Käsitöitä vauvalle

Oi kun täällä on ihania käsitöitä ! :) voi ku tämäki nakkisormi osais tuollasia väsäillä :) no onhan tässä aikaa opetella :)
 
Kertokaa viisaat mistä sais perus ompelukoneen halvalla kun sellanen tulis oikeesti tarpeeseen, mutta hintaa kun niillä tuntuu olevan nii mahottomasti :/ saa olla käytettykin! :)
 
Mä sain toissa jouluna perus singerin lahjax. Ei ainakaa prismas niiden hinnat mitää älyttömiä ole. Se on ollu iha ok siihe nähden minkä verran sitä käytän.
 
b475882ccfec4558065ee60c63b9fc79

Noin ja tuunattu äitiyspakkauslaatikko alkaa olla valmis :)
 
Kyl on kivannäköisesti tuunattu laatikko. Itse meinasin antaa sen olla vaan,koska ompelukone ja minä ei puhuta lainkaan samaa kieltä. ☺
 
Täällä iski myös päähänpisto alkaa virkkaan päiväpeittoa pinnasänkyyn isoäidinneliöistä tms. Aamun yrittänyt etsiä tarpeeksi yksinkertaisia ohjeita yksinkertaiselle päälle. Virkkuukoukut ollu kädessä viimeksi yläasteen käsityötunnilla, eikä mitään muistikuvaa mitä niillä tehdään. Ohjeita lukiessa meni jo hermot ja kärsivällisyys, mutta aion silti lankakauppaan!
 
Mäkin opettelin virkkaan kun halusin tehdä vauvalle sellaiset converse-tyyliset tossut. Muistaakseni Viivin virkkausnetistä (tms) löytyi helpot ja yksinkertaiset oppaat virkkauksen saloihin. Tosin jouduin kyllä välillä raapiin päätä ja pähkäileen lyhenteitä, mutta kai näistä tossuista ihan hyvät tuli tällä virkkauskokemuksella :) (piti kuvakin laittaa, mut ei näemmä ollutkaan enää puhelimessa).
 
Mun äiti teki sellaiset coversetossut, kun pyysin. Tähti on vaan kukkanen, kun ei äiti tajunnu :D Voiskin ottaa kuvan niistä, kun meen huomenna käymään porukoilla. On musta hienot :)
 
Eikai vaan oo pinkit :D
Mullei oo niissä merkeissä vielä mitään kuvaa ku ei oikein onnistunut ekalla yrityksellä nii jätin asian muhiin tonne päähän hetkeks ja kudon välissä villasukat :D
 
Mulla on vähä lähteny neulomiset ja ompelemiset lapasesta :D oon neulonu villahaalarit, housut, sukat, patjansuojuksen/peiton, kaukalopussihaalarit, virkannu vaunupeiton ja ommellu petarin, patjansuojuksen vaunuihin ja tuunannu kestovaippoja ja lisäimuja niihin :D vielä ois vaikka mitä suunnitelmissa!
 
Toi tuunattu äitiyspakkaus on kyllä aivan superhieno! Voi kun yhtään olis itsessäkin käsityöläisen vikaa, niin tekisin vauvalle vaikka mitä! Ehkä peiton neulominen nippanappa onnistuis, jos välttelen kuvioita ja langan värin vaihtamista! :nailbiting: Toisaalta ehkä siitä alkais innostus muuhunkin. Ompelukone kyllä löytyy kellarikomerosta, mutta kertaakaan en ole siihen koskenut..
 
Tälläsiä mää oon väkerrellyt unettomina iltoina ja öinä.

080778441e95ee86fd7f698965464cbc


"tossut" on virkattu, sukat ja tumput kudottu. Lankaa jäi vielä, joten siitä tulis vaikka myssy. Jos jollain on
kivaa ohjetta nii saa vinkata :)
 
Hienoja juttuja! Kiva nähdä kuvia
Jos itsekin inspiroituisi. Täällä on kesken joskus vuosia sitten aloitettu isoäidinneliöpeitto niin jos sen kaivaisi esille ja tekisi loppuun. Selviää helpommallakin kun tulee lapsen sänkyyn eikä aikuisen!
 
Ihania juttuja. Tosi kivat noi virkatut tossut Mozar, oliko ne just ne converset vai onko niihin ohje jossain muualla? Koppa 83: nyt kannattaa kokeilla käsitöitä, ku lastenkäsityöt on niin pieniä ei mee materiaaleja hukkaan vaikka joku epäonnistuis ja siinä sitä sitten vauvasta unelmoi tehdessä.
 
No joo, totta! Ja aina voin onneks kiikuttaa epäonnistuneet versiot siskolle korjattaviks. Lasten kankaat on kyllä niin hurjan houkuttelevia, sekä värit että kuosit, että johan niitä vois ostaa jokusen metrin ihan vaan katseltavakskin! :D
 
Sit ku alkaa osteleen on riski et ostaa kymmenittäin, joista osa jää kaappiin. Toisaalta ostamisesta ja hypistelystä tulee hyvä mieli, niin sekin on jo hyvinvointia äidille :).
 
Takaisin
Top