Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkennan vielä tuota eilistä purkautumistani..

Eli lähinnä miun ymmärtämisen yli menee se, että ylioppilaita tavallaan juhlitaan liian aikaisin..Kun luulis että ois järkevämpää juhlia sitten kun siihen on joku sellanen oikeentyyppinen aihe, niinkun esim. se että ois ammatti, mistä ois hyötyä, olipa se sit lääkäri, talonmies tai veturikuski..

Täällä päin huomaa keväällä aina koulunlopettajaisissa kun ne lakkipäät vittuilee ammattiin valmistuneille, että ai, etkö valmistunukkaan LUKIOSTA?! No ei sit mitään, et oo mitään. Näin on täällä Idässä aina ollu ja näyttäis aina olevankin niin.

Ja todellakin arvostan lukion käyneitä, kouluhan se on se yläasteen jatkokurssikin, mutta miks kauhee haloo..

Ja nykysin pääsee aika monelle alalle myös yliopistoon ammattikoulun kautta..Että ei sitä lukioo tarvi aina..Mutta nyt hiljenen tästä asiasta. Kiva että ihmisillä on mielipiteet.

Kuten Sukey jo mainitsi, niin munkin mielestä tuo ylioppilaiden juhliminen on vaan vanha tapa, joka on jäänyt. Ennen kun ihmisillä ei ollut samallalailla resursseja opiskella laajasti. Siksi sitä juhlitaan niin hienosti ja mun mielestä se on hyvä asia. Kyllä mun puolesta amiksesta valmistuneet sais juhlia ihan samallalailla, mutta miksei ne juhli?

Tosi ikävää, jos idässä on niin suuri tuo vastakkainasettelu. Ei meillä oo ainakaan ikinä ollut sellaista. Tai saattaa kyllä vaikuttaa sekin, että meillä ei ollut amista samassa kaupungissa vaan piti mennä toiseen pitäjään. Mulle on ainakin ihan sama minkä koulun kukakin on käynyt enkä arvostele ihmisiä sen perusteella. Sitten mua vaan alkaa ärsyttää, jos joku halveksii mua sen takia, että oon "vaan" ylioppilas.

Se vaan tässä korviin särähti, että kutsuitko HP lukioo yläasteen jatkokurssiksi? Tänä päivänä lukio vaatii oikeasti todella paljon töitä eikä mun mielestä ole kyllä mikään yläasteen jatkokurssi...

On kyllä Aamu aika typerää, että syötetään toisen lasta ilman lupaa... Itse ainakin kysyn luvan vaikka olisin vaan maissinaksun antamassa toisen lapselle! Sitten vielä jäätelöä... On meidän lapsi jäätelöä saanut maistaa, mutta en silti haluais, että joku toinen sitä suuhun tunkis ilman lupaa.

Madie, sillä nimellä lukioo vain nyt täällä päin sanotaan..anteeks siitä, ei oo miun keksimä nimitys.

Ammattiinvalmistuneet ei tosiaan ehkä sillä lailla halua juhlia ja olla keskipisteenä keväisin, kun on yleensä töitä jo heti valmistumisen jälkeen. Riippuen tosin siitä,onko alunperin valinnu sellasen alan millä on töitä..Mutta enivei. Miun mielestä yhteiskunta sais miun mielestä enempi noteerata heidät.

Eiköhän tää aihe nyt lie loppunkäsitelty.

Nyt on pakko nopeesti avautua. Me ollaan nyt oltu kaks viikkoo anoppilassa remppaa evakossa!! Joo, hyvin siellä menee, mut en mitenkään ehdi tai pysty tekee mitään omia juttuja, joten tän palstan seuraaminenkin on jäänyt tyystin :( Meidän piti päästä takas kotiin jo eilen, mut remppa yllättäen venyy ja venyy. Ens viikon pe pitäis rempan olla sit valmis. Joo, kiva et enää viikko, mut sit la meille on tulossa n. 30 vierasta ja muutama jää yöks, joten pitäis rempan valmistumisen jälkeen vielä saada kalusteet paikoilleen ja siivota. Tehtävä: mahdoton. Noh, jos sitä yrittäis vaikka ke alkaen tunkee sinne keskelle remppaa jo pyyhkimään kattoja tms. Lopussahan ei niin älyttömästi enää pitäis pölyä tulla...

Ja lisäks: olen äitini syntymäpäivillä enkä voi syödä edelleenkään mitään!!! Muut vetää kaikkia hyviä herkkuja, mä vielä muutaman viikon syön keittoja. Noh, eipä siinä, kuudessa viikossa on lähteny 18 kiloo!!! Kyllä sillä tän kestää :). Vanha mekkokin meni näihin juhliin jo mukavasti päälle :)

Lueskelen ja palailen taas kuvioihin parin viikon päästä, mitenkähän koskaan ehdin lukea kaikkia juttua...

Ai niin, poika sukelsi tänään Päijänteessä. Mittari näytti pinnassa +25 astetta, ja lämmintähän se oli! Ai että poika oli innoissaan uimisesta. Harmi vaan et kelit taas viilenee. Uusia helteitä odotellessa:)

Mua harmittaa, kun kaikki kaupoissa myytävät mekot ovat mallia "kyllä naisella vähintään c-kupin tissit on", eli ne ovat järjestäin isoja yläosasta

Olis kiva pukeutua kesällä nätteihin mekkoihin, kun niitä on kaupat ja lehdet ja kaikki pullollaan, mut sit mikään ei koskaan istu. Äh. Ompelijalta tietysti sais ihan mittatilaustyönä, mut siinä on "kauhea" vaiva, sovituksia useampia jne.

No, itsepä valitsin lapsen ja sen myötä olemattoman varustuksen..

Ensin meni kädet niin pahaksi että sain niihin jotain superkortisonia ja suun kautta antibiootit. Tosi kätevää vauva-arkea kun ei saa koskea juuri mihinkään ilman kumihanskoja.

No ne loppui sitten eilen. Kädet on edelleen lähes samassa jamassa ja nyt tuli sitten antibiooteista kaupan päälle hiivatulehdus. Emmääjaksa.

Tweetylle jaksuja. Mikäs sun käsiin on iskeny? Jokin ihottuma? Sori jos olet asiasta täällä avautunu mut ku mä en tosiaan ole käyny enkä jaksa kaikkia juttuja taakseppäin lukea.

Se on tuollainen inhotus

Raskauden ja täysimetyksen ajan oli kropassa ilmeisesti luonnostaan sen verran kortisonia että pysyi poissa, mutta nyt on tullut takaisin pahempana kuin koskaan ennen. Ärsyttävä vaiva.

(toisaalta ei tällä hetkellä niin ärsyttävä kun tää pkleen hiiva, aargh)

Mua ärsyttää mies joka ei oo hirveemmin osallitunut pojan hoito ja syöttötouhuihin niin tulee neuvomaan päiväunille laittamisessa et hän tietää...Nostin sit pojan pois sängystä leikkimään et väsyttää sit itsensä vielä enemmän niin uni tulee..Ja menin itse keittiöön, mies jäi siis pojan kaa...Vähän ajan päästä poika tuodaan mun luo keittiöön ja mies lähtee takaisin olkkariin...no muutenkin väsy olo ja ehkä tuo miunkaan ulosanti ei oo kaikkein parasta silloin, mutta toinen esittää kaikentietävää pojan arjen pyörittämisessä joka ei viitti mulle sit kertoo vinkkejä kun kerta tiedän jo kaiken....Äskeinen johtui mun kommentista:"sä et oo täällä arkipäivisin niin et oo nähnyt millaista tää on..."AAARGHHG!!!Ehkä tää taas tästä...

Erittäin paskamainen juhannus fiilis. Ja ihan nyt taitaa johtua vaan tästä ylläristä. Mä en jaksa tätä pahaa oloa. Tää ei ole ollenkaan mu juttu. Vaikka en ole oksentanut kuin kerran tänään, silti koko ajan ällöttää. Olis ollu nii ihanaa varautua kunnolla juhannukseen ja laittaa ihanat grillisafkat möksällä vaikka yöksi kotiin oltais tultukki. Mut nyt mies kävi kaupas ku ä en jaksanu. Toi vaan rillimakkaraa ku mä en jaksanu ejetella edes kauppalistaa. Ihan varmasti olis tuonu kaikkee mitä olisin pyytäny mut ku en pyytäny muutakun vain käymään kaupassa. Tosin en mä välttämättä mitään sais syätyäkään.

Mua ihan oikeesti ennemminki vituttaa tää koko ylläri raskaus nyt. En olsi halunnu tätä. Tai en ainakaa tätä pahaa oloa. Vaikka se kuulostaa kuinka kamalalta. Olen oikeesti harkinnut koko homman keskeyttämistäki vaikka en sitä sit kuitenkaan voi tehdä. Enkä halua tehdä. Mä en vaan jaksa tätä oloa. Täs menee koko kesä vituiksi. Tääki päivä on ollu niin saatanan pitkä. Olen vaan odottanut koko ajan et tulis ilta ja voisin mennä nukkumaan. Mitään en ole tehny muuta ku kärsiny ja käpristelly. Aamu päivä oli kyllä vähä parempi mut sit koko päivä ihan perseestä.

Mä en tiedä mistä mä saan motivaatiota edes yrittää kestää tätä? Ku mä en halua kestää tätä? Päiväst toiseen, viikosta toiseen ja vieläpä todennäkösesti toiseen kuukauteen pitkälle ennenkö voi edes odottaa voivansa taas syödä ja nauttia elämästä.

Joku voi olla ihan kauhuissaan tästä kirjotuksesta ja niin mä ittekki olisin varmaan jos en nyt kokis tätä olo tilaa. Moni niin kuin minäkin joskus olisin vaikka kuun hakenut taivaalta, että olisin tähän olotilaan päässyt. Mut nyt ku se tuli puun takaa ja koko paha olo oli se mistä edes syytä aloin ettimään ja nyt ku tietää et sitä ei saa pois muutaku odottamalla       KAUAN nii voi VVVVeeeeeeeeee........

Ehkä just vasta alkoi pääsemään sinuiksi asian kanssa, että mä en enää ole terve. Sairastin pari kuukautta jo keväällä ja olin todella kipeä. Siitä ei ole kuin alle kaksi kuukautta kun viimeksi noruin sängyn pohjalla. Mut selvisin siitä. Käsi, niska ja varvas tulevat olemaan varmaan ainiaan kipeet edes vähän. Mut niiden kanssa selviää. Ja olen oppinut elämään.

Nyt pitäs oppia elämään monta viikkoa kärsien.

Ehkä tää on typerää ja kamalaa ja eihän tätä oloa aiheuta sairaus. Mut ku mä en vaan jaksais. Mistä mä sään sen motivaation kestää.....

Eemi, vaikka mä kovasti halusin tulla uudestaan raskaaksi niin kyllä mua hirvittää tulevaisuus.
Varsinkin päivinä joina olen väsy ja kaikki jutut tekemättä ,kämppä kaameessa kunnossa.

Lisäksi mä katetroin joka päivä 5 krt.
Ja mietin että paranenko mä edes sillä leikkauksella mikä täytyy sitten imetyksen loputtua tehdä,-virtsarakko niinkuin kohtukin täytyy ripustaa sekä kiristää emättimen takaseinämä.(vaivannut vuosia)
Kustaanko tässä enään IKINÄ normaalisti vai olenko tällänen vammanen lopun elämää?

Enkä saa sitten nostella lapsia syliin viikkoihin..mietin että mitä vittua mä kropalleni tein että saan vielä kaksi lasta?
Että pitää käydä suht kivulias toimenpide kaiken tämän jälkeen läpi.
No nyt on myöhästä rykiä kun on paskat housussa.
Ihanat paskat kuitenkin :)

Mä komppaan sua,---oli niin saatanan paha olo, vkolle 15 muutamat purjot tuli heitettyä.
Eikä se tosiaan loppunut siihen se "stressi" kun  loppu ne yökkö olot...siis on tää katetrointi vielä...

Eemi olet ajatuksissani, ja lähetän sulle voimia ;)
Siitäkin huolimatta että olet ollu kipeä ja olet edelleen niin aika IHME on että kroppasi vielä taipuu sinulle hedelmää antamaan.Ihanaa.!!!
WOIMIA !!!

Äh, piti tulla siis lisäämään että itsepähän tätä halusin ;)
Eemi sä et, ja et voinut arvata että näin käy- ainakaan ihan heti....

Ginessa: Joo no en mä kyllä osia vaihtais tuon sun pissahomman kanssa. On siinä kestettävää. Mut onneksi on leikkaus millä asiaa voidaan korjata. Loppuuhan tääkin paha olo aikanaan. Mut must tuntuu et mä en ikinä tule edes ryyppäämään tän jälkeen, koska pelkään niin paljon pahoinvointia. Tosin sepä ei tietenkään olis muuta kun hyväksi ku jättää viinaksetki pois.

Hih. toisaalta joo. Enpä olis ikinä uskonut et mun kroppa edes taipuu luomulapseen. Ehkä siin on jotain positiivista. Jostain sitä on pakko yrittää löytää.

Mun paino on tippunu alle viikossa melkein 2kg. Mähän en siis oksenna kuin kerran tai pari päivässä mut meinaan lähes joka minuutti. Olenkin jo ajatellut et kun tämä paha olo vihdoin loppuu niin saa kiloja tulla ihan rauhas ihan niin paljo ku on tullakseen. Mä välillä näen ruokaa silmissäni ja joskus jopa maistan sitä suussani, mut sit ku yritän syödä se loppuu hyvin nopeaan. Ja pääasiassa siis suussa maistuu niin paskalta.

Meidän uuden kodin tuulikaappiki alkoi taas tuoksumaan uudelta tuoreelta puulta. Ja sekin allöttää. Samoin miehen tyyny......

Nii Ginessa: en mä oikein tiedä mitä mä ajattelin; en mä tätä halunnu, en halua vieläkään. Mut niin paljon mun pääni kuitenki sanoo et ei sitä voi sieltä pois ottaa. Sen oli tarkotus tulla. Ja jos tää vielä osoittautuski elämättömäks, jostain syystä mun piti tääkin kärsimys vielä kärsiä. Mut jos se sieltä pieneksi ihmisen aluksi kasvaa tulee siitä ihan varmasti rakastettu ja haluttu lapsi.

Ginessa: Joo no en mä kyllä osia vaihtais tuon sun pissahomman kanssa. On siinä kestettävää. Mut onneksi on leikkaus millä asiaa voidaan korjata. Loppuuhan tääkin paha olo aikanaan. Mut must tuntuu et mä en ikinä tule edes ryyppäämään tän jälkeen, koska pelkään niin paljon pahoinvointia. Tosin sepä ei tietenkään olis muuta kun hyväksi ku jättää viinaksetki pois.

Hih. toisaalta joo. Enpä olis ikinä uskonut et mun kroppa edes taipuu luomulapseen. Ehkä siin on jotain positiivista. Jostain sitä on pakko yrittää löytää.

Mun paino on tippunu alle viikossa melkein 2kg. Mähän en siis oksenna kuin kerran tai pari päivässä mut meinaan lähes joka minuutti. Olenkin jo ajatellut et kun tämä paha olo vihdoin loppuu niin saa kiloja tulla ihan rauhas ihan niin paljo ku on tullakseen. Mä välillä näen ruokaa silmissäni ja joskus jopa maistan sitä suussani, mut sit ku yritän syödä se loppuu hyvin nopeaan. Ja pääasiassa siis suussa maistuu niin paskalta.

Meidän uuden kodin tuulikaappiki alkoi taas tuoksumaan uudelta tuoreelta puulta. Ja sekin allöttää. Samoin miehen tyyny......

Nii Ginessa: en mä oikein tiedä mitä mä ajattelin; en mä tätä halunnu, en halua vieläkään. Mut niin paljon mun pääni kuitenki sanoo et ei sitä voi sieltä pois ottaa. Sen oli tarkotus tulla. Ja jos tää vielä osoittautuski elämättömäks, jostain syystä mun piti tääkin kärsimys vielä kärsiä. Mut jos se sieltä pieneksi ihmisen aluksi kasvaa tulee siitä ihan varmasti rakastettu ja haluttu lapsi.

Mikähän siinäkin on että tässä raskaudessa mullakin maistuu koko ajan paska suussa ja piti alussakin pestä hampaita koko ajan.Paitsi että laatta meinas lentää kun sai harjan suuhun...
Muotivillitys taitaa olla raskauksissa 2011..niin monella maistuu pahalle suussa

Huhheijaa. Jaksamisia hirveästi Eemi! Tulee niin mun raskaus sun teksteistä mieleen. Osaan vähän ajatella miltä susta tuntuu. Nimittäin vaikka meidän vauva oli todella haluttu ja toivottu (ruinasin vauvaa varmaan puol vuotta ennen kun mies suostu) niin muistan tarkalleen kuinka yks ilta helmikuussa itkin ja huusin, että "voisko joku ottaa tä saatanan hirviön pois mun mahasta!". Tosin susta tuntuu varmaan miljoona kertaa kamalemmalta, kun ette ollut edes toivonut uutta vauvaa.

Ei paljoa lohduta siinä kauheassa olossa, että kyllä se loppuu. Mutta älä vaan tee sitä virhettä, että lopetat syömisen. Mä tein sen ja olo oli sen takia varmaan vielä kaameempi.

Voi Eemi :( Jaksamisia!! Toivotaan että pahoinvointi helpottaisi mahdollisimman pian! Omalle kohdalle kun miettii niin en varmasti osaisi suhtautua lähellekään yhtä valoisasti tuohon tilanteeseen. Uusi lapsi merkkaisi minulle suunnilleen maailmanloppua kun kaikki suunnitelmat menisi perseelleen. Eikä meillä ole vieläkään muuta ehkäisyä kuin kumi ja keskeytetty. Haluisko joku antaa minulle satasen että saisin sen kierukan?

Mun koko kesä on pilalla! Miten tää voi osua just heinäkuulle ja todennäkösesti se on sit koko heinäkuu. Jos olis sateinen ja kylmä kesä ei vituttais niin paljon mut todennäkösesti tulee oikein kaunis ja ihanan helteinen heinäkuu. Ja mä kärvistelen sisällä odotelleen et tulis ilta ja sais vaan nukkua........

Tsemppiä Eemi!!! Toivottavasti toi sun pahoinvointi loppuis mahdollisimman pian! 

Mua käy sääliksi ja harmittaa ja huolettaa pikkumiehen puolesta. Hugolle tuli tänään ripuli, alkuun ihmettelin kun kakkasi niin monta kertaa (kolmesti jo päivällä, kun normaalisti 2xpäivä) ja kaksi viimeistä sitten illalla olikin jo melko löysää kamaa. Niin toivon, että tämä menisi äkkiä ohitse!!! Miehellä alkoi tänään loma ja oli meillä suunnitelmiakin jo tehtynä. Tärkeintä tietysti, että pysyis Hugo kunnossa taudista huolimatta. On syöny ja juonu ihan hyvin onneksi vielä ainakin toistaiseksi ja oli ihan pirteä ja tavallinen päivän. 

Viime viikolla taas oli panttauspäiviä, et ei tullu joku päivä kakkaa ollenkaan ja muutamana päivänä vähemmän kuin normaalisti heti kun aloitin jogurtin antamisen. Loppuviikolla en sitä antanutkaan enkä vkl, en tiedä voiko liittyä jotenkin siihen. Tuskin. Plääh. 

Takaisin