Kädet vapaaksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vain manduca ja imetys siinä onnistuu. Tosin mitenkään huomaamatonta se ei ole, vaan nänni näkyy kyllä kaikille jos vauva päästää otteen irti.

Mä onnistuin jopa imettämään kesken isyydentunnustamisen, kun vauva oli valmiiksi imetysasennossa ihan liinan sisällä ja mulla imetyspaita päällä. Sieltä ei takuulla näkynyt vilaustakaan rintaa ulospäin. Oltiin molemmat aika hikisiä sen reissun jälkeen, oli hellepäivä ja lapsiparka oli tosiaan ihan piilossa liinan sisällä.

Pitääkin kokeilla Hannan antamia vinkkejä kapaloinnista ja manducassa imettämisestä. Meidän vauva on niin sylivauva, että ei oikein muualla suostu nukkumaan kuin sylissä. Tuo öihin hieman haastetta ku pitäisi itsekin saada nukuttua. Mies oli aamuyöstä ihana, kun siirtyi vauvan kanssa sohvalle, että mä saisin nukuttua, kun mun vieressä vaan ähisee. Huhuilin parin tunnin sikeiden unien jälkeen makkarista ja pojat olivat edelleen unessa. Mies oli riisunut vauvan vaippasilteen, ottanut hänet ison hupparinsa sisälle köllimään, ja siinä oli molemmat nukkuneet tyytyväisenä. Mutta eihän tätä viitti ihan tavaksi ottaa, että pitää opetella tuo kapalointi ainakin ensialkuun.

Mie en kantoliinaa uskaltan hommata vaan meil on sit rintareppu, halvin mahdollinen eli Emma ja hyvin viihtyy ja on hyvä päällä.

Jee, onnistunut liinaimetys. Oikeastaan sisuunnuin tän keskustelun ansiosta yrittämään uudestaan, ja hyvin meni. En mä siinä lapsen syödessä mitään touhuillut, istuin vaan, mutta asento oli mukava ja aika huomaamattomasti hoitui.

Meillä on Manduca ja kantoliina, josta osaa tasan yhden sidonnan (kietaisuristi II). Imetystä en ole noissa vielä koittanut, mutta mukavasti vauva niihin nukahtaa. Tosin viikkoon ei oo kumpikaan ollut kovalla käytöllä kun ei oo ihan niin paljon enää huutanut kuin aiemmin. Täytyykin koittaa imetystä noissa. Ja nyt jo taidan saada laittaa kantoliinassa vauvan jalat "sivummalle" kun avaa jo lonkkiaan, helpottaa varmaan molempien oloa liinassa kun en oo mikään järin hyvä sitä sitomaan.

Mitkä sidonnat sopii vastasyntyneelle ja miten niissä laitetaan jalat? Mä haluisin jonku pystyasentosidonnan oppii, mut en oikein ymmärtäny miten nuo pienet jalat laitetaan oikein. Ei kait haaralleen voi noin pienen jalkoja vetää, vai?

Pienen jalat pidetään supussa kuten sikiöasennossa, siis sillai ku vauva ne luonnostaan siinä iässä laittaa.

y3xIXOz.jpg

Tässä on mun imetysviritys. Se on siis kietaisuristi II, jota on löysätty kymmenisen senttiä siitä normaaliasennosta jossa vauva on pystyssä. Smokkivyö alas, löysät olkaimiin (etenkin imetystissin puolelle), vauva poikittaisasentoon ja smokkivyö taas ylös niin että paketista tulee sopivan tiukka.

Päädyin hetki sitten kävelemään kotiin vauva tissillä, kun pienelle tuli kiljuva nälkä vähän ennen kotia ja valitsemani imetyspaikka olikin kauhean tuulinen. Hyvin se kävely onnistui, vauva ei missään vaiheessa menettänyt otetta eikä tilanne näyttänyt ulkopuolisille tämän kummemmalta.

