Samaa mielta Lattemamman kanssa tuosta. Joulurauha ja hyva fiilis on paljon tarkeempaa kuin hullunkiilto silmissa tehty joulusiivous tai kokkaaminen. Tai lahjojen paljous. Poika saa aattona uuden leluautonsa ja se onkin meilta vanhemmilta ainoa lahja. Ihan kotosalla ollaan ja koska mies tekee jouluruuan, tulee meille kalaruokaa: tuorekalatiskilta turska, jonka sisaan tulee aivan ihana kastike ja se laitetaan uuniin. Lisukkeeksi basmatiriisia. Koska olemme vain kolmistaan, ei ole mitaan tarvetta laitella erilaisia salaatteja, lisukkeita, leivoksia, juustoja tai muitakaan sivuruokia. Ja sitten maanantaina meille tulee mun vanhemmat, jotka tuovat mukanaan jouluruokaa sielta. Mun aiti on tehnyt kaikki piparit, tortut ja laatikot, jotka se raahaa meille. Ansaitsen varmaan jonkun laiskamadon virallisen tittelin, silla meille tuodaan jouluruokaa tuhansien kilometrien paasta ja mies kokkaa paikan paalla. Toisaalta ei se mikaan rasite ole mummille, silla se tekee kuitenkin samat jutut itselleen joka tapuksessa ja laittaa vain sivuun