Käsitöitä vauvalle

Esikoiselle tein pienen peiton isoäidinneliöistä, jospa aloittais seuraavalle kans. :) Ja tein myös reunapehmusteet äitiyspakkauksen laatikkoon ja pinnasänkyyn.
 
Mä olen vinkannut hiippahupputakin ja kutonut villasukkia ja muutaman neuleen ja villahaalarin. Ompelin myös muutamat housut, mutta meidän ompelukone on niin huono, että halusin uuden ennen kun ompelen lisää :D

Tota Hillan mainitsemaa toikkapussia haaveilin jo esikoiselle :) Pitää ottaa asiaksi alkaa nyt jo neuloa sitä niin saisin syksyksi valmiiksi. :wink
 
Esikoiselle tuli tehtyä kastemekko (ihan kankaasta) ja kudottua tumput ja villasukat. Alotin tekeen isoäidinneliöistä peittoo, mut se on edelleenkin kesken ja varmaan niin jääki. Saas nähä jos sit tälle pikkuiselle jaksais kans jotain tehdä. Niin ja Esikoiselle ompelin ite yhdet housut, saa tää kakkonenkin ne sit käyttöön :Heartred
 
Kutomisvimma iskee aina aika-ajoin ja näitä pikku sukkia ja tumppuja on tullu tehtyä, samoin isompiakin. Poitsulle suunnittelinkin monenlaista mutta suunnitteluasteelle ne on jäänyt. Suas näkkee mitä sitä saa aikaiseksi toisella vai suako mittään :wink
 
Mä oon jo aikaa sitten kutonut pikkutossuja jämälangoista ja lähinnä senkin takia, kun ne on niin nopee tehdä.. :) Löysin netistä englanninkielisen Mary jane- tossuohjeen, siinä tossut neulotaan tasona ja yhdistetään sitten pohja/sivusaumalla. Voi ne myös tehdä magic cast onilla, jolloin saumoja ei jää:) Tosi helpot ja nätit!
Mä en osaa yhtään virkata, jos osaisin niin tekisin varmasti afrikkalaisista kukista peiton.
Pitääpä mennä heti pengastamaan lankakorille, jos sais inspiraation..
 
Mulla on yhdet junasukat kesken, mutta vois ihan kokeilla tommosia tossujakin.. Ja isoäidinneliöitä täytyis opetella tekeen niin sais pieni peiton :)
 
Esikoiselle tein pinnasängyn päiväpeiton isoäidinneliöistä. Alunperin oli tarkoitus tehdä isompikin peitto, mutta sitten tein kuitenkin pienemmän. Neliöitä siis kyllä jäi, joten niistä voisi väsätä tulevallekin oman peiton. Ja jotain ompeluksia olisi tarkoitus kans tehdä. Jos tulokas on tyttö, niin ajattelin opetella mekkobodyn teon :)
 
Mullakin on tekeillä isoäidinneliöpeitto! Puikoilla on myös pienet tossut, jotka huovutan vielä koneessa. Saavat lämmittää syksyn ja talven pieniä jalkoja, kun eipä kenkiä vielä silloin tarvita :) kaikkea muutakin olen jo suunnitellut tekeväni, toivottavasti ei jää pelkäksi suunnitteluksi :rolleyes: Onneksi vauvojen vaatteet tulee nopeasti, kun ne on niin pieniä.
 
Oi mäkin haluaisin osata kutoa :) Mut mummilta jo syksyksi villahaalari ja asusteet.

Ottobre on minunkin mielestä paras lehti ja toimivia kaavoja paljon. Kirjastosta minä haen aina vinon pinon.

