Kantamisen apuvälineet

Kobe, noita mandukoita liikkuu tosi paljon käytettynä, n.60 eurolla ja allekin. Senhän voi ostaa tori.fistä tai jostain facen kirpparilta ja sit jos ei tuu käytettyä ni myy samaan hintaan eteenpäin.

Muutenhan joku tula tai mandu oliskin jees mutta yks aikuinen ei saa millään kannettua kaikkia retkikamoja :D ja siihen kävelymatkat päälle. Ja kantorinkka miehen mieleen enemmän ja hän kantaisi :) tuo deuter on kyllä kehuttu ja taisi olla joku testivoittajakin ja isot plussat tosiaan noille sade ja aurinkosuojille. Mukava matkustajalle ja kantajalle :) käytettynä oon yrittänyt bongata mutta pari mielenkiintoista meni jo päivässä.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Minäki myin sen Deuterin rinkan sit kaverin puolesta niin meni samana päivänä. Ois saanu siitä varmaan enemmänki ku 50 €.

Ostin pati viikkoa sitten meille neliöliinan, mutta mulla on säädöissä vissiin jotain höikkää kun sattuu hartioihin hirveästi :/ aiemmin kantanut poikaa jämäkässä trikoisessaliinassa, ja ajattelin neliöliinan toimivan meillä.. Jollain oli täällä neliöliina, mitä tai teen väärin??

Mille korkeudelle sidot liinan? Jos liina jää kovin löysälle ja lapsen painopiste kauas sinusta se painaa herkemmin. Minkä merkkinen liina on? Neliöliinojakin on erilaisia samoin kuin kantajia, joten joku malli sopii toisille mutta toisille ei... Olkahihnat kannattaa myös asetella huolellisesti, jos ne on liian lähellä kaulaa, niin painaa varmasti ja ne ei saa jäädä kierteelle. Jos kaipaat vielä lisäneuvoja yritän mielelläni auttaa, laita yksityisviesti niin vaihdetaan mailiosoitteet tai puh.nrot :)

Luulen, että oon sitonut liian löysälle ainakin. Selkään koitin ja se jäi selkeästi liian löysäksi. Poika taas taitaa olla jo vöhän rurhan painava edessä kannettavaksi. Mihin kohtaan sen lantiovyön kuuluu tulla? Sidotko Anskurai hihnat ristiin vai sillee reppumaisesti?

Koitan huomenna uudestaan, mutta jos ei onnaa niin laitan sulle yksäriä :)

Mä olen vasta nyt alkanut haaveilemaan tulasta tai manducasta. Onko jo liian myöhäistä tai turhaa hankkia? Ollaan paljon liikenteessä pojan kanssa ja rattaissa ei aina viihdy.
Meillähän oli joskus tila kokeilussa mutta poika ei tykännyt ollenkaan. Huusi vaan :D oli kyllä pieni silloin ja siinä iässä että kaikki itketti. Harmitti että annoin liian nopsaan periksi enkä edes kokeillut myöhemmin uudestaan.

Mäkin menin ja ostin manducan kesällä ja tasan kaks kertaa oon koittanut laittaa tytön siihen ihan kokeen vuoks, en ole käyttänyt missään. Sen onneksi saa hyvin myös selkään, ja elättelen toiveita pikku lomareissusta nyt syksylle, ainakin sinne voisi tytölle ottaa mukaan. Toistaiseksi siis ihan turha sijoitus meille. En ole edes muistanut sen olemassaoloa. Onneksi tein hyvät kaupat, tuttavat oli ostaneet uutena ja heidän poikaa oli siihen tasan kerran kokeiltu ja sain sen ostettua heiltä 50€:lla.

Lisäys et tokihan sekö oli ihan turhaa rahantuhlausta jos ei kerran tule käyttöön, mutta luulisin saavani omat pois jos myyn eteenpäin.

Jos päädyt nuunu myymään niin saa tarjota tänne :) poika ainakin rinkassa viihtynyt. Välillä niin ärsyttää pienet reissut esim vaatekauppaan kun poika haluais syliin rattaista ja kitisee :D

Kyllä kantamisen voi aivan hyvin aloittaa vieläkii, ja kannattaa muistaa, että se vaatii totuttelua sekä vauvalta että itseltä, joten ei kannata heti lannistua vaikka ekat kerrat ei oliskaan onnistuneita.

