Kätevää kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista, ja sitten pitää itse pallotella siinä välissä
Siellä varhaisultrassa (yksityinen) lääkäri totesi keskenmenon alkaneen. Kysyin, että kuinka kauan voi odottaa, ennen kuin pitäisi ottaa Cytoteceja tai harkita kaavintaa, niin vastaus oli 2 viikkoa. Ja että olisi hyvä, jos homma hoituisi omilla hormoneilla.
No, soitin tänään äitiysneuvolaan peruakseni jo varatun neuvola-ajan. Kysyin samalla, että jos näyttää siltä, että alkio ei tule parin viikon aikana itsekseen ulos, niin soitanko neuvolaan, että saisin lähetteen TYKSiin. Neuvolan täti sanoi kysyvänsä lääkäriltä ja palaavansa asiaan.
No, tämä toinen lääkäri oli sitä mieltä, että mitäpä sitä turhaan odottelemaan. Pilleriä vaan naamariin, että saadaan homma hoidettua. Eli nyt pitäisi lähteä ultraan hakemaan lähetettä sairaalaan. Sitten kun joskus pääsen sinne asti, niin siellä varmaan todetaan, että odotetaan nyt kuitenkin muutama päivä.
Miehelläkään ei olisi mitään ylimääräisiä vapaita, että voisi olla pois töistä tällaisten takia, mutta puolen tunnin varoitusajalla on oikeastaan mahdotonta saada toista lapsenhoitajaa. Sanoin sille neuvolan tädille, että minun on pakko ottaa esikoinen mukaan, jos en saa hänelle hoitajaa, mutta ei siitäkään tule mitään, jos minun pitäisi olla ultrattavana samaan aikaan, kun pitäisi vahtia, ettei lapsi tee "pahojaan".
Ärsyttää.
Muoks. Tällä viestittelyvauhdilla mä oon top 100 -listan ykkösenä alta aikayksikön..
Muoks 2. Lääkäri sit kysyi mun mielipidettäni asiaan, ja kun kerroin sen, niin se tätsä päätti sivuuttaa mun näkemykseni kokonaan, "kun mulla nyt vaan on tapana tehdä näin". Sain siis lähetteen eteenpäin, ja kun soitin TYKSiin saadakseni sen helkutin ajan, niin eikös osastonsihteeri totea, ettei hän voi antaa mulle aikaa, kun "meidän lääkäri ei ole vielä kirjannut sun tulevaa hoitoa tänne koneelle". Eli lääkäri voi ihan tuosta vaan määrätä mulle hoitoa jonkun toisen lääkärin mielipiteeseen perustuen ilman, että multa pitäisi kysyä mitään tai että mua pitäisi edes nähdä. Voi kiesus, sanon minä. Potilaslähtöinen hoitotyö my ass!