Jurputi jurputi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mamuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olis näköjään pitänyt painaa vaan kerran sitä lähetä-nappia, vaikka mitään ei tuntunutkaan tapahtuvan..

Tää ei enää tiedä, et pitäiskö itkeä vai nauraa..

Mun rakas mieheni soitti tänään kaupungin hammashoidon ajanvaraukseen ihan samalla asialla kuin minäkin, ja sai ajan kuukauden päähän. Mulle todettiin et saat jonottaa ainakin puol vuotta.

Todellinen reilukerho. On se niiin hienoa asua täällä Suomen persreiässä.

Mä en niinku jaksa enää tätä niska särkyä! Aamusin pitää oikeesti miettiä et miten päin sitä koittas ittensä saada ylös sängystä et sattuis vähä vähemmän. Tätä on kestäny jo monta viikkoa. Eikä pelkästään niska. Selkää jomottaa sieltä täältä mut se paikka aina vaihtelee. Niska on aina. Nyt on ollu ranne myös taas kipeenpi. Ei tahdo voida Siina nostella ja kannella toisella kädellä. Väsyttää ja välillä tuntuu siltä et olis kipee ku joka paikkaa kolottaa.
Ranne on ihan turvoksissakin. hmmm mul o varmaan reuma. Siis tää on vaa oma diagnoosi mut sopii oireisiin ja meillä on sitä suvussa.

Mut onks pakko nyt just? ku kaikki on kerrankin mun elämässä on ollu niin hyvin? ai olenko mä saanu jo liikaa hyvää? Paskan määrä taitaa olla vakio.

Lekuriajankin varasin.. Minä, joka ei mene lääkäriin ku ihan vimoses hädäs. Sai arvauskeskukseen vasta viikon päähän. Eli ens tiistaille.

Siis pitääkö sun kärvistellä vielä viikko noin kauheita särkyjä?! Ihan käsittämätöntä. Voi vitsit. Jaksamisia. Suomen terveydenhuolto on joskus perseestä. Näkeehän sen jo tuossa Sukeyn tapauksessa..

Ja toivon, että oot väärässä tuon suhteen, että paskan määrä on vakio. Kuten myös sen reuman suhteen...

Joo odottaa tässä nykyisessä terveydenhuoltojärjestelmässä joutuu. Rahalla pääsee vähän nopeemmin. Ja oikeesti tolla terkkarilääkärillä mä en tee mitään. Ei se mitään osaa kuitenkaa sanoo. Mä vaan haluan et se laittaa labrakokeisiin ja sit tarvittaessa lähetettä erikoislääkärille.

Mut mun setä, jonka luona oon täs ravannu monta kertaa eilen ja huomenna meen taas on sit taas sitä mieltä et ei ole kyse mistään reumasta. Mut hänellä mileipiteet kaikesta ;). Hän modernivyöhyketerapeutti ja ns. vanhan kansan nikaman niksauttaja. Mut kyllä sen jutut todella toimii. Ihan kaikkee ei voi ottaa vakavasti mut kuitenki aika monta juttua menee ihan oikeinki. Mä vaan toivon kans et se on oikeessa.  Sano et mulla ei ole niitä sellasia kohtia ja nystyja nivelissä missään mitä reumaa sairastavilla on. Mut eihän niitä heti olekkaan jokapaikas. Sehän alkaa joskus ihan yksittäisistä nivelistä. Mut ilman Burana 600 en pärjäis. 2-3 vähintään menee päiväs. Vaikka aina päätän et seuraavaa en ota. Mut sit on kuitenki pakko jossain vaihees. Sanoinki sille tänään tuosta yleisestä huonosta olosta nii se heti taas (hih) tiesi mikä mulla on. Mu nivelillä on kuulemma flunssa, heh. Sitä on ollu kuulemma liikkeellä tänä talvena. No kaikkeehan voi kokeilla. Ja nyt on jo sellanen olo et kuhan vaan joku auttais.

Ei hitto, pitkän tekstin kirjotin noista julkisista terveydenhuoltopalveluista minkä kanssa oon nyt tapellu neljättä kuukautta ja nyt tää ei voi lähettää tätä tekstiä ja sitte se tekstikin hävis!!!
Eemi pidä puoles! Se lähete on todella tiukassa vaikka ois minkälainen historia takana.

En jaksanu odottaa sinne ens viikkoon, Kävin tänää yksityisellä ku y turpos jo yks varpaan tyvikin. Mut onneksi ei ole arthriittia, eikä siis siksi mitään reumaan viittaavaa. Mut sen vertaa on tää äitee saanu selkänsä ja niskansa jumiin et nyt pitäs sit vkl iltasin ottaa Panacod + Diapam yhdistelmä nassuun ennen nukkumaan käyntiä. Mies valjastetaan lapsen vahtimiseen yöhän ja tarvittaessa aamuun jos mä olen vielki pöhnäs. mut muuten ei näi täys jumia saa laukeemaan. Eli täys rentoutus lääkityksellä määräs kyllä kolmeksi yöksi mut saattaa olla et ei voi ku ma aamuna pitää miehen mennä töihin. No vkl näkee kui hyvin sitä aamuun mennes virkoaa. Mulle nimittäin Panacod pistää nupin sekasin aika äkäseen. Ja Pamia ei tartte ottaa ku pikkasen nii johan mä nukun.

