Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mun on pakko jurputtaa, kun ottaa niin paljon päähän, että melkein itkettää! Me asutaan luhtitalon  päädyssä alakerrassa. Meillä on aidattu piha, jota ympäröi nurmikko joka puolelta. Nyt tänne talonyhtiöön on muuttanut joku uus pari, jonka naispuolinen ihminen ulkoiluttaa kahta koiraansa niitä nurmikkoja pitkin!!! Eilen löysin kauheen kasan koiran paskaa Niklaksen huoneen ikkunan alta. Just olin antamassa Niklaksen kontata siinä nurmella.
Oikeesti KUKAAN muu koiran omistaja ei oo täällä noin törkeä. Kaikki kiertää paljon kauempaa talot ja nämä meidän lähimmät koiranomistajat jopa kerää kaikki jätökset kakkapusseihin.
Siis oikeesti itkettää, että joku voi olla noin ajattelematon, kun varmasti on nähnyt vaunut monta kertaa meidän takapihalla ja tietää, että täällä talonyhtiössä on tosi paljon leikki-ikäisiä.
Varmasti sanon tästä asiasta heti, kun osun ulos yhtä aikaa tuon neidin kanssa.

Madie, onpa ärsyttävää. Mä en varmaan odottais kohtaamista, vaan menisin oven taakse ilmoittamaan, että anti olla viimeinen kerta, kun löydät lapses ikkunan alta hänen koiransa p*skaa..

Mä en viitsi antaa tytön konttailla nurmikolla ollenkaan, kun asutaan suht suositun koirienulkoilutusreitin "varrella", ja kun koirat tekee tarpeensa nurmikoille.. Ja kun läheskään kaikki koiranomistajat eivät kuitenkaan kerää lemmikkiensä jätöksiä. Samoin mua ärsyttää jotkut vanhemmat/teinit/what ever, jotka tupakoivat lasten leikkikentällä, ja jättävät tupakan tumpit hiekkalaatikoiden viereen..a

Tosi ärsyttävää Madie, ja ajattelematonta tai sitten vaan laiskuutta sun uusilta naapureilta. emoticon .

Mua taas jurppi vähän mun anoppi ja miehen sisko. Mun mies oli kaks päivää työporukan kans jossain virkistäytymässä, ja anoppi ja miehen sisko oli täällä mun "seurana".Ne tykkää leikkiä poitsun kans, varsinkin tämä sisko, välillä sen vauhti on aika hurjaa, ja välillä pitää vähän jarrutella häntä.
Laitoin sit poikaa yöunille klo 20, poika jo pyöriskeli silmät kiinni, muttei ihan vielä ollut nukahtanut. Vieraat oli tekemässä lähtöä, niin piti saada tulla sanomaan heipat ja muut hösötykset. Eihän poika sen jälkeen enää saanut unta, ja mun piti taistella kiljukaulan kanssa 2 tuntia! Pikkusen otti taas hermoon.
Poika saa jotain ihme energiaa tästä miehen siskosta ja on ihan niinku joku adhd-tapaus sen jälkeen :D

Ja sekin vielä kun poika on tosissaan alkanut kiljumaan! Ihan tajutonta! Mun äiti vaan naureskeli ja sanoi, että taitaa tulla laulaja! Hah! Naapurit luulee, että täällä on jokin kidutuskammio...

Minua kans suoraan sanoen vituttaa jos poika on käymässä päiväunille ja minun täti sattuu pölähtämään kylään, sen on ihan pakko sännätä makkariin sylittelemään muksua. "Voi voi, äiti vaan antaa sinun huutaa täällä, tule tätin syliin aa aa".. TUI TUI PERKELE. Poika ei muutenkaan enää nukahda syliin, vaan yksin sänkyynsä, annan huutaa jonkin aikaa jos huutaa ja käyn välillä rauhoittelemassa. Toinen sitten pitää minua hirviöäitinä ja sotkee nukkumisrutiinit kun pitää mennä höpöttämään.

