Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep! urheilu on erittäin epäterveellistä! Sen takia mä olenkin jättäny sen kokonaan .

Noh pakko alata käymään edes käveleyillä kuhan tää olo tästä kohentuu muuten on sellaset makkarat tän pakuuntumisen jälkeen et oksat pois ja saan juosta monta vuotta ilman et ne kuitenkaa mihinkää häviää...... Peruspessimisti

Kolmas antibioottikuuri näihin stanan käsiin.

Lääkäri sanoi että hän on pahoillaan, mutta ei hän oikein voi mitenkään auttaa mua. Laittoi sentään lähetteen ihotautispesialistille. Jospa se osaisi muutakin kun kirjoittaa antibiootteja.

Tweety, kyllä varmaan tuntuu kurjalta kun mikään ei tunnu auttavan. Toivottavasti erikoislääkäri sais käsiin jotain tolkkua. Ite syön näin aluks 3kk kestävän antibiootin, mulla on joku ihme krooninen tali- ja hikirauhastulehus. Nivusissa. Kiva. Jurputan sitä.

Lisäks jurputan sitä et en ikinä ehdi tänne kirjottaa!! Luen kyllä lähes päivittäin, mut aina kun ajattelen et kirjotan, poika herää uniltaan. Varmaan taas jo kohta.

Lisäks mä en pääse kirjautumaan tänne meidän iPadilla. Läppärillä kyllä onnistuu, mut pojan kans läppärillä olo ei oikein onnistu ku vaatii aina syliin...

Sain viimein TYKSiin lähetteen allergiatesteihin.

Jurputus: Miten näin kärsimättömällä ihmisellä VOI olla näin pitkä kierto?!

Voi hitsiläinen ku ärsyttää ku joutuu lähettää pojan kulkemaan koulumatkaa pyörällä. Tästä tulee ihan varmasti jossain vaihees sanomista. Koulumatkaa on 2.7km, pitää ylittää junanrata ja autotie muutamaan kertaan.

Noh ehkä noi nyt menee mut se ei ite olenkaan tajua sitä et sinne kouluun on mentävä pyörällä silloinkin ku tulee mummoja taivaalta tai on keli ihan mikä tahansa. ite siis on vaan innoissaan. Mä olisin sille kyytiä yrittänyt mut tältä alueelta ei ole muita samanikäsiä menossa taxikyydeillä et olis saanu kuluja pienennettyä. Et jos olis rikas niin vois maksaa 8.50 yhteen suuntaan taximatkoja kouluun.

Sit ku tää herra sai kulutettua välillä kolmekin tuntia kotimatkaan silloin ku asuttiin kilometrin päässä koulusta. Kuinka pitkään siinä menee nyt kun matkaa on kolme kertaa enemmän. Enkä ite ole häntä enää sinne kouluun lähettämässä ku töihin pitää. No pitäähän lasten tietty aikuistua ja oppia mut musta itestä ei tunnu ihan hyvältä ainakaan nyt alkuun. Ehkä se sit menee ku sen on pakko mennä mut nyt odotan vain ongelmia.

Voin Eemi kuvitella ton sun tuskan noiden koulumatkojen kanssa...

Mun on pakko avautua... Miks ihmeessä mies on aina reissussa kun mulla on ovulaatio?!!

Mua ärsyttää tuo uusi aktiivisimmat käyttäjät-lista. En mä halua muistutusta siitä, että mulla ei ole elämää ja vietän ihan liikaa aikaa täällä! Tuntuu, että nyt pitäis vähentää kirjoittelua niin pääsis tuolta top 5 poies.

Jei, meikä on ko. listalla seitsemäntenä Ja kun musta tuntuu, etten oo kirjoittanut tänne viime aikoina paljon mitään, kun ei oo mitään kirjoitettavaa. Eli aika vähällä tonne listalle tuntuu pääsevän..

Ja mä neljäntenä. Taidanpa alkaa lokkaamaan itteni ulos ja lueskella silleen jutut. Ja sit vaan jos on ihan pakko kommentoida niin sit. Ihan ärsyttävä juttu.

