Käsitöitä vauvalle

Ajatteles Aino niitä värejä... tulee vihreetä ja keltaista kun ei mummot tiedä sukupuolta :D Mars mars sinne kauppaan ja neulomaan meidän iloks... eikun vauvan tarpeisiin ;-D mut muista sit laittaa kuvia <3
Mun tekis mieli hukuttaa teidät ruokalappu ja kestovaippa kuviin mut en kehtaa :)

Ja kiitos muuten kravaatiohjeesta Kanusiini.

Mä en oikein tajua mitään käsitöistä, mutta anoppi sanoi, että hän voisi tehdä vauvalle jonkun potkarin tms, jos etsin hänelle haluamani ohjeen. Löysin sitten tuollaisen. Mitäs mieltä ootte, tai onko jollain kivampia vastaavia ehdotuksia...? Ja onko tuo sellainen ok-helppo tehdä? Minusta tuo voisi olla ihan kiva...jostain värillisestä tietysti, ja jos napit vaikka olisi vähän tummempaa sävyä tms. En vaan tiedä löydänkö tuosta wool-langasta nyt oikein värisuosikkia (ei ole tietoa onko tyttö vai poika). Turkoosi voisi olla ihan kiva, jos sitä löytyy. Tai sit pitäisi ostaa sitä Nalle-lankaa, mutta tuota wool-lankaa vaan kehuttiin tosi hyväksi vauvoille...(ja se olisi kokovillaa). Aattelin, et koko vois olla 60, kun äippäpakkauksessa oli tulossa koon 70 villahaalari.

Niin ja osaatteko sanoa, oisko tuohon helppo soveltaa johonkin kohtaan vähän eriväristä lankaa? Esim. hihoihin?

elenna: itse ajattelin juurikin tuota samaista potkaria ehkä aloittaa, kunhan miehen villapaita on valmis. MInusta tuo on ihana malli :) Uskon kyllä, että anoppisi saa tuon tehtyä, jos on jonkun verran käsitöitä harrastanut. Mielestäni nuo Novitan neuleohjeet on olleet ihan selkeitä ja tarkkoja.

Ajatteles Aino niitä värejä... tulee vihreetä ja keltaista kun ei mummot tiedä sukupuolta :D Mars mars sinne kauppaan ja neulomaan meidän iloks... eikun vauvan tarpeisiin ;-D mut muista sit laittaa kuvia <3
Mun tekis mieli hukuttaa teidät ruokalappu ja kestovaippa kuviin mut en kehtaa :)

Ja kiitos muuten kravaatiohjeesta Kanusiini.

Valkoinen on ihan kiva kanssa :D Ja itse pitäisi kanssa väsätä summassa yleispätevän värisiä, sillä ei itsekään tiedetä sukupuolta :)

Odotan innolla että omalle vauvalle saa pukea mekon ja neuletakkin mitkä on minulle tehty vauvana!! Ihana pukea vauvalle jotain mikä on ollu itsellä päällä vauvana. Ja kun ne on pysyny niin hyvänä että aiva niinku nyt olis kudottu!!:)

Mulla on myös joitain exälle kudottuajavaatteita ja mun "rokkihousut", mitkä äiti on tehnyt joskus koulussa :) On ne vaan söpöjä.

Mun oli pakko alkaa väsäämään omaa imetysnukkea :) Vielä muutama sauma ja napit pitäisi saada ommeltua ja olisi valmis! Itse kun oon kaikkeen retroon hurahtanut niin kankaita löytyi omasta takaa mistä tehdä :) Olin mallia piirtänyt ruutupaperille ja unohtanut sen tietsikan viereen niin olihan siinä miehellä ihmettelemistä että "miks oot piirtäny venäläisen mummon jolla on hirveet riipputissit" :smiley-bounce022 Näytin tekeleen, mutta ei hirveästi ilmeisesti valaissut asiaa :p

kuvaa vain rohkeasti.. Mulla on kohta vauvalle peitto valmis.. Sitte saa ruveta tumppua ja sukkaa kutomahan :)

