Käsityövinkit

Miiuhoo ja Mimmu onko tuosta "ruutu" villatakista ohjetta missä? Voisin kokeilla josko osaisin itse tehdä... On tosi sulosen näköinen! [:)]
 
Mä tein kanssa ton ruutuhupparin, ohje löytyy Suuri käsityö-lehdestä 1/2009. [:)] On tosi helppo ja nopea tehdä, suosittelen! [:)] Samalla ohjeella tein myös ihan tavallisen neuletakin vähän pienemmällä ruudulla ja semmosen helmineuletakin. Mä kun aika huonosti jaksan ohjeita seurailla ni sitten sovellan omia mut noi silmukkamäärät on hyvä ottaa kuitenkii jostain. [;)] Nyt taas vaihteeks oon innostunu vuorostaan virkkaamisesta. Alkaa vaan olemaan noita takkeja sen verran että pitäis löytää vaikka joku kiva housuohje jostain... [8|][;)]
 
Ihanaa, löysin tästä samasta lehdestä myös peiton ohjeen... Semmosta mulla ei vielä oo eli taidan seuraavaksi alottaa semmosen! [:)] Tai on mulla huovuttaen menossa yks peitto mut vois neuloakin... [;)]
 
Kiitos Ansku, en muistanu että sinäkin sellasen pyöräytit!
Eli mun on alettava metsästään sitä lehteä jostain? Netistä en näyttänyt löytävän.. [&o]
 
Lyydia~ Mä voisin vaikka skannata sen ohjeen sulle ja pistää tänne tai vaikka sun sähköpostiin. Mulla pitäisi olla se tuolla hyllyssä se lehti
 
Voi kiitos tuhannesti miiuhoo!! [:)][:)] Olet ihana! Nyt vaan kauppareissulla lankoja valkkaamaan!! JEI!
Toivottavasti osaan itte sit tehdä tollasen..... [:-]
 
Huhhuh, nyt on sitten jo syksyllä aloitettu vauvan neulottu makuupussi valmis. Tuossa oli talvella ainakin pari kuukautta taukoa neulomisessa. Ja tässä olen välissä sen jälkeenkin tehnyt nuo lapaset yms. Mutta tänään kasasin ja ompelin napit, ja nyt on selän vasemmanpuoleiset lihakset niin kipeät että sattuu... Mutta onpahan kasassa! Vähän reilunkokoiselta näyttää, mutta eikait tuo haittaa [:)]


 
Mä taidan olla ainoa, joka hulluna touhuaa jotakin kaiken aikaa [:D] Kotona kun on kaiket päivät yksikseen, niin pitää olla jotain tekemistä [;)]
Nyt sain sitten haalarinkin valmiiksi, aika hankala oli parissa paikkaa tuo ohje mutta mutta... äiskän avustuksella sain sen silti yli 90% tehtyä ihan itse [:)] Toki kun olisi taitavampi, niin jälki voisi olla hienompaa mutta tässähän se taito kehittyy [:)]



 
Ihanat nuo haalarit ja makuupussi! [:)]

Mullakin on jatkuvasti työn alla jotain, nyt teen kans haalaria mikä olis sopiva sit ens talvena. Helmikuun SK:ssa oli aika simppeliltä tuntuva ohje, oon nyt suurin piirtein puolivälissä mut tuli stoppi kun tulehtu kynsinauha vasemmasta etusormesta. Tekee niin kipeetä kun osuu puikon pää siihen [:(] Sit toivon et ehtisin tehdä vielä jonkinlaisen myssyn, sukat ja tumput ennen kun lähtö tulee [:D]
 
Miiuhoo mitäpä veikkaat, paljonko täällä mamma ahertaa kouluhommia valmistumisen toivossa kun laitoit ton hupparin ohjeen.. [;)][:D] Langat hain eilen ja kohta on takakappale valmis. Tädille vaan jouduin minäkin soittamaan jo neuvoa kun ei ihan kaikkea ymmärrä. [:D]
Mieskin kysyi äsken soittaessaan, että jääkö ne kouluhommat nyt tyystin tekemättä kun mä vaan neulon.... [8|]
 
Tää kans kyllä heiluttaa kutimia ahkerasti joka ilta! Mä olen vaan niin laiska kuvailemaan saatika laittamaan niitä nettiin muuta kuin urakkatyönä kerran vuodessa, että pöh... [:D] mut laitan sit kun on valmiit - housut on jo, nuttu on työn alla hyvää kyytiä ja myssy ja tossut tulee sit nopeasti! Ja mulla on mooooonta iiiiiihanaa ohjetta odottamassa sitä että pääsen lomalle ja töistä pois!!!!! [:D]
 