HEH! Mulla on suora linkki tänne elokuisiin, niin en olekaan aikoihin käynyt tuossa foorumin etusivulla. Piti ihan etsiä tommoinen lista. Pitelen paikkaa #36 ennen tätä viestiä. Tämän jälkeen pomppaan heti kolme pykälää ylöspäin...
Aivan sama. Kiva kait se on kun kirjotellaan :)

Ihmiset, jotka ei osaa olla pienen lapsen kanssa emoticon

Meidän tyttö on aika hitaasti lämpiävä, mieluummin sivusta seuraaja kuin keskipiste, eikä hän välitä vieraiden sylissä istumisesta. Leikkii kyllä vieraiden kanssa mielellään, kunhan saa ensin rauhassa ihmetellä meininkiä. Ei siis mikään "stereotyyppinen vauva", joka rakastaa sylittelyä, silittelyä ja pusuttelua vierailta.

Joillekin tuntuu olevan kauhean vaikea ymmärtää meidän lasta. Ääripäät ovat niitä, jotka eivät kuulemma viitsi edes katsoa päin, kun toinen tuntuu vierastavan niin paljon (ei ole äitinä kiva kuulla, ettei omaa lasta uskalleta edes katsoa). Toiset taas tunkevat väkisin nuoleskelemaan ja lääppimään, vaikka tyttö ilmoittaa selvästi, ettei halua. Ja nämä väkisin iholle tunkijat vielä hehkuttavat, että kyllä hän nyt tykkää, kun ei kerran alkanut itkeä.

Seuraavan kerran, kun joku tunkee iholle, niin varmasti läpsäytän ko. henkilöä perseelle, nipistän poskesta, yritän suukottaa, halailen ym. "henkilökohtaisen alueen" rikkovaa. Ja kun minua kielletään, niin en varmasti usko. Ja lopuksi totean, että tuolta minun lapsestani tuntuu, kun sinä tunget iholle kiinni, vaikka lapsi ilmoittaa, ettei halua.

Onneksi suurin osa sukulaisista ymmärtää, ettei meidän tyttö ole mikään sylittelijätyyppi, vaan antavat tytön pitää oman henk. koht. tilansa. Ja että hänelle voi silti puhua ja hänen kanssaan voi leikkiä, eivätkä luule, että hän hermostuisi siitä.

Sukey: Millan isän pappa oli just jokuaika sitten semmoinen ettei voi ees kattoo Millaan ku milla alkaa sitte heti huutamaan. Nykyisin onneks se vierastaminen on vähän laantunut. Vieläkin Milla tarvii paljon aikaa tutustua pappaan et uskaltaa ees lattialla olla samaan aikaan, syliin ei halua tulla ku vasta monen tunnin tutustumisen jälkeen.

Joidenki kohdalla (esim anoppi ) nii Milla ihan naureskelee ja halaa Mummua kun on ollu ikävä. Ja tuntuu et mummu tulee paremmin toimeenki Millan kans kuin joku muu.

Eilen ku oli ne Millan synttärit nii mun isääki vierasti täällä aika paljon, mut sillon ku siellä käymme nii hetken aikaa vierastaa ja sitte haluaa olla jo kaveri.

Jotku kaverit aiheuttaa vierastamistunnetta, mut joidenki syliin menee ihan mielellään eikä sano mitään ja ollaan parhaita kavereita. Ei oo merkitystä onko mies vai nainen. Miehen työkavereita milla ei vierasta ollenkaan samoin hänen pomoaan pitää ihan naureskella kun höpöttää millalle jotaki :D Varmaan nii hassun näköinen kun on viikset.

