Kantovälineet ja kestovaipat

Meillä oli fuzzeja esikoisella käytössä. Tykättiin siihen asti kunnes peppu ei enää kestänyt fleeceä (oli muissakin vaipoissa).
Mä oon melkeinpä aina pesun jälkeen lanoliinittanut villahousut, mutta siis pesen harvoin. Ja silloinkin melkein kaikki villikset kerralla, kun koneeseen mahtuu. Muuten tuuletan välissä ja poistan tahrat käsipesussa.
 
Löysin Imse Vimsen flanellivaippoja 4kpl ja yhden kuoren kirpparilta, hintaa tuli huimat 2€ kun myyjä ei huomannut toista pakettia :D

Ehkä noilla pääsee jotenkin alkuun. Toivottavasti sopii meille :D
 
Minä keräsin imut narulta kuivumasta ja hui kamala, kun niitä on paljon! Imse Vimsen flanellejakin oli ihan kamalasti, varmaan pari kymmentä. Ja kuoret ovat vielä pesemättä, niitä riittää komppanialle! Luulin jotenkin, että vaippoja on vähän, mutta niitä on kyllä melko paljon kuitenkin.. :D Ehkä me noilla alkuun päästään. Täytyy kyllä toivoa, että kestoilu ottaa tuulta allensa. Reilusti alle 100€ olen noihin laittanut ja jos niillä voi säästää kahdella lapsella edes sen kertiksen päivässä, tulee niistä äkkiä jo säästöä.

Toiveena myös olisi, että saisi lapset mahdollisimman nopeasti kuivaksi.. serkun esikoinen oli päiväkuiva 10 kk ikäisenä ja he kestoilivat. Kaverin osakestoillut tyttö jätti vaipat päivisin vuoden iässä. :)

Katselin käytettyjä kudottuja kantoliinoja. Mietin, meneekö ihan hukkaan laittaa alle 4m liinaan 35€ rahaa? Mahtaako riittää kahden lapsen sitomiseen? Minusta hinta oli halpa, mutta jos liinalle ei ole käyttöä, menevät rahat ihan hukkaan. Trikoinen meillä jo on, mutta se ei kovin pitkään ole varmaankaan riittävän tukeva kahdelle lapselle. Siksi tuo kudottu kiinnostaisi. Rosalina tai joku muu kokeneempi? Apuja?
 
4m on aika lyhyt, nähdäkseni sillä saa sidottua vain yhden lapsen. Mut käypä kantoliinakanava-sivustolla, jos sieltä löytyis ihan faktaa. :)

Hinta on kyllä edullinen! Mä maksoin 70€... :wink
 
Mä oon hommannu imsevimsen flanelletteja ja imsen taskuvaippoja käytettynä ja sit uhrasin vielä ihan uusiin rahojani. Miten tuo riisipaperin käyttö vaippojen kanssa, riittääkö maitokakkavaiheessa käyttö vaan vai joutuuko käyttään koko vaippakauden, mietin et miten muuten niitä kakkoja siitä irrottaa pönttöön ?
 
Meillä käytettiin esikoisella aluksi, mutta tokalla ei ollenkaan. Nyt ei oo käynyt edes mielessä :D Eli itse koin oikeastaan turhaksi. Musta ne maitokakatkin lähti ihan hyvin käsisuihkulla. :)
 
Meillä ei vaan oo pidesuihkua pesuhuoneen vessa/lavuaari yhdistelmässä ollenkaan kun on tollanen erikoislavuaari, vessassa kyllä on mut menee kyl hankalaks kuletella vettävaluvana huoneesta toiseen :D
 
Riisipaperi tavallaan helpottaa sitä maitokakkahommaa, MUTTA usein ne soosit ehtii valitettavasti levitä siitä paperin päältä, joten vaipan joutuu huuhtasemaan joka tapauksessa. :rolleyes: Maitokakkavaipan huuhtoo helposti ihan hanan alla ja vääntää sit isoimmat vedet pois.

