Kantamisen apuvälineet

Meillä on satunnaisessa käytössä ollut kudottu liina. Nyt on alkanut vähän kiinnostaa myös tuo neliöliina, jos se olisi nopeampi ja helpompi? Tai ehkä lähinnä helpompi sujauttaa mukaan käsilaukkuun kun lähtee jonnekin.

Olisi jo aika opetella kantamaan poitsua selässä. Jostain syystä se jännittää mua tosi paljon enkä ole sen takia vielä uskaltanut. Enemmän ehkä se sitomistilanne kuin itse kantaminen. Tai ehkä siinä jännittää juuri se, kun en näe lastani koko ajan enkä voi olla varma, onko sidonta pysynyt hyvänä vai ei.
 
Mä oon kantanu poikaa repulla selässä muutaman kerran, aina niin, että mies on ollu mukana laittamassa selkään ja yhdessä ollaan ulkoiltu, niin on voinu tarkistaa aina välillä, että miten siellä kyydissä menee. :p Yksin ei minusta(kaan) ole ollut selkäpuolelle laittamaan.
Toi mun reppu vaan rupee tosiaan olemaan auttamattoman pieni, varsinkin selässä kantamiseen. Oon pyytäny miestä aina ottaan kuvaa meistä, kun poika on ollu selässä ja kyllä sen huomaa, että jää kauheen alas ja jotenkin roikkuu siellä... Toivottavasti tällä uudella neliöllä saadaan parempi selkäkantotuntumakin. Ainakin paneeli on mitoiltaan paljon isompi, joten sinne poika mahtuu vielä pitkään. :happy:
 
Mäkin vasta pari viikkoa sitten ekaa kertaa kannoin selässä, sen jälkeen useampia kertoja, koska tyttö tuntuu viihtyvän siellä paremmin kuin edessä + helpottaa omaa toimintaa. Yleensä kannan just kun vien roskia, siivoon, teen ruokaa tms, eikä lapsi halua olla yksin missään muualla.. Mut en ole vielä kantanut selänpuolella muutakuin wompatilla, jotenkin liinat tuntuu haastavammilta kun kuitenkin oon aina yksin laittamassa sinne selkään.. Nyt oon ihan vaan kiepauttanut tytön ranteista selkään ja sit itse etukenossa ujuttanut repun paneelin tytön selän taakse ja olkaimet itselle... varmaan todella huvittavan näköistä, pitäis ehkä katsoo jotain videoita, jos oppis jonkin ergonomisemman tavan :grin
 
Mulla on nykyään semmonen wraptai tyylinen neliöliina (sellainen jossa olkahihnat on liinamaisen leveät) ja se on kyllä todella mukava, mun lemppari pitkissä kantorupeamissa, mutta ei ainakaan mun mielestä mikään pikakantoväline. Esim liinan sidon nopeammin, kuin asettelen nuo wraptain olkaimet paikoilleen. Meitai eli sellanen missä on semmoset kapeammat reppuolkaimen levyiset olkahihnat on nopeampi pukea, mutta jos siinä ei ole kunnon toppauksia, niin saattaa alkaa nopeasti painamaan hartioita. Nopeimpia kantovälineitä on varmaan erilaiset reput (huom myös manducaan on nykyään saatavana jatkopaloja) ja edessä ja lonkalla kantamiseen rengasliinat.

Selässä kannan eniten koon 4 liinalla (pituus 3,6m), sillä saa tytsyn mukavan korkeelle ja suht nopeesti. Mun mielestä paras kantotuntuma on sillon kun tyttö on niin korkealla, että näkee mun olkapään yli eteenpäin. Selässä kannan kotona touhutessa, kävelylenkeillä ja lähikaupassa tai jossain muualla lähellä käydessä. Julkisilla en halua matkustaa tyttö selässä enkä myöskään kulkea keskustassa tai ostoskeskuksessa missä on paljon vilinää, niidenkin aika tulee, mut nyt haluun vielä nähdä tytön tuommosissa tilanteissa. Kun lähden kotoa tyttö selässä nappaan taskuun pienen meikkipeilin millä voi olan yli tähystää mitä tytölle kuuluu. Ja aluksi harjoittelin sitomista kotona miehen ollessa varmistamassa, mutta kyllä siinä kerta kerralta rohkaistui, ja nyt menee jo helposti yksin.
 
Meillä on just tommoset aika hyvin topatut olkaimet, mutta nyt oon miettiny, että liinamaiset olis voinu olla paremmat, mutta kyllä se tollakin menee :)
 
Oltiin tänään neidin kanssa avoimessa päiväkodissa ja siellä sattui olla kantoliina esittelijä, mutta aika turha. En saanut mitään irti, joten jatketaan meidän hyväksi todetulla Stokella pelkästään. Täällä innostuksen saaneena odotin esittelyä, mutta harmi, eipä se tuonut mitään uutta.
 
Takaisin
Top