Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää ei varsinaisesti oo jurputus, mutta hirmuisen surullisia uutisia, kun pieniä lapsia on hukkunut viime päivinä emoticon sellaiset uutiset tuntuvat entistä kamalammilta nyt kun on oma lapsi, jotenkin sitä alkaa ajatella, että omalle kohdalle kävisi samalla tavalla..

Grenie, tsemppiä ja jaksamista!!! Sukey, mä oon kans huomannu et nykyään kaikki lapsiin kohdistuvat uutiset liikuttaa paljon enemmän. Saatan itkeekin jostai jutusta. Pitää vaan yrittää elää normaalisti, vaikka ainahan sitä saattaa sattua vaikka mitä.

Varoitus! Herkimmät, älkää lukeko.

Vähän off topic tämäkin, mutta aiheeseen liittyen... noista onnettomuuksista kun puhutaan...
Mua pelottaa melkein joka päivä, että jotain kamalaa tapahtuu. No, varmaan uskottekin, kun me täällä Thaimaassa ajetaan skootterilla ilman kypärää, lapsi tossa kuskin ja mun välissä pomppii miten sattuu ja mä yritän pitää lasta joten kuten aloillaan ja samalla itse tasapainoilen kaikkien kuoppien yms mukana...

Ja liikenne Thaimaassa.... HUOH!!! Täällä valitettavasti kuolee tosi paljon ihmisiä liikenteessä, ja mä "odotan" joka päivä, että milloin joku onnettomuus meidän kohdalle osuu :(

Mutta pointti oli siis se, että mulla on kamala menettämisen pelko. Joko mun lapsi kuolee tai mä kuolen. Oon kyllä lukenut joskus tästä menettämisen pelosta, että se on ihan normaalia...

Karsee menettämisen pelko täälläkin. Taitaa olla juur se ja sama että missä päin maailmaa on, on tää touhu menny kauttaaltaan ihan hulluksi emoticon Vauva lehdestä aikoinaan luin hyvän alkukirjotuksen, missä ilmiötä kuvailtiin "tyhjän pulkan peloksi". Muistan kun luin sitä ja mietin et noinhan se just on.

Tää nyt tulee ihan väärään paikkaan, mut Aamu tuli mieleen kun selailin tota vauvan nettisivua, sä kun olet siellä

Maailmalla

Odotatko vauvaa ulkomailla tai asutko vauvasi kanssa muualla kuin Suomessa? Haluatko kirjoittaa kokemuksestasi? Miten raskauttasi seurataan? Miten paikalliset suhtautuvat raskaana olevaan tai vastasyntyneeseen? Raportoi meille faktat ja fiilikset. Jutuista ja kuvasta maksetaan pieni palkkio. Lähetä lyhyt näyte kirjoitustyylistäsi , otsikkokenttään "Maailmalla".
vauva.kysely@sanomamagazines.fi

emoticon

Niinpä, täälläkin on havaittavissa jonkinlaista kuolemanpelkoa. Näin ihan järkyttäviä painajaisia silloin kun Onni oli ihan pieni, kaikkea kamalaa että joku oli kuristanut minun vauvan tai että itse kuolin eikä kukaan huolehtinut lapsesta.. Hyi :S Onneksi enää ei ole noita painajaisia, mutta tosiaan saa pelätä esimerkiksi liikenteessä. Motarilla kun ajetaan 120km/h ja ohitellaan ihan miten sattuu vilkuttamatta ja kiilataan eteen. Toinen huolenaihe on kaikenmaailman rattijuopot ja vanhukset jotka ajelee kans ihan miten sattuu. Oma ajotyyli on tosin muuttunut rauhallisemmaksi lapsen myötä enkä ota enää turhia riskejä, mutta noista muista kuskeista kun ei ikinä tiedä.. Ymmärrän hyvin Aamu, minulla on kylmä rinki perseen ympärillä jo täällä Suomen lintukodossa..

