Jurputi jurputi

Madie: voi Niklas-parkaa! Mikä pikkumiehellä on? 

Mulla oli niin huono äiti - fiilis kyllä eilen. Kun tiistaina jo alkoi Hugon silmät rähmiä ja punoittaa ja minä jotenkin ajattelin, että silmätulehdukset menee itsestään ohi... Sit vasta eilen rupesin googlettamaan ja säikähdin tietysti kaikkia juttuja ja kuvittelin jo Hugon sokeaksi minun typeryyteni tähden... joo ehkä vähän liioittelin, mutta illalla sitä jotenkin väsyneenä vähä lentää toi mun mielikuvitus. Tänään käytiin sitten lääkärissä, olin kyllä iloinen kun vaikka ei aikaa saatu niin omalääkäri otti ylimääräisenä melkein heti :) Päivystysjonossa olis ollu 18 ihmistä ennen meitä :) 

Mutta, korvatulehdus ja silmätulehdus, vissiin vähän niinkuin toi korvatulehdus saa sitten aikaan tuon silmätulehduksen. Antibioottia siis ensin vain suun kautta ja jos ei silmät parane niin sitten tipat silmiin.

Madie ja Hemppa: Kiinnostus aika sataprosenttisen off täälläkin, tosin onneksi (?) meillä on toi raksaprojekti niin väsyneitä kumpikin koko ajan niin ei tarvii sääliä miestä ;) 
 
Ei huvita muakaan tonne kesäkuisiin oikein kirjoitella, on vähä ku seinille puhuis! Siellä on ne muutama tyyppi, jotka kertoo jatkuvasti pienimmätkin olotilansa/tilattomuutensa ja hehkuttaa raskausviikkojaan kommentoimatta muiden juttuja ollenkaan. Mä oon varmaa niin tottunu tähä elokuisten kommunikointitapaan :D 

Täällä myös selkävammainen odottaja, Sisulla lisäksi viime päivinä ollut joku sylivaihe ja selkä siis entistä kipeämpi tällä hetkellä. Vähän Tweety repesin tolle Elsan tavalle hakata päätään lattiaan, vaikka se hurjalta kuulostaakin (ja näyttää varmaan vielä hurjemmalta) :D Meillä Sisu on alkanu kirkumaan, siis hyyyvin korkealta ja kovaa, meillä miehen kanssa varmaan kuulo alentunut viime aikoina rutkasti (kohta varmaan särkyy peilit ja ikkunat). Alkaa kirkua jos siltä kieltää jotain tai ei saa sitä mitä haluaa, tekee näin myös muille lapsille jos ne yrittää ottaa Sisulta kädestä jotain...Miten voikin lähteä noin kova ääni pienestä miehestä?!
 
ööööh ja ääh..luulin että mä pihtaan ..tiedän että mieheni harrastelee issekseen muutenkin paljon asian tiimoilta(näin oon siis olettanut rivien välistä,minkäs libidolleen mahtaa,itse en aktiivinen ole ) että yritän edes vähän olla mukana ;)

Joo, ei mua oo huvittanu myöskään lokamammojen kanssa skrivailla "ihan joo, kuin seinille höpisis".Ihan olen ilmaa heille.
Sen takia pyörin täällä,te ootte mun tyyppejä ja tunnette mut  :)

Täälläkin uhmaillaan kovasti-omaa tahtoa löytyy ja paljon.
Meiän pikku jellonat ;)

Ajatus katosi, miehen veli kävi kääntymässä tuossa kaffella ..pitkältä kun on kotoisin ja hesassa kävi lääkärissä niin ohimennen kummilapsiaan tuli moikkaamaan ;)




 
Lidia: ei onneksi mitään sen suurempaa, kun kuumetta ja hirveä nuha ja yskä. eli flunssa uudestaan, mutta pahempana kun viimeksi. Onneksi niistäminen ei ole enää huudon aihe vaan Niklas itse osoittaa nenää ja sanoo "räkää" kun haluaa, että niistetään :)
Paranemisia Hugolle! Se on harmi, että yleensä kun tulee yksi tulehdus niin saa kaupan päälle toisen.

Ei ole maaliskuistenkaan keskustelut ihan lähtenyt yhtä hyvin vauhtiin kun täällä elokuisissa. Oonkin välillä ollut kauhuissani, kun täällä on ollut hiljaisempaa, että missäs mä kohta kirjoittelen! Kunnon riippuvuuden oon saanut aikaiseksi tässä vajaan 2 vuoden aikana ;)

Meillä ei uhmata vielä! Kaverikin sanoi, että epätavallisen kiltti poika on Niklas. Osaa kyllä hienosti käskyttää äitiä ja isiä, että kyllä sitä omaa tahtoa löytyy. Eiköhän se uhma ehdi tulla maaliskuuhun mennessä :D
 
Järkyttävä flunssa pilasi mun siivous- ja jouluostosviikonlopun!!

Piti vielä puhtaisiin ikkunoihin asennella jouluvalot, mutta täytyis ne ikkunat ensin pestä. Murr. Sitten piti leipoa vielä joulupipareitakin.
 
Mulla ei tämä päivän järkky vatsatauti pilannut kuin työviikonlopun. Oksennettiin sitten typyn kanssa koko eilinen päivä. Aika hutero olo on itsellä vieläkin kun ei pysynyt edes vesi sisällä eilen.

Elsa on onneksi ollut tosi reipas, oksenteli joka paikkaan ja levitti sitä ykää sitten käsillään joka paikkaan. Ja kävi vessassa nauramassa ihan vedet silmissä kun mä oksensin.emoticon
 
Anteeks Tweety mut toi vika kappale sai mut kyllä nauramaan ääneen.  Ihana Elsa! Paranemisia.

Tänne tulee nykyisin niin hirveesti tekstiä et en pysy enää ollenkaan mukana. MRRR. Välillä oli täälä niin suvanto vaihe ja hiljasta. Nyt on tullu uusia raskautuneita niin paljon et tuntuu et he ovat lisänneet kirjoittelua selvästi. Musta taas tuntuu et tuolla helmikuisisaa on nyt tullut ihan selvästi enenmmän kirjottelua kans ja ihan välillä otetaan kantaa jopa toisten juttuihin. Nykysin mä kerkeen käydä kerralla vaan toisen palstan kattomas ja kirjottamas ku nii paljo tekstiä ja kommentoitavaa.

Itellä ollu tällä viikolla jtenki sellanen masennus vaihe. Miehellekkin sanoin perjantaina et nyt olis sellanen aika ku olis kiva saada vähä huomioo, olkapäätä ja siliitelyä...... NO EI TUO OO TEHNY MITÄÄN ASIAN ETEEN!!!! Mitä sille pitäs sanoo et tajuais ottaa edes jonkinlaista kontaktia. Se on muutenkin niin hiljanen aina et nyt mua on ärsyttäny sekin ihan hirveesti. Yleensä en ajattele sitä sen enempää ku se vaan on sellanen et puhuu vaan silloin ku on oikeesti asiaa mut ei siis tarkota sillä mitään pahaa. Selityskin sen tälläiselle luonteelle tais tässä löytyä just vähä aikaa sitten. Sen pojalla todettiin asbergerin syndrooma. Ja siis niin moni asia sopii mieheenkin et ihan uskomatonta. Se on selvästi perinnöllinen tauti. Tai tauti ja tauti, vielä vähän kiistelty vaikka on oman diagnoosinumeronkin saanut. Mut sehän siinä ärsyttääkin et nyt mä ainakin tiiän et mun on ihan turha näyttää mökötystä ym. pitkää naamaa ku se ei osaa sitä oikeestikkaan lukea. Vittu aina pitää avata suunsa ja sanoa jos on jotain asiaa. Asbergeriin kuuluu juuri sellanen et eivät osaa tulkita sanattomia viestejä ja ovat itsekkin aikalailla ilmeettömiä, mikä taas johtaa sitten väärinkäsityksiin toisinpäin. Eli munkaan ei saa yrittää lukea sen päältä mitään vaan pitää vaan taas kysyä jos joku asia askarruttaa. Oon muutenkin huono mököttämään mut haluisin et se silti huomattais jos yritän sitä. Mut nyt ei siis voi enää edes yrittää ku tietää et se on turhaa. Ei se tajua kuitenkaan.
Mut ei näytä aina tajuavan vaikka sanois suoraankin. UGGGH Olen avautunut.
 
Pikaisesti :

Teiän täytyy Eemi sopia jokin koodi ele, kun toinen haluaa hellyyttä ?
Tai sitten vaan sanot että ota mut kainaloon ja pidä hyvänä ;)

Miehet on vähän ..urpoja tuossaKIN asiassa.Ei aina eikä useinkaan osaa ottaa huomioon :)

Nyt takas nukkumaan..tulin vaan alakertaan niistämään duhadedääni ;)
 
Kurjaa Eemi jos et saa "kontaktia" miehees. Mutta ehkä sen tosiaan nyt ymmärtää, kyseessä kúitenkin perinnöllinen sairaus. Kyllä sitä jokainen, varsinkin hormoonihuuruinen nainen tarvitsee läheisyyttä ja joskus itsellekin tulee semmonen olo että nyt jos ukko ei mua huomaa niin on aika tunteeton! Täällä kyllä mies huomaa heti jos mökötän, kysyy sitten että mikä nyt on mut automaattisesti ei kyl tuu tarjoamaan läheisyyttä!
Itsellä on juuri tänään ollut semmoinen olo että kunhan mies tulee töistä, käperryn sen kainaloon sohvalle eikä tehdä mitään. Eilen illalla se "hiveli" mun selkää ja ai että, muistu mieleen kuinka paljon rakastankaan miestäni. :D Siis tiedänhän mä sen koko ajan mutta tuli niin onnellinen olo että hyvä etten itkenyt salaa :D
 
Mä kiellän kyllä ihan sujuvasti ja nyt meillä sitten protestoidaan siihen tosi vahvasti, heittää itsensä kaarena lattialle ja huutaa kun hyeena. kaikkein kamalinta on joskus kun on oikein vihainen paukuttaa päätään lattiiaan, seinään tms. Mutta pakkohan niitä pettymyksiäkin on oppia käsittelemään..

Tweety: jos sua yhtään lohduttaa, niin mä olen tehnyt tuota pienenä ja näin normaali musta on tullut!! emoticon Siskoni kaksivuotias poika tekee samaa. Tai teki erityisesti puoli vuotta sitten. Eli kuulunnee voimakastahtoisilla lapsilla kuvaan. Se menee ohi, mut on ahdistavaa katsoa kun toisella on oikeasti tunteidenhallinta vielä ihan hakusessa... sitähän se on. Jaksuja!!
 
Joo, mä luulen että tuo loppuu siten kun Elsa alkaa hiukan paremmin puhumaan. Huomaa selvästi että suurin osa noista kiukkukohtauksista johtuu ihan turhautumisesta, siitä että mä en tajua tai hän ei osaa.

 
Mä hajoon tähän pahaan oloon!!!!!!!!! Ja jos käy kuten edellisessä raskaudessa, tätä huonoo oloo on tiedossa seuraavat 3kk :(. Ei paha... Ja kiloja tulee viikossa varmaan parikin kun joutuu syömään ihan koko ajan et olo on ees jotenkin siedettävä. Ihanaa raskausaikaa
 
Tsemppia Dessa!

Mulla alkaa nyt jo helpottamaan, ei tule enää kun silloin tällöin huono olo. Mä viimeisen 6 vkon aikana söinkin varmaan lavallisen jääkaappikylmiä ananaspaloja, se oli ainoa mikä meni silloinkin kun oli paha olo.
 
Tsemppiä Dessalle!

"lohdutukseksi" voin kertoa, että minä oksennan edelleen JOKA IKINEN aamu. Ihanaa raskausaikaa todellakin :D
 
Tsemppiä Dessalle!

Voin kertoa että itsekin tässä raskaudessa oksensin ensin rv 6-18 JOKA IKINEN päivä monta kertaa. Sit rv 18-26 joka ikinen aamu kerran, yksi päivä saattoi viikossa jäädä välistä etten oksentanu. Nyt viimeksi eilen oksensin, saattoi kyl johtua siitä että otin rautatabletin aamulla tyhjään vatsaan enkä syönyt heti sen jälkeen. Ja tänäänkin ollut pahoinvointia havaittavissa. Tuon 26 viikon jälkeen on ollu myös satunnaista pahoinvointia viikoittain. Ihan kauheeta siis!
Pojasta en oksentanut kuin kerran rv 10!
 
Hempalla ainakin pitää paikkaansa se, että tyttöraskauksissa on pahempi pahoinvointi!

Mä olen kauhulla miettinyt, että jos tää lapsi on poika ja ikinä tulen odottamaan tyttöä niin millainen raskaus se on.. Oksentelua 24/7 koko 9 kuukautta? :D
 
Kiitos tsemppauksista! Muistin kyllä et edellisessä raskaudessa alkuaika oli tosi kauheeta, mutta aika on tainnu kullata muistot... Tää on oikeesti ihan kauheeta!

Tsemppiä myös teille muille oksentaville tai muuten vaan raskaudesta "kärsiville"! Itsepä tätä kuitenkin ollaan haluttu :)
 
Mä jotenkin hienosti onnistuin taas ottamaan uuden fysioterapia-ajan just päällekäin miehen tentin kanssa. Mihinkä mä nyt tuon Niklaksen laitan?! Ärsyttää oma typeryys!
 
Takaisin
Top