Kantovälineet ja kestovaipat

Minusta pienen vauvan kanssa helpoin on trikooliina tai kudottu, jos on tarkoitus pidempään käyttää. Repuista Tula on minun valintani. Helppo ja yksinkertainen, päällä mukava ja toki kauniit kuosit ovat myös plussaa. Ergo toimi meillä myös hyvin. :) Vauvan kanssa tietysti tarvitsee vauvatuen..
 
Ei ole itsellä ollut, mutta sitä kokeilleena suosittelisin Tulaa. Riippuu tietysti ihmisestäkin kenen varteen laitetaan. Manducassa oli liikaa solkia mulle (siis mun hermoille).

Kantoreppua en välttis ostaisi etukäteen, vaan niin että sen saa kokeiltua päälle vauvan kanssa.

Liinalla taas saa sidontaa vaihtamalla löytymään sen itselle hyvän tavan.
 
Aihe on oikea mut eksykään tänne julkiselle puolelle muut? Oliko babybjörn one se ergonominen babybjörn? Niitä on nyt tuolla jollyroomissa tarjouksessa. Minkä kokoselle se sopii kantamiseen? Tula ja mitä näitä hyviä oli... Mitä muut suosittelee?
Meillä on tuo babybjörnin one ollut käytössä ja itse sekä neiti ollaan kumpikin tykätty.Kesällä viimeksi käytettiin ylläksellä patikoidessa ja vielä hyvin neiti viihtyi siinä.Nyt tosin alkaa jäädä tarpeettomaksi kun neiti haluaa itse kävellä joka paikkaan!
 
Meillä on tuo babybjörnin one ollut käytössä ja itse sekä neiti ollaan kumpikin tykätty.Kesällä viimeksi käytettiin ylläksellä patikoidessa ja vielä hyvin neiti viihtyi siinä.Nyt tosin alkaa jäädä tarpeettomaksi kun neiti haluaa itse kävellä joka paikkaan!
Onko se one se ergonominen? Siis se johon jalat tulee sammakkoasentoon?
 
Eli jollyroomista ei kannata käydä ostaan kun manduca on babystylessa tarjouksessa ja paljon halvemmalla. jollyroomissa on jotain halpaa ja osa kauheen kallista näämmä. Aiemminkin oon huomannu...
 
Manducaa saa paljon myös käytettynä. :) ei tarvitse ostaa uutta.
 
Onko se one se ergonominen? Siis se johon jalat tulee sammakkoasentoon?
Ainakin sitä mainostetaan ergonomisena ja kyllä se omasta mielestänikin sitä on.International Hip Dysplasia Institute (ei kaupallinen instituutti) on luokitellut sen lonkkien terveyttä edistäväksi.Minulla voisi olla sellainen myynnissä,jos kiinnostaa!
 
Mä en mihinkään kantovälineeseen oikein syttynyt. Meillä oli käytössä miehellä siis Manduca, sain sen babyshowereissa lahjaksi :) Ehkä siinä oli liikaa solkia myös mun makuun. Mies tykkäsi kyllä manducasta, mutta meillä ei tosiaan mistään muusta ole kokemustakaan. Sitä mietin, että jos mä vauvakuumeen saan ja toinen vauva meille suodaan niin ehkä joku liina vous olla htvä kokeilla, nyt kun on toi taapero, jonka perässä pitää olla juoksemassa myös.
 
Just oon miettiny et mikä olis sellanen helppo ja nopea ratkasu kantovälineeksi? Vauva ei paljoa hereilläollessa viihy muuta ku sylissä ja olis kiva ku sais välillä kädet vapaaksi. Vinkkejä otetaan vastaan :-). Manduca meillä on mut jotain nopeempaa ratkasua kaipaisin.
 
Rengasliina? Trikooliina on pienen vauvan kanssa minusta ehdottomasti mukavin, mutta ei taida juuri reppua nopeampi olla?

Rengasliinan käyttöön löytyy netistä ohjeita paljon, mutta helpoiten käytön oppii, jos saat jonkun näyttämään oikean sidonnan. :) Etenkin vastasyntyneen kanssa on tärkeää, että vauva on liinassa oikein pystyasennossa ja niska hyvin tuettuna.
 
Mä voisin tämän seuraavan tulokkaan kanssa kokeilla liinaa :) manduca meillä on ja siitä tykkäsin kyl paljon! Yksi liinakin on mut se on niin ahdistava kun kokeiltiin pojan ollessa pieni, etten enää ikinä kokeile sitä..varmasti vääränlainen vain. Ens kerralla pitää käydä jossain liikkeessä kattoo niin saavat näyttää mulle hyvän liinan ja kuinka se sidotaan :)
 
Ina, liikkeen sijaan suosittelen ennemmin esim liinatukihenkilöitä vai millä nimellä eri paikkakunnilla menevätkään. Ainakin Kantoliinayhdistyksen kautta voisi löytää lähimmän tukihenkilön. Liikkeissä valitettavasti ei välttämättä ole kaikkia henkilökunnasta koulutettu kovin perusteellisesti.. :/ monella paikkakunnalla on myös kantoliinatreffejä, joissa saa apua kantamiseen liittyvissä ongelmissa. Olemassa oleva liinasikin saattaa olla ihan passeli, kun saat oikean tekniikan sen käyttöön! :) Minä sain apua liinan käyttöön ystävältä, joka on kantanut paljon, mutta tietysti kaikilla ei ehkä ole tuttuja liinailijoita.. tule Tampereelle treffeille joku kerta! :)
 
Ok, hyvä tietää!! :) On se meidän liina vain kauhea, ehkä väärää kokoa (siinä oli ihan koko S tai M). Ei siis ihan perinteinen liina vaan jokin ihme..kaksi tuubihuivin näköistä juttua, jotka piti kieputtaa itsensä ja lapsen ympäri. Tuntui, että tukehdun niihin ja samoin poju. Enkä siis niitä edes ite päälle :D onko kenellekään tuttu tuollainen? Ehkä selitin huonosti mut oli hankala käyttää. Mut ehkä joku ammattilainen sen sais toimimaan :)
 
Mä luulen, että on ollut saman tyylinen kuin kaverilla: trikoinen, kaksi lenkkiä, yhdessä toisissaan pienellä lenkillä? Kaveri sanoi tykänneensä.
 
Tuossa mun ei oo mitään lenkkejä.. jos siis ymmärsin mitä tarkoitat (varmaan en) :D on vain kaksi isoa tuubihuivin näköistä liinaa, jotka laitetaan ympäri.. en osaa selittää. Yritän löytää sen paketin ja laitan kuvan jos löydän :D
 
Piti oikein etsiä, että olenko mä kuvitellut omiani. Ilmeisesti tuote on Baby K'tan tai vastaava.
 
Takaisin
Top