Jutteluketju

Tämä varmaan sopiva ketju tälle, pakko johonkin paikkaan kertoa mun tämän päiväisestä tyhmyydestä, no siis kävin kaupassa, palautin pulloja ja tajusin onneksi ennen kuin menin ostoksille itse kauppaan että eihän mulla ole lompakkoa mukana. 🙈 Aloin jo miettimään että onko joku varastanut sen ja kaikkea, kunnes muistin viikonloppuna käytin eri laukkua kun kävin kaupassa. 😅

Tänään vissiin joku lompakonunohduspäivä, sillä sama kävi täälläkin 😂 käytiin lasten neuvoloissa, ja tarkoitus oli samalla viedä paketti postiin ja hakea kaupasta unohtuneet perunajauhot kiisselin tekoon. Neuvolan aulassa huomasin että lompakko oli unohtunut pakata hoitokassiin 😅😂 vietiin sit pelkkä paketti vaan, ja tehdään joku muu iltapala tänään 😁

Tänään vissiin joku lompakonunohduspäivä, sillä sama kävi täälläkin 😂 käytiin lasten neuvoloissa, ja tarkoitus oli samalla viedä paketti postiin ja hakea kaupasta unohtuneet perunajauhot kiisselin tekoon. Neuvolan aulassa huomasin että lompakko oli unohtunut pakata hoitokassiin 😅😂 vietiin sit pelkkä paketti vaan, ja tehdään joku muu iltapala tänään 😁
Meillä on pikkuostoksia varten aina kolikoita autossa. 😁 Mietin tätä, kun itse unohdin eilen lompakon ja meinasin käydä metsäretken jälkeen kaupassa. En sitten käynyt, kun päätinkin leipoa itse ostopullan (eikö ole ihanan mummo sana🤭) sijaan ja siihen kyllä oli kotona tarpeita.

Meillä on pikkuostoksia varten aina kolikoita autossa. 😁 Mietin tätä, kun itse unohdin eilen lompakon ja meinasin käydä metsäretken jälkeen kaupassa. En sitten käynyt, kun päätinkin leipoa itse ostopullan (eikö ole ihanan mummo sana🤭) sijaan ja siihen kyllä oli kotona tarpeita.
Kätevää 😅 tars varmaan itekin viedä muutamat hilut vararahoiksi. Juotavaa, vaippa ja pyyheliina meidän molemmista autoista jo löytyy 😆

Mie teen itse wilhelmiinoja silloin kun iskee keksinhimo. En kanssa ole mikään teollisten keksien suuri ystävä. Poikkeuksena yhdet kaurakeksit mistä teen juustokakkupohjankin. 🤤
Kotitekoiset wilhelmiinat kuulostavat herkullisille😋 kaurakeksejö olen muutaman kerran leiponut yhdessä taaperon kanssa

Kätevää 😅 tars varmaan itekin viedä muutamat hilut vararahoiksi. Juotavaa, vaippa ja pyyheliina meidän molemmista autoista jo löytyy 😆
Mullakin on aina käteistä autossa. Hanskalokeron vitamiinipurkki kätkee sisäänsä kolikoita 5-15€ edestä ja lisäksi siellä on kolmenkympin verran seteleitä.
Lisäksi mulla on 50€ edestä kätkettynä seteleinä vaunukopan patjan alle.

Kotitekoiset wilhelmiinat kuulostavat herkullisille😋 kaurakeksejö olen muutaman kerran leiponut yhdessä taaperon kanssa

Tuolla ohjeella mie oon jotakuinkin tehnyt. Vaniljasokeria olen laittanut vähän enemmän ja korvannut sokeria tummemmalla sokerilla, jos on sattunut olemaan kaapissa. Mie oon aika suurpiirteinen leipuri niin nuo keksit maistuvat aina erilaiselta. 😂 Mutta ihan mahtavia keksejä leipoa, kun taikina on helppo ja saa vain pilkkoa uunin jälkeen ne pötkylät. Ei tarvitse liikaa muotoilla tai kaulia tai mitään sellaista.

