Käsitöitä vauvalle

Kaivoin sukkapuikot esiin reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen ja aloin kutomaan vauvalle tumppuja (lapaset ilman peukaloa). Ensimmäinen jo puolessa välissä :) Tosin en ole kovin tyytyväinen käsialaani joten voi olla, että tästä ensimmäisestä tulee ns. harjoituskappale.

Tumput ovat sopiva aloitustyö piiiiitkän kutomistauon jälkeen.

Tykkään tosi paljon askarrella ja näpertää, mutta raskaus on ollut tähän mennessä hankala ja töitä paljon, joten aikaansaannoksia on vähän. Tässä kuitenkin muutama juttu. [IMG]http://forum.vau.fi/community/image.ashx?imageid=101441&imagename=puputossut_a.jpg[/IMG][IMG]https://lh5.googleusercontent.com/-OyEkvV9dfYw/UYd6MDZtsKI/AAAAAAAABuk/R_-33Oygieo/s512/puputossut_a.jpg[/IMG] Näin netissä söpöt puputossut, ja koitin virkata omasta päästä samantyyppiset. Tämmöiset tuli! [IMG]http://forum.vau.fi/community/image.ashx?imageid=101439&imagename=imetysnukke1a.jpg[/IMG][IMG]https://lh3.googleusercontent.com/-xauo7ZNPwq8/UYd6LW6WJiI/AAAAAAAABuY/XVUY6cagx6U/s615/imetysnukke1a.jpg[/IMG] [IMG]http://forum.vau.fi/community/image.ashx?imageid=101440&imagename=imetysnukke3a.jpg[/IMG] [IMG]https://lh5.googleusercontent.com/-5ArCyrCIR3o/UYd6Le5cg9I/AAAAAAAABuo/CCv548_7vfM/s615/imetysnukke3a.jpg[/IMG] Muistan blogin, jossa huutokaupattiin joskus hyväntekeväisyyteen imetysnukkeja. Idea jäi mieleen, ja ompelin mummini perinnöksiä jättämistä tilkuista oman versioni. Vähän on muhkurainen, kun leikkasin palat umpimähkään. Tein rengasliinankin, että vauvaa ei tarvi roikottaa. Mamalla kun ei ole käsiä, hehe.

Kunusiini: Aivan ihanat tossut!!! sopii ihan kenenkä tahansa söpöläisen jälkeen!! :) Mahtavat!! :)

Kiitoksia, Menna ja hento :). En ole mikään mestarivirkkaaja enkä -neuloja, mutta luovilla ratkaisuilla saa joskus aikaan ihan hauskoja juttuja, jos ei ole turhan itsekriittinen.

Ainoa iso ongelma omasta päästä -tyylistä on sopivan koon keksiminen. Olen koittanut ottaa mallia muista vauvanvaatteista, mutta eihän niistä aina näe ilman vauvaa, miten istuvat ja paljonko venyvät. Saa nähdä, onko tämä apinaläppäpipo esim. ollenkaan sopiva. Neuloin ohuesta alpakkalangasta, joka on kyllä ihanan pehmeää mutta ei ihan sopivinta materiaalia joskus vähän skrodelle käsialalleni. Kuvausalustaksi joutui viaton Totoro, kun ei ole sopivaa päätä hollilla :D. Mieheni on muuten Totoron minulle ostanut joskus, ja se on erityisen tärkeä.

Totorosta tulikin mieleeni, että tällä hetkellä työstän itselleni uutta neuvolakorttitaskua. Tarvitsisin vain kontaktimuovia taskujen tekemiseen. Miksikö uusi? Koska sain ekalla kerralla kivan, mutta keskenmeno tuli, ja selvisi, että aina saa uuden. Ja toisella kerralla sainkin sitten ihan kamalan. Ehkä jollakin muullakin on tällainen Osuuspankin valkoinen, missä on kannessa piirretty ihmisvirtahepo?! Anteeksi, mutta minua se kuva kammottaa. Niinpä piirsin mamatotoron ja vauvan ja kokosin askartelulaatikosta värikkäitä juttuja.

Kanusiini: Toi imetysnukke + vauva+ kantoliina on upea!
Muutkin työt on hienoja, mut toi oli jotenkin vaan WAU! en oo ennen nähnyt vastaavaa =)

Kun tuli nyt noista neuvolankorttikansista puhe, niin pakko laittaa kuva, vaikka ei ookaan itsetekemät. Mun ystävä ompelee kaikenlaista ja myy sitten niitä ja kun sai kuulla tästä meidän tulokkaasta niin oli tehnyt ja lähettänyt mulle ommellut neuvolankorttikannet. Samoja voi käyttää sitten lapsenkin neuvolakortin suojana kun äitiyskorttiaika on ohi ja sanoi, että oli valinnu kuosin sen mukaan että värien puolesta sopis niin tytölle kuin pojallekin. Musta nämä oli aivan ihanat ja huippua että ylihuomenna pääsen esittelemään terkalle näit seuraavalla neuvolakerralla :) [ATTACH=full]21[/ATTACH] [ATTACH=full]20[/ATTACH]

