-) toimii ehkä niin kauan kunnes lapsi oppii tarttumaan nenäliinaan kiinni. Menee paketillinen yhteen nukutukseen ja peti on täynnä silppua ;-)

Täällä kanssa poitsu teki ennätyksiä. Nukahti n. 22 ja heräsi vasta 04 jälkeen syömään. Eli reilut 6 tuntia veteli sikeitä yhteen menoon. Sitten jatko unia vielä 6.30 asti, jolloin teki kakat ja vaipanvaihdon jälkeen päätin etten yritäkään nukuttaa enää vaan noustiin aamupalalle. Tunnin oli hereillä ja sen jälkeen on jatkanut unia parvekkeella.

Mä oon varmaan sairas kun toivoisin tyllerön heräilevän useammin öisin.. Epäluulo taitaa olla sairauden nimi ja harras toive imetyksen onnistumisesta. ;) Heräilee siis 3 kertaa yössä enemmän tai vähemmän syömään, eli ihan soppelisti.

Voi tätä äitiyttä. :)

Takaisin