Mullakin on aina käteistä autossa. Hanskalokeron vitamiinipurkki kätkee sisäänsä kolikoita 5-15€ edestä ja lisäksi siellä on kolmenkympin verran seteleitä.
Lisäksi mulla on 50€ edestä kätkettynä seteleinä vaunukopan patjan alle.
Ja jos puhelimessa on jotkut kuoret niin sinne väliin olen piilottanut myös hätävarasetelin. Nyt ei ole erillisiä kuoria, mutta silloin, kun oli niin tuli kyllä välillä käyttöön. 😄

Ja jos puhelimessa on jotkut kuoret niin sinne väliin olen piilottanut myös hätävarasetelin. Nyt ei ole erillisiä kuoria, mutta silloin, kun oli niin tuli kyllä välillä käyttöön. 😄
Hih! En oo edes muistanut tuota mun kätköä, joka on juuri nytkin mun kädessä.
Ennen noita muksuja mulla oli nahkarotsin povitaskun sisään ommeltu sisätasku. Siellä sitten kannoin mukanamo muutamaa isompaa seteliä, käsirahaa esim auton/ veneen ostoon.
Vaan nykyään taaperon muistuttaa/ tarkistaa ovella että mun kukkaro on mukana mikäli pihaa kauemmas olemme lähdössä. ..

Tuolla ohjeella mie oon jotakuinkin tehnyt. Vaniljasokeria olen laittanut vähän enemmän ja korvannut sokeria tummemmalla sokerilla, jos on sattunut olemaan kaapissa. Mie oon aika suurpiirteinen leipuri niin nuo keksit maistuvat aina erilaiselta. 😂 Mutta ihan mahtavia keksejä leipoa, kun taikina on helppo ja saa vain pilkkoa uunin jälkeen ne pötkylät. Ei tarvitse liikaa muotoilla tai kaulia tai mitään sellaista.
Ohje vaikuttaa todeljakin järkevällä! Kiitos....

Osallistun jälkijunassa mukaan keskusteluun vuodenajoista. Nautin pimenevistä illoista syksyllä kauneimpaan ruska-aikaan. Innokkuus sienestämisessä myös liittynee asiaan. Marraskuu usein on ihan syvältä. Muuten oon tyytyväinen asuessani neljän vuodenajan vyöhykkeellä. 😌 Kovista helteistä kärsin (kun en muutenkaan koskaan palele, ellen nyt kuumeessa satu olemaan).

Wilhelmiina-keksit muistan lapsuudestani, että ne olivat lemppareitani. Sit jossain vaiheessa se suutuntuma saikin ihon kananlihalle, joten eipä enää tullut syötyä. Tuota ohjetta kyllä pitäisi kokeilla. 👍 Jos kaupasta sattuu lähtemään keksipaketti mukaan, niin se on Domino tai Fasupala. Muut keksit eivät ole pahemmin mun juttu.

Autossa on yleensä muutamia varakolikoita pahimpaan hätään. Pitäisi taas pistää vähän käteistä jonnekin muuallekin säilöön. Tämä keskustelu oli hyvä muistutus sille.

Me oltiin miehen kanssa pari viikkoo kipeinä nyt tosin jo helpottamaan päin. 🤒 Vielä pieni yskä päällä kummallakin mutta muuten onneksi helpompi, kun mulla nousi ihan kuumekkin ja nenä aivan tukossa. 🫠 Pahin vaihe kesti yli viikon ja heikko olo oli kyllä yli kaksi viikkoa.

On kyl pelko persiissä että tuleeko meillekin flunssatauti. Nyt tuntuu että joka paikassa joku ihan räkäinen.

Tautista menoa on ollut… eka löydettiin enterorokko, missä taapero 4 päivää ja heti perään mä 9. Sit oltiin kaikki vuorokausi terveitä ja tuli klassinen flunssa muksulle 3 päivää ja mä ite sairastin sen lieväoireisena.