Liitteet

• IMG-20130408-WA0005.jpg
    IMG-20130408-WA0005.jpg
    44.9 KB · Katsottu: 11
  • IMG-20130408-WA0004.jpg
    IMG-20130408-WA0004.jpg
    45.6 KB · Katsottu: 11
Miksei kuvat ja linkit toimi :(
Onkohan mun koneesta kiinni vai joku väliaikainen ongelma sivustolla :/

Laitoin uusiksi nuo kuvat noista saamistani neuvolakortin kansista kun ne ei tosiaan mullakaan näkynyt. Ilmeisesti katos tän foorumiuudistuksen yhteydessä.

standalone

standalone

Mä ostin just eilen kans tollaset suojukset.. Vihreät, missä on valkoisia pikku possuja.. :D

Yritin muokata edellisiä postejani niin, että lisäsin kuvat uusiksi. Ei onnistunut. Siispä tässä:

Puputossut
puputossut_a.jpg

Imetysnukke
imetysnukke1a.jpg

imetysnukke3a.jpg

Apinapipo
apinalakki.jpg

ja neuvolakortin Totoro-kannet
neuvolakortti.jpg

Olen puuhaillut lisääkin juttuja, kuvia, kun saan kokonaan valmiiksi!

Virkkasin omasta päästä paksun pipon. Sekoitin keltaisen paksun langan kanssa ohutta ruskeaa, jotta tuli kiinnostavampi väri. Nauhat punoin nahasta. Tein samasta mustasta nahasta myös tähdenmuotoisen rintaneulan, jota voi pitää pipossa tai missä ikinä huvittaa.

pipo2.jpg

pipo1.jpg

Heips... Mä nii rakastan tehä kaikkee pientä käsin itse, on tullut tehtyä tutuille tuttinauhoja ja neuvolakortin kansia ommellen.... Nyt sit omalle tulokkaalle olen virkkaamassa vilttiä, kaverin tulevalle vauvelille olen virkkaamassa tossuja :) kauheesti ihania juttuja löytyy jos jaksaa blogeja selailla ja just novitan sivuilta, ravelryn sivulta, pinterestin sivuilta jne. mulla piitkä lista mitä kaikkea haluaisin virkata ja ommella, vielä 3 viikkoa töitä ja sit alkaa piitkä kesä loma ja elokuussa äitiysloma nii luulis et kerkeis sitten tehä, jos ei muuten nii pojan päikkäreitten aikana :)

Virkkaajille tässä yks aivan ihana ohje ihaniin converse tossuihin: http://johkunlainen.blogspot.fi/2012/05/virkatut-converset-tai-jotain-sinne.html
Tossa blogissa muutenki paljon ihania virkattuja ja neulottuja juttuja :)

Mä olin ehtinyt jo katsella tytölle sopivia juttuja toiveikkaana: kukkapantojen, tyllihameiden yms. ohjeita. Ainoa asia, mikä pojassa ehkä pikkuisen harmittaa on juuri se, etten pääse näitä askarteluprojekteja toteuttamaan. Onneksi pojillekin löytyy kivoja asusteita ja ohjeita niihin. Ostin jo henkselit ja nyt olen ommellut pikkuisia kravatteja :). Vasemmalla mustaa nahkaa, sitten ihan peruspuuvillaisia. Kaikki kierrätysmateriaalista.

krakat1.jpg

Saaks noi krakut auki vai ootko ommellu kiinni? Tosi nättejä ja loistava idea.

Niissä on kuminauhat. Toivottavasti joustaa tarpeeksi! Jos ei, on leikattava katki ja tehtävä kiinnitystsydeemi lisäksi.

Kaavan muotoilin tästä supersimppelistä ohjeesta. Pienensin vain vähän vauvakooksi sopivaksi ja tein osan kaulanympärimenevästä osasta kankaasta (enkä kokonaan kuminauhasta, kuten ohjeessa), jotta voi käyttää kauluksettomankin vaatteen kanssa. Sellasta oikeaa kravattisolmua näissä ei siis oo, vaan tollanen kätevä pujotussysteemi, joten solmu ei mee vinoon eikä tarvi korjailla.

Toi on niin loistava tuo imetysnukke! Täytyyköhän itekki väkertää tommonen! Ihan huikeen hieno ja hauska :D

Mä tykkään ja osaan tehdä käsitöitä, mutta...nyt ajattelin suunnata pesänrakennusvietin johonkin muuhun ainakin tällä hetkellä. Mun mummo ja yks täti on niin kovia kutomaan ja virkkaamaan (ja ovat varmaan jo tehneet muutamat tossut, sukat, villatakit, pipot, jne), että antaa palaa vaan :D Eihän sitä tiedä tietty vaikka itsellekin iskee kunnon käsityöinspiraatio loppuraskaudesta, jos ei muuta pysty tekemään :D

Takaisin