Oma jurputus: Minkä hemmetin takia minulle soitetaan varttitunnin varoitusajalla, että ota serkku hoitoon pariksi-kolmeksi tunniksi ja jätetään kertomatta että penska on kipeänä?!? Ja että se "pari-kolme tuntia" venyy melkein kuudeksi. Voi elämän kevät, kiitos vaan täti kun otat aina huomioon, että minulla on omakin lapsi joka pitää muutenkin kiireisenä ja jota en halua sairastuttaa.

minnikristiina kirjoitti:
Tää nyt tulee ihan väärään paikkaan, mut Aamu tuli mieleen kun selailin tota vauvan nettisivua, sä kun olet siellä

Maailmalla

Odotatko vauvaa ulkomailla tai asutko vauvasi kanssa muualla kuin Suomessa? Haluatko kirjoittaa kokemuksestasi? Miten raskauttasi seurataan? Miten paikalliset suhtautuvat raskaana olevaan tai vastasyntyneeseen? Raportoi meille faktat ja fiilikset. Jutuista ja kuvasta maksetaan pieni palkkio. Lähetä lyhyt näyte kirjoitustyylistäsi , otsikkokenttään "Maailmalla".
vauva.kysely@sanomamagazines.fi

emoticon

No katos vaan!
Mun äiti on tilannut mulle tuon Vauva-lehden (tilas itelleen ja lähettää sit mulle) ja olen huomannut siinä palaute-osioissa tms., että ihmiset toivoo juttuja maailmalta. Olenkin aikonut, kirjoittaa sinne toimitukseen ja kysäistä asiasta. Mutta tuossahan on jo selvät ohjeet, eli ei muuta kuin kynä kauniiseen käteen.
Olen siis jo monta kuukautta aikonut kysyä Vauvasta tuosta, vaan ei saa aikaseksi. Olen niin huono aloittamaan mitään emoticon

Vähän jurputusta tästä illasta kotona.
Tämä meidän pikku prinssi kokeili mun hermoja tänään ihan kunnolla.
Kun oli nukkumaanmenoaika, ja laittelin valot hämäräksi jo aiemmin, ja siirryttiin sitten makkariin, kaikki ihan niinku aina ennenkin, niin perkele ei. Kaksi tuntia yritin kärsivällisesti sitä nukuttaa, vaan ei ku meno vaan yltyy!
Sitten jo jätin pojan yksin pinnasänkyyn, että nukahtakoot ittekseen (mitä ei siis ole tapahtunut), mää ejjaksa! Kävin pari kertaa kattomassa, siellä se roikkuu kaiteessa ja hyttys-verkkoa imeskelee... Kahdesti kävin laittamassa verkon takas paikoilleen ja pojan maate.
No kolmannella kerralla kun menin, niin oli koko verkko revitty alas ja sänky myllätty täysin muutamassa minuutissa. Kiroilin siinä itekseen ja soitin miehelle, että nyt kotia ja äkkiä.
Sitten kun mies tuli, komensin makkariin, sanoin että minä en halua nähdä poikaa enää tänään ja lähdin suihkuun märiseen! (nyt jo naurattaa)

Olin niiiiiiin über väsynyt ja nälissään. Pieni tunteenpurkaus. Mutta ensimmäinen laatuaan.
Olen niiiiiiin loman tarpeessa. Kohta 9kk kotona pojan kans 24/7, alkaa passaamaan.
Meillä siis ei asu ketään sukulaisia, tai muitakaan sellaisia niin läheisiä tässä kaupungissa, että voisin pojan jättää hoitoon.
Täytyy varmaan soittaa anopille, että tulee tänne pariks päiväks... yleensä mä en tykkää ollenkaan, kun se käy...
Sitten ajattelin kyllä käydä kaikenmaailman hoidoissa. Thaimaassa on ihania hoitoloita ja hierontapaikkoja, ei oo vaan tullu käytyä kuin yhden ainoan kerran aroma therapy -kokovartalohieronnassa!!! Toi oli aika tyyris, mutta muuten on edullista! emoticon

Voi Aamu, oley varmasti hoidot ansainnu. Ja pitkään oot kyllä jaksanu ilman mitään purkaukdia, siitä hatunnosto!! Kyllä me äiditkin halutaan joskus omaa aikaa, millonhan tuo minun mies sen ymmärtää, mur.

Voi Aamu, oley varmasti hoidot ansainnu. Ja pitkään oot kyllä jaksanu ilman mitään purkaukdia, siitä hatunnosto!! Kyllä me äiditkin halutaan joskus omaa aikaa, millonhan tuo minun mies sen ymmärtää, mur.

Jep, muksu on kauhiassa nuhassa jo kolmatta päivää. Sanat ei riitä kuvaamaan miten vihainen olen tädille!!! Tästä lähtien alan vaatia täydellisen terveystarkastuksen jokaiselta kävijältä ennenkuin kukaan astuu tuosta ovesta sisään.

