Käsityövinkit

Mimmu86

Piirimestaruustason postaaja
Täällä kun tuntui enemmänkin olevan meitä käsitöistä pitäviä mammoja niin ajattelin että voisimme tänne keräillä kuvia, vinkkejä ja ideoita. Mitä olette tehneet tulokkaalle ja mistä saaneet ohjeita jne.
 
Tässä on viikkoja kuitenkin vielä jäljellä niin itse ainakin ottaisin mielelläni vastaan uusia ideoita jos vain raaskitte niitä jakaa muiden kanssa [:)] (Alkaa noita villatakkeja yms. olla jo ihan riittämiin [:D])
 
Itse laittelen kuvia kunhan saadaan tavarat muutettua ja valmiit tekeleet taas esille [:)]
 
Nämä oon saanu valmiiksi. Jos ei omalla lapsella tuu käytetyksi niin kaveri saa syksyllä lapsen niin luovutan nämä hänelle [:)] Valkoisiin tulee vielä potkuhousut, jotka ovat tekeillä nyt. Valkoiset ovat kirjasta: "Neuleita kullannupulle" ja kirjavista en nyt muista mistä ohjeen katsoin [:D] Oon tehny ne viime keväällä/kesällä. Mun mummo onkin sitten touhunnut vielä enemmän, vaikka onkin kesälapsi [8|] Enimmäkseen suurenkäsityö lehden vaatteita hän tehnyt. Pitää ottaa kuva, kun mummo saa valmiiksi vaavin tulevan kastemekon, oli ohje suuressa käsityölehdessä ja ihastuin täysin heti [;)]



 
Mukava tämä ketju! Vaikka aika peukalo keskellä kämmentä olenkin näissä. No, laitetaan nyt silti esille ekat tuotokset.. Kilpikonna yrittää siis olla tuo oikean puoleinen... [:D] Silmät siltä vielä puuttuu.
Meinasin, että josko osaisin tehdä jonkun ketjun tollasista pienistä eläimistä vaikka vaunuihin. Aloitin äsken tollasta pienempää kilpparia(tolla on "kilven" halkasija n. 10cm). Pitää vaan keksiä jotain tarpeeks helppoja hahmoja pari lisää.


 
Minulla alkaa luonnonvalkoinen, neulottu makuupusssi olla valmis, se pitää enää vain kasata. Nyt kuitenkin oli välissä pakko aloittaa uutta, kun en malttanut olla neulomatta. Väri tuossa hieman muuttui, lähinnä siksi, että kaupassa ei ollut, kuin mintunvihreää, enkä pidä siitä. Mutta sinisestä pidän ja suomalaiselle valkoinen on siihen hyvä kaveri. Ja sininen kyllä ainakin meillä käy sekä tytölle, että pojalle [:D] Tässä siis eilisen illan tuotos, toista lahjetta. Ja teen tätä kaikkein pienimmän koon mukaan, eli 0-3kk ikäiselle. Kädenjälki nyt ei mitään maailman hienointa ole, mutta kyllä se kelepaa! Varsinkin, kun se on itse vauvalle rakkaudella tehty [:)]



 
Oisko kellään todella helppoa, jonkin peiton/viltin ohjetta?
Mielellään virkaten. Kävin kirjastosta lainaamassa kirjojakin,mut ne tuntuu niin hiton hankalilta..
Isoäidin neliöistä oon virkannu yhden viltin, ois kiva jos sais semmoisen ohjeen, mikä olis
vähä "ei-niin-reikäinen". [:)]
 
Tällaisen sain aikaiseksi isyyspakkaukseen. Oli yllättävän hauskaa pitkästä aikaa leikkiä noilla väreillä [:D] 

 
Tirri: Tän peiton ohjeet löytyy Novitan muksu extra erikoislehtinumerosta vuodelta 2008

RiinuLiinu:
Sä kyselit kans peiton ohjetta. Ite en kauheesti ymmärrä käsitöiden päälle, mut anoppi sano et tää oli tosi helppo.. Parissa illassa teki meen tulevalle tytölle tällasen. 

 
Kiitos paljon vauveli, täytynee lähteä kirjastoon kattelee vanhoja lehtiä [:)]
On kyllä niin kaunis peitto, että pakko on tommonen saada.. Jos en itse sitä osaa tehdä, niin pitänee joku palkata se tekemään [:D]

Tosiaan hankala on, kun innostusta riittäis vaikka minkä tekemiseen,
mut sit kun ei yksinkertaisesti vaan taidot riitä [&:]

Mimmu86, toi tosiaan vaikkuttais ihan simppeliltä [:)]
Aina on virkkuukoukku totellut paremmin, mutta voisipa nyt kokeilun vuoksi
etsiä kätköistä sukkapuikotkin [:)]
 
Tein Nyytille tällaisen tilkkupeiton [:)]. En ole paljoa tehnyt käsitöitä, mitä nyt sohvan-, tyynynpäällistä taikka verhojen korjausta silloin tällöin näpertelen. Kutominen ja virkkaus on sitäkin vähäisempää, mutta inspiksen tullen sitäkin toteutuu.
Ois pitäny silittää tämä peitto, mutta kuvasin sen laittaen lattialle [:D].


 
Tämän sain vihdoin tänään valmiiksi, pisimpään ollut tekeillä kun lanka loppui kesken ja uusi oli ikävästi eri sävyinen vaikka ihan samaa lankaa oli :( Mut onpahan ainakin omakutoisen näköinen [:D]

 
Sulla Mimmu86 on näköjään samalla ohjeella tehty villatakki, kuin meilläkin. Minulla vaan se on nyt sitten tulevan mummon tekemä ja väri on valkoinen, kuten kuvankin pistin tuonne vauvan tavarat- keskusteluun [:)]
Se oli niin suloinen kuvassa että piti palkata mummo tekemään sellainen [;)]
 
Kiitos vauveli vinkistä, täytyy kysellä kaverilta josko kätköistään löytyisi tuo lehti! Tosin Ravelrystä löytyy hyvin samanoloinen ohje, jos joku ei tuota lehteä käsiinsä saa: http://www.ravelry.com/patterns/library/hooded-baby-blanket---crochet. Tuossa ohjeessa on kulmassa huppu, mutta ajattelin itse vaan jättää sen tekemättä ja käyttää sitä peittona [:)] Sieltä löytyy muutenkin kaikkea ihanaa käsityöihmisille, suosittelen liittymään ja penkomaan arkistoja [:D]
 
Muoks. niin enpä tietysti tullut ajatelleeksi, että ettehän se näe tuota linkkiä jos ette liity ja kirjaudus sisään ravelryyn [8|] no minä imuroin tuon ohjeen itselleni koneelle, joten jos joku sen haluaa liittymättä ravelryyn, niin pistäkää viestiä ja voin jakaa sitä sit sähköpostilla!
 
Ensimmäinen ihan omatehty vauvanvaate on nyt täysin valmis. Nuo neuleraitahaalarit, joita aiemmin esittelin, on nyt niin sanotusti nostettu melkein valmiina hyllylle, koska kaupasta oli sininen lanka loppu ja sitä tuleepi vasta loppuviikosta  Joten teinpä sitten eilisen illan ja tämän päivän aikana vauvalle kypärämyssyn tämän ohjeen mukaan;
http://plaza.fi/ellit/kasityot/neuleohjeet/lapset/vauvan-kyparamyssy

Oli muuten tosi helppo ohje vaikka jotenkin näytti hankalalta, mutta olipas nopeaa ja helppoa tehdä [:)] Ainoa mikä tuossa ohjeessa jälkeenpäin harmittaa, on se, että tuosta piposta ei tullut semmoinen tasaisen pyöreä tuolta päälaelta vaan siinä on kulmia [8|] Muuten kiva! Ja tämä on pienintä kokoa eli 60cm [:)]



 
Tuopa onkin miiuhoo hyvän mallinen myssy!! Oon ite etsiskellyt tuon mallisen myssyn ohjetta mutta en ollut löytänyt. Mulla on työn alla Yhdestä vanhasta novitan lehdestä hihattomat "haalarit", nuttu, myssy ja tossu -setti. Se myssy on vähän kökkö niin voisinkin sit tehdä tämän siihen ja lisätä vaan sivuille ne pitsikuviot mitkä alkuperäisessäkin on [:)] että kiitos [:D]
 
Tässäpäs muuten aika oivan kuuloinen käsityöidea kestovaipoista kiinnostuneelle. Sattuipa vaan silmään tämmöinen, kun googlasin kaikenmaailman neulontaohjeita.
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=71&t=151551

Kyseessä siis itse bambu/bambupuuvillalangasta neulotut lisäimut vaippoihin ja kuulemma toimivat hyvin! Ainakin itse aioin kyllä muutaman tämmöisen värkätä! [:)]
 
Hulluna nyt näköjään näiden käsitöiden kimpussa... [8|] Sain nyt sitten vauvalle peukalottomat tumputkin valmiiksi, soveltaen yhtä ohjetta, jonka löysin netistä.
Täytyy nyt sitten vissiin alkaa testata niiden bambuimujen tekoa, kun nyt ei ole mitään muutakaan tässä. Hulluna sormet syyhyää tehdä jotakin. Mitäpä sitä muutakaan tekisi päivät pitkät itsekseen kotona Ai mitenniin tylsää... [:D]

 
Takaisin
Top