Kantovälineet ja kestovaipat

Freya, ei hätää. Imse vimseen minäkin joudun laittamaan pienen lisäimun kaksinkerroin läpän alle. Poika siis meillä. Kestää reilu 2 tuntia. Taskuvaipat kestää oman imun ja pikku imun kanssa 4tuntia. Olen myös yrittänyt pissittää vauvaa lavuaariin vaihdon yhteydessä. Ja IV kuoret ovat myös mahtavia taskuvaippojen imujen kanssa. Ainakin meillä kuoret käyvät tosi hyvin reisien ympärille, eikä falskaa.
Imuja joutuu pesemään paljon, ennenkuin ne ovat parhaassa imussa.
 
Freyja, ihan oikein teet. :) Minä laitan myös imseihin lisäimuja ja silti 3h on ihan maksimi vaihtoväli. 2014 äp taskut ovat myös hyviä. Kokeilemalla se selviää, mikä toimii. Meillä hyviä imuja ovat olleet froteepyyhkeen palat.
 
Mulla on semmosia kokemuksia, et pojilla tarvii enemmän imuja kun tytöillä.
En oo koskaan käsittänny, kellä muka nuo imsevimsen pienimmät sisävaipat riittää, ja ne on mulla aina jäänny melkein käyttämättä. Nyt oon keksinny niille uutta käyttöä, ovat loistavia äippäpakkauksen taskuvaipan sisällä :) ei oo vauvat ihan muurahaispyllyjä niin kun niillä niihin tarkotetuilla imuilla, pikkasia poikia kun vielä ovat.
 
Kantoliina jonka sain veljeltä ja hänen vaimoltaan onkin sitten mullekkin liian lyhyt... saan sen kyllä kieputettua oikealla lailla ylleni mutta ei ylety kuin yhdelle solmulle kiinni...

Mulla on Ergon kantoreppu esikoisen ajalta ja ihan pienenä en esikoista siinä kantanutkaan vaan vasta joskus 5-6kk ikäisestä asti. Luin että siihen tarvisi Ergon vauvatuen näin pienelle vauvalle joka ei kannattele itseään vielä tukevasti ja se näyttääkin ihan näpsäkältä, onko kellään kokemuksia kantorepuista vauvatuen kanssa, onko ollut turha hankinta koko reppu lisävarusteineen vai ei?

Minä kovasti tahtoisin tuon vauvatuen kun tulee varmaan edullisemmaksi hankkia se lisävaruste vanhaan reppuun. Mies vaan pelkää että tää meidän epeli ei suostuisi olemaan koko repussa (ja tulisi turhaan tuhlattua 25e) mutta itse tahtoisin kokeilla kun on aikamoinen sylivauva joka ei päikkäreitä tahdo kovin antaumuksella päivittäin nukkua niin ei ehdi mitään tehdä kotona tai missään muuallakaan etenkin sitten kun mies huomenna palaa töihin..
 
Meillä on ergot vauvatuella ja on kyllä hyvä! Se uusi instant insert siis, jota sinäkin olet varmaan katsellut. :) Meillä tytöt nukahtavat reppuun heti ja tuen kanssa ovat niin tukevasti, että äitikin uskaltaa tehdä ja touhuta samalla. Tuessa on pohjalla sellainen tyyny, jota voi käyttää yksinään sitten, kun vauva ei tarvitse enää niskalle niin paljon tukea, mutta sillä saa nostettua vauvaa vähän ylemmäs repussa. :) suosittelen!
 
Onko tuo ergo joku sellainen kantoväline, että saat Elaffy molemmat tytöt yhtäaikaa?

Mulla on 5,2m trikoinen kantoliina ja siihen saa ristisidonnalla kivasti molemmat. Ei vaan ole tullu vielä juuri muuta kun kokeiltua. Pitäis ruveta käyttämään ihan oikeesti.
 
Ergo on yhdelle lapselle, mutta mies on kantanut toista. :) Kaksosille on ilmeisesti olemassa joku reppu myös.
 
Juu infant insertin kävin hakemassa :) Ihan näppärä, vauva meinaa vaan hiota mun rintakehää vasten kun täällä kotona on niin lämmin. Nopeasti nukahti kun siihen löin ja kävelin ympäriinsä hetken mutta samantien herää kun siitä laskee, se toki ei ole kantorepun vika :P Herra ei vaan malta nukkua päikkyjä muualla kuin sylissä..
 