Sitten kun jätös muuttuu kiinteämmäksi niin ne voi olla helppo kipata pönttöön vaipan päältä ilman kuivaliinaakin. :)
 
Voi mies parkaa, kun hänelle selviää karu totuus vauvan kakasta.. :D Ei kakka mikään ongelma ole, kyllä sitä joutuu eläinten kanssa käsittelemään, mutta vauvan tuotokset ovat vain kaikkea muuta, mihin hän on tottunut. :) Ja sitten vaimo haluaa kestoilla.. Ehkä hän selviää hengissä.
 
Maitokakka on sentään ihan jees, ei haise p*skalle vaan oikeastaan tuoksuu sellaiselle makealle -ainakin imetetyillä vauvoilla. :)
 
Ja muutenkin kestot haisee paljon vähemmän kuin kertsit! Ja tää on aihe josta mun appivanhemmat jaksaa aina mainita, kun heille tulee yöksi miehen serkku perheineen :D He käyttävät kertsejä kuitenkin vaan reissussa.. Joten ehkä vähän epäreilua.
 
Hyi, etenkin tietyt kertsit käryää niiiin pahalle. Etenkin nyt kun on tottunut kestoihin. Se kemikaalien pöllähdys kun pussin avaa, saatika sitten ne märät vaipat... :wtf: eihän ne märät kestotkaan tietty ruusuille tuoksu, mutta ek myrkyille sentään.:grin
 
Yhtään kertsiä en oo vielä ostannu varalle. Kestot on kyllä pestyinä oottamassa, mutta kun en ihan saletti oo et voimat riittää enöö niiden kanssa värkkäämiseen kun on 7 hengen pyykit muutenki pestävänä. Rahaahan siinä kyllä säästyis todenteolla, kun kaikki on jo valmiiks hankittuina.
 
Nostanpa tätä keskustelua kun ajattelin vihdoin et alan kokeilla harso+villis yhdistelmää, mut nuo villikswt tosiaan pitäisi pestä ensin käyttöön.

Ostin Marseillesaippuaa sitä varten mut mistä mä löydän sitä lanoliinia? Kun eikös sitä myydä erikseen. Just kiersin Prisman ja Cittarin eikä sieltä ainakaan löytynyt sopivaa... Pitääkö mun netistä tilata sitä? Ja mikä olisi hyvä merkki?
 
Minä ostin Ruohonjuuresta. Rosalina vinkkasi ohjeet ja sopivan merkin. :) Meillä tosin villikset eivät ole käytössä vielä olleet, vaikka kestoiltu onkin.
 
Me mennään päivät villiksillä ja sisävaipoilla, pari sopivaa taskuakin on ja niitä on kertaalleen testattu. :) ihanaa kestoilla kun nyt homma sujuu eikä vaipat falskaa!!! :hello2

Öisin ollaan vielä kertseillä. Kokeilin yhen yön kestoilla ja poika huusi heti kun vaippa kastui. Ja meillä on vain märkäpintaisia vaippoja, yöllä en jaksa pelata kuivaliinojen kanssa kun niitä saa taitella ja asetella. Koitetaan jossain vaiheessa uuestaan sitä yökestoilua. :)

Sonett-merkkinen lanoliini on ollu hyvä (muita en oo kokeillu). Ohjeita löytyy kun selailee topicia taaksepäin. :)
 
Mä testasin tuossa yks päivä kestovaippoja mut ei varmaan ihan mennyt putkeen kun tunnin parin päästä oli vaippa kuoria myöten märkä...

Kokeilin siis imse Vimsen flanellivaippaa ja sitä kuorta. Lisäksi toinen oli äippäpakkauksen taskuvaippa ja molemmat imut sisällä. En tiedä et mitä lisäimuja tuonne pitäis vielä laittaa ettei ihan heti tarvis vaihtaa? Kertiksissä riittää kun vaihtaa kolmen neljän tunnin välein.

Tosin en tiedä et pitäiskö noita pestä useammin et imukyky paranisi? Imse Vimset on kirpparilta joten veikkaan et ovat kyllä käyttöpesty useaan otteeseen. Mut nuo taskuvaipat pesin vaan kerran... Ei kyllä onneksi falskanneet mut olis mukava jos nuo ihan märkinä olis heti :)
 
Takaisin
Top