Kaste-/nimenantojuhla

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja catherine
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metsäläinen; meiläkin vasta 28.2. (poju syntyi 3.1.) ja kuulin ettei se 2kk ihan ehdoton ole. Silti tuntuu ettei tuohon pitkä aika ole. Vielä mietinnässä toinen/toiset nimet, kutsut lähettämättä, papin yht.ottoa odotellessa että saadaan tilaisuus suunniteltua, omat vaatteet, pitäs tsekata missä kuosissa yli 20v. sitten käytssä ollut kastemekko on jne jne... huh!

Onneksi täällä pienellä porukalla juhlat, n. 20 hlö.

Eilen sain vihdoin väkerrettyä kutsukortit! :)
Nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan tarjottavia, juhla-asuja ja juhlapaikan valmistelujen aikataulua.
Nimi neidillä on jo virallisesti, kun me tarvittiin passi, mutta seurakunnan jäseneksi hänet kastetaan ystävänpäivänä.

Metsäläinen, ette ole viimisiä, meillä ei mitään suunnitelmia vielä koska pidetään. Nimi on lapselle päätetty ajat sitten mutta ei ole päästy viemään paperia maistraattiin, vielä on muutama viikko aikaa kun tänään poika täyttää 5vko. Niin ja kummejakaan ei olla vielä päätetty.

Meillä on kans ystävänpäivänä kaste, ei kutsun kutsua valmiina, ei vaatetta eikä muutakaan xD että nauratti hiukan kun siellä loppukuiset jo tuskailee ettei ole aloitettu mitään... No meillä ei tule kuin noin 10 vierasta plus oma perhe tekee jo tohon seitsemän lisää :D Jos muistaisin niitä kutsuja ostaa, mulla ei ole aikaa niitä tehdä itse. Ehdin päivässä noin puoli tuntia tekemään jotain ihan omaa, siitä suurinosa menee syömiseen tai nukkumaan valmistautumiseen... Kaikki muut ajat kun vauva nukkuu menee kotitöihin ja silti joka paikka on ihan kauheen näkönen! Kun tuo alkais ottamaan ees parit unet kunnolla päivällä ni ehtis! Ite oon niin väsy ettei välillä ajatus kulje ollenkaan mut liekkö tuo haittaa! Saan kuitenkin nukkua yöllä pätkät laskettuna ainakin 5 tuntia yhteensä... Voi olla kyllä kuusikin...

Täällä ei oo ees vielä kirkkoa saati pappia varattu :DD eli hyvällä tuurilla saahaan nyt helmikuun loppuun kastetilaisuus, mut muuten varmaan menee sinne maaliskuulle :) tosin eipä ole neidillä etes nimeä (syntynyt 3.1), eikä mekkoa neitille tai mullekkaan, ei kutsuja suunniteltuna etes eikä mitään muutakaan.. hyvä jos tiietään ees ketä kutsutaan :'D tarkotus ois kuitenki pitää juhlat pienenä eli vaan lähimmät sukulaiset eli noin 10-15 henkee korkeintaan..
Pitääkö sinne kasteeseen olla se pitkä "oikee" kastemekko? Vai käykö meiä sankarille ihan joku juhlamekko?

mindiS meillä on perinteisesti ollut jalankuva-kutsut itse tehtynä, mut jostain syystä nyt ei todellakaan ole aikaa niihin... :( olen siis painanut kortille vesivärillä kastellun jalankuvan ja ostanut kaupasta niitä kutsu-tarroja ja kirjotellut vaan kutsuun että tälle tossusankarille nimi tai tähän jalkaan ei vielä lasikenkiä soviteta mutta prinsessan on aika saada nimi... Tms... Mut mä olenkin tylsä tällanen. En osaa mitään hienoja...

Varmaan syynä se kun mekkoa säilytetty kuivassa, kosteudelta ja koilta suojassa... Eikä pidetty päällä kuin itse kaste/kuvat ja äkkiä pois takas odottamaan seuraavaa:) olisi niin ihanaa että se säilyisi vielä jälki polville omille lapsen lapsille ja jopa lapsenlapsen lapsille jne;) mutkin kastettu samassa mekossa niin ihana perinne mekko<3

Meilläkin lähti vaan tekstiviestitse tieto juhlista. Mut oonkin niin onneton askartelija, että ei olis hirveen nättejä kortteja tullut. Mun mielestä noi Angeliquen kortit kuulosti tosi kivoilta ja kivan omaperäiset tekstit oot niihin keksinyt!

