Käsityövinkit

En malttanut olla aloittamatta kestovaippojen tekoa, vaikkei ole vielä mukulaa jolle niitä testaisi... Nyt vaan olisi niin hyvin aikaa! Sisävaipoissa ei mene kuin tekeminen ja lankaa hukkaan, jos eivät olekaan kelvollisia. Väkerrän niitä vanhoista kankaan paloista, lakanoista ja pyyhkeistä imuja. Ja tuleehan niiden päälle kuitenkin pitävämpi vaippa kuoreksi!

Ja istui nuo n. 3kg koiralle, kun kokeilin! [:D] Se on muutenkin vetänyt tässä odotellessa vauvan virkaa. Testannut vaunuja, sitteriä, sen kanssa on mallattu sopivaa korkeutta pyllyn pesualtaalle...

Jos uskalla nuo PUL-kankaan palat käyttää, niin jämäpaloista voisi tehdä ruokalappuja. Kai ne liukkaan pintansa puolesta siinäkin menisi?!
 
Tässä olis tää mun kilppari. Ensimmäistä kertaa eläissäni virkkasin pehmolelun!
Häntäkin sillä on, kuvassa tosin ei näy [8|]
Lanka on Novitan Flip Flop, tuli oikein jämäkkä ja kestävän oloinen pehmolelu [:)]




Ja kilpparin massu on turkoosi.
 
Ja tässä olis sitte vauvanpeitto. Jokaiseen kulmaan virkkasin lisäksi koristeeksi valkoisen kukan [:)] 

 
Multatassu minäkin väkersin tänään pari koekappaletta. Toivottavasti kuitenkin ovat käytettävissä [8|] Tarrat niistä vielä puuttuu, mutta ne pistänkin viimeiseksi. Näiden takia selkäni on ihan ...skana [:)]



 
Sööttejä juttuja olette saaneet taas aikaan! [:)] 
 
Harmittaa ittee kauheesti kun en oo voinu oikeen mitään tehä useempaan viikkoon kun on kädet ollu niinn turvoksissa [:(] Nyt on muuten helpottanu mut pari sormea vielä puutuu oikeesta kädestä ja vasemman käden yks jänne vissiin turvoksissa kun on niin kipee ja vaan kaks sormee on turvoksissa. Haalarit on edelleen ilman nappeja, kypärämyssy ilman nauhoja ja tumput ja sukat tekemättä... Mut kiva nähdä et te muut vielä teette kaikkea ihanaa [:)]
 
Jaa nää äiti teki ihan pieniks = 50cm. Siis must nää on nii ihanat et pakkasin ne jo sairaalakassiin. Ihanaa puuvillasta lankaakin, ni ei kutita pikkusen ihoa. Kypärämyssy on tosi hyvän mallinen ja sit jos on viileetä ni toi toinen menee siihen päälle mukavasti.

 
Kokeilin sitten tänään vähän eri materiaaleilla ja eri kaavalla. Suosittelivat nimittäin kestovaippayhdistyksen tapaamisessa tuota Suuri Käsityö-lehden numerossa 1/08 ollutta kaavaa. Ja tein sillä nyt sitten taskuvaipan, ulkona on kaksi kerrosta joustofroteeta, sisällä yksi kiinteä froteeimu ja sisäpuoli sitten fleeceä. Ja nyt täytyy kyllä todeta, että todella hyvä ohje! Suosittelen nyt itsekin lämpimästi! [:)] Tuli tosi nätti vaippa. Nyt vaan on selkä sen verran kipeä, että pitää nyt vaan malttaa pitää taukoa, eikä alottaa uutta [:D]
Ja kun tuo nyt on ihan froteeta ulkoa, niin enpä siihen sitten ajatellut tarrojakaan laittaa, eli näpsyllä sitten kiinni.



