(Kauan odotetun) Helmikuun höpinät!

ReginaVeritas: Sulla vaikuttaa olevan ihana mies! Minusta hyvän isän ensimmäinen merkki on se, että ylipäätään pohtii, tuleeko hänestä hyvä isä. Kokemus sitten opettaa monet käytännön jutut. Tärkeintä on HALU olla isä.
Mä en ymmärrä noista koirajutuista mitään, kun en ole koiraihmisiä, mutta varmasti ärsyttää kertomasi tilanteet ja eritoten, jos käyvät vaarallisiksi.
 
Tuossa oli puhetta et missä vaiheessa synnytystä on kerrottu.

No meil oli esikoisesta sillai et ilmoitin ainoastaan mun siskolle, kun lähdettiin sairaalaan, koska hän kävi sitten aamulla koiran pissattamassa. Sit ku poika oli syntynyt, niin soitin mun vanhemmille ja saatiin pieni mies mitattua niin laitoin kaikille muille viestin et nyt on syntynyt. Nyt tästä kakkosesta mun vanhemmat tiesi heti kun olin heidän luona ja isäni veikin mut sairaalaan. Sit vanhemmat oli joillekin kertonut et olin lähtenyt synnyttää. Ja sit ku pimatsu oli ulkona niin soitin jälleen vanhemmille ja kerroin et kaikki oli kunnossa. Ja sit tekstiviestit muille ku oli mitattu ja päästy osastolle.
 
Onneli Onhan tuo aivan ihana. :) Paras, ainakin minulle. :love2 Oon kyllä niin rakastunut siihen ihan uusilla tavoilla tässä raskauden aikana. :love7

Meillä viedään täällä viimeisiä siivouksia, jotta kehtaa anopin tänne päästää. :D Tai lähinnä mies siivosi ja minä istuin jumppapallolla ja tein sen mitä siitä pystyin. :wink Nyt on kyllä jääkiekon mittainen tauko!
 
Tulipa tehtyä visiitti TAYSiin, kun meni hermot oik. käteen ja jalkaan, jotka turpoaa. Tai oikeassa kädessä on (taas) rannekanava oireyhtymä eli jatkuva puutuminen ja jomotus, oikean jalan ongelmaa en tiedä... nivusessakin herneen kokoinen molluska ihonalla, joka vissiin on turvonnut imusolmuke.

Noh, soitin päivystykseen ja pyysivät tarkistukseen. Olin hetken käyrillä ja muuten kaikki ok, paitsi pissa yhdellä plussalla ekaa kertaa tässä raskaudessa. Sitten pääsin lääkärille, joka teki sisä tutkimuksen ja sain vihdoin kokoarvionkin 3,5kg ultralla ja kädellä tehtynä, jonka terkka kieltäytyi antamasta... Vettä on kuulemma TOSI paljon, lapsi kääntelee peppuaan siellä helposti ja harjoitteli hengittämistä, kun pallea heilui. Ja ylläri ylläri, kohdunsuu oli 2,5cm auki :) Kuulemma kaveri voisi tulla sieltä koska vaan, jos niin päättää. Sai koitettua vauvan päätä sormella ja irroitti kalvoja sen mitä sai - toivottavasti provosoisi supistuksia alkamaan. Noh, vielä ei ainakaan tunnu mitään. Eikä tuntunut tuo sormella pyöräyttäminenkään, vaikka serkku ensisynnyttäjänä sanoi saman olleen kipeämpi kokemus kuin mikään synnytyksessä. Jospa siis tosiaan tokalla kertaa saa hiukan siimaa, kun on jo kerran tämän kärsinyt läpi :)

Mutta nyt sitten odotellaan kotona joko supistuksia, lapsiveden menoa (jonka todella tulen huomaamaan) tai yliaikakontrollia tod. näk. viikon päähän maanantaille. Lääkäri oli varma, että lapsi varmasti tulee ennen sitä itsekseen, kun esikoinenkin tuli. Toivotaan näin! Kaikin puolin huojentava käynti, jos kerran kohdunsuukin on jo valmiina, eikä tarvi lähteä nollasta liikkeelle :) Ja oli tosi mukava lääkäri tuolla, plussaa kerrassaan.
 
Ikävää, että Emmilizillä vaivoja. :sad001 Mutta kiva, että oli kuitenkin noin yleensä hyvä käynti! :) ties vaikka piankin tapahtuisi!

Täällä on nyt tarkistettu sairaalakassi... Ja alaselkää särkee ihan perhanasti!
 
Alaselän säryt ei kuulosta ReginaVeritas kivoilta, mutta voi ennakoida hyvää :) Kaikkea hyvää huomiselle.

Emmilizille peukut, että pian alkaisi tapahtua.

Meillä yritetään jälleen rauhoitella iltaitkuja...Huoh...
 
Pah, ennakoiskin...