Minä en tajua miten tuo mies saa tuhlattua niin paljon rahaa kuussa, aina se on pee aa omien laskujensa kanssa. Minä saan olla sijaiskärsijänä kun mies on ottanut lainaa ennenkuin alettiin edes olla yhdessä. Vituttaa ihan suunnattomasti että minulla menee kaikki  rahat suoraan tai välillisesti hänelle, joko suoraan tilille, laskuihin, auton tankkiin tai jääkaappiin. Ai niin, mutta minähän olen vaan kotona enkä tarvii mitään itselleni. Jumankekka kunhan pääsen kunnolla työelämään niin haen samantien kymppitonnin lainaa ja ostan sen saamarin Trans Amin.

Madie, mainitsehan naapureille siitä kakkaongelmasta. Älytöntä tuollainen!! Ihan sama kun sinä kävisit Niklaksen kakkavaipat levittämässä heidän pihalle. (Ajatuksena tosin hauskaa.. xD)

Emilia :D Mikä on Trans Ami? :D Me ollaan kans aina pee aa, mulla ei oo mitään tuloja täällä :-/ Ei tuu kyllä muutenkaan paljon itelle ostettua, tai ei oikeestaan mitään. En kait mä tarviskaan ku vaatteita, mutta jotenki mielummin ostaa kuitenkin niitä vauvanvaatteita :)
Aina mä jossain ihastelen jotain vaatetta itselleni, että sit kun on rahaa mä tuun ostaan tuon, mutta sitten se unohtuu ja ostaa jotain vauvanvaatteita :D

Siis voi jumalauta mikä show oli taas ton nukkumisen kans... Siis... poika meni ihan normalaisti nukkuun JO klo 19. Mies soittaa klo 20, että täytyy lähteä kesken työpäivän hammaslääkärille, että sattuu niin paljon, melkein itkua väänsi. Se halus mut mukaan, kait sitä jänskätti :D
No, ei voi poikaa jättää yksin kotiin, vaikka nukkuuki, niin piti sitten herättää ja ottaa messiin. Aattelin, että varmaan nukahtaa syliin samoin tein. No ei.Tässä meidän lähellä on yks klinikka, mihin mentiin ja mies pääsi heti sisään ja homma oli ohi tosi nopeesti. Poika sillä aikaa viihdytti vastaanottoapulaista siinä ja kun mentiin kotiin aattelin taas, että kohta se nukahtaa, niin voi **** Valvoi sitten 4 tuntia! Siis nukahti vasta puolen yön aikaan. Pikkujäbä oli niiiiin väsynyt, etten oo ikinä nähnyt. Ei millään voinu antaa unelle periks. Näytti niinkuin ois ollut promillen humalassa :D

Huh heijakkaa. Täällä kello on on jo kohta kolme aamulla, pitäis muka ehtiä nukkuunki ennenkiljukaulan heräämistä, millon lie...

Kunnon perheauto Emilia emoticon

Jebulis, poika yllättäen heräs kuitenki jo 8:30, vaikka oli valvonu tosi paljon, yöunta siis tuli reilut 8 h. Nukkui 3 h päikkärit ja meni taas jo klo 19 nukkuun ja heräs 8:30, eli reilut 13 h yöunta viime yönä! :D Niin se vaan saa poika itte ittensä normaaliin rytmiin ihan vaan yhdessä päivässä. :]

Hiljasta täällä elokuisissa... Oon lueskellu jo noita eri kuukausien ja jopa vuosien odottajia ku on niin tylsää :DDD

Perheauto hyvinkin :DD Tuollainen ois just hyvä, sinne ei sovi paljon kauppakasseja, turvaistuimia tai lastenvaunuja. Olis äitilläkin oma menopeli ja leikkikalu samassa paketissa. Kele pitää minullakin olla jotain omaa, edes sitten joskus tulevaisuudessa.

