Käsityövinkit

Tänään tein imetyssuojan. Voipi ihmisten ilmoilla imettää ilman, että paikat vilkkuu. Minua ainakin ko. asia häiritsee joten ostovalmiin ~35€ maksavan imetyssuojan sijaan tein oman n. 5€ hintaan [:)]  Jos jotakin muuta kiinnostaa, tuolta löytyypi englanninkieliset ohjeet. Mitat on kyllä tuumina, mutta helpostihan ne saa esim. nettimuuntimella muunnettua. Minä vain jätin tuosta ohjeesta pois sen, joka pitää sen muodossaan. Mikä se nyt on suomeksi... niitä on korsetissakin niitä nauhoja [8|] No kuitenkin [:D]
http://www.prudentbaby.com/2010/01/diy-nursing-cover.html#more

 
Ja vihdoinkin sain ostettua Etolasta niitä styrox-palloja imetystyynyn täytteeksi. Reilun kympin maksoi pallot 52L, ohjeen mukaan niitä olisi mennyt n. 40L. Jonkin verran siis jäi ylikin, ehkä teen tuollaisen jollekin lahjaksi [8|] Elikkäs tässä nyt siis kuva valmiista tyynystä. Hintaa sille tuli nyt ehkä 13-15€. Päälliskangas on meidän edellisen asunnon vanhoista keittiön verhoista (jotka muuten nekään eivät aikanaan maksaneet löytökorista kuin 3€ pari!), sisäpussi vanhasta lakanasta ja vetoketju maksoi euron-pari, muistaakseni [:)] Taitavat ostettuns maksaa lähemmäs 50€ [8|]

 
Hienon näköinen tyyny miiuhoo[:)] Itse löysin imetystyynyn kirpparilta ja maksoin siitä 3 euroa. Siinä on irrotettava ja pestävä päällinen. niin ei tarvii miettii et missä pyörinyt ennen meille tuloa. Oon kyllä tykännyt käyttää. Sohvalla istuessa saa tuettua vauvan hyvin tissille eikä tarvii kannatella [:)]
 
peukku minä meinasin olla laiska ja tehdä tuosta pelkästään yhden pussin tyynyn mutta onneksi piiskasin itseäni sen verran että jaksoin väkertää tuohon tosiaan tuon sisäpussin ja irrotettavan, pestävän ulkopussin [;)]
 
Ja vielä yksi [8|][:D] Ensimmäinen AIO-vaippa, jonka olen tehnyt. Ihanan paksu ja pehmeä [:)] Pitäisköhän mun vähän rajottaa [:D][:D]

 
[:D][:D][:D] miiuhoo, sä oot kyllä ihan mahoton. Oot ainaki käyttäny hyödyks raskausajan. Nyt sitä myyntiä pystyyn, että muutki pääsee nauttimaan sun kädentaidoista.
 
Pitkän hellekauden vuoksi vauvalta jäi huomaamatta pieniksi usea potkupuku. Pitämättä kun en niitä halunnu siirtää syrjään (mummo kun on kysellyt onko hänen antamaansa pukua pidetty), leikkasin jalkaterät pois ja ompelin tilalla pitkät resorit. Saatiin puvuille hiukan lisäaikaa, ellei olkapää-vaippa-pituus sitten kasva räjähdysmäisesti. Ensimmäisen kokeilun tein kirpparivaatteeseen (hinta 0.20 euroa), ja mies naureskeli että onko tuo nyt ihan järkevää kun resorikin maksaa enemmän. Ei tässä nyt rahasta kyse ollutkaan, vaan omista tunteista ja naisellisen näppäryyden ylläpidosta [:)]
 
Starletti: Meillä jää koko ajan vaatetta pieneks (bodeja, lappuhaalareita ym) just olkapää-vaippa väliltä :(. Ykski lappuhaalari, kokoa 68, ei menny ees kertiksen kanssa, kestovaipan kanssa vaikuttanu ees koettaa. Ei ehitty kertaakaan käyttää :(.
 
Mua harmittaa kans näillä keleillä kun jää vaatteet pitämättä... Vaan hellemekkoja neidille nyt kun sää vähän viilentynyt. Sit kun sain kamalasti vaatteita serkun tytöltä joka syntyi lokakuussa. No nehän on "talvivauvan" vaatteita joten ihan liian kuumia näillä keleillä... [:D]

No pakataan ne niille takaisin jos heille uutta lasta pukkais jossain vaiheessa... [;)]
 
Mua harmittaa kans vietävästi kun jää vaatteet näillä keleillä pieniks. Mutta meillä jää toi 56 koko nyt pieneks pikkuhiljaa.... [:D][8|]
 
Me ollaan kans aika pitkälle siirrytty 56cm -> 62cm.
Hellemekot on 62cm, bodyt ehkä sekä että, tosin päällä niitä ei ole ollut juurikaan muutamaan viikkoon.

ja muita vaatteita turha edes harkitakaan [:D]
 
Meillä alkaa olla 68 bodyt sopivia, housut mennee vielä 60-62 :). Mutta Onni onki jättiläisvauva :D.
 
Meillä menee, riippuen valmistajasta, bodyt 60-68cm. Laitoin jo ihan suosiolla kaikki vitosella alkavat koot jo pois. Harmittaa ku jäi aika paljon käyttämättä.. ja kun laittelin noita isompia kokoja paikalleen, niin huomasin, että suurin osa niistäkin on semmosia, joita ei voi käyttää oikein helteillä.. että jää varmaan noistaki aika paljon käyttämättä [8|] Tuntuu että neiti on tommonen pitkulainen, nii jää niin nopeeta pieneks noi vaatteet..
 
Takaisin
Top