Meillä on auttanut se että megapäikkäreistä huolimatta mennään unitissille sänkyyn pimeään viim kello 2300 maha täynnä pimeässä mamman vieressä on toistaiseksi lamppu sammunut ennemmin tai myöhemmin :)
Meillä unirytmi on kohdillaan, mutta imettämiseen nukahtaminen on "ongelma". Päivisin nukkuu unensa AINA joko vaunuissa tai turvakaukalossa, joten silloin nukahtaa itse. Iltaisin ja öisin ei nukahda millään ilman imemistä. Tutti ei kelpaa, kokeiltu on enemmän tai vähemmän tosissaan useamman kerran viikossa. Vauva nukkuu koko yön kiinni minun kyljessäni ja olisi kiva ehkä joskus nukkua miehenkin kanssa lähekkäin. Nukun kyllä ihan hyvin vauva kyljessä, mutta ennemmin tai myöhemmin toki edessä on se, että vauvan tulee oppia nukahtamaan itse. Ongelma onkin tällä hetkellä se, että vauva havahtuu useasti yöllä hereille ja alkaa hamuilla rintaa, ei missään tapauksessa syödäkseen, vaan vain imiäkseen. Uskon että maidon haju ja läheisyys häiritsee unia ja vauva saattaisi nukkua paremmin itsekseen. Päiväunet vaunuissa ovatkin usein paljon rauhallisemmat kuin yöunet sängyssä. En haluaisi siirtää nukkuvaa vauvaa ns. salaa omaan sänkyyn, sillä se ei olisi ratkaisu itsekseen nukahtamiseen. Onko vinkkejä vai korjaako aika? Monenlaista on toki jo kokeiltukin. Ei kuitenkaan vähään aikaan, sillä riittävät yöunet on toistaiseksi vieneet voiton kikkailusta...
^^ Meillä vaan se että miehen pitäisi saada unta tarpeeksi. Työskentelee vaarallisten kemikaalien kanssa niin..
Samassa sängyssä ähisevä ja meuhuava vauva ei oo kovin unettava. :P
Meilläkin on siis normaalisti yörauha n. 22-06, valot pois eikä touhuta turhia ja tyttö on ollut aika hyväuninen, mutta eilisiltainen oli (toivottavasti) poikkeus. Koko perhe on sairastellut, kotityöt kasaantuneet ja univelkaa kertynyt itse kullekkin, niin vauva nukkui nuo iltapäikkärit oksennuspyykin, siivoamisen, kuumepotilaiden hoitamisen ja ruoanlaiton sivussa. Tytön hereillä ollessa kun aika menee hyssytellessä, hänkin on ollut useamman päivän kätyinen ja varmasti unensa ansainnut. En millään henno "pakolla" valvottaa noin pientä, kun kerta sikeästi nukkui
Meillä myös pitää isimiehelle sallia yöunet, kun kuitenkin herää töihin 05. Varsinkin nyt kun asutaan htaasti 7 henkeä 2 vierekkäisessä makkarissa, niin mieluummin itse valvon ja hyssytän kuopusta, kuin väsytän itkulla sänkyyn niin että koko muu perhe herää.
Kyllä nämä muutamat yövalvomiset aina sinnillä jaksaa... Terveempiä päiviä ja niitä normaaleja nukkumisia odotellessa
Lime88.. Meillä ihan sama juttu. Nukahtaa vain tissille ja herää kun siirtää omaan sänkyyn. Nukutaan kaikki samassa pedissä jotta ylipäänsä nukutaan, vaikka välillä ahdistaa ettei voi kääntää kylkeä rauhassa. Ollaan kokeiltu vaikka mitä keinoja totuttaa vauva omaan sänkyyn. Vaunuissa ja autossa nukkuu ongelmitta itse.
Meillä nukutaan myös kylki kyljessä tai lähinnä tissi suussa tai poskella. Luotan siihen ettå ajan kanssa oppii omaan sänkyyn. Niin oppi esikoinenkin. Silloin pidettiin puoli vuotiaana tassuttelu unikoulu ja jätettiin yötissit pois. Parin taisteluyön jälkeen alkoi nukkua yöt läpeensä omassa sängyssä. Meillä mies on sitä mieltä että on niin kiva nukkua kun vauva tuhisee vieressä. Ajatus siitä että nousisin yöllä.imettämään ja nukuttamaan ei houkuta. Uskon saavani näin paremmat unet ja vauvakin on tyytyväinen. Kumpaakaan en ole öisin joutunut kanniskelemaan ja hyssyttelemään. Tämä toimii meillä :-)
Mä pestä pelmutin Vekan lakanat ja petaan tänään pinnasängyn niin ruvetaan nukkumaan ainaki se eka pidempi pätkä eri sängyissä. Montakohan kertaa mä nousen tarkistamaan miten mun vauva voi...
