Käsitöitä vauvalle

En ainakaan muista, että ois tullu viime aikoina sitä sellasta alekuponkia, jossa on tarjousnumero. Se norsukuvioinen on varmaan se Rätt Startin? Muaki se periaatteessa kyllä vähä kiinnostais, ko meillä on samaa sarjaa hoitoalusta :)
 
Mie aattelin aluksi kokeilla ihan perus vanhoja tyynyjä imetyksen avuksi (näin ainakin meillä neuvolantäti suositteli) ja jos ei tunnu hyvältä niin sitten täytyy ommella joku oma versio imetystyynystä. Kokeilin miehen siskon luona sellasta imetystyynyä jossa oli sisällä sellasia styrox-palloja ja mua alko pidemmän päälle ärsyttämään se rahina, hehe.. raskaushormoonit..
 
Minäkin oon katellu sekä tori.fi että huuto.net sivuja, mutten oo oikein löytäny mieluista sopivasti lähistöllä mieluisaan hintaan. Siksi aloin miettimään itse tekemistä. Haluain ensinnäkin sellasen puolikuun mallisen, pyöreämmän.
 
Ihania käsitöitä täällä :) Olen itse tekemässä pikkuselle super helppo peittoa- en ole mikään käsityöihminen, mutta jotain pitää saada tehdä omin kätösin :D Vklpna ajattelimme äidin kanssa tehdä pinnasänkyyn reunapehmusteen :) Lisäksi olen ajattelut tehdä kesto liivinsuojia, onko muut tehny tällaisia? Vinkit olis tarpeen :))
P.s. Tuo vaippaautomaatti oli supersöpö! Sekä nuo "pöllöpallot", ajattelin kysyä miehen serkulta josko hän voisi tehdä sellaisia, niistä voisi tehdä mobiilin tai vaikka vaununauhan:)
 
Kestoliivinsuojista: Tee tarpeeks isoja, min halkaisija 8cm. 10 on jo hyvä :)
Koita niitä kankaita ihoa vasten et mikä tuntuu hyvältä. Itse tykkään ohuesta fleece kankaasta iholla. tuntuu kosteanakin kuivalta, seuraava suosikki on flanelli.
 
Minulla on jotain vanhoja flanellihousuja josta ajattelin tehdä :) Oletko mitä muuta laittanut niihin? Pul-br kangasta kosteudensulkiaksi? Ja jotain muuta vielä väliin. Tuli muuten mieleen kait niitä voi tehdä ihan tavallisella ompelukoneella, että ei tarvitse olla saumuri!?
 
Voi tehdä, mut ne reunat voi pikkasen rispaantua. Tos ekassa kuvassa on sellasia mitkä oon tehnyt ihan ompelukoneella. En oo yhtään huomannut että tänne on tullu vastaus. Anteeks :)
noi on muuten pikkasen liian pienet mitä täs kuvassa on, mut en raaskinut heittää tilkkuja pois.
Eli mulla on sellasta todella paksua ns. jalkarättiflanellia, se on suunnilleen 3 kertaa ohuen vaateflanellin paksuista, sit ihoa vasten on yleensä ohut fleece tai tässä tapauksessa tuo saippuakupla apinat flanelli, ja kosteussulkuna pul, mulla ei oo koskaan ollu br pullia, vaan 1mill ja 2 mill pullia, ja tota kakkosta on jäljellä vielä monta metriä muutamassa värissä niin että käytän ne pois ennen kun ostan uutta :)
Linkitän pari fb kuvaa. Toivottavasti näkyy.

http://www.facebook.com/photo.php?f...0301129128796.357471.541958795&type=3&theater

http://www.facebook.com/photo.php?f...1129128796.357471.541958795&type=3&permPage=1
 
Kiitoksia vinkeistä ja kyllä kuvat näkyivät :) Nyt pitää lähtä kangasostoksille, josko saisin tehtyä niitä vihdoin ja viimein :rolleyes:
 
Hei, just muistin että lupasin yrittää sen paitapeiton ohjeen skannaamista... Nyt se ei onnistu, kun koko ohje on äidilläni.. En pystynytkään ohjeiden mukaan neulomaan samanlaista (oli jotenkin tosi hankalat ne ohjeet) ja ajattelin antaa sen hommaksi tulevalle mummille, kun hän on näissä jutuissa aika paljon mua taitavampi!
 
Sain tänään vihdoin valmiiksi isoäitinruutuista tekemäni peiton. Ruutuja oon virkkaillut molempien meidän sukujen jämälangoilla ja nivonut siihen myös siis historiaa mukaan. Yksi ruutu on keväällä pois nukkuneen mummuni virkkaama, hän antoi muutamia virkkaamiaan ruutuja muutama vuosi sitten kun jämälankojakin ja nyt minusta on ihana ajatella, että hänen kädenjälkeään on myös tuossa pojallemme tulevassa peitossa. Koossa otin mallia äitiyspakkauksen peitosta ja torkkupeittoon meni yhteensä 60 isoäitinruutua. Virkkasin ruudut yhteen jo useampi viikko sitten, mutta viimeinen silaus, eli reunuksen virkkaaminen on vain jäänyt. Nyt ajattelin, että teen sen äitiyslomalla loppuun ja laitoin peiton jo pinnasänkyyn. Otan kuvan kunhan muistan :)
 
No enhän oo muistanu ottaa kuvaa peitosta... Nyt tulin kirjoittelemaan ihan muuta, kun sain tänään valmiiksi (toivottavasti päälle mahtuvan) villatakin kotiintulovaatteeksi meidän pienelle. Täällä on niin vaikeaa musta lisäillä noita kuvia, niin laitan tässä linkin Ravelryyn tuohon mun projektiin, se pitäis näkyä nyt kaikille: http://ravel.me/EevaMaija/bbs
 
Ja tänään ompelin sitten sen imetystyynyn.

standalone
 
Eleanora, ihana!

Mäkin niin ajattelin että jonkun nutun neuloisin tai imetystyynyn ompelisin, mutta nää mun ranteet ja sormet on ihan romuna - taitaa jäädä haaveeks :sad001 ...no jos sitä kerkeis sitten kun vauva syntyy ja kivut helpottaa :)
 
Minäkin innostuin viime viikolla virkkaamaan, tuloksena pikkuruinen peitto vauvalle isoäidinneliöistä. Enkä oo koskaan ollut mikään käsityöihminen, hassua :) peitto pitää vielä varmaan silittää ja sittenpä se jää odottelemaan käyttäjäänsä.

Entiseltä työkaverilta sainkin sellaisen neulotun villahousu ja takki yhdistelmän ja tätikin kuulema neuloo nuttua ja peittoa. Arvokkaita lahjoja!
 
puapru, voihan sitä harrastusta jatkaa lapsen synnyttyäkin :) Minä ainakin suunnittelin jo jotain isommalle lapsellekin tehtävää pipoa, esim. vuoden päästä talveksi :)
 
Takaisin
Top