K-18 toiminta ja uusi raskaus

Hahaa, ja mä olin ihan varma, että saan tietää sen, kun tässä ketjussa oli uusi viesti. Ja se olitkin sinä, Saria! :wink
 
Toivotaan parasta.
Mäkin tein testin tänään, ku alkoi oleen vähän levoton olo, menkkatuntemuksia on ollu mut ei sit millään ala. Negaa näytti. Mut ollaan me nyt viime aikoina alettukin rajoittaa mahdollisuutta raskauteen kun pitäis noita töitä tehdä ekaks hetkinen.
 
Mää oon vaan ollu niin kiireinen että en oo kertakaikkiaan kerennyt mitään kirjoitella :D
Negaahan se näytti, luojan kiitos. Soitin neuvolaan ja kysyin niin sanoi että seuraile vielä kuukausi ja varataan sitten aikaa että tutkitaan missä häikkä jos kuukautisia ei vieläkään näy. Tosi häiritsevää kun alavatsa/alaselkä/munasarjat on pirun kipeät mutta mitään ei näy eikä kuulu...
 
Kiitokset :) ollappa tässä nyt kahden vaiheilla, kokeilenko nuita nappeja vielä vai vedänkö piuhat poikki. Ärsyttää ajatuskin että joutuu voimavarojaan tuhlaamaan johonkin lääkärien kans tappeluun...
 
Mua hirveesti kiinnostaisi Salme, miten olet jaksellut? Raskaus näyttää ainakin laskurin mukaan etenevän viikko viikolta, yksi taaperokin kotoa löytyy ja tännekin säännöllisesti jaksat kirjoitella :)
 
Ihan kohtuullisesti olen jaksellut. Välillä väsyttää enemmän ja välillä vähemmän, mutta päiväunia en osaa nukkua vaikka haluaisin. Onneksi neiti ei sentään ihan kukonlaulun aikaan herää vaan antaa nukkua yleensä ainakin 6.30 asti. Kuvotusta on tällä kertaa vähän enemmän kuin viimeksi ja kaikki hajut tuntuu kauhean voimakkaina, vaipanvaihto onkin joskus aika jännää.. Onneksi ei kuitenkaan varsinaista pahoinvointia tälläkään kertaa, ainakaan toistaiseksi. Onhan tämä vähän toisenlaista kuin viimeksi, silloin retkotti alkuraskaudessa työpäivän/illan jälkeen sohvalla. Nyt saa ulkoilla tuon lapsosen kanssa milloin haluaa ja sohva on jäänyt vähemmälle huomiolle. :)
 
Pari kuukautta sitten mainitsin täällä, että aina sitä vähän pettyy, kun menkat alkaa, vaikkei mitenkään yrittämällä olla yritettykään vielä pikkukakkosta ja kyllähän mä imetänkin vielä. No, sanoin siitä sittemmin miehellekin ja vähän yllätyin, kun hänellä olikin ihan samat fiilikset. Tiesin kyllä, että toinen lapsi on tervetullut, mutta en jotenkin osannut odottaa tai ollut tajunnut, että mies on niinkin innokas asian suhteen. Vaikka en miehelle tietenkään halua mitään pettymyksiä, niin mukavaa, ettei ole yksin asian kanssa :)
 
Me aloitettiin yritys heinäkuussa ja olin ihan valtavan pettynyt elokuussa kun menkat alkoi. Niin oli miehenikin. Molemmilla oli ihan selkeä vauvakuume. :) Mielettömän kiitollinen saa olla, että tärppäsi sitten jo toisella kierrolla.
 
Täytyypä minunkin saada kertoa, että plussasin noin viikko sitten :) Vaikka muuten pidän itseäni aika rationaalisena, olen jotenkin tosi taikauskoinen näiden raskausjuttujen kanssa ja ajattelin ensin, että kerron teillekin vasta, kun (toivottavasti) eka ultra on käyty ja päästään turvallisemmille vesille. Mutta pakkohan se on jollekin saada sanoa, ja meni syteen tai saveen, vertaistuki tulee tarpeeseen :)

Niin ja huomenna olisi laskujeni mukaan rv 6+0.
 
Oo onnea!! :Heartred :Heartred
Tuo valaa muhunkin vähän uskoa, että vielä joskus..vaikka imettääkin.. Toki se on hyvin yksilöllistä, voi hyvinkin olla, että kierto pysyy poissa niin pitkään kuin lapsi käy rinnalla. Eikä tytön kanssa olla vielä valmiita luopuun siitä.
Oonko mä nyt viimeinen kuumeileva, joka ei oo vielä plussannut? :sad001
En muista.. Onks teitä kolme plussannutta vai enemmän?

Oon joka tapauksessa alkanut syömään foolihappoo ja greippiä, kuten ennen tyttöökin. Ja oleen vainoharhainen kaikkien tuntemusten suhteen.. Ü Ja tietysti se tärkein.. Ei niitä lapsia ruokavaliolla tule. :wink

Iloitsen kanssanne ja toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Onnea, herne!

Mä luin Murmeliinin viestin valitusketjusta ja huomasin että täälläkin oli uusi viesti, joten ajattelin että se on Murmeliini. Jolle sanottakoon, ettei se imetys enää tässä vaiheessa estä mitään, mulla on parikin kaveria, jotka ovat tulleet imettäessä raskaaksi. Yksi sanoi, että imetys loppui aika seinään siihen, kun tuli raskaaksi, ja oli sitä mieltä, että maito muuttuu pahanmakuiseksi. Toinen kaveri todisti tämänkin väitteen vääräksi tai ainakin niiden kaksivuotias piti ihan vierottamalla vierottaa ennen vauvan syntymää.
 
Kiitos onnitteluista! :)

Meillä sattui tärppäämään heti sen jälkeen kun yöimetykset loppuivat, mutta imetys oli edelleen käynnissä päiväsaikaan. Mutta luulen, että enemmän kyse oli sattumasta ja onnistuneesta ajoituksesta kuin imetyksen vähenemisestä, menkat ehtivät olla mulla kohtuusäännölliset jo jostain touko-kesäkuulta asti. Ja siis imetin ihan viime päiviin asti, pojalle olisi kelvannut varmaan pidempäänkin mutta ei ole protestoinut lopetusta näinkään.

Mutta aikaistahan tämä vielä on, eli toivotaan parasta jatkon suhteen :) Ehdin ennen plussaa jo syömään varmaan kaikkia mahdollisia kiellettyjä asioita ja viiniäkin otin lasillisen. Mullehan kävi niin, että ehdin tehdä negatiivisen testin muutama päivä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja olin vähän ihmeissäni, kun oli sellaista orastavaa raskausoirettakin. Ja voin nyt vielä kertoa nolon tarinan, että kun testi oli ollut jo tunnin roskiksessa, kävin sen kaivamassa varmuuden vuoksi eikä viivaa näkynyt, mutta joku piste (?) siihen oli ilmestynyt. Minäpä sitten varoiksi sen kaivoin takaisin ja pissasin tikkuun vielä kerran (varmaan tosi hyödyllistä :D ), mutta ei tulos miksikään muuttunut. Että raskaustestiroskisdyykkari täällä. Muutamaa päivää myöhemmin, kun menkkoja ei vieläkään kuulunut, tein uuden testin ja se näytti ihan kiistatonta plussaa. Ja nyt on ehtinyt pahoinvointia sun muuta oiretta tulla ilmoille, joten enää ei tarvitse arvuutella :) Vähän hankala ajoitus vaan tässä pikkujoulukauden kynnyksellä, mitä hittoa mä sanon ihmisille?!
 
Takaisin
Top