Miehen suvussa kans tollanen perintökastemekko jossa kastettu miehen isä sisaruksineen jne. Harmittaa ettei omassa suvussa oo säilynyt tuollaista perinnettä. Vaikka tietty nyt helpompi näin, kun että molemmista suvuista löytyisi ja pitäisi päättää kumpaa käytetään
Niin ja löysin itselleni eilen sopivan mekon juhliin! Yksi stressinaihe siis vähemmän

Meillä kutsut lähti puhelimitse, kaikkinensa porukkaa n 20. Sekä kaste että juhlat on tulevana lauantaina läheisellä seurakuntakodilla. Kastemekkona 32 v vanha kastemekko jossa myös mm minut on aikanaan kastettu, lisäksi juhlamekkona myös minulla kasteessa ollut vaaleanpunainen röyhelömekko. Itsellä päällä oma ennenkin käytössä ollut mekko. Tarjoomisina suklaakakku joka on n 15 v ollut kaikissa juhlissa tarjolla meidän perheessä, koristeena suklaasydän johon painettu valkosuklaalla vauvan jalanjälki. Lisäksi kinkkupiirakkaa, lohivoileipäkakkua, macaronseja ja pikkuleipiä. Kauhee stressi päällä vaikkei pitäisi. Ehkä huomenna helpottaa kun tavataan pappi.

Mä onnistuin löytään Name it:in alesta itelleni imetysmekon ja pienelle söpön röyhelömekon laitettavaksi sitte kasteen jälkeen :) Meilläkin on miehen puolelta kastemekko, jossa on kastettu muistaakseni miehen äiti, mies sisaruksineen ja nyt nää seuraavan polven ipanat :)

Kakkuun pitäis keksiä koristeet, ei kyllä millään meinaa tulla ideoita... :/ Lisähaastetta tuo se et osan tarjottavista pitää olla vegaanisia. Onneks vegaaninen suklaamoussekakku on tosi helppo tehä :P

Mä sain eilen väkerrettyä kutsut ja tänään lähti postiin. Nimijuhlia vietetään ystävänpäivänä ja vieraita tulee maksimissaan 17.

Päätin teemaväriksi keltaisen (miehellä ei kauheasti mielipidettä ollut... :grin) En jotenkaan koskaan ole ollut sinisen ystävä. Keltainen on kivan pirtsakka, miehen lempiväri ja kun kevätkin on ihan nurkan takana, niin saa iloa ja väriä koristeluun. Ajattelin ainakin hamstrata kelltaisia tulppaaneja :happy: Juhlat on taloyhtiömme kerhotilassa, enkä ole vielä nähnyt millainen paikka on... Toivottavasti ei nyt niin kaamea, ettei siitä siisteillä pöytäliinoilla ja -koristeillakaan nättiä saa... :rolleyes:

Tarjoilusta ei ole tarkkaa kuvaa, miehen äiti on ainakin jotain suolaista tarjottavaa oman valinnan mukaan tekemässä, samaten aattelin kysyä omia siskojani leipomaan jotain, kun tekevät sitä mielellään. Itse ajattelin tehdä varsinaiset kakut, jotta saan salassa pidetyn nimen ujutettua koristeluun. Varmaan jotain juustokakkutyyppistä, keltaisella kiilteellä, ne kun voi tehdä etukäteen ja pakastaa :)

Mulla on onneksi yksi varsin joustavasta materiaalista tehty juhlamekko, eiköhän se mene edelleen päälle niin ei tarvii vaatekriisiä tähän kaiken keskelle ujuttaa :hilarious:

Jee!! Kastemekko on!! :) eli nurisin äitille että ku ei oo sitä kastemekkoa ni äitihä sano että mun mummon luona on hyvässä tallessa kastemekko joka on ollu mun ukilla, isällä, tädillä, sedällä ja mun pikkuveljellä :D sekä myös mekko joka on ollu mun serkuilla, mulla ja serkun lapsilla! :D ihanat rakkaat perintömekot tulee nyt sit meiän neitille testiin että kumpi on kivempi <3 :)
Sit vielä siis tarjoilut, kutsut, after party mekko neitille, joku mekko mulle, ja tietty soittoa seurakunnalle että millonkas päästäis kastejuhlaa pitämään :) niin ja tietty se nimi neitille vois olla kans ihan tarpeellinen :'D

Näihin keskusteluihin mä en kyllä kuulu enää ollenkaan... Kastemekko mulla on, jonka olen edelliselle jostain saanu, jostain syystä se oli vielä tallessakin... Noin muuten varmaan vauvalle riittää ihan tavallinen vaatetus, ei meillä kuitenkaan vieraita ihmisiä tule. Ite ajattelin lykätä jalkaan farkut jos ne mahtuu ja puhtaan paidan, joka luultavasti on puklussa jo ennen kirkkoa...

Takaisin