 
Nyt mulle iski ihan tosissaan kauhea kestovaippojen ompeluinnostus [:D] Tänään tuli valmiiksi tämmöiset...
Rakastuin tuohon vihreäraidalliseen


 
Ja laitetaan vielä kuvaa tosta peitosta ja hupparistakii. [:)] Oon muuten löytäny tosi helpon ja kivan myssyn ja tossujen ohjeen ja nyt niitä tulee parit illassa. Ja pikkulapasia oon tehny kanssa urakalla. [:)] Ton peiton jälkeen on ollu kiva tehdä kaikkea nopeeta. [:)] laitan kuvaa tulemaan kunhan saan otettua ja vaikka ohjettakii jos joku innostuu. [:)] (noi tossut siinä ruskeessa setissä on sillä ohjeella mut toi ruskea väri näkyy kuvassa vähän huonosti).

 
Tosi ihania vaatteita ja peittokin oli nätti. Erityisesti omaan makuun oli toi harmaa musta neule sekä se eka musta keltanen setti. Inania [;)]. Teil on vissiinkin sit poika tulossa [;)]
 
Juu, ei tiiä onko poika vai tyttö tulossa joten oon pidättäytyny tekemästä mitään vaaleanpunaisia tai -sinisiä vaatteita. [;)] Mutta kun äitikin on vähän tämmönen poikamainen niin varmaan sitten tytönkin voi pukea vähän "raskaampiin" väreihin. [;)]
 
Jep, ei muuten liity näihin käsitöihin, mutta näistä väreistä..  Anoppi tuumas meidän vauvanvaatteista, että poika se on sitten ihan varmaan tulossa.. Siks kuulemma kun on tummanruskeeta kaapissa valkoisten ja limen kanssa. Ei niinkään meinannut limen vihreästä mitä meillä kanssa on aika paljon(koska käy mun mielestä molemmille) vaan nimenomaan siitä tumman ruskeesta. [:)]
Onneksi pääsin siinä sitten "vinkkinä" sanomaan anopille, että oli se kumpi tahansa, niin en halua että se on päästä varpaisiin sinisessä tai punasessa, vaan että esim pinkin bodyn kanssa on ruskeet housut. [:)] Ehkä mä näin haluan siks, etten kanssa ole ihan hirveän naisellinen. Ja siis vinkkinä anopille siks, ettei työnnä sit pelkkää pinkkiä jos tää neiti on, anoppi kun siitä sekoaa, sillä itellään on kolme poikaa...
 
Lyydia~ minä olen kanssa anopilleni muutaman kerran ihan vaan ohimennen sanonut inhoavani kaikenlaisia hörselöitä ja pitsejä ja rinsessajuttuja ja sen semmoista. Hän kun on sanonut että hän toivoo "pikkuprinsessaa" [:D] *vinkvink*
Ja minä edelleenkin rikon kaavaa, meillä tulee olemaan paljon vaaleansinistä, vaaleanvihreää ja ruskeaa, oli tulokas sitten tyttö tai poika, koska minä itse satun pitämään niistä. Jos tyttö syntyy, niin ostan todennäköisesti jotakin hieman tyttömäisempääkin muutaman mutta ilman hörselöitä ja pitsejä ja sen semmoisia [:D] Olen itse vissiin sen verran "hyvä jätkä" kuten mieheni asian kerran ilmaisi [:D][:D][;)] Plus että minun mielestä poikavauvojen vaatteet ovat söpömpiä mutta tämä nyt on ihan täysin makuasia!
 
miiuhoo niin onkin, poikien vaatteet kivempia pääsääntöisesti. [:)] Tosin mä sitten tykkään niin simppeleistä vaatteista, etten tahdo niissä olevan mitään nalleja tai Bamseja tms. Ihan ilman kuvia, kiitos. [:)] Koska omatkin vaatteet on hyvin simppeleitä. Ja joo, röyhelöille ehdoton ei. [:)]
 
ei minun tekemä, vaan mummoni joka vähän innostu kutomaan kaikkea muutakin [:D] eli meidän neitokaisen tuleva kastemekko. tuohon käsien alle tulee vielä vaalenpunainen nauha. Ei kuulemma toista lähtisi tekemään, vaikka mukava olikin tehdä [;)]





 
Takaisin
Top