Käsitöitä vauvalle

Täällä myös inspiraatio kateissa:/ Lankoja olis vaikka muille jakaa, mutta jotenkin niistä mikään ei houkuttele. Toi pöllöpeitto edelleen pyörii mielessä, mut siihen sopivia lankoja ei tietysti ole, eli kauppaan pitäs lähteä. Äiti ei vielä innostunu tekeen mitään, tai ehkä se ei tajunnu asiaa vielä:D Sillä on nyt mulle sukat tekeillä, ehkä mä vinkkaan tuota pöllöpeittoa sit seuraavaks projektiks..
 
Aloin tehdä kietaisunuttua, sain hihat valmiiks ja pääsin tekeen sitä itse nuttua. 150 silmukkaa sileetä neuletta, meinaa huumori loppua. En oo mikään kärsivällisin ihminen ja kun kerroksen neulominen kestää sen 8min niin tuntui ettei homma etene. Odotan jo et pääsis kaventeleen, mutta siihen on vielä matkaa :D
 
Mä jotenkin tulkitsisin tuota niin, että sen langan vaan ottais sieltä työn toisesta päästä käyttöön. Silleen, että se tulis sieltä työn takaa aina kuljetettua takas rivin alkuun neulottavaks. Sillä lailla siitä tulis putkea. Tosi vaikea selittää :D
 
Aa, eli se tulee sitten sieltä alhaalta ylös taas neulottavaksi se lanka (eikä ole siellä ylhäällä valmiina niin kuin työtä käännettäessä)... hmm... Ainakin nyt tuon tajusin ja ainakin aika lupaavalta näyttää! :) Kiitos!
 
Voi höh. Tein juuri hahtuvapökät ja ne on kyllä niin pienet, etteivät varmasti mahdu vastasyntyneellekään. Mallitilkun tekeminen olisi ollut järkevää...
 
Sain toisen käden tumpun valmiiksi, mutta tuli kyllä niin pieni että mahtuu varmaan juuri syntyneelle jos sillekkään :hilarious: Tarkoitus oli tehdä ennemminkin tammi-helmi-maaliskuuksi. No mutta onneksi on niin pieni ettei harmita purkaa ja aloittaa alusta. Onhan tässä aikaa :happy:
 
Junasukkaa pukkaa :love2

Ja vielä pienet tumput samasta langasta :p
 

Liitteet

  • IMG_20150408_075554368.jpg
    IMG_20150408_075554368.jpg
    1,022.7 KB · Katsottu: 83
  • IMG_20150408_171904775.jpg
    IMG_20150408_171904775.jpg
    890.5 KB · Katsottu: 66
Muokattu viimeksi:
ef95220b2fe029fe3d6efb641318eded


Iski inspiraatio ihan yöstä ja aloin väsätä jämäkankaista tilkkupeittoo :D eikun paloja ompeleen yhteen!
 
Kiva nähdä muiden käsityötouhuja. Täällä kans yks käsityöihminen, mutta vielä ei vauvakäsityöt oo imaisseet ehkä jossain vaiheessa :).
 
Mä jo suunnittelin että tekis pinnikseen ite pehmusteet. Tai siis ostais kirppikselt jonkun halval ja päällystäis sen sit kankaalla mikä miellyttää. Googlettelin jo ohjeita ja aika simppeliltä vaikutti. Toinen olis vaunuverhon teko. Uutena niilläkin hintaa kivasti ja sais sit miellekkään kankaan.
 
Mun pitäis mennä lankaostoksille, sitten alan kutomaan vauvalle toukkapussia. :)
 
Mulla olis novitan lehti jossa kiva ohje vauvan hupparille. Aika helpon oloinen ohje mutta aattelin pyytää kuitenkin jos joku enemmän neulonu vois tehdä semmoisen :)
 
minnicrue: näyttääpäs hienolta! :)

Pitäis vähän herätellä käsityöintoa. Yhdet ihanat tossut oon ajatellut tehdä kyllä :)
 
Minnicrue: tosi kiva toi peitto! Käytitkö minkäkokoisia tilkkuja? Haluisin kans ite tehdä ainakin pinniksen pehmusteeseen uudet kuosit ja tollanen tilkkupeittokin näyttää siltä, et saattaisin osata, saa nähdä kuin käy. Jos ottais kesällä mökille koneen mukaan,;niin ois sadepäiville tekemistä :)
 
Maggie, valmiin peiton neliöt on n11cm. Eli olisko ollu n. 12cm saumavarojen kanssa. Mulla oli iha ruutupaperi millä sain leikattuu sit tasaset neliöt :) ja mallasin ne niin et kävi ton isomman keskineliön kanssa hyvin. Valmiin peiton koko on n. 68× 68.
 
Takaisin
Top