Ja en tiiä millä ihmeellä mies ei sairastu mihinkään… kaippa meiän taapero erityisesti yskii mun naamalle kaiken 🥲

Mä pidän leipomispäivää 😍 kerralla työn alla on kolme eri taikinaa 🤣 hapanjuurisämpylät (tarkoitus tuhota loppuja sekalaisia jauho- tai lesenyssäköitä), hapanjuurileipä, sekä satsi uunissa paistettavia kasvipiirakoita lasten kerhoevääksi pakastimeen 😋 niiden täytteeksi tulee riisiä, porkkanaa, kesäkurpitsaa, linssejä, sipulia ja valkosipulia, sekä pari kananmunaa varmistamaan massan hyytymistä. Lisäksi olis myös yksi hirvipaistinkimpale sulana, minkä pistän kasvispiirakoitten jälkeen uuniin 😁

Nostan @litranmitta hattua moiselle ahkeruudelle. 😊 Tuli myös olo, että voisi taas joskus leipoa jotain. Jos ei muuta, niin mustikkapiirakkaa lasten kanssa. Kohta on kyllä myös esikoisen synttärit. Katsotaan jaksako tehdä itse tarjottavia vai mennäänkö (taas) kaupan herkuilla. Tosi paljon tulee mentyä yli siitä missä aita on matalin. 🫢 Mutta se sallittakoon. Tyytyväiset lapset ja vanhemmat on tärkeämpää kuin itse tehty synttärikakku.

Mä rakastan leipoa, mutta lasten kanssa se vähän koettelee hermoja. Ainakin silloin kun leipoo tälleen isommin ja montaa leivonnaista, eikä vain yhtä ja suunnitelmallisesti yhdessätehtävää reseptiä. Nimimerkillä leipomisen lopuksi päädyin raahaamaan keittiön tuoleja pihalle jäähylle, kun niistä alkoi tappelu lapsilla 🙈😅 1-vee söi taikinaa ja kylpi vehnäjauhossa, 3-vee osasi vähän jo leipoakin ohjeiden mukaan. Vielä kun tämä äiti oppis olemaan rennommalla asenteella 😮‍💨🙈

Päädyinkin lopulta tekemään hapanjuuritaikinasta pelkkiä sämpylöitä. Niiden taikinat odotteli kylmässä yön yli, ja äsken paistoin. Hyviä tuli niistäkin! Uunivihisten taikinaa taas jäi yli (koska täyttäessä ehdin panikoida, että taikina loppuu ja kyhäsin ekan pellillisen jälkeen lisätaikinan, mut alkuperäinen oiskin ollut just täydellinen määrä 🤣) niin siitä ylijäämästä tein lapsille sopivia pikkupitsoja, jotka täytin tomaatilla, punasipulilla ja juustoraasteella. Ja pari pikkupitsaa mihin tuli kesäkurpitsaa siivutettuina ja emmentaljuustoa. Ois varmaan pyhäinhäväistys sanoa noita pizzaksi kahdella zetalla, ihan jo kun taikinakin erilainen, siksi suomalainen kirjoitusasu 🤣🤣

Nyt on kuitenkin ihania helppoja eväitä lapsille pakkasessa kerhopäiville, retkieväiksi ja pizzailtoihin ☺️

Ja ehdottomasti oon samaa mieltä tuosta, että synttäreiden tarjoiluissa saa mennä sieltä mistä hyvältä tuntuu! Herkut on nam, on ne sitten kaupasta, tilausleipurilta, toisen tekemiä tai itse tehtyjä 😊

Pitäisi päättää lähdenkö kumppanin seuraan kun tämä oli ajautunut työporukalla yksille vai pysynkö kotona ja leivon perjantain kunniaksi pitsaa.

Mitäs muiden elämään juuri tällä hetkellä kuuluu?

Pitäisi päättää lähdenkö kumppanin seuraan kun tämä oli ajautunut työporukalla yksille vai pysynkö kotona ja leivon perjantain kunniaksi pitsaa.

Mitäs muiden elämään juuri tällä hetkellä kuuluu?
Me tehtiin eilen itseasiassa myös pitsaa. 👀 Mitään muuta ei ollakkaan hirveästi tehty tai no en edes yksinään. 🤣 Sunnuntaina pitäisi sitten käydä molempien vanhempien luona, tai no mun isän ja miehen äidin ja isän luona kun he ovat vielä yhdessä.

Takaisin