Aivan ihania nuo teidän imetysnuket joita olette tehneet :)

Tein kirpputorilta imetystyynylöydön ja olin jo ostaessa päättänyt, että siihen täytyy tehdä uusi päällys. Tämmöinen siitä tuli päältä ja takaa. Kankaat olivat vain mitä sattui kaapissa olemaan, eikä ikävä kyllä ollut mitään vauvamaisempaa, mutta eiköhän tuo asiansa aja. Jos se rupeaa ottamaan silmiin niin sitten on se alkuperäinen päällys tai voin tehdä vaikka toisen :P

Imetystyynyn uusi päällinen.jpg

En tiedä innostuinko tuota tyynynpäällistä tehdessä vai mistä mieleeni tuli, että voisin ommella jonkinlaisen puuhamaton vauvalle ihmeteltäväksi. Kirjoittelin ideoita ylös ja etsin vinkkejä netistä ja sitten rupesin vain ompelemaan sen kummemmin mittailematta tai miettimättä. Tänään sain leikkimaton valmiiksi ja tällainen siitä tuli. Kankaat olisivat taas voineet olla kivempiakin, mutta tuli käytettyä sitä mitä löytyi. Ei se niin silmiä hivelevä ole, mutta eiköhän sitä ole vauvan kanssa kiva räpeltää.
Virikematto.jpg

Sininen läntti on olevinaan lammikko ja sen taskussa on ankka, jossa sellofaania sisällä eli se rapisee kivasti. Kukassa kaksi terälehteä ovat erituntuisia kankaita ja ne läpsättävät. Traktori on kerniä. Ladon ovet aukeavat, niissä on tarranauhakiinnitys eli aukaistessa kuuluu pieni ääni. Hepalla on läpsättävä vinonauhaharja ja -häntä (ei näe kunnolla, kun on valkoista nauhaa).

Tämmöisiä täällä on räpelletty. Seuraavaksi haluaisin hirveästi löytää jostain halvan sitterin ja tehdä siihen uuden päällystyksen, mutta en tiedä kuinka teknisesti vaativaa se on. Pari blogikirjoitusta olen aiheesta nähnyt ja ehkä se voisi onnistua ihan perustaidoillakin. Katsellaan nyt, kova tekemisen halu vaan :)

Vaippasivuilla on ihmiset tehneet vauvoille piniä, n15x15cm lappuja joissa on eri tuntuisia kankaita ja "härpäkkeitä" saumoihin kiinni ommeltuna, tuli mieleen tosta puuhapeitosta, joka on todella hieno!
Luultavasti koitan tehdä jotain saman tyyppistä omalle :) Jos vaippojen ompelulta kerkiän <3

Joskus aiemmin katselin noita kestovaippojen teko-ohjeita, mutta näytti liian monimutkaiselta minun taidoilleni. Ajatuksena meillä on kyllä käyttää kestovaippoja, mutta ollaan niitä sitten hamstrattu käytettyinä.

Jos sinulla Kuudes on kuvia noista tekemistäsi vaipoista niin olisi kiva nähdä :)

Täällä odotan ihan täpinöissä että saan parsittua loppuun vauvanpeiton!! Tkssä jonottaessani n 3t kudoin vauvalle tumput.. Laitan sitte kuvaa ku peitto on valmiina :)

Hento, mä olen tehnyt tolla samalla mallilla kahdet sukat ja yhdet lapaset, yhden piponkin yritin tehdä mutta en ole varma onko se kunnollinen.
Tammi, Tossa ekalla sivulla pitäis olla kuvia joistain mun tekemistä vaipoista, niitä on kyllä paljon enemmän ja sit olen tyhnyt ruokalappuja. Voi lisätä kuvia kun kerkeen ottaa niitä :)

villasukka.jpg
Ja nyt valmistui yhtäkkiä melkein yhdeltä istumalta pienoinen villasukka.. Aivan sormet syyhyää kaikenmoosta tekemistä vauvalle! Kumpa vain jaksais ittellensäkki tehdä yhtä suurella innolla. :)

Takaisin