Meidänkin muksu on ollut jo viikon verran nuhassa. Ekoina päivinä se haittasi jonkin verran syömistä, viime päivinä ei enää ole haitannut. Ollaan miehen kanssa palloteltu, et mennäkö lääkäriin vai ei, kun vauvalla ei ole mitään muuta vaivaa. On ihan oma itsensä, touhukas ja tyytyväinen..

Onko viestien lähettäminen tökkinyt muilla viime aikoina? Mulla on nyt parina päivänä ollut niin, että kun painan lähetä-nappia, tulee se loading-teksti, mut sit viesti ei kuitenkaan ilmesty keskusteluun, vaan viestin kirjoitus -ruutu jää näkyviin...

Meidänkin muksu on ollut jo viikon verran nuhassa. Ekoina päivinä se haittasi jonkin verran syömistä, viime päivinä ei enää ole haitannut. Ollaan miehen kanssa palloteltu, et mennäkö lääkäriin vai ei, kun vauvalla ei ole mitään muuta vaivaa. On ihan oma itsensä, touhukas ja tyytyväinen..

Onko viestien lähettäminen tökkinyt muilla viime aikoina? Mulla on nyt parina päivänä ollut niin, että kun painan lähetä-nappia, tulee se loading-teksti, mut sit viesti ei kuitenkaan ilmesty keskusteluun, vaan viestin kirjoitus -ruutu jää näkyviin...

Joo, viestien lähetys tökkii, toivotaan et tää tulee perille. Hyttyset, agh!!!!! Mä oon jo ihan syöty ja ekat pahkurat on aivan tosi isoja ja kutiaa. Tätä olis sit tiedossa taas tonne elokuun loppuun, elleinyt iske kovia pakkasia et ekat kuolis... Mut ihanaa, piha on kohta haravoitu kokonaan:)

Että voi ihmiseen iskeä kateus.. Sain kuulla eilen lähipiiristä vauvauutisia, ja nyt olen hitusen (tai vähän enemmänkin emoticon ) kateellinen ko. henkilölle. Tottakai olen myös todella onnellinen hänen puolestaan, kun vauva on todella toivottu, mutta samalla mielessä pyörii ajatus, että minäkin haluan. Ja lapsen teko vain siksi, että joku muukin saa lapsen, on varmasti huonoin syy ikinä hankkia vauva.

Pare siis vaan odottaa, että kateus lähtee ja miettiä asia sitten uudelleen.

Heh, Sukey, minullakin käy pieni kateudenpistos vauvauutisia kuullessa vaikka en edes periaatteessa halua/voi saada toista lasta vielä :DD Kai se johtuu luonnon sanelemasta lisääntymisvietistä :D Pisteet sinulle siitä että myönnät tuon kateudentunteen, tuo on kypsän aikuisen puhetta :)

Ärsyttää emoticon

Miehen serkun kummin kaiman veljenpoika oli päättänyt, että heille ei tule enää lapsia, niin eikös ne kaikki ylimääräiset vauvan vaatteet pitänyt kärrätä meille, "kun kyllähän teidän muksu vaatteita tarvitsee".

Nyt mulla on täällä sit riesana ihan venyneitä ja vanuneita ja harmaaksi muuttuneita rättejä ja lumppuja, joille tuo rakas ukko ei ole valmis tekemään mitään, kun kyllähän se kuuluu mun hommiini (vaikka multa ei edes alunperin kysytty, et haluanko tytölle ylimääräisiä vaatteita, kun niitä oli jo ennestään ihan tarpeeksi).

Appiukko tämän taas omalta osaltaan sai aikaan, sellainen järjettömien tavaroiden hamstraaja kun on. Jos noi vaatteet oli niin lähellä sydäntä, niin olis sit ottanut omaan kotiinsa tilaa viemään.

Nyt mun pitää sit keksiä, et miten ne saa hyötykäyttöön (sen jälkeen kun ne ei enää mahdu tytön päälle), kun en kuitenkaan viitsi heittää niitä suoraan roskiin, kun ei ne kaatopaikalla maadu ikinä emoticon

Toi on tosiaan ärsytävää tollanen et kärrätään vaan kaikki kaapissa lojuneet vaatteet jollekkin jonka uskotaan ne haluavan. Eikä yhtään katota mis kunnos vaatteet on saati sitte kysytä halutaanko niitä. Koita kestää Sukey. Ja heitä pois vaan. Mä oon aina ite sanonu et meille saa tulla kattomaan pieneksi jääneitä vaatteita ja ottaa niistä ne mitkä itse haluaa. Ku vaikka olis hyväkuntoisiakin niin en mä ainakaan ite kaikista vaatteista tykkää enkä niitä sit lapsellakaan käytä.