No kädes on jännetupen tulehdus kolmes kohtaa ja varpaasta ei osannu sanoa mitään ku ei viittiny maksaa 80egee pelkästä RTG kuvasta. Kortisonipiikkiä en ottanu. Jos varpaan turvotus ei ole laskenu siihen ens tiistaihin mennes niin menen sit sinne terveyskeskukseen et ne ottaa sieltä käsin sen kuvan. Vaikka mitä tuosta. Ei varpaalle mitää kuitenkaan tehä. Vaikka se olis kui rikki.

Nii ja sit tietty fysioterapiaa. Sit se bongas mun huonon ihon päänahassa ja antoi siiheki lääkkeet. Kysyi et onko ollu vähän ressiä viime aikoina? öööö....

Mut se on ärsyttävää ku mä oikein tarkotuksella yritän siellä olla niin et ei lääkäri tajua et mä ymmärrän sitä mitä se puhuu. Tälläkin kertaa pääsin puoleen väliin asti ku se jo kysyi et ootko sä lääkäri vai sairaanhoitaja? Hö. Ku sit ne alkaa puhumaan taas ihan erilailla. Ku mä haluan palvelua maallikko kielellä silloin ku musta itestä on kyse.

Mut sano lopuks et arvas jo heti alkuun ku ei kukaan "maallikko/ normaali ihminen" kattele omaa järkyttävää niskasärkyä 5-6vk menemättä lääkäriin, et ne on vaan ite alalla olevat ihmiset nii hulluja.

Voi kun kaikilla niin tuntuu olevan kevättä rinnassa. hö. Missäs mun kevät on.
Mä vaan haluisin olla edes pirtee ja kivuton. Kiitos. AIka paljon vissiin pyydetty.

Eemi jos yhtään lohduttaa niin ei täälläkään paljoa juhlita eikä kevättä vastaanoteta pirteänä. Voi kun nämä kivut tosiaan sais pois, kutsua odotellessa!

Tsemppiä kaikille kivuista kärsiville! Hyvin nimittäis reumaa sairastavana tiedän mitä kunnon kivut voi olla. Mulla päivät menee ihan ok, mut aamuyöt ja aamut on tuskasia. Särkylääkettä kuluu. Raskaana ollessa ei ollu minkäänlaisia reumaoireita, joten eiku peittoja heiluttelemaan;) heh...

Dessa ai säkin sairastat reumaa? Haluatko kertoo siitä enemmän. Laita vaikka yv:tä jos halluut.

Ei näyttäs olevan reumaa. Reaktiivinen arthriitti mahdollisesti. Tai jokin tulehdus. Ku nyt pahin on toi oikee käsi. Sillä ei nyt sit enää tehä mitään. Vasemmalla kädellä on housutki nostettava vessassa käynnin jälkeen. Pitää varmaan huomenna soittaa uudestaan duuniin et otettas uus tulehdusarvo ku oli eilen vain 35. Tää kipu paheni extraksi viime yönä joten oletan myös tulehdusarvon nousseen.
Nyt pahin kipu kämmenselässä ja ranteessa. Pienikn tärähdys/ kosketus kateen saa kipunat aikaseksi. Lepo kipu lähes jatkuvaa. Ei väliä mikä vuorokauden aika kyseessä. Miehen jäätävä huomenna kotiin lasta hoitamaan jos tää ei yhtään hellitä aamuun mennes. Mä en saa vaihdettua vaippoja saati vaatteita pienelle.
Nii siis kuvat otettiin, eikä niissä onneksi näy mitään muutoksia jaa reuma faktorit normaali lukemissa. Ainoastaan CRP vähän koholla. Mä jo toivoisin et se nousis kunnolla et olis jotain millä ehkä sais tän loppumaan. Ei taho enää pää kestää.
Ny ei pysty valittaan enempää ku vasen käsi väsyy kans, ainoana toimivana.
Kipu ei tosiaan ole hyvä kaveri. Koittakaahan muutkin kärsivät kestää.

Niiin rytmit sekaisin että! emoticon

Kaikki alkoi siitä, kun poika nukahti ensimmäisille päikkäreille vasta klo 13 ja heräs 15. Nykyään, kun hän valvoo jo pitempiä aikoja, ajattelin, että ei jestas, sehän menee niille toisille päikkäreille aikaisintaan klo 18... Mietin, että mitä jos yrittäis pitää hereillä vielä pitempään, eli ei nukkuiskaan niitä tavanomaisia toisia päikkäreitä, ja laittais sitten yöunille, kun on ihan sippi jo. Alkoi olemaan jo niin väsynyt 19:30, että laitoin pojan nukkumaan, ja toivoin, että nukkuis aamuun asti.

Yritys hyvä kymmenen. emoticon

No ei tietenkään. Herää klo 22 ja rynkyttää pinniksen reunaa, että tuu nostaan mut pois täältä.
Yöunille vihdoin ja viimein klo 1:30. Kiljui ihan raivona, kun ei olis halunnut mennä nukkumaan. Mullakin alkoi jo pinna kiristyyn väsyneenä, ja toinen vaan kiljuu...

Mutta silti mä rakastan häntä maailman eniten emoticon
Heräsi 9:30. Täytyy pitä päikkärit kohtuudessa, ettei taas mene ihan häneksi.

Voimia kaikille kivun kanssa eläville. Toivottavasti Eemille löytyy pian joku keino, jolla kivun saa lievittymään emoticon

Aamu, meillä kävi tytön kanssa ihan samalla tavalla tässä muutama päivä sitten. Ei nukkunut päivällä kuin yhdet päiväunet, ja oli illalla puoli kasilta niin väsy, että laitoin yöunille. No, neitihän päätti herätä täysin pirteänä aamukolmelta emoticon Valvoi aamukuuteen, ja nukahti uudelleen pariksi tunniksi. Sitten nukkuikin seuraavana päivänä kahdet päikkärit ja palautti rytmin ennalleen. Tosin aika pian sen jälkeen alkoi nukkua yhdet päikkärit kahden sijasta, ehkä teidänkin pojalle käy hetken päästä niin?

Jei, itsellä ei ole mitään valitettavaa tällä hetkellä emoticon

Jaksuja Eemille!!! Ja Aamu, kyllä ne unet siitä taas suttaantuu joksikin aikaa ennenkuin rytmi muuttuu taas... ;)

Omaan jurputukseen liittyen mietiskelin tänään, että voi kun saisi äitikin kipeänä ollessaan sairaslomaa niin ettei tarvitsisi tehdä kotona yhtään mitään. Ei tarvitsisi hoitaa pyykkejä, tiskejä, laittaa ruokaa tai huvittaa kiukkuista vauvaa. Tai kunpa viikonlopun tullen voisi rentoutua ja päättää, että nukunpa aamulla niin pitkään kuin huvittaa ja laiskottelen vaan. Minua niin risoo että mies kävi hakemassa sairaslomaa yhden hemmetin flunssan takia ja nyt vaan makaa kotona!! Päivän suurin ponnistelu taisi olla kun laittoi itse teekattilan tulelle. Minä hoidin lapseni yötä päivää ihan itse ja tein kotihommat päälle kun olin vastikään kovassa flunssassa. Ukko käyttäytyy sitten niinkuin olisi halvaantunut. Pah.

Tällä hetkellä on todella vaikeeta pukee pojalle päälle kun menee unille ulos. Lämpötila kun saattaa muuttua jopa kymmenen astetta unien aikana. Sama juttu se on kyllä kun pukee itelle lenkille lähtiessä, tuntuu et aina on liikaa päällä.

Jatkuu tää yhen käden kirjotus. Oikea edelleen poissa käytöstä. Torstaina mies jäi kotiin, koska mä en pystyny hoitamaan Siinaa. Perjantaina mummu oli ovella jo kasilta. Mä olen nukkunu neljä päivää.
Tää on hyvin pelottavaa. Onneks nyt vähän perempi hetki. En ole jaksanu koneen ääres edes käydä. Crp viime viikolla ti 35 to 44 ja perjantaina 55. Eli noususuuntainen. Perjantaina nousi jo kuumekkin. Oikee käsi siis koko käsi ranteesta sormiin täysin turvoksis.

Noh ehkä tää ei tänne jurputukseen kuulu. Mut kyllä tä vaan vituttaa ja pelottaa. Eikä mitään hajua ole siitä mikä vaivaa. Kokeita on otettu mut niistä ei vielä vastauksia. Ab- kuuri alotettu perjantaina josko se vaikka auttas?

No turvotus kädessä ja jalassa vähän laskenut. Nyt pidetään peukkuja et toi arvauksella alotettu antibiootti olis oikea.

Mummu tulee taas aamulla ku mies menee töihin. Ja Hanibööki Isabellan kanssa tiistaina. Sit on pakko olla jo toipumisen hyvässä vauhdissa. Mä en muuten jaksa tätä enää.

Voi ei, kuulostaa tosi ikävältä, Eemi. Varsinkin, kun ei tiedä mistä johtuu.
Mun pikku rannekipu ei tunnu miltään tuohon verrattuna.

Toivon parantumista ja tsemppiä!

Ryhmähali  emoticon

:D

Milloin nämä yöt paranee et sais joskus nukkuakkin? Nyt on ollu jo kohta pari kuukautta todella levotonta kun Milla ensin hoksasi miten kiljutaan ja tömistellään jaloilla sängynpohjaa, nyt on keksitty miten pääsee kontalleen ja konttailee pitkin sänkyään sekä kiekailee öisin emoticon konttaa taaksepäin. tai semmosta mittarimato liikkumista. päivisin nukkuu vain vaunuissaan ja vain silloin ku ne on liikkeellä - eli ei pysty itse nukkuun päivälläkään. ja ku nukkuu päivällä paljon nii yöt taas valvotaan. tai herätään kahen tunnin välein emoticon

Takaisin