Mä oon virittänyt harson rintaa vasten vauvan pään alle, jos kovin hikoaa. :) on kummallekin vähän mukavampi.

Mä löysin toissapäivänä kirppikseltä tosi hyvän omppukuosisen taskuvaipan eurolla!! Istui pojalle kuin nenä päähän ja kunnon vuotosuojat siinä niin menee päikkärivaippana loisteliaasti! :)
 
Mä sain anopilta kasan noita Imse Vimsejä ja kovasti tässä suunnittelen niiden tuunausta taskuvaipoiksi. Saumuri jos olisi niin oli kätevämpi hurauttaa ne, joten pitää anoppilassa sitten ommella kunhan sinne päästään... Toivottavasti vaan eivät olisi jo pieniä :D

Mä oon todennut tuon äippäpakkauksen vaipan toimivan meillä hyvin. Mulla vaan kun ei oo niitä kuin kaksi ja sit noita Imse Vimsen flannetteja jotka ei oikein toimi sellaisenaan. No pitänee harkita vaippojen uusimista kunhan poitsu saavuttaa seuraavan koon.
 
Voiko kantoliina (trikoo) olla liian tiukalla? Hölmö kysymys mutta sain kun sainkin liinan sidottua juuri ja juuri kunnolla. Vauvaa laittaessa oli vähän vaikeuksia kun oli niin tiukan oloinen mutta sain hänet kuitenkin melko nopeasti liinaan ja poika nukahti heti. Päälleni ei tuntunut liian tiukalt ja vauva oli hyvin tukevasti siinä ja tyytyväisen oloisena. Kun poika oli vajaa tunnin siinä ollut niin heräsi kitisten ja yrittäen vääntelehtiä. Otin pois ja aikamoiset painaumat mahassa ja vaipan etupuolen kohdilta. Vetoketjullinwn sisähaalari pojalla siis päällä..
 
Neuvokaa aloittajaa, mitä imuja tykkäätte käyttää? Rainbowta mulle suositeltiin
 
Butterfliee, siis vaipoissa? Meillä on toimineet hyvin froteiset ja bambuimut. Myös mikrokuituisista tykkään. :)
 
Joo vaippissa :) Bambusia katselinkinkun harsoissa ne on mun lemppareita just hyvän imukyvyn vuoksi
 
Periaatteessa trikooliina ei voi olla liian tiukalla, jos vauva mahtuu kyytiin hyvin. :) ennemmin tiukalla kuin löysällä!

Mun lemppari-imu on Muksujen taittoimu (puuvilla/bambu)! Ihan paras!! :) niitä on ainakin ennen ollu ihan tavan ääs-marketissakin myynnissä. Tykkään myös äp-Tots botsin imusta.
Ruukaan yhdistää aina hidasta ja nopeaa imua. Nopea imu päälle (puuvilla tai mikrokuitu) ja alle hidas (bambu, hamppu tai esim se muksujen taitto).
 
Mun täytyy luultavasti nyt sisäistää jä hyväksyä et kestovaippailu on mun osalta ohi. Mulla ei vaan kädet ja aika enää riitä niiden kanssa pelaamiseen kun on seittemän hengen pyykitkin pestävänä. Itte kun oon tottunnu vaihtamaan kestoa tiheämmin kun kertsiä, ja ohivuotojen takia vaatteitakin joutuu enempi vaihtamaan. Tuntuu et kun on kestot jalassa niin vauvat pitäs olla ilman vaatteita koko ajan, kun puklailujen takiakin menee vaatteet tiheästi vaihtoon. Henkinen kamppailu tää päätös kyllä on kun kestoja ois vaikka muille jakaa ja rahaa menee miljoona kahden vauvan kertiksiin.
 
Rohkeesti meet niin kuin hyvältä tuntuu. :) sulla on hei siellä työmaata muutenkin, respect! Voithan sä silloin tällöin käyttää vaikka yhen kestovaipan päivässä, jos polttelee hyödyntää niitä olemassa olevia (säästäähän sillainkin 365 vaippaa vuodessa/lapsi, jos joka päivä yhden vaipan käyttää:)). Ja jos ei niin anna armoa itselles hyvällä omallatunnolla :):)
 
Meillä manduca oli alussa ahkerastikkin käytössä. Nyt oon jotenki laiskistunu sen kanssa, enkä oo jaksanut opetella kyljellä kantamista niin on jäänyt kokonaan.
 
Takaisin
Top