Meillä on käytössä manduca ja hyvin vaikuttais toimivan. Tänään kävin ekan kerran metsälenkillä koiran kanssa ja tyttö manducassa. Ainoa mikä pelotti oli se, että kompastun oksaan tai kiveen ja jos koira olis alkanu riekkuu muille koirille, mut pystyssä pysyttin ja koirakin käyttäytyi hyvin :)

En kyllä tajua miten manducassa pystyis imettämään huomaamattomasti koska mun tissit osuu sellaselle kohdalle et se reppu ei juurikaan niitä peitä. Tietty jos pitäis harsoa siinä päällä ja sais löystytettyä niitä hihnoja sopivasti ni ei välttis ihan tissit tiskillä olis sitten.

Onko tää ok? Nukahti tuohon. Voisin kuvitella myös imettäväni tässä.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Nonni... Nyt kuvan kanssa

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1403178130462.jpg
    1403178130462.jpg
    65.4 KB · Katsottu: 54
Näyttää ainakin aikalailla samalaiselta asennolta kun mullakin kun laitan pojan omaan liinaani... tosin minun tri-cotissa ei ole tuotta smokkivyötä lisätukena eli kun laitan vauvan kehtoasentoon niin mulla tulee vauva vähän enemmän makuulleen... muita sidontoja en ole vielä kokeillut kun tuo on oikein hyvä ja vauva nukahtaa siihen joka kerta :-)

Manduca ♥♥♥♥

Tuli ostettua kun tuli kirppispalstalla vastaan ja oli lähelläkin. Ei enää harmita et myyjä ei juuri tullu tinkausyrityksissä vastaan. Tää vaunuissa raivoava refluksibebe, joka inhoaa liinaan survomista, hulahti helposti kyytiin ja uinahti 100 m kävelyn jälkeen. Niin sikeesti nukkui että mun piti vähän väliä pysähtyä kuuntelemaan et hengittääkö. Voi olla että väsähdys menee osittain rotan piikkiin mut ehkä saan kävelylenkit taas palautettua päiväohjelmaan :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Onnistuiskohan Tulan käyttö meillä jo, vaikka vauva ei ole vielä sitä seitsemää kiloa? Kantoliina on toiminut tähän asti kuin unelma, mutta nyt on jo liian kuuma.

Meillä kans tuo manduca. Joka on täällä meillä saanu jo mun ja miehen välillä riitaa aikaseks, sehän on ku Ikean huonekaluja kokoisi :-D

Käytättekö sitä vauvatukea vielä? Meillä poika tuntuu jotenkin ahdistuvan siitä.

Mihin ihmeeseen se pään huppu kiinnitetään? Jotenkin tuntu epävarmalle se niskatuki?

Kaikki vinkit ja niksit ja huomiot tarpeen teiltä manducan omistajat! Ennenku me ollaan aviokriisissä ton miehen kanssa :-D

Käytetään vauvatukea edelleen mutta sitä huppua ei kun tyttö kyllä hoitaa ite sen pään kannattelun. Huppu kiinnitetään olkaimissa oleviin nappeihin. En kyllä oikeen osaa sen kummempia neuvoja antaa. Meillä menee manducan käyttö niin vaivattomasti...

Ainakin oon valinnu oikeen merkin, kun täällä sitä moni kehuu :)

Ehkä yritän vielä paremmalla onnella :)

Joo kyllä se on hyödyllinen kapistus! Sillon kun käytettiin sitä huppua vielä niin mä kiristin kyllä aika kireelle ne reunojen kuminauhat ennen kun luotin siihen ettei mun tarvii kädellä kannatella tytön niskaa. Mustakin se tuntu alkuun aika hepposelta tuelta! Onko teillä mimmma käyttöohjeet tallella? Mun mielestä ne on tosi selkeet ja hyvät jos tulee joku ongelma manducan kanssa!

Takaisin