Nibaba, sinänsä se koko lantiovyö sana on hämäävä, kun sen voi laitaa reilusti lantiota ylemmäs. Varsinkin selkään sitoessa et oikeastaan voi laittaa sitä liian korkeelle. Ihanteellista olisi että poitsu näkisi sun olkapään yli eteenpäin (tämä auttaa myös viihtymisessä). Eli kokeile sitoa ihan kylkiluiden alle. Se sitooko olkaimet ristiin vai repputyyliin on makuasia. Ite tykkään sitoa taakse laittaessa repputyyliin, sitten vien hihnat ristiin vauvan pepun päältä ja sitten edessä ristiin niiden "reppuolkainten" ali, jolloin niillä hännillä saa vedettyä niitä reppuolkaimia vähän keskemmälle sillain rintaremmityylisesti. ...En tiiä saiko tästä mitään selvää...

Mulla jääny kantoliina lähes käyttämättä ja samoin ois ihan varmasti rinkan kanssa. Onneksi palautin tilaamani Manducan, kun se ei istunu hyvin, vaikka miten sääti. No joskus tulee tilanteita, jolloin pitäs saada tehtyä jotain, eikä vauveli viihdy lattialla, mutta oon pakollisten hommien ajaksi laittanu esim. syöttötuoliin istumaan ja naksuja kouraan tai keksiny lattialle jotain mielenkiintoista, kuten kattiloiden paukuttelu :D ja ne hommat, joilla ei niin hätä, oon jättäny suosiolla myöhemmäksi. Reissatessa rattaat ajaneet asiansa hyvin. Joskus matkassa varulta liina.

Meillä on Tula. Hommasin sen jo raskausaikana ja myös vauvatuen siihen. Vauvatuen kanssa ei ikinä saatu poikaa siihen järkevään asentoon/ viihtymään, mutta nyt isompana on alkanut sujua ja viihtyy hyvin kyydissä.

Meillä edelleen BabyBjörn joka on jopa kelvannut pojalle nyt isompana. Olen kuitenkin vain kotona käyttänyt eli ei kovin pitkiä aikoja. Selkeästi poika tykkää olla kannettavana, kun se tarkoittaa että näkee enemmän asioita ja uudesta näkökulmasta.

Meillä on anopin ompelema kantoreppu, joka on kyllä tosi hyvä ja ammattimaisesti tehty. Ei häviä teolliselle repulle ja paljon olen poikaa siinä kantanut. Pienempänä edessä ja nyt varsinkin metsälenkeillä selän puolella. Aina lapsi sinne jossain vaiheessa nukahtaa, tosin ei enää niin nopeasti, kuin ihan pikkuisena (aloitettiin reppuilu joskus 3kk iässä). Lauantaina oltiin kiertämässä yksi järvi tässä lähellä ja pitkään poika oli hereillä kyydissä ja katseli maisemia, sitten simahti ja piti viritellä takista unituki niskan taakse, ettei pää retkota. Tuo reppu rupeaa valitettavasti pikkuhiljaa käymään vähän pieneksi ja kohta täytyykin ruveta miettimään seuraavaa kantovälinettä. Kudottuja liinoja sitomaan ei mun hermo kestä, joten olen harkinnut Tulaa ihan niiden hauskojen kuosien vuoksi. Nyt täältä olen saanut innostuksen tuohon neliöliinaan. Ehkäpä siinä oliskin meidän seuraava kantoväline?!
Lisäksi mulla on rengasliina, joka toimii nopeana apuan esim. kaupassa, jos lapsi päättää olla viihtymättä kärryssä. Muutenkin näppärä esim. kirppareita tms. kierrellessä, kun rattaat on ahtaat ja sylissä vaikea pidellä, jos haluaa jotain pöytää vähän plärätä. Pitkiä aikoja ei renkulalla viitsi kantaa, kun on niin toispuoleinen, mutta puoli tuntia menee aika helposti vielä. Näppärä väline kulkee hoitolaukussa ja aina valmis käyttöön.

Tänään meni selkään jo paremmin tolla neliöliinalla, mutta edelleen tarvitsee "lantiovyötä" nostaa ylemmäs ja aavistuksen kireämmälle olkahihnat. Sidoin tällä kertaa olkahihnat repputyylisesti ja se sopi kyllä paljon paremmin itselle :)

Takaisin