Mut ny mua ärsyttää toi mies...... Mä sille perjantaina vielä varta vasten sanoin et mä sit haluan edes kukkia. Ei ole kuulunu. Eikä ole muuten hyvää äitienpäiväkään toivottanu. Siis ku se on kyllä ihana ja hyvä mies mut onnittelu ja huomioimis kohta siltä tahtoo uupua kokonaan varastosta. Mä en vaan jaksais millään nyt alkaa sille suuttumaan ja riitelemään. Vaikka mitäpä mä sen kans riitelen ku silloin mä puhun ja huudan ja se on hiljaa.....

Sukey, meille täti toi poikansa monta vuotta vanhan potan. Hyi helvata. Ei kaikkea nyt sentään tarvitse laittaa eteenpäin. Jos et halua heittää vaatteita roskiin, ehkä joku paikallinen käsityöseura, marttakerho tms voisi huolia ne matonkuteiksi?

Ei ihme että Eemiä vatutti äitienpäivän kohtelu jos ei edes onnitella.. Itse vähän petyin vaikka sain sentään kakun (kaupan valmis inhoimelä kinuskihirvitys) ja lahjan (puutarhaopas, paketoimaton ja hintalappu vielä paikoillaan). Olisin halunnut edes kortin. Suunnittelin itse isänpäivää kuukauden ja oikeasti näin vaivaa sen eteen.. Mut ei nuo miehet aina vaan tajua. Pöh.

Tämä ei nyt varsinaisesti ole jurputusta mutta... Eilen abc:llä syötin poikaa pöydässä ja joku vanhempi naishenkilö kävi ohikulkiessaan taputtamassa poikaa olkaan. Katoin vaan suu auki että mitä helvettiä. Se mummeli ei sanonut mitään, taputti vaan ja jatkoi matkaansa. En minäkään kulje hipelöimässä muita ihmisiä, miksi siis se nainen koski MINUN lapseeni ilman lupaa?? Minua ärsytti jo raskausaikana jos joku kävi lääppimässä mahaa, ihan kuin vauvamahat ja jo syntyneet lapset olisivat muka yhteistä omaisuutta. Miten te muut olisitte suhtautuneet tämmöiseen?

Emilia, mulla oli samanlainen tilanne viikko sitten Iisalmessa Prismassa. Mun äiti oli mun ja pojan mukana kaupassa, äiti työnti kärryjä jossa poika istui. Mä satuin puhuu puhelimessa siinä maitotiskien luona kun kaks vanhaa naishenkilöä tuli sieltä takaa ja se toinen hyökkäs pojan kimppuun ja työnti naamansa ihan  pojan naamaan kiinni ja irvisti sille. Vähäks aikaa kyllä loppu sanat suusta siihen puhelimeen ja aattelin että  mitä vittua???!!! Lopetin sen puhelun niin äitin kanssa kauhisteltiin tapahtunutta  ja poikakin oli näyttäny ihan kummalliselta sen naisen ollessa siinä. En ihmettele!
Ja  en todellakaan tykkää tuommosesta, todella inhottavaa. Nyt varmaan olisin lyönyt sitä mummoo kun hormoonitkin kivasti hyrrää vielä lisää. xD

No huh huh tytöt! :D Teidän ei sit kannata tulla ainakaan aasian perukoille pellavapäittenne kans, koska täällä "hipelöidään" lapsia paljon. Thaimaalaiset on tosi lapsirakasta kansaa, ja kaikki haluaa tulla katsomaan, silittelemään, koskemaan ja ottaa jopa syliin, siis ihan tuntemattomatkin. En mä sitä pahaksi pistä. Kivaa, kun saa extrahuomiota :D
Jotkut tutut ravintolat ottaa meidän pojan siksi aikaa, että me saadaan miehen kans syötyä, ei me sitä erikseen pyydetä, ne vaan ystävällisyyttään ottaa pojan siks aikaa ja viihdyttää :)
Ja naapurin pappakin välillä käy hakemassa pojan ihmettelemään tuuliviiriä tai kukkia :D
Ottakaahan tytöt rennosti! Ei ne lapset siitä pilalle mene, jos joku täti käy vähän lääppimässä ;-)
emoticon

Takaisin