Kantovälineet ja kestovaipat

Parina päivänä oon kantanut vauvaa manducan kanssa selkäpuolella. On tosi hyvä :) meinaa vaan kyytiläinen aina nukahtaa :D
 
Täytyisikin kaivaa manduca taas esille. Oon viimeks käyttänyt joskus kesällä. Kuinkas hyvin siihen mahtuu talvivaatteissa?
 
Eiköhän kaikkiin reppuihin mahdu ihan hyvin, kun löysää tarpeeksi hihnoja. Täytyy muistaa, että äiti/kantaja itse lämmittää jo vauvaa, joten vaatetta voi jopa joutua vähän vähentämään. Toki tuulenpitävää täytyy olla ja suojata jalat ja kädet, sekä pää hyvin. :)
 
Kuukausi takaperin sain anopilta manducan. Meillähän tuo neiti on syliläinen, eli on päiviä, milloin ei kestä laskea hetkeksikään sylistä kun alkaa armoton itkuhuuto. Painoa on apaut 9kg niin selän puolelle oli jo pakko saada. Liinaa kokeilin, mutta koin sen epämiellyttäväksi molemmille, plus että olen niin paksu, ettei tarpeeksi pitkää liinaa ole. Ja selkään sitominen oli mun mielestä Suoraansanottuna vaikeaa. Reppu on helppo heittää tyttö kyydissä selkään ja saa pihalla hommailtua jne.monet unet siellä selässä on otettu
 
Manduca on kyllä "helppo" tuonne selkään laitettaessa. Manducasta en kyllä muuten oikein pidä kun siinä on solkia ja säätöjä niin paljon. Eri asia varmaan, jos saisin ne säädöt kohdalleen :D
Liinalla olen uskaltanut kokeilla selkään vasta pari kertaa. Sitä täytyy vielä treenata.
 
No mulle manduca oli heti sellanen jees, koska siinä oli tarpeeksi säätövaraa tämmöselle punkerolle :D:D
 
Manduca on kyllä hyvä. Tosi vähällä käytöllä, nyt kun vauva on isompi. Mutta oli ehdoton sillon kun oli pikkuvauva! :)
 
Oletteko muut vielä kantaneet aktiivisesti taaperoitanne? :) Meillä tytöt ovat uudestaan innostuneet reppuilusta ja tykkäävät keikkua kyydissä. Ainoa ongelma on tuo lasten lukumäärä, kun yksin on hankala kahta kantaa, mutta kyllä sekin onnistuu. Yleensä olen käyty metsässä koko perhe. :)
 
Mä keväällä pari kertaa pidin selkäpuolella kyydissä. Mutta ei sen jälkeen. Ehkä kohta taas uuden vauvan kanssa :wink
 
Rengasliinan kanssa ollaan useinkin liikkeellä. Pitkät liinat yleensä kotona lepytys-/nukutuskäytössä, mutta satunnaisesti. Selkäsidontoihin vielä totutellaan - manducakin tuli myytyä, kun viimeksi käytin sitä joulusiivousapuna :D
 
Meidän ässältä on tuplakärryt hävinneet kokonaan, joten on nyt käyty kaupassa toinen tyttö selässä Tulassa ja toinen rattaissa. :) Opin vihdoinkin, miten saa helpoiten lapsen selkään!
 
Mäkin sitä jännään jonkun ajan päästä ( ei varmaa koko konkkaronkalla isoille ostoksille mennä) mut jotai pitää välillä keskellä päivää ostaa et löytyykö kärryjä jossa on molemmille paikka.
 
Aika hyvin tuntuu olevan noita sisaruskärryjä, joissa on yksi vauvakaukalo ja yksi istuin. :) Tosin jos autolla menet, on helpoin varmaan ottaa tuleva vauva turvakaukalossa kauppaan. :) Kävellen jos käydään, ovat tytöt tietenkin rattaissa ja silloin teen ostokset koriin.
 
Meillä on se manduca ja en tiedä onko meillä enää sille käyttöä. Se vähän mitä esim metsässä ollaan niin melkeinpä Sofia voi itsekin kävellä. Muualle otan mukaan matkarattaat.

Mut toisaalta.. ei viitsi sitä poiskaan myydä jos sit kumminkin vielä tulee uus manduca-innostus
 
Meilä kannetaan vielä aika paljon, kaupassakin tuppaa tahtomaan aina kärryistä syliin, niin helpompi ottaa suoraan reppuun. Ja kaikki pihahommat tulee tehtyä, sekä välillä nukutettua repussa :) Rengasliina on hyvänä kakkosapuna, muita liinoja ei ookkaan tullut pitkään aikaan käytettyä. Tahtoo sitten välillä poitsu rimpuila niin kauheasti kyyissä, että tuntuu tuo reppu turvallisemmalta :D
 
Aihe on oikea mut eksykään tänne julkiselle puolelle muut? Oliko babybjörn one se ergonominen babybjörn? Niitä on nyt tuolla jollyroomissa tarjouksessa. Minkä kokoselle se sopii kantamiseen? Tula ja mitä näitä hyviä oli... Mitä muut suosittelee?
 
Meillä oli manduca ja siitä tykättiin. Mut jos seuraavaa tulokasta mietit niin mä tykkäsin vauvana eniten kudotusta kantoliinasta ♡
 
Takaisin
Top