Hugo ei ole ollut huutamatta mun isän sylissä sitten 4kk täytettyään :) Mun isän höpötykset uppoo yli 4-v lapsiin ja niitä ne naurattaa, mutta Hugo pelkää :) 

Muutenkaan ei Hugo tykkää olla kenenkään muun kuin meidän vanhempien sylissä jos me ollaan paikalla. Paitsi siskon mies on poikkeus - sen sylissä Hugo ei ole ikinä itkenyt :) On kyllä ihan tyytyväinen muuten yleensä muidenkin kanssa jos vaan me ei olla samassa tilassa. Hugo hakee kyllä huomiota ja kaupassa jne. naureskelee ja höpöttää muille innoissaan, mutta jos joku tulee ottamaan syliin niin huuto alkaa.  Muista lapsista Hugo on innoissaan ja leikkii ja menee syliinkin, paitsi Hugoa vähän isommat lapset, alle 3v. on monesti vähän turhan pelottavia Hugon mielestä, pienempien kanssa taas leikit toimii :D 

Mun mielestä tarpeetonta mennä ottamaan syliin lasta, joka ei syliin halua, parempi on jutella ja leikkiä kauempaa ensin. On lapsellakin tosiaan oikeus omaan tilaan... 

Ja eniten vituttaa kaikki.

Taas menkat, plaah. Ja kierto ihan pyllyllään, nyt oli 37pvää. Mahdankohan mä edes ovuloida kun se on noin pitkä.

Ja mä menin eilen TÖIHIN. Ja tänään taas, teen nyt sen verran tammikuun loppuun asti mitä saadaan sumplittua miehen vuorojen kanssa ristiin. Pelottavan selkärangasta se kaikki tuli takaisin, kun ei olisi ollut poissa ollenkaan. Asiakkaatkin oli ihan yhtä yksinkertaisia kun aina ennenkin. Nyt mua sattuu joka paikasta ja kohta lähtö uudestaan pitkään vuoroon.

Ja Elsa on tietysti nyt sitten kipeä ekaa kertaa kun mulla alkoi työt, maha sekaisin, kuumetta, nenä valuu ja nyt alkaa olla jotain yskänpoikaistakin. Ja se on ihan surkeena kun ei ole äitiä

Sympatiat Tweetylle!!

Ei Siinakaan tykkää siitä et sitä kukaan tulee noin vaan yht äkkiä lääppimään. Ja mä en tiä mist se on lähtösin sellanen käsitys et pieniä voi ja saa menä lääppimään kui vaan. Eihän kukaan aikusiakaan lääpi ja ota syliin silleen tost noin vaan. Miks sit lapsen pitäs se kestää?

Ja nyt se mun jurputus:
Paska! Se ei kulje. Täs sitä taas ollaan. Siis tekemäs lisää niit saakelin pukamia. Voi perrrr....
Ja ainoa mitä voi syödä ilman ilmavaivoja ja mikä auttaa on Vi- Siplin. Mut sen juominen on niin älöttävää et siihen pitää aina oikein keskittyä. mahakin kasvanu viimesen viikon aikana ihan tolkuttomasti. No ei kai tuo ole ihme ku se o täynnä sitä itteensä.

Kätevää kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista, ja sitten pitää itse pallotella siinä välissä

Siellä varhaisultrassa (yksityinen) lääkäri totesi keskenmenon alkaneen. Kysyin, että kuinka kauan voi odottaa, ennen kuin pitäisi ottaa Cytoteceja tai harkita kaavintaa, niin vastaus oli 2 viikkoa. Ja että olisi hyvä, jos homma hoituisi omilla hormoneilla.

No, soitin tänään äitiysneuvolaan peruakseni jo varatun neuvola-ajan. Kysyin samalla, että jos näyttää siltä, että alkio ei tule parin viikon aikana itsekseen ulos, niin soitanko neuvolaan, että saisin lähetteen TYKSiin. Neuvolan täti sanoi kysyvänsä lääkäriltä ja palaavansa asiaan.

