Käsityövinkit

Voi että Inxu miten kaunis kastemekko!
Minäkin olisin halunnu vauvalle itsetehdyn kastemekon, vaan ei taida lähipiiristä löytyä niin taitavaa kutojaa, jotta toive toteutuisi..
 
On kyllä aivan ihana mekko! [:)][:)][:)] Meillä kulkee suvussa perintömekko, jossa mutkin on aikanaan kastettu eli me käytetään varmaan sitä. Tarttee varmaan muuten lähteä sitä nyt hakemaan... Hyvä kun tuli puheeksi. [:)]
 
Ja taas on vaippaa tehty täällä. Nyt kokeilin eka kertaa tehdä kosteussulullisia taskuvaippoja. Tuossa on siis kosteudenpitvä pul-kangas päällä ja sisäpintana kuivantuntuinen coolmax. Taskuunvoi sitten tökkiä niitä vanhoja pyyhkeitä. Toiseen, eriväriseen vaippaan on vielä kangasta. Noista jämistä leikkasin sitten liivinsuojiin ympyröitä. En tiedä millaisia ovat käytössä, menevät vähän myttyyn meinaan  

 
Oi ei, noi miiuhoon vaipat on kyllä kivoja. Saisinkohan mäkin ennen seuraavaa muksua(jos sellanen suodaan) hankittua ompelukoneen niin vois itekin kokeilla. Noita kestoliivinsuojia tahtoisin kans. Niitä kun taitaa kulua kertakäyttösinä ihan mukavasti...
 
Minä kans pohdin noitten liivinsuojien kans, oon ostanu 4 parit kestoliivinsuojia ja yhden paketin sit kertakäyttösiä näin alkuun. Ajattelin testailla, että onnistuisko noitten kestojen kans sitte. Aika paljo meinaan saa upotettua rahaa noihin liivinsuojiinki [8|]
 
Noist liivinsuojista...mullon vaan kertakäyttösii, niitä joutuu vaihtaan niin useesti että kestoja sais olla iso pino. Ja sit oon huomannu sen, että jos tarraton suoja on kuiva ni se lähtee vaelteleen kainaloon. Eli seuraavaks ostan kertakäyttösii tarralla. 
 
Mulla onki noi kertakäyttöset tarralla. Arvelin just että ne lähtee vaeltelemaan, kiva sitte ku tipahtaa jostain paidan reunuksesta ulos [:D]
Ihan kokeilumielessä noita kestosuojia ajattelin kokeilla, saa nyt nähdä sit tykästyykö vaiko ei. Kovasti luulen että kertakäyttösten helppous vie voiton, mutta aina voi yrittää olla ekologinen [;)]
 
Mä olen kanssa miettiny niitä kestoliivinsuojia siks, että kun musta ei nyt kestovaippailemaan tän kanssa ole niin edes jossain olis ekologinen.. [;)] Uskon kyllä ton Starletin vinkin, että niitä pitäis sit olla hirmusesti. Mutta mikäs niitä ois tehdessä jos ois ompelukone... [:(] Pitänee jostain koittaa hommata.
Ja enpä oo muuten tajunnu ollenkaan mitään tarrallisia liivinsuojia! [:-] Ei noissa mun kertakäyttösissä kyllä varmaan oo.. [:-]
 
Vappupäivän tuotos oli tämmöinen turvakaukalopussi. Helppo kiepsauttaa vauvelin päälle, kun mennään autoon, jos ei muuten tarvitse sen kummemmin ulkosalla olla. Tämän itse asiassa aloitin jo joskus syksyllä, mutta se jäi sitten kankaat leikattuna laatikkoon ja tänään sitten tein sen valmiiksi. Ja nyt on sitten selkä jumissa, mutta onneksi ulkona on hyvä keli joten pitää lähteä kävelylle tästä kohta [:)]




 
miiuhoo: samanlainen löytyy täältä vähän eri kankailla :) ihastuin täysin kun näin ohjeen lehdessä [:D]
 
Inxu yritin silloin etsiä auton väriin sopivan kankaan --> vaaleanvihreä myös sisältä, mutta meidän pikku kangaskaupasta ei tuon sopivampaa löytynyt [:D]
Tuo oli kyllä tosi suloinen ohje ja varmaan kätevä!
Ja jos jotakin muuta kiinnostaa, ohje löytyy Suuri Käsityö 2/09.[;)]
 
Taasen vaippoja tehtailtu parina päivänä. Nyt kokeilussa sitten Suuri Käsityö 2/2010-kaava. Sininen vaippa on ensimmäinen M-kokoinen, kaikki on tähän asti olleet NB tai S [:)] Niitä pieniä vaan alkaa olla melkoisesti joten halusinpa tehdä jo yhden M:kin valmiiksi. Muut on siis Suuri Käsityö-lehden kaavalla, paitsi tuo vihreä, joka on kestovaippainfon sivuilta löytyneellä kaavalla [:)]
Ja muut ovat sisätaskuvaippoja paitsi tuo oranssi, joka on kuoritaskuvaippa [:)]

 
Voi miiuhoo sua. Et oo aatellu tehä myyntiin kun oot noin hyvä käsistäs. Sun käsityöthän on ku ostettuja. Kannattaa jos kiinnostusta riittää ja kohta enää aikaa... Aivan mielettömiä töitä!!! [:)]
 
Bris kiitos, minähän vallan punastun [:)] Eihän sitä tiedä, jos ei meillä kestovaippailu onnistukaan niin joudutaan myymään kaikki valmistuneet vaipat [:D]
 
mua kiinnostais kestoilu, mutta oon niin huono tuommosissa hommissa, eikä oikein oo kunnon konettakaan niin enpä tiedä.. pitäis kirpparille mennä kiertelemään jos sieltä löytyis.. kateellisena vaan kattellu miiuhoo sun vaippoja [:)][:)]
 
Inxu ei mullakaan KUNNON konetta ole, tuommonen halvin mahdollinen rausku ja sekin jo varmaan 10v vanha [:D] Brotherin rakkine, ei sillä ettei niillä olisi hyviäkin, mutta kuten ompelukonehuollossa joku kuukausi takaperin oli puhetta että tuo on niiltä tosi huono malli [:D][:D] Joka päivä mulla menee käpy johonkin siinä. Millon se suttuaa langat tai millon muuten vaan katkoo ne [8|] Onneksi se huolto kuitenkin paransi sitä ompeleen jälkeä [:D] Jos olis rahaa, HETI ostaisin uuden koneen - tai vaikka käytetyn, kunhan se olisi parempi [;)]
 
Ja taas... sisävaippaa pukkaa. Tästä tuli kyllä mielestäni ihanin tähän asti; pehmeä ja pörröinen ja paksu, ei tartte varmaan lisäimuja lainkaan kun mikrokuidusta väkersin melkein koko paketin [:D] Nyt vaan tuli orpo olo, kun loppui aplixin tarranauha [:@] Mitä minä nyt teen kotona päivisin... tilauksenkin tein vasta eilen että varmaan muutama päivä menee [8|]

 
Takaisin
Top