Kiitos Samsam! Mutta jos näkisit minkälainen "zombielandista tullut suohirviö" (esikoisen, ihan aika osuva, kuvaus) täällä kaoottisen huushollin keskellä haahuilee ja syöttää lapsille pelkkiä pottuja jauhelihakastikkeella vuoropäivin makaroonilaatikon ja ketsupin kanssa, niin kyllä super-nainen kuulostaa vähän liioittelulta...
Lime; meillä on korjannut aika. Itsellä kestää hermot paremmin rinnalle nukuttamista ja tuttina olemista kuin pitkiä nukutussessioita ja öisin ylösnousuja (on niitäkin yritetty). Kaikki ovat ennemmin tai myöhemmin oppineet omiin sänkyihin nukkumaan! Jos teidän yöunet kauheasti kärsii vauvan vieressä nukkumisesta, niin sitten kannattanee kikkailla sen omaan sänkyyn nukuttamisen kanssa. Vinkkejä täältä ei kyllä nyt herunut, mutta tsemppiä!
Sinne oli jäbä simahtanu pinnikseen sillä aikaa ku kävin vessassa Sai iltapalaks maissivelliä maidon joukossa. Saas kattoo kuinka meillä tänä yönä nukutaan :)
Ei yhtään itkua koko yönä. Eka pätkä nukuttiin 6 tuntia. Havahduin maiskutteluun ku pikkumies imeskeli nyrkkejään mutta en noussu heti. Kesti melkein puol tuntia ennenku muuttu nälkärutinaks ja sitte vaipan vaihdolle ja 130 ml maitoa evääks. Poika takas pinnasänkyyn ja nukahti samantien. Nukuttiin 3 tuntia ja tällä kertaa heräsin herran höpöttelyyn, iloista jorinaa kuulu vaan Annoin höpötellä sen aikaa ku petasin ison sängyn ja sitte nappasin jäbän vaipan vaihdolle (iso kakka oliki) ja sit syöpöttelyhommiin. Pojalle pullo suuhun ja äiti kattelee telkkarista alligaattorin metsästäjiä 130 ml hujahti taas maitoa. Leikkimatto on valmiina niin mä pääsen kohta aamupalalle ja suihkuun
Voi olla vikatikki kehuskella täällä koska monilla on tuntunut sen jälkeen alkavan alamäki, mutta otan tietoisen riskin ;-) meillä on nyt muutama yö nukuttu hyvin!!! Vain (meille tämä on vain) 3-4 tankkausta yössä joista viimeinen voitaisiin lukea jo aamutissiksi :-) muutenkin tuntuu että päivisinkin on jonkinlaista rytmiä. :-) ou jee!!! Ja huomenna tulen tänne varmaan itkemään kun ei olla nukuttu yhtään ;-)
Meilläkin meni viime yö tosi makiasti; Typy (ja sen mutsi) vetäisi unta palloon 22-08 Kerran söi klo 05. Muutkin lapset nukkuivat herättämättä, sormet ristiin että oltaisiin nyt tervehtymässä...
Tänään ollaan kyllä oltu niin hyvällä tuulella, on tuo nukkuminen vain ihmelääkettä
Voitte halutessanne tartuttaa myös tänne nuo unet. Meillä nukutaan alkupätkä yhä ok, mutta ekalle syötöllä kun herätään niin loppuyö nukutaan vaan jos tissi suussa. Onkohan tässä n 9 viikon iässä joku läheisyystankkausjakso? Tosin päivisin viihtyy yllättävän paljon ihan itsekseen.
Taas mentiin takapakkia nukkumisen kanssa, heti kun hehkutin täällä että kyllä se tästä. Kun oli ite valvonut vuorokauden putkeen niin alko olemaan aika hajottava fiilis. Eilen päivällä sain ite unta 4h kun anoppi katsoi poikaa ja viime yönä nukuin 3h kun poju malttoi nukkua sen verran. Siinä ne yöunet sitten olikin.
Tietääkö kukaan kuinka paljon vauvan tulisi vuorokaudessa nukkua? Meidän kohdalla vuorokaudessa täyttyy max 10 h unimäärä... :O