Mammat ihanat, auttakaa joku avutonta. Mä olen niin kärsimätön, etten malta odottaa jotta täti pääsee töistä ja pääsisin sille paikanpäälle kysymään neuvoa. Tuossa miiuhoon ohjeessa kun lukee "päätä molemmista reunoista olkavarteen joka 2. krs 1x8 s ja 1x9 s. Siis mitä? Mä oon kyllä googlettanut ton päättämis asian, että reunasta kun alotetaan, neulotaan kaksi s joista ensin neulottu sitten vedetään jälkimmäisenä neulotun yli jne.. Mutta mitä ihmettä tarkoittaa 1x8 ja 1x9 saati kun myöhemmin ohjeessa tulee vielä esim 4x4...
Päätänkö mä ekalla kerroksella 8 silmukkaa noin, sitten kerros loppuun. Nurjalla puolella 8 taas, ja kerros loppuun, sit seuraavalla kahdella kerroksella 9 silmukkaa molemmista reunoista, jolloin jää jäljelle tuon pääntien 16s.Eihän se nyt voi neljällä kerroksella hoitua? '
JOS jollain on aikaa ja intoa neuvoa niin olen kiitollinen, mutta kyllä mä saan sitten neuvoa illallakin jos mun opettaminen on täällä ihan mahdotonta.. [:D]
 
Joo, mä varmaan kanssa vaan neuloisin tai virkkaisin kaikki päivät jos siihen olis mahdollisuus. [;)] Nyt nää työt, harrastukset ja koirien lenkitys vaan nielee niin paljon aikaa ettei illassa ehdi montaa tuntia neuloa. No oon mä silti saanut ihan kiitettävästi aikaan, puolen vuoden sisällä viides neuletakki menossa, kolme myssyä tehty, parit tossut ja tumput ja mitähän vielä... No sitte oon siinä välissä tehny aina kaikkee muuta niin ku esim."tissituubin" kaverille. [;)] Kuulostaa ehkä hassulta mutta kun oli niin kylmä talvi ja kaveri pelkäs ulkoillessa rintatulehdusta niin neuloin sille villalangasta lämpimän tuubin suojaksi. On kuulemma ollu käyttöä. [:)] Eilen just mietin että pitäiskö tehdä semmonen itsellekin. Tietysti kesällä ei tissit ehkä silleen palellu ku talvella mutta sai mun yks kaveri just viime kesänä tulehduksen kun mökillä saunan jälkeen ei pukenu tarpeeksi päälle. [&:]
Pitäis ehkä kanssa joskus saada kamera käteen ja kuvata tuotoksia... No viikon päästä alkaa loma, josko sitten saisin aikaan. [:)]
 
Lyydia tarkottaa sitä että ekalla kerralla päätät 8 silmukkaa reunasta (nyt kannattaa käyttää juuri tuota "ylivetokavennusta" eli vähän niin ku virkkaisit kahdeksan silmukkaa reunasta pois). Eli siis neulot kaksi silmukkaa, vedät ekan jäkimmäisen yli, neulot seuraavan silmukan ja vedät taas sen edellisen puikolla olevan sen yli ja toistat näin kahdeksan kertaa jolloin silmäluvuksi jää 8 silmukkaa vähemmän kuin aluksi oli. Sitte neulot normaalisti loput toiseen päähän ja takasin ja seuraavalla kerralla taas kavennat 9 silmukkaa samalla lailla. Hirveen vaikeeta näin kirjallisesti selittää. [8D] Toivottavasti autto edes vähän.
 
Ansku mites kun pitäishän kai sitä tuolta toisestakin reunasta tehdä niin? [:-] Kun tuo on takakappale ja ymmärtäisin, että molemmille käsille pitäis tuo homma tehdä.. Kauheen pian häviää noi silmukat, noissa valmiissa kuvissa näyttää, et ois monen ruudun korkeudella sitä olkavartta ja ruutu on 8krs korkea.. [8|] Mä oon toivoton..
 
Nyt mä tosin taisin tajuta mikä on olkavarsi.. [:D][:D] Hyvä minä, eihän se tosiaan tarkoita tota hihan kohtaa vaan tuolta "niskasta olkapäähän".. 
 
Joo, siis tosissaan tossa ohjeessa ei tehdä hihalle sitä poteroa mikä usein paidoissa on. [:)] Mä kanssa sitä silloin pähkäilin mutta siis se on se koko yläreuna mikä vaan laskee vähän viistoon ettei tuu semmosta "kasari-olkatoppaus-lookia". [;)] Eli siis takakappale on ihan parin rivin päästä valmis. [:)]
 
Jees, kiitos! [:)]
Mun on ehkä käytävä illalla tädin luona koko ohjeen kanssa, jotta käydään se kokonaan läpi ettei mun tartte kokoajan sille soitella ja teitä piinata täällä.. [:D]
 
Tajusin muuten just että neuvoin ihan väärin... Siis pitää kaventaa nimenomaan molemmista reunoista! [:)] Eli aina kun aloitat uuden rivin ni kavennat. Molemmat reunat siis samalla lailla kapenee ja sitten se loppu on kaula-aukkoa. [:)]
 
Takaisin
Top