Multa löytyy saumuri ja normikone. Nyt on pitkään ollut hiljaiseloa ompelussa, ei vaan oo jaksanu. Esikoisella on,vino pino paitoja, housuja, pipoja jne niin sekään ei tarvi. Mut ehkä sit innostuis tulevalle jotain tekeen. Lähinnä ajattelin housuja joissa on leveä resori vyötäröllä ja punteissa, ne on ehdottomasti parhaan mallisia vauvalla. Tuttujen muksuille oon väsänny. Joustofroteesta tai velourista ainakin. Bodejakin,oon tehny mut niihin menee,sen verran kauan,aikaa et ei niin Se kanttaaminen huvita ja pikkunäperrys. Mut,katotaan mitä jaksamista tulevaisuus tuo jos tuo :)
 
Pilvikirsikka, onko sulla jotain ohjetta noihin vauvan huovutettuihin tossuihin? Vai ootko vaan tehnyt jollakin ohjeella ja toivot että huovuttuu sopiviksi? Mä nimittäin kerran tein lapaset ihan ohjeen mukaan, ja niistä tuli niiiiin lyhyet... eh.. Niin en oikeen uskalla lähteä säveltämään ilman ohjetta jotain pikkutossuja. Ne ois kyllä varmasti ihanat:)
 
Tuolta garnstudiosta mäkin olen löytänyt paljon kivoja ohjeita. Nyt kun Turusta löytyy uusi kauppa, josta niitä lankojakin saa ostaa, ni varmasti niitä ohjeita hyödynnän. Torkkupeitto oli näin ensin ajatuksissa tehdä ja varmaan sitten sukkia ja muuta.
Siskolle syntyy vauva huhtikuussa ja sillekin pienelle olisi tarkoitus jotain tehdä. Oisko hyviä ideoita, mitä sellaselle kevätvauvalle voisi neuloa?
 
Mä kattelin netistä aivan ihania ohjeita vauvan neulehaalareille. En tiedä sitten riittääkö mulla taidot moisen neulomiseen, mut toisaalta hyvillä ohjeilla luulis onnistuvan vaikka en juurikaan oo muuta kun sukkia viime vuosina neulonut... Jos ultrassa on kaikki kunnossa, niin taidan aloittaa sellasen. Sehän menis varmaan huhtikuun vauvalle vielä hyvin kun ohuesta langasta neuloo?
 
Joo joku neulehaalari tai -takki! Kiva esim. kauppareissuilla, villa on lämmintä, mutta hengittää kuitenkin niin ei hiosta.
 
Neuletakki ois myös ihana, se olis varmaan käytännöllisempikin kuin haalari kun mennään kevättä ja kesää kohti! :) Saa nopeesti riisuttua jos tulee kuuma :)
 
Joo, joku neuletakki ois kyllä kiva. Täytyypä katsoa joku ohje ja käydä ostamassa langat niin pääsee puikkoja heiluttamaan :)
 
Lilja, mä tein tämän ohjeen mukaan: http://pizzicato-pampula.blogspot.fi/2014/10/huovutetut-vauvan-tossut-ohje.html :) Tosin mulla oli Novitan Joki-lankaa ja se taitaa olla vähän ohueampaa kuin ohjeessa käytetyt. Huovutin ensin pikaohjelmalla (30C) ja sitten kerran neljässäkympissä. Vielä ne jäi vähän suuriksi, täytyy varmaan uudestaan pyörittää 40-asteessa. :)

Joku neule olis kanssa ihana! Kyllä mä luulen Sannis, että sellaisen tekee helposti kun ohjeet on aika hyviä :) Noi vauvaneuleet on siitäkin mukavia, kun valmistuvat nopeasti ja mä ainakin kyllästyn, jos pitää kamalan kauan tehdä yhtä ja samaa :rolleyes: Mäkin opettelin kutomaan ja virkkaamaan vasta jokunen vuosi sitten, koulussa olen aina ollut puukäsitöissä. Mutta hyvillä ohjeilla ja kokeilemalla se lähti sujumaan! :)
 
Pilvikirsikka, voi vitsi että on nätit tossut! Mulla on puro-lankaa jonkuverran jäljellä, taidan kokeilla siitä. Se on kyllä jotain lilaa/pinkkiä... mutta annetaan sitte jollekki tutulle jos itselle sattuu poika tulemaan:)

Näittekös kuvan niistä Pätkis-vauvahaalareista? https://www.novitaknits.com/fi/makeat-karkkineulevoittajat
Nuokin on aika hienot. Tosin tulis varmaan ostettua pätkistä vähän turhan usein kun noita kattelis..
 
Takaisin
Top