Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo Eemi, jos ei perjantaihin mennessä tapahdu mitään niin teen sen testin. Ihan oman mielenrauhan takia. Arrrrgghhh erehdyin lukemaan jotain kaksplussan keskustelupalstan juttuja. Osalla coitus interroptus on toiminut vuosia ehkäisynä, joillekin on käynyt "vahinko". Siellä syytettiin keskeytetyn käyttäjiä tyhmiksi, eihän tuo mikään ehkäisymenetelmä ole. Pitäis pysyä poissa noilta palstoilta!! Tunnen itseni ihan idiootiksi, kun jotkut oikeasti haluavat ja yrittävät lasta ja me mennään näin pelleilemään ehkäisyn kanssa kun ei lasta toivota..

No mutta hei, jotain positiivista kuitenkin. Isäntä lupasi nyt maksaa sen kierukan jos tästä selvitään ehjin nahoin. On tainnu sekin vähän säikähtää :D

Vieläkö Liberolla on muuten niitä huonosti istuvia ja järkyttävän paksuja vaippoja vai muuttuiko ne parempaan? Jokohan uskaltaisi niitä kokeilla ainakin päivisin haisuli-Pampersien sijaan.

Emilia: nimenomaan ne ihanat paksut liberot on nykyään ohuita ja pahanhajuisia, samanlaisia kuin Pampersit! :( Minä tykkäsin liberoista.... 

Tänään teippivaipasta reidestä taas pissat läpi - vaippa oli ollut Hugolla 2,5h! Ja tosiaan ei siis ollut vaippa täynnä, vaan ne ei vaan istu enää Hugolle! Vanhoissa ei ikinä tullut pissat läpi mistään! Pitänee kokeilla Muumi-vaippoja! 

Emilia, hieno homma! :-)

Harvemmin tällä nettisivulla kyllä onnitellaan, ettei oo tärpännyt :-D Ehkä ne kuukautisetkin sitten alkavat, kun ei enää tarvitse stressata, että onko vai eikö ole.

Muoks. Mekin ostettiin nyt niitä uusia Liberoja, ja kurjaa, että ne haisee sillä tavalla. Ei olla vielä otettu niitä käyttöön, en siis osaa sanoa, että falskaavatko helposti vai ei. Jos falskaavat, niin kokeillaan varmaan seuraavaksi Muumi-vaippoja.. Ollaan nyt päivisin käytetty myös osittain housuvaippoja, ja ne ovat pelittäneet ihan hyvin. Vai muuttiko Libero housuvaipatkin erilaisiksi?

Onneksi olkoon Emilia! Vaikka hassua onnitella  tosissaan negatiivisesta  testistä.

Niin ja  noista vaipoista, ostin viimeksi kokeeksi liberon housuvaippoja, ihan vaan kokeillakseni kun meillä Pampersit on aina olleet pojalle hyviä ja sopivia eikä oo koskaa falskanneet. No nää liberot on falskannu muutaman kerran, vaikka omasta mielestä vaippa  ei oo ollu edes hirveen täysi ja Pampersiin ois mahtunut enemmän pissaa ja ei oo  silti vuotanut. Joten nyt ostin sit taas Pampersia, ne on meille juuri passeleita.

Heh, joo, harvemmin täällä iloitaan tämmöisistä :D Raskaushan olisi ollut ihan katastrofi meidän kohdalla, toiseen lapseen ei ole varaa ja minulla valmistuminen pitkittyisi entisestään. Mutta huh, huokaisen helpotuksesta ja pidän jatkossa niin hyvän huolen ehkäisystä ettei tarvitse hätäillä. Menkatkin alkoi yöllä, kummallista :D

Minä olen tykännyt aina enemmän Pamperseista vaikka ne haisevatkin pahalle. Tosin Liberoita ei olla käytetty moneen kuukauteen niin en edes tiedä millaisia ne uudet ovat.. Housuvaippoja käytetään sekä päivällä että yöllä, teippivaipan pukeminen on niin hankalaa nykyisin, että varmasti tulee pissit reunasta kun en alunperinkään saa vaippaa asennettua oikein. Tuon ikiliikkujan kanssa oikeastaan kaikki pukemiset ja putsaukset on yhtä tahtojen taistoa ja tuskaa nykyään..

Kiva kuulla, ettei Emilian suunnitelmat mennyt täysin uusiksi :) Olis kyllä ollu varmaan hirveä järkytys, kun odotat varmaan innolla koulun alkua.

Mäkin oon tosi pettynyt uusiin liberoihin, kun ne vanhat oli niin hyviä. No nyt ostettiin pamperseja, mutta nuo tuntuu jotenkin tosi väljiltä Niklaksen päällä ja tuntuu, että koko ajan saa nostaa. Ostin kuitenkin samaa kokoa kun liberot. Plaah. voi kun pääsis vaan pian vaipoista kokonaan.

Onnea Emilia!!! Mä oon sulle vähä kateellinen.

Haluan elämäni takasin. Se on riistetty multa ihan tyystin. Nyt varsinkin kun tuntuu siltä et jo kerran kärsitty viikko yheksän on toisen kerran menossa. Eilen oli ihan sika kauhee päivä, eikä tää päivä ole juuri sen paree ollu. Nää kuumat ilmat sen tekee. Mulla ku oli siel pirun neuvolas paineet 94/60 niin eipä tuo ole ihme jos vähä huipottaa.

Tsemppiä Eemi! Täälläkin eilinen oli aivan kauhee päivä, kolme oksua! En tiiä sitte oliko mahatautia tai jotain.. Tänään jo ollut ihmismäisempi olo... Ehkä nää olot on ruennu jo paranemaan pikku hiljaa vaikka joka aamu olen oksentanutkin.

Hö yritin tehä uuden tickerin mut eipä sit onnistunukkaa. Eli eiks se ollu se HTML mikä piti valita siitä listasta ja sit kopsata vai oliko se sittekki joku muu? Ku ei enää muista.

Tää kuumuus tappaa mut. Voi Hemppa sulla jo viikot noi pitkällä eikä loppua oksuille näkyvissä. Miten nää mulla ikinä loppuu ku ei sullakaan vielä??? Eiks susta Hemppa tunnu siltä et koko kesä menee pilalle tän olon takia? Nimittäin musta tuntuu todellakin siltä. Ei pientä ajatustakaan siitä et vois nauttia vuoden ihanimmasta ajasta. Ja minä ikuinen auringon palvoja ja helteiden rakastaja vain toivon tulis talvi ja pakkaset.....

Nyhän mä vasta hokasin et toi näyttää toi tickeri ku sain sen vihdoin näkymään täälä niin sitä kuukautisista laskettua aikaa. Noh. ehkä mä korjaan sen sitte NT ultran jälkeen. Ku tulee varmennus vielä noista viikoista. Voi kun mä niin toivoisin et se olis se gynelogi mitannu niin väärin et se olis silti sen 10 vk jo ja mulla vois olla ehkä 4 viikon päästä elämä.

Muoks vielä kerran: Nii noi liberon housuvaipat kyllä todellakin falskaa. Lähes päivittäin. Ainakin kerran. Ei siis liberolle.

Se toissapäiväinen oli joku mahatauti ilmeisesti. Tänäänkään ei oo ollu pahoinvointia, JES! Joten ehkä tää on  alkanu helpottaan jo.... Ja voihan se olla Eemi et sun pahoinvointi loppuu viimestään siihen viikkoon 12 niinkun "yleensä".

Ja Eemi, meille tää pikkukakkonen oli enemmän kuin toivottu joten kestän nää olot mennen tullen. ;D Ehkä se selittää tän mun asenteen tätä pahoinvointia kohtaan. Enkä oo ite ollu koskaan mikään hirvee auringonpalvoja niin ei se mua haittaa vaikka oon nyt alkukesän joutunutkin sisällä olemaan.

Toivottavasti säkin saat nauttia kesästä  vielä ilman hirveitä oloja, toivotaan niin! Ja sullahan on la kuukauden päästä musta, tiedä vaikka synnytetään samoihin aikoihin jos mulla menee yli lasketusta ja sä synnytät aiemmin. :)

Joo kyllä mä Hemppa kaiken tän muun raskauden ajan ja synnyttämisenkin kestän ilman mitään mut tätä huonoa oloa en. Toivossa on hyvä elää jos vaikka loppuski siihen 12 viikkoon. Mut ku ei se aiemmatkaan ole loppunut ku vasta 14vk:n jälkeen niin miten se nyt sit tässä ottais ja loppuis. Pidetään peukkuja et vois loppua.

Mä olen niin huono kestämään tätä huonoa oloa. On se hyvä et jollakin muulla asenne odottamiseen on ihan eri ja kestää paremmin. Eilen varsinkin oli mieliki niin maassa et itkettiki kaikki asiat vaikka en kuitenkaan kyyneltäkään tirauttanu. Mut tiedän et sen teki nää olot ja tän kakan kestäminen. No joo voisin mäki tietty jotain muutaki tehä ku istua ja valittaa. Eihän kukaan jaksa tätä edes kuunnella. Miehellekki yritän kaikkeni olla sanomasta jotain oloista.

Silti voi V....

Sä oot Eemi ihan oikeutettu noihin sun tuntemuksiin ja valittamiseen. Kyllä mäkin kun makasin sohvalla sen 6 viikkoo tässä niin aina kun mies tuli kotiin niin sanoin sille että tänään on taas tämmönen päivä, koita kestää! Ja monesti se kuuli myös negatiivista sanaa niistä oloista, ajattelin jo jossain vaiheessa että parempi lopettaa valittaminen, iteppä tätä on halunnu eikä se mieskään jaksa aina kuunnella pelkkää valitusta. Mut mitään muuta en minäkään tehny ku makasin sohvalla.

Joo täällä saa kyllä valittaa niin paljon kun haluaa, niin ei tarvii miehelle kaikkea purkaa :) Toivottavasti sulla Eemi pian helpottaa. Ja onnittelut Hempalle, jolla ilmeisesti helpotti jo!
Parin viikon päästä mäkin luultavasti pääsen tänne valittaa. Sitten Eemilläkin alkaa olla jo ohi ja mulla vasta alkaa se 12 viikon helvetti. No viimeks se kesti siitä 6 viikosta sinne viikolle 18 eli sen 12 viikkoa. Jos nyt loppuis ennemmin.

Nuo meidän pampersit oli sitten sitä 4 maxia. Siis voi vitsit! Tarkistin muka vaikka kuin monesti, että on nelosia. Paskat. No kai ne menee vaikka tippuukin. Kun tuo ei varmaan vieläkään paina sitä 9 kiloo...

MÄÄ EN KESTÄ!!!!!!!! Oon nyt about 2kk rehkinyt veret suussa, kun tarvis tota painoa koittaa pudottaa. Ei sillä ettenkö tekis sitä oikeesti tosi mielellään, täysin rinnoin kyllä nauttinut ja olokin on paljon parempi kun liikkuu ja pysyy muutenki aktiivisena. Mut toi paino, se ei liiku niinku mihenkään! Hoikistunut oon vähäsen kyllä, varmaan sellanen päälimmäinen turvotus lähtenyt kun nesteet pysyy liikkeellä. Mut kyllähän toi silti ärsyttää. Ja nyt sit tää tästä viel puuttu. Ostin siis kaks kuukautta sitte salikortin, se motivoi tosi hyvin siihen et sinne tuli oikeesti lähdettyä. Personal trainerin kanssa tehtiin mulle salipäivät joita oli kaks ja niiden lisäks kävin ohjatuilla tunneilla, pyöräilemässä ja kävelemässä. Ja kun alkoi tuntumaan ettei paino lähde laskuun päätin alkaa juoksemaan... Juokseminenhan ei siis tod. ole KOSKAAN IKINÄ ollut mun mikään mielilaji, se on niin helvetin rankkaa ja entisenä tupakoitsijana en koskaa digannut siitä kun kuntokin on ollut niin hiton huono syystä tai toisesta... Mut nyt tosiaan päätin aloittaa sen. Juoksin ekan kerran viime sunnuntaina, ihan puolen tunnin lenkistä olen aloittanut, ensimmäinen ja toinenkin kerta oli toooosi rankka, mut mä tein sen, veren maku suussa, mut mä tein sen ja oon tosi ylpee :D Mut nyt sit kroppa sano et no more... Neljännen juoksukerran jälkeen vasen polvi alko vihottelemaan, aattelin et tää on norm. rasitusta, tietty koska on tottumattomat polvet. Siispä polvi kipeenäkin lähdin vaan juoksee (mentaliteetilla "sillä se lähtee millä on tullutkin". Voin kertoo et kun tohon hommaan pääsee sisään niin sitä ei tahtois millään lopettaa, tästäkin syystä varmaan meninki muusta välittämättä, siihen tulee järkky himo ja sit haluis vaan juosta...) Viimeks eilen illalla kävin juoksemassa ja sen lenkin jälkeen voi jukopliuta, se oli niin sanottu viimenen tikki, polvi ihan saaaaatanan kipeä nyt. Takana huonosti nukuttu yö, koska heräsin aina kipuun kun vaihdoin asentoa, ei kiva! :( Hädin tuskin pystyn nyt siis kävelemään. Onkos kenelläkään tällasesta kokemusta, että onko tää oikeesti vaan rasitusvamma ja väliaikaista vai onko oikeesti nyt jossain muussakin vika??? Et koska tarvis men lääkäriin? :o Ja hitto, haluisin tietty kans juoksee jo taas pian, nyt kun on kerran niin hyvä draivi päällänsä. HÖÖÖÖH!!!!! Luojan lykky että meillä on miehen kanssa ens viikko lomaa, kun en Riiaakaan meinaa pystyy kantamaan kotona. Vaiks olin tosiaan aatellut että juoksen koko loman, NOT :(((

Minnikristiina: Ihan vaan noin vinkkinä ja ite muutamia vuosia "sunnuntailenkkeilyä" harrastaneena. Juokseminen pitää alottaa niin hiljaa et sä voisit kävellä nopeampaa. Vain silleen sen saa tuntumaan mukavalta. Ei vverenmaku suussa ole kiva juosta. Sitten kun muutaman viikon aktiivisen hitaan juoksemisen jälkeen alkaa tuntua sitlä et voi alkaa nopeuttaa tahtia niin nopeuttaa sitten ja tekee ennemminkin intervallipyrähdyksiä laskien vauhtia taas niin, että hengitys tasaantuu mukavalle tasolle. Mäkin enne kuvittelin, että juokseminen ei nole ollenkaan mun laji et ei sitä jaksa ja se on niin rankkaa. mut sit yks mun työkaveri opetti mulle kerran sairaalan käytävällä kui hiljaa pitää juosta alkuun. Siis se oli niin hiljaa et se näyttää ja tuntuu tyhmältä. Silti se polttaa nopeasti kaloreita ja siitä pääsee tosiaan jo muutamassav iikossa etenemään nopeampaan askellukseen. Mutta juju on juuri siinä, että ei saa juosta niin kovaa että hengästyy . Vaan juuri niin, että hegästyy juuri mukavasti.

Mut siis voin kuvitella kui ärsyttää ja tuolle polvelle mäkään en voi sanoa mitään. Tsemppiä yritykseen.

Eihän  sun polvi  oo kerryttäny nestettä? Tai muuten vaan tulehtunut ja onkin sen takia niin kipee? Eikun vaan piikkiä polveen niin kipu lähtee, eli suosittelen heti huomenna olemaan yhteydessä omaan tk:seen.

Mun mies harrastaa lenkkeilyä ja sillon tällön käy juoksemassa pururadalla. No kerran se sit aatteli että juoksee samalla kotiin, kävelytietä  joka on asfalttia. Ja sitä on n. 2km. Seuraavana päivänä polvi todella kipee ja  siitä seuraavana päivänä alko turvota, nestettä oli siis kertynyt äkillisestä rasituksesta. Kovalla kun juoksi siis.
Imivät nesteen pois ja eikun uudestaan juoksemaan. Ei oo sen jälkeen nestettä polveen hällä tullut.

Voi sentään, olisin varmaa vetäny jo veivini jos olisin tuolla täysillä juossut :DD Tollai hitaasti olenki alotellut, ja puolentunnin lenkistä olen varmaan juossut vasta puolet, et aina kun on väsyksissä ni kävellyt hetken ja sit taas kun tuntunut paremmalta niin jatkanut hölkkää. Mietin totakin että kerääkö se nestettä, mut en usko koska ei oo mitenkään turvonnut... No eilen mies kävi ostaa voltaren emulgenia niin sitä oon tässä tahkonut ja vaiks edelleenki tarvii vähän lenkata, niin parempi se silti jo on kun eilen ja edellispäivänä. Et eiköhän se tästä levolla mene :) Kiitosta vaan huomioineille :)

voi harmitus. Toivottavasti minnikristiinan polvi on pian kokonaan terve :)
Musta tuntuu, että mulla käy aina ihan samallalailla, kun aloitan liikuntaharrastuksen. Aina menee joku paikka paskaks. Muutama vuosi sitten aloitin taas jalkapallon peluun ja eikun penikkatauti heti parin kuukauden jälkeen ja melkein koko kausi sivussa. Jep ei pitäs liikkua ollenkaan ;)

Takaisin