Käsitöitä vauvalle

Tää menis ehkä tuonne sisustusjuttuihinkin, mutta kysessä ei oikeastaan ole sisustus vauvaa varten (sitä en oo kerenny niin miettiä) vaan tuorein projektimme. Alakerrassa meillä on Stokke Sleepi mini, mutta ajateltiin, että olisi kätevintä, että vauvan ollessa pieni myös yläkerrassa olsi sänky. Yläkerrassa meillä on vain iso makkari ja kylppäri, joten päivisin ollaan alhaalla ja yöt ylhäällä. Bongattiin kirppikseltä tosi tukeva rottinkinen sohvapöytä, ja siitä se ajatus sitten lähti. Miehelläni oli kova työ muuntaa pöytä sängyksi. Sahaamista, hiomista, naputtelua... pohjan tekeminen oli hirveä urakka, ja patjakin piti leikata muotoon. Ihana mies, kun jaksoi! Mä selvisin helpolla, reunapehmuste ja lakanat valmistui nopsasti.

sanky1.jpg

sanky2.jpg

Tästäkin näkee, että olen kärsivällisyyttä vaativissa jutuissa meistä kehnompi. Mies pakersi sängyn kanssa viikkotolkulla, mä taas en malttanut silotella ompelemaani pehmustetta ja lakanaa suoraan kuvaa varten ku halusin heti kuvan, että valmista tuli! :D

Olen itse todella laiska kutomaan vauvalle mitään, enkä koskaan ole jaksanut opetella kutomaan mitään villasukkia ihmeellisempää. Välillä käy mielessä, että jos sitä jotain kutoisi vauvalle, mutta nyt jäänyt kutominen väliin, kun miehen äiti on kova kutomaan ja häneltä saatu vauvalle aiemmin jo villasukkia, tumppuja, villahaalari ja pipo... Nyt oltiin viikonloppu vierailulla miehen äidin luona ja noiden lisäksi vauvalle tuli seuraavia ihanuuksia (toivottavasti tulokas on todellakin tyttö, kuten ultrassa arvelivat ;)):

1a3a6cbc-c392-4bb9-b568-133682bfd4c4_zps16f23247.jpg

703e9c1f-93f0-4b07-92b1-c519db5b094f_zpsaf1de508.jpg

3b278a9b-2ab0-4937-90d6-320b995594c2_zpsf4965260.jpg

Jos jotain vauvalle tai itselleen haluaa tai tarvii, niin ei tarvitse kuin soittaa miehen äidille ja tämä kutoo hetkessä mitä vain. Liian helppoa, ei tule itse tehtyä ja opeteltua! :D

Mile, onhan tässä muutakin tekemistä kuin ruveta vääntämään itse :D En minäkään osaisi, varmaan villasukkiakaan. Meillä kanssa anoppi sanoi, että vois tehdä jonkun haalarin ja etsin sitten hänelle mallin ja ostin langatkin, mut ei oo tainnut vielä aloittaa... mut eipä tässä vielä kiire oo, kun hän ei halunnut ihan pienintä kokoa (ihan ymmärrettävästi) tehdä. Ihania nuo teidän tytön pukineet :)

Multa vois ehkä pinnistyksellä joku yksinkertainen juttu onnistuakin, mutta tarttis vaan sen inspiraation että tekis. Onneksi oma äiti virkkaa mitä vaan ja anoppi kutoo mitä vaan, niin pääsee helpolla.. :D Villasukkia on kiva tehdä pienelle, kun niistä tulee äkkiä valmista ja netissä on hyviä yksinkertaisia ohjeita.. :) Äitin serkku kutoo mulle tällä hetkellä kastemekkoa ja siitä tulee niin upea, että en malta odottaa.. Tossa linkki kastemekkoon.. https://www.pirkka.fi/artikkeli/63409-neulo-kastemekko Meinaan sen sitten itte vielä koristella helmillä ja nauhoilla.. <3

Tein tällasen "vaippa-automaatin", joka tulee alemman kuvan mukaisesti pyyhekoukkuun roikkumaan kylppärin seinälle, kun kylpyhuoneessa ei oo juurikaan pöytätilaa vaipanvaihdossa tarvittavia tavaroita varten. Sisällä Ikean vaatekaapin/lipaston järjestämiseen tarkotettu laatikko, jonka voi vetää ulos ja täyttää vaipoilla ja työntää sitten takaisin.

standalone

standalone

Mahtava keksintö! Onko ohje omasta päästä? On kyllä upee. Nyt harmittaa että meillä kokeillaan kestovaippoja ;)

Kiitos! Joo, on ohje omasta päästä, mutta tein sen sen Ikean laatikon mukaan, jonka mitat on 14x12(?)x28 cm. Eli kokeilin aina sopivuutta ja katsoin kuinka pitkälle pitää jatkaa. Ei kovin vaikea projekti :)

Määkin mietin että jos kestoja alkaa käyttää, niin mitäs sitten. Ehkä tolla jotain muutakin käyttöä vois keksiä. esim. viikata sinne harsoja. Mutta aluksi meillä taidetaan mennä kertiksillä kun on niin paljon muutakin uutta opeteltavaa ekoina viikkoina.

Voihan olla, että susta tulee Eleanora vaikka osittais-kestoilija, niin onhan tuo silloinkin vielä ihan tarpeen, tai enemmänkin. Mä aion kokeilla kestoja, mutta todennäkösesti käytetään myös kertakäyttösiäkin ja pitäis siis varmaan molemmille hommata omat roskikset, jne... On kyllä hieno systeemi tuo :)

Juu, hieno idea Eleanoralla! Heti tuli itsellekin mieleen, että on haettava matonkuteita ja iso virkkuukoukku ja alettava hommiin! =) En tosin ole saanut neulottuakaan mitään vielä valmiiksi, vaikka aloittanut olen vaikka ja mitä.
Anopin luona löysin aivan ihanan ohjeen paitapeitolle ET-lehdestä. Sen aion tehdä, kun vaikuttaa talvea vasten niiin näppärälle esimerkiki automatkoille.

http://www.nettiet.fi/teemat/tee-itse/art7109-Ensilahja-kilpailun-ohjeet.html

Ihan totta, elenna, veikkaan ettei meistä täyskestoilijoita tuu kuitenkaan.

puapru, mullakin on vaikka mitä kesken :D Isoäitinruutupeitto ois yhdistelyä vaille valmis, virkatut converset melkein valmiit, toisesta puuttuu nauha ja molemmista "logo" ja nutun kutomistakin oon aloittanut, mutten vielä lopettanut :p Tuo paitapeitto näyttää kyllä kätevältä! Tuossa linkissä ei ollukaan ohjetta siihen, vaan moneen muuhun juttuun, harmi!

Eleanora, juu, ikävä kyllä tuossa jutussa ei ollut tuon paitapeiton ohjetta, se on vain lehdessä. Jos jollain on kiinnostusta ohjeeseen, niin voin kyllä koittaa skannata sen lehdestä ja laittaa näkyviin? Eilen ostin tuota varten langankin, eli askelta lähempänä aloittamista olen.. =)

Katseltuani imetystyynyjen hintoja (myös käytettynä) ajattelin, josko ompelisi itse sellaisen. Onko ajatuksia täytteestä? Jotkut vannoo styrox-pallojen nimeen, toiset taas sanoo ettei missään nimessä kannata laittaa niitä. Mistä niitä edes saa ostaa, jos siihen päätyy? Onko joku tehny ite imetystyynyä?

Ellokselta tilasin ihanan norsukuvioisen imetystyynyn, ja sain siihen käytettyä -70 % alennukseni. Hintaa jäi vain noin 20 euroa, mikä oli vähemmän kuin laskin tarvikkeisiin kuluvan. Vink!

Jos on asiakas niin eikö ne ole kaikilla samat? Ja joskus netistä kun on tilannu, on sisäänkirjautumisen jälkeen ostoskorissa saanut valita listasta, millasen alennuksen haluaisi. Nyt en tiedä, onko sitä valikkoa. Enkä edes, mitä tarjouksia on meneillään just nyt.

Takaisin