Me olimme onneksi tänä vuonna vain yhdessä paikassa joulukylässä, vanhempieni luona, ja onneksi matka on tosi lyhyt. Silti, vähän jännitti, miten selviämme aatosta pojan unirytmin huomioiden ja yritin vähän prepata etukäteen, että emme voi olla kovin myöhään. Meidän perheellä on nimittäin tapana istua ensin ruokapöydässä hyvin pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen ihan rauhassa viettää aikaa ennen kuin joskus lähempänä puoltayötä avataan lahjat, joita yleensä on aina ihan tolkuttomasti huolimatta siitä, että "tänä vuonna ei sitten osteta lahjoja". Täytyy sanoa, että olin todella positiivisesti yllättynyt, olimme ruokailleet ja avanneet lahjat jo joskus kasin aikaan ja ehdimme kotiin ennen yhdeksää. Vähän myöhään pojan unirytmiin nähden, mutta sen verran hyvin poika nukkuu nykyään, että olin ajatellut, että ei ole mitenkään minuutin päälle jos vähän menee pitkäksi, niin kauan kuin poika itse viihtyy :)
Silti, samoja ajatuksia on meilläkin, viimeistään kun muutetaan pois tästä nykyisestä asunnosta (oi jospa olisi jo ensi jouluksi) kokeilemme varmaan joulunviettoa ihan oman perheen kesken kotona, tai kutsumme isovanhemmat sitten meille kylään. Vanhempani suunnittelevat nyt myös muuttoa pienempään asuntoon, joten muutos voisi osua luontevasti samaan kohtaan.
Silti, samoja ajatuksia on meilläkin, viimeistään kun muutetaan pois tästä nykyisestä asunnosta (oi jospa olisi jo ensi jouluksi) kokeilemme varmaan joulunviettoa ihan oman perheen kesken kotona, tai kutsumme isovanhemmat sitten meille kylään. Vanhempani suunnittelevat nyt myös muuttoa pienempään asuntoon, joten muutos voisi osua luontevasti samaan kohtaan.