Toivottavasti sielä iltaitkun rauhottuvat hyvin ja alkavat jäädä pian taakse. :hug013
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille joita en oo vielä onnitellut! Ja kaikille masuasukkinsa vielä omaaville tsempit loppumetreille!!! :)
 
Apua! Meillä alkaa iskeä jännitys! :) Ajatella, että periaatteessa huomenna tähän aikaan voidaan olla jo kolmistaan! :O Toisaalta voi olla että vasta viikon kuluttua..... :S :D
 
Öh! Vaun raskauslaskiri ystävällisesti ilmoitti minun jo synnyttäneen. :D mielenkiintoinen teoria tietysti... :D
 
Mahtavaa ReginaVeritas! :smiley-bounce022

Täällä opetellaan kantoliinan sitomista. On muuten aivan ihana keksintö tämä, kunhan oppii vain nuo sidonnat. Poika nukahti samantien tuohon, vaikka sidonta vielä epäonnistuikin. Viime yö oli taas muutaman todella hyvän yön jälkeen semmoista jatkuvaa huutoa, että päätin, että jos jatkuu näin, niin poika kantoliinaan ja nojatuoliin tai sohvalle nukkumaan, jos auttaisi..
 
On se kyllä mittaamattoman arvokasta, että mies jaksaa tukea. Tässä välillä kun poika joka syötöllä vain huusi rinnalle, eikä suostunut imemään, niin jo itkua tirauttaen uhosin, että lopetan imettämisen jos se tällaista on joka kerta, mutta mies jaksaa tukea ja olla positiivinen. :love2 Se muutenkin taitaa kestää tuota valvomista hieman paremmin kuin minä, kuulemma kun inttiinkin sissijoukkoihin menisi mielellään uudestaan jos sellainen tilanne olisi, mulla taas keho on yleensä baari-iltojenkin jälkeen ollut pari päivää hieman sekaisin, vaikken olisi juonutkaan kuin muutaman. Mutta eipä sekään kai muuta kuin totuttautumiskysymys..
 
On se kumma kuinka paljon enemmän on energiaa, kun saa vähän nukkua.. Mentiin nukkuun viime yönä kahdelta ja seuraava syöttö seiskalta, sitten takas unille ja puoli kymmenen esikoinen herätti mut :) niinpä olen tänään käynyt lasten kanssa kävellen kaupassa, imuroinut, siivonnut keittiön ja kuorinut potut muussiin :)

Ihanaa reginaveritas kun pääsitte kotiin ja toivotaan, että se vauva tulisi pian :) tsemppiä :Heartred
 
Hienoo ReginaVeritas! Tsemiä sinne! :Heartred

Täälläpä ei mitään edelleenkään, kyllä turhauttaa! Neuvolas käyty ja perjantaina sit taas..
Eilenki siivosin, slenkkeilin, shoppailin, söin ja saunoin.. vaikka kuinka monta ässää, eikä mitään. :wink

Mites emmiliz ja mitla? oliko muitaki vielä?
 
Millainen kantoliina on Pandalla? Meilä on kudottu pitkä, trikoinen pitkä ja rengasliina... Jos niissä vaavi viihtyy, niin hankin itselleni varmaan Babyhawkin meitain!

Otettiin kolmen tunnin päikkärit ja neljältä balonki irtosi lähes itsestään kun sen jälkeen kävin pissillä. Sitten tultiin tänne sairaalalle ja kalvot puhkottiin, enkä muuten yhtään vastustellut tänne jäämistä, kun sitä vettä vaan tuli ja tuli ja tuli. :D Ja tulee edelleen!

Siitä, että todellakin vielä päivitän täältä käsin, voittekin varmaan päätellä, ettei mitään kauhean dramaattista loppujen lopuksi ole vielä tapahtunut. Joitain supistuksia ja kyllähän se vauvan pää selvästi enemmän painaa kohdunsuuta, mutta varsin helppo olo. Jos ei oteta huomioon sitä,että valun vettä. :D
 
Täällä ei oo tapahtunut mitään, paitsi pientä kipuilua ja vauvan kipeitä potkuja... Kävin optimistina tänään parin kilsan päiväkävelyllä, mutta eipä siitä mitään edennyt. Eilen illalla tuli muutama hassu supistus, jotka kumminkin jäi siihen. Villaisella viltillä sai lämmiteltyä kivun pois.

Postissa tuli kutsu yliaikakontrolliin tosiaan 3.3., joten siellä sitten taas ihmetellään, jos ei ole mitään tapahtunut. Toivottavasti sitten käynnistävät jo. Huoh.

Tsemppiä ReginaVeritas, kyllä ne supparit kalvojen puhkaisun jälkeen lähtee jossain vaiheessa kunnolla. Mulla meni 9h esikoisen kohdalla, ennenkö homma käynnistyi vesien menon jälkeen. Kateeksi käy tuo vaihe, olispa tämäkin jo edistymässä...mutta not.
 
Mä täällä odottelen miestä hakemasta anoppia koiravahtiin. Kovasti huvittais liikkua, mut kun niin ällöttää tää vesien valuminen, yksi kerta tuliihan lattialle asti, vaikka kauheet vaippaviritykset. :S Tai siis kyllä ä täällä huoneessa liikun, mutta tonne päivähuoneeseen jne...
 
Takaisin
Top