Kädet vapaaksi

Aikaa meni mullakin kunnes opin sitä käyttämään kunnolla :rolleyes: Tärkeetä siinä on just se, että säädöt on itselle just sopivalla kireydellä. Se vyötärö remmi niin tiukalle, että vauvan jalat pysyy sammakko asennossa eikä lähe valumaan sinne alle. Ja sit se yläselän klipsi kans saa olla oikeesti tiukalla. Sillon pysyy hyvä ryhti, vauva ei roiku eikä ala särkemään paikkoja. Vauvatukea käytetään, vaikka aika iso poika jo onkin. Niskatukea ei tarvii ku on sen verran mytyssä siinä repussa, ettei pääse pää retkottamaan. Mut se on hyvä aurinkosuoja, ettei paista suoraan toisen naamaan :) tässä nyt jotain vinkkejä, toivottavasti on jotain apua.
 
Meillä se yläosan läpyskä on toiminut yksinomaan aurinkosuojana :wink En edes hiffannut että se oli niskatuki!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en kans nyt ensalkuun saanu sitä Manducaa viritettyy oikein. Tyttö alkaa kiljumaan, kun laitan siihen vauvaosaan ja mä meen sitten paniikkiin, että sattuuko sitä jalkoihin tai jonneki :eek: Tarvitaan lisää harjoitusta...
 
Huihui vauvallakin menee hetki tajuta, että tää onkin ihan huippu paikka. Meillä ensalkuun kilju kans ku lähin toista siihen taiteilemaan, mut nykyään rauhottuu jo siinä vaiheessa ku alan reppua virittelemään. Mä en oo kyllä vielä niin pro ku hymis, että esim seisaalleen saisin vauvan sujautettua, mutta harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa :)
 
Kyllähän se vauva on helpoin saada manducan kyytiin käyttöohjeissa neuvotulla tavalla mutta mä tarviin sillon jonkun laittamaan se yläselässä olevan soljen kiinni. Kun vauvan pujottaa seisaallaan valmiiks päällä olevaan manducaan niin jalkoja täytyy vähän ohjailla ja asetella että ne menee hyvään asentoon.
 
mulla oottaa tula postissa. Käytän kyl liinaakin sujuvasti, mut poju alkaa olla mun selälle liika painava ja pitäs keksiä sellanen sidonta liinalla, et sais painoa jakautumaan tasaisemmin myös lantiolle. Eli siis pitäs olla pidempi liina. Mut katotaan sopiiko tuo tula mulle, jahka pääsen sitä testailee..
 
Mulla onneks kädet taipuu tarpeeks taakse, että saan ite sen ylimmän klipsin kiinni. Muuten varmaan pitäis aina käydä pyytää naapurista apua, koska mies on aina töissä ku reppua tarvitaan.
 
Mäkin saan klipsin hyvin kiinni, kun vaan sääsin sen oikeelle hollille. Päällä olevaan reppuun en sais kyl varmaan milään pujoteltua vauvaa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä pujotan vauvan aina just päällä olevaan reppuun. Se on yllättvän simppeliä kun laittaa lapsen eka olkapäälle ja valuttaa sieltä pussiin. Ekat kerrat laitoin polvillaan sängyn päällä ihan varmuuden vuoksi mutta siitä se sitten lähti :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitäköhän meidän elämisestä olisi tullut ilman kantoliinaa: jääkaappi aivan tyhjä, joten lähdin vaunuilla kohti kauppaa. Sadan metrin jälkeen Tonttu kävi itkemään. Onneksi liina oli mukana. Tonttu liinaan syömään ja matka jatkui kohti kauppaa. Kaupassa Tonttu nukahti liinaan, jossa olikin varmaan 1,5 tuntia. Tein ostokset, kävelin kotiin tekemään ruokaa. Sain ruoan nenän eteen, jolloin Tonttu heräili. Otin pois liinasta ja syötiin molemmat. Äiti ja tytär tyytyväisinä :Heartred

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
tula kokeilussa. Mulla ei ole vauvatukea ja pojan jalat on ulkona, ei tykännyt olla jalat sisällä. Hyvin näyttäs toimivan. Hartioilla ei juurikaan ole rasitusta. Istumaan ei kauhean hyvin pysty. Mut puuhatessa mukavampi kuin liina kun ei tunnu tulevan yhtä kuuma..

täytyy vielä testailla selkäpuolta tuolla yksvuotiaalla.

tykkään et klipsi on alempana selässä kuin niskassa enkä sinne yllä itse, mut onneks on noita lapsukaisia, jotka tykkää auttaa äitiä siinä.
 
Röppö, sun poikahan on jo hyvän matkaa yli 6 kg? Tuntuu siis olevan tarpeeksi iso Tulaan ilman vauvatukea? Mulla on Tula kaapissa ja tekisi tosiaan mieli kokeilla jo, kun ainakin trikooliina on vähän liikaa tällä säällä. Vauva on vasta (hah, "vasta") 5,6 kg, tosin hyvin jäntevä.
 
maanantaina on neuvola vasta, edellisen kerran käyty ennen juhannusta. En siis yhtään tiedä paljonko pojalla on kokoa, hurjasti tuntuu kasvaneen ja tuo tula tosiaan vaikuttaa sopivalle, et jalat on mukavasti ja asento näyttää hyvälle.
 
Mä hommasin ittelleni stokken rintarepun.. piti eka ostaa manduca, mut liikees kun noita testailin niin tykkäsin stokkesta enemmän kun se on tukevampi ja sopii meillä paremmin kun poika on mieluummin kasvot menosuuntaan ja tällä saa siis kantaa molemmin päin.. Imettää en oo koittanu sillä, mut näkyvää puuhaa olis. Huono oli vaan se et stokke kalliimpi ku manduca, mut poikaki tykkää siinä olla (nukahtaa aina) ja se on ittelle hyvä kantaa. :)
 
Meidän siirtymä trikooliinasta kudottuun liinaan on mennyt ihan nappiin nyt helteiden alettua. Ei ole yhtä hikistä kantajalle tai kannettavalle. Lapsen jalat roikkuu ulkona, mikä vaikuttaa olevan kovaa vauhtia kasvavalle tytölle jo mukavampaa, ja lämpöäkin varmaan haihtuu sitä kautta ihan hyvin. Odotan silti kuin kuuta nousevaa sitä että päästään ensi kuussa testaamaan Tula-reppua.
 
Odotan myös kantoreppua! Liina on kuuma!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Torimyyjä kehui eilen hyvää meininkiäni, kun kuljetan vauvaa manducassa. Näin kasvaa kuulemma tasapainoisia ihmisiä :wink siitä en tiedä, mutta näppärää tää on. Keskustan mukulakivillä vaunuilla, no thanks. Hissin odottelua metroasemalla,
no thanks. Refluksin kannaltakin paras tapa sen takia, kun saa olla ihan pystyssä. Ja lähelläni vauva vois nukkua varmaan koko päivän ellen riisuisi repusta :)
 
Mä oon kanssa nyt miettinyt tota kantoreppua...mut. Vauva viihtyy toistaseks niin hyvin vaunuissakin et en sit taas tiedä. Kai sen lihaksistoja motoriikka kehittyy silti hyvin vaikkei nyt repussa kanneta:eek:
 
Takaisin
Top