No, tämä toinen lääkäri oli sitä mieltä, että mitäpä sitä turhaan odottelemaan. Pilleriä vaan naamariin, että saadaan homma hoidettua. Eli nyt pitäisi lähteä ultraan hakemaan lähetettä sairaalaan. Sitten kun joskus pääsen sinne asti, niin siellä varmaan todetaan, että odotetaan nyt kuitenkin muutama päivä. emoticon

Miehelläkään ei olisi mitään ylimääräisiä vapaita, että voisi olla pois töistä tällaisten takia, mutta puolen tunnin varoitusajalla on oikeastaan mahdotonta saada toista lapsenhoitajaa. Sanoin sille neuvolan tädille, että minun on pakko ottaa esikoinen mukaan, jos en saa hänelle hoitajaa, mutta ei siitäkään tule mitään, jos minun pitäisi olla ultrattavana samaan aikaan, kun pitäisi vahtia, ettei lapsi tee "pahojaan".

Ärsyttää.

Muoks. Tällä viestittelyvauhdilla mä oon top 100 -listan ykkösenä alta aikayksikön..

Muoks 2. Lääkäri sit kysyi mun mielipidettäni asiaan, ja kun kerroin sen, niin se tätsä päätti sivuuttaa mun näkemykseni kokonaan, "kun mulla nyt vaan on tapana tehdä näin". Sain siis lähetteen eteenpäin, ja kun soitin TYKSiin saadakseni sen helkutin ajan, niin eikös osastonsihteeri totea, ettei hän voi antaa mulle aikaa, kun "meidän lääkäri ei ole vielä kirjannut sun tulevaa hoitoa tänne koneelle". Eli lääkäri voi ihan tuosta vaan määrätä mulle hoitoa jonkun toisen lääkärin mielipiteeseen perustuen ilman, että multa pitäisi kysyä mitään tai että mua pitäisi edes nähdä. Voi kiesus, sanon minä. Potilaslähtöinen hoitotyö my ass!

Voi että, voimia paljon Sukeylle tulevaan. Inhottavia tällaiset jutut. Jaksamisia sinne paljon.

Appivanhemmat tekivät sen taas, raahasivat jonkun serkun kummin kaiman lasten vanhoja vaatteita sellasen ison Gigantin kassillisen meille. Kysyivät kyllä, että minkä kokoisia vaatteita tyttö käyttää nykyään. Sanottiin, että 80 cm. Ja nyt kun otin ekan rätin käteeni, niin eikös se ollut 74-senttinen.

En tiedä, et pitäiskö repiä hiuksia päästä vai hakata päätään seinään. Sanoin miehelle yks päivä, et ne vaatteet pitäis katsoa läpi, niin tekikö se äijä asialle mitään? Ei tietenkään, kun kyllähän mä käyn taas ne rätit ja lumput läpi.

Edellisestä kassillisesta aktiiviseen käyttöön jäi 3 vaatetta, enkä usko, että tuosta kassillisesta löytyy sen enempää sopivia vaatteita. Äijä saa tänään kotiin tullessaan ilmoituksen, että minä en koske siihen kassilliseen pitkällä kepilläkään, vaan se on sitten hänen hommaansa käydä ne rätit läpi ja hoitaa ne kauas meidän kämpästä.

Sukey, tiedän että ymmärrät että nehän tarkoittaa vaan hyvää! Ja parempi se että ne kantaa vaatteita kun jatkuvasti herkkuja tai leluja. Jota mun anoppi tekee! Tosiaan, myy ne huuto.netissä tai viet roskikseen, tuskin ne appikset tulee kyttäämään pidättekö niitä vaatteita omalla lapsellanne päällä. Ja teidän valintahan se on pidättekö.

No voisin tässä samalla jurputtaa sit tota kun anoppi tuo AINA käydessään jotain pojalle. Se käy nykyään aika harvoin (en tiiä oonko suututtanu sen) niin joka kerta sillä on jotain tuomista mukanaan. Aina on joku lelu, kirja tai sit jotain maissinaksuja tai muuta. Varsinaisia karkkeja ei vielä ole tullut eikä niitä kyllä oteta vastaan tähän taloon! En halua että poika oppii siihen että saa aina jotain kun mummo tulee käymään. Tästä alkaa meidän seuraava "taistelu" anopin kanssa. En ole vielä miehellekkään asiasta sanonut mut tässä lähiaikoina on pakko puhua ennen kuin poika itse tajuaa ja alkaa vaatimaan jotain tuomista!

Takaisin