Jep, hiljaista on. Minä olen joskus lukenut koko elokuiset sadot-ketjun tylsyyksissäni, ihastellut masukuvat ja ihmetellyt muitakin raskausajan ketjuja. Kotiäidillä on välillä liikaa vapaa-aikaa ja välillä ei ehdi edes syödä. Kummallista :D

Emilia kirjoitti:
Jep, hiljaista on. Minä olen joskus lukenut koko elokuiset sadot-ketjun tylsyyksissäni, ihastellut masukuvat ja ihmetellyt muitakin raskausajan ketjuja. Kotiäidillä on välillä liikaa vapaa-aikaa ja välillä ei ehdi edes syödä. Kummallista :D

Huh huh :DD Sitä mä en halua edes lukea. Uusia juttuja vaan. Paitsi vanhat kuvat ois kyllä kivoja :]
Poika sammui tänään jo 18:30... hyvä puoli, että jää omaa aikaa illalle, mutta herää sitten aikaisin aamulla. Yawn.

Joo kai täällä on hiljasta, kun mä en ainakaan yksinkertaisesti ehdi käydä täällä! Siitä tämä jurputuskin... Ei olla oltu yli kuukauteen viikonloppua kotona perheen kesken. Nyt oli sitten tarkoitus olla, kun lähdetään Niklaksen kanssa kahdestaan pariksi viikoksi reissuun huomenna. Ensin tuli perjantaille kaverin synttärit, johon menin tosi mielelläni, mutta sitten kun sukulaiset alko soitella, että lauantaille olis serkkubileet (nää on siis MIEHEN serkkuja eikä mun) ja mikään muu päivä ei käy kaikille niin itku tuli! Niin se oli sitten lähdettävä taas yli 100 kilsan päähän yhdeksi yöksi. Hyvästit perheviikonlopulle. Oon ollu niin äkäinen tästä jo kolme päivää...

No oli muuten hauskaa, mutta sitten yks pääjärjestäjä serkku viipy paikalla about 2 tuntia ja lähti poikaystävänsä kanssa kotiin ja valehteli päin naamaa, että käyvät vaan heittämässä siskonsa ja tulevat takas. Eipä kuulunu sitten. Kiva oikeesti, kun tyypin, jolla on kaikki päivät ja viikonloput vapaata, on mahdotonta uhrata yks ilta poikaystävänsä kanssa kahdestaan olosta, kun minä jouduin uhraamaan kuukauden ainoan perhe/parisuhdeillan.
Pikkasen kuuli tämä serkku tänään asiasta..

On se hyvä et jollakin on menoa ja meininkiä. Mua taas jurppii niin pirusti tää kotona möllöttäminen. Mut ei hitto vieköön muuhun pysty!! Mä tuun niin karvaaseks täälä.

Loppus jo tää olo. Mä haluan elmäni takasin.

Joo, mää oon kans aina kotona, pirun tylsää. Mun miehellä on niin paljon töitä, että harvoin pääsee ikinä mihinkään.
Enkä yksin uskalla lähtä minnekään, kun täällä on niin hullu liikenne ja muutenkin oloni on turvaton yksikseen liikenteessä ollessa. Pelkään kaikenmaailman raiskaajia, ryöstäjiä ja lapsensieppaajia, täältä kun kaikkea löytyy. Eikä mun mies kyllä meitä yksin päästäiskään mihinkään lähteen.
Mä saisin mun elämäni takaisin muuttamalla Suomeen :)

Tweety, eikös teillä ollut jo toinen lapsi tilauksessa? Jospa ei tarvitsisi enää pitkään menkoista "kärsiä" ;)

Nyt jo vähän pelottaa ja vatuttaa kun ei ole tullut laitettua sitä kierukkaa rahapulan takia. Menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen. Ennen juhannusta oli vajaan viikon etovaa oloa aamusta iltaan, arvelin (ja arvelen edelleen) että se johtui vaan uudesta dieetistä. Nyt on jomotellut kummallisesti mahaa kolmatta päivää, vaikka yleensä ei ole mitään ennakkomerkkejä kuukautisista. Oloa ei paranna yhtään äijänkuvatuksen vahingoniloinen hihkuminen "Jee mamma on taas paksuna!", vaikka vitsinähän se sen sanoo. Nirhaan sen ukon jos se on päästänyt tippaakaan sisään ja on käynyt vahinko. Pidän sormet ja varpaat ristissä ja hoen itselleni että keho ei ole kone, kyllä ne menkat vielä alkaa. Jaiks..

Emilia, onkohan siellä uusi ylläriraskaus?
No en halua pelotella, toivottavasti asia kääntyis parhain päin eli ilmeisesti teidän tapauksessa menkat alkaisivat.

Emilia,

on joo toinen haaveissa. Mielellään ihan heti jos tää muuten tällaista on joka kuukausi.

Ja jurputus jatkuu. Miten voi olla menkoista näin hirveä olo. Mä olen oksentanutkin pari kertaa kun maha kramppaa. Kylmän hien peitossa koko ajan, eipä ole tällaista ollut sitten teinivuosien..

Kp 32/30. Vielä odotellaan värilähetystä, en halua löytää itseäni "Uudestaan raskaana"-ketjusta muuten kuin onnittelijan ominaisuudessa. En halua Eemin kohtalotoveriksi :D Kiitos Hemppa, toivotaan parasta. En kai muuten stressaisi, mutta kun minipillerien lopetuksen jälkeen on ollut säännölliset kierrot. Mahan juiliminenkin hävisi jonnekin. Ärsyttää niin vietävästi tämä stressaaminen että varmaan stressaamisen stressaamisella pitkitän kuukautisten alkua entisestään ihan itse!
Tosin samanlaiset "oireet" kuin Onnia odottaessa puuttuvat. Silloin mahaa nipisteli pitkään, olin kuolemanväsynyt ja luulin tulevani kipeäksi ja aivastelin tavanomaista enemmän. Äh, pitäisi olla ajattelematta tämmöisiä. ÄRSYTTÄÄ....!!!

Voi Tweety, kuulostaa kamalalta :( Joillakin naisilla menkat helpottuu huomattavasti raskauden ja synnytyksen jälkeen, harmi ettei sinulle ole käynyt niin.

Oon jurputtanut Liberollekin uusista vaipoista, mutta jurputan nyt tännekin! Ärsyttää kun menivät pilaamaan hyvät vaippansa! Nyt tulee kyljestä ja lahkeesta kakat ja pissat tosi usein läpi! Jos on yhtään löysemmät kakat niin saattavat tulla läpi ihan kuivastakin vaipasta! Ärsyttää kun pitää yöllä ruveta vaihtamaan pojalle kuivaa yöpukua ja vaippaa :(  Noita Liberoja kun on valmiiksi ostettuna niin ei niitä raaski heittää poiskaan... 

Vinkkejä parempiin vaippoihin! Aiemmin oltiin Liberoihin tyytyväisiä. Pamperisit ja Lidlin vaipat päästää kyljestä pissat meillä, joten ne eivät sovi... mitähän sitä kokeilisi?  

No joo, pienet on kuitenkin mun murheet!  

Mulla ei oo, siis pojalla ei oo tullu vielä tähän päivään asti ikinä mitään läpi vaipasta. Ihme!
Oon kuullut kauhutarinoita paskat niskaan asti ja muuta kivaa, en tajua miten sellasta saa aikaan xD

Täällä thaikuissa ei taida olla samoja vaippoja mitä Suomessa, kuin tuo pampers. Niitäkin on vain yhdenlaisia, joku active. Joskus aiemmin niitä ostin, kun oli niin kivan ohuita, mutta se tuntuu aika ällöltä, kun siellä on pissat sisällä. Ja haisoo!

Tee Emilia testi sillä se asia selviää. Noista oireista. Eihän mullakaan ollu oikein mitään oireita ja siitä pahasta olosta vasta ku sitä oli kestäny jo kolmatta päivää niin tulin edes ajatelleeks et noinkohan olis käyny. Ei ne oireet mene aina samalla lailla. Mä kans koitin silloin ajatella et puuttuu se oire ja oire. Ei niitä oireita tartte olla vaikka oliski raskaana. Testillä se selviää. Se ei kuitenkaan kovin paljoa maksa.

Mä olen kans käyttäny ny noita Liberon uusia housuvaippoja. Ilman ongelmia. Läpi on tullut kaks kertaa mut silloin kyllä johtunu siitä et vaippa on ollu liian täynnä. Kuten aamulla yön jäljiltä. Hanibööki sanoi muuten ihan samaa ongelmaa kokeneensa just noiden kanssa.

Takaisin