Käsitöitä vauvalle

Eleanora, onko sulla jotain mittoja tuohon imetystyynyyn? Mä kävin ostaa kangasta ja pumpulia ja aattelin jos itekkin tekisin tuollaisen :) en vain oikein osaa arvioida minkä kokoinen sen pitäisi olla :/

Tänks! Täytyy kokeilla, näyttää ihan iisiltä, tosin en oikein taho ottaa millään kiinni tosta läpyskän teosta, mutta ehkä se selvenee sitten kun alkaa duunaamaan... Tai sitten mun tarvii soittaa emergency call mun siskolle joka on ihan supermestari kaiken ompelemisen kanssa :)

Kun seuraa niitä ohjeita, niin se läpyskän tekokin on helppoa. Siinä siis tulee alimmaksi se kokonainen pala, sitten se iso pala, josta on se yks kulma pois ja ylimmäksi se läpyskä ja ommellaan kiinni. Sitä ennen on käännetty ne suoran reunat siitä isosta palasta, josta kulma pois ja siitä läpyskäpalasta.

Minäkin taidan ajankuluksi tehdä tuollaisen imetystyynyn :) Eleanora, ymmärsinkö oikein ohjeesta, että siinä tehdään kaksi kerrosta? Mitä kangasta käytit siihen alimmaiseen?

Joo, siinä tehdään siis se tyyny, jonka sisälle se täyte tulee, siihen jätetään pieni aukko, josta täyte laitetaan sisään ja aukko ommellaan sitte käsin kiinni. Ja sitten tehdään päällinen. Se on fiksumpaa niin, että sitte päällisen saa pois ja pesuun, ei tarvi koko tyynyä pestä. Tuo tyynyn kangas on mulla ihan jotain peruslakanakangasta tms. mitä kaapista sattui löytymään, joustamatonta puuvillaa kuitenkin.

voi kun itselläkin riittäisi kärsivällisyys tuollaisen tyynyn tekoon :D

Sain imetystyynyn valmiiks, jee! Tosin voin sanoa että oli suhteellisen syvältä tehdä se näillä kipeillä ranteilla, ihan järkyttävä kipu!! Ja mun mielestä siitä tuli vähän kiero, mutta ajaa varmaan asiansa :)

Ajattelin huomenna käydä ikeasta hakee kangasta ja sen alimman kerroksen teen vanhasta pyyhkeestä. Tänään kävin myös ostaa ontelokudetta? tai jotain sellasta mistä saan tehtyä koreja pikku tavaroille :) on tekemistä, ettei päivät niin pitkältä tuntuis.

Minäkin kattelin ikean sivuja, siellä kun tosiaan on kivoja kankaita, ja aattelin että voisin sieltä käydä ostamassa jotain, josta tehdä vaihtopäällisen. Ei varmaan haittais vaikka ois kaks tai vaikke kolmekin päällistä kun voi olla että joskus tarjoilut läikkyy yli :)

Lilli, siis sellasta "mattokudetta", josta voi virkata koreja? Mä virkkasin Novitan Hanko langasta sellaisen korin just pikkutavaroille mutta nyt ne on mennyt lopettamaan sen langan valmistamisen! Mistä löysit sitä ontelokudetta? Kun oon koittanut etsiä just et mistä löytyis jotain matonkuteita josta voisin virkata lisää koreja, isompia sellasia.

Mulla meni toi imetystyynyn ohje vähän kielellisesti ohi, mutta siis sain kyllä sen tehtyä ihan varmaan niin kun pitikin, mutta mieleen tuli vain, että oliskohan se päällinen pitänyt olla pari senttiä isompi kun itse tyyny. Meni vähän tunkemiseks se tyyny - sain sen, mutta tuli aika napakka päällinen ;D Mun sisko pyys mua tekemään sille myös, joten varmaan tulee ainakin yks tehtyä lisää :) Mitä muuten laitoitte täytteeksi? Mä löysin eurokankaasta pumpulia, jota laitoin täytteeksi, maksoi 5 eur/pussi ja laitoin 1,5 pussia. Tuli aika napakka ja paksu, en tiiä olisko pitäyt olla hieman lussumpi, mutta sen näkee sitten kun pääsee "tositoimiin" ;D

Anna_, mä olen täällä Lahden alueella nähnyt noita "matonkuteita" Kärkkäisellä myynnissä, muualla en ole nähnyt.

Anna_, minä ostin lanka/terveyskaupasta täältä Kuopiosta. Minun piti kysy kaverilta, että onko tämä nyt ontelokudetta, kun olen itse amatööri kutoja/käsitöidentekijä :laughing001 Sitten kuulin, että se pitää pestä ensin ja sitten keriä. Saa nähdä onnistuuko täällä sellainen, siis tuo keriminen :laughing002

Itse ajattelin laittaa tuonne tyynyn sisään myös vanua. Pitää vaan käydä ostamassa sitä jostakin :) Täällä on nyt monta rautaa tulessa, saa nähdä kerkeekö mikään tulla valmiiksi ennen vauvan saapumista :)

Juu, se minkä ostin on sellanen vyyhti. Ja se pitää laittaa kuulemma kerälle, ettei tuu solmuja ja lanka sotkeennu :D Mut siä vaan mietin, et ei se kaupantäti mulle mitääm sanonu, vaikka sanoin, että oon tekemässä ensimmäistä kertaa tällasta.

Eri nettikaupoissa kyllä myydään ontelokudetta, kun vaan googlettaa.

Anna_ Mulla on kans aika muhkeaksi täytetty se imetystyyny ja se päällisen laitto oli siksi vähän puskemista, mutta meni päälle. Mutta en myöskään haluais että se lerpattaa reunoista se päällinen. Se, millä siitä pääsis, ois että tekis sen aukon keskemmälle sitä tyynyä, niin siitä tulis isompi, sitten ois varmasti helpompi laittaa päälle ja ottaa pois. Oon miettiny että toisen päällisen ehkä teen niin. Mutta halusin tuosta aika ison ettei sitten oo mikään lättänä, lösö tyyny, josta ei oo sitten apua käyttötarkoitukseensa. Niin, ja täytteeksi laitoin styroxraetta että siksikin halusin muhkean, ko jos sitä on liian vähän niin se pakenee tosi helposti alta, helpommin kuin vanu. Ostin sitä täältä: http://www.vaahtomuovi.net/node/7 Kävin siis ihan paikan päällä kun Tampereen kupeessa asun.

Tänään harjoittelin vauvan kuvaamista. Minulla on pitkään ollut idea kuvata pikkuinen käsityöprojektina käsityöprojektieni seassa, hänetkin kun olen aivan itse tehnyt ;). Tämmöisiä tuli:

4vk_kori1_pieni.jpg

4vk_kori6pieni.jpg

Vauvan iho on kyllä ihaninta, mitä olen koskaan koskettanut. Sileämpää ja pehmeämpää ei ole olemassakaan!

Kunusiini: siis mitään noin ihanaa ei voi olla olemassakaan. Kaunis vauva ja ihanat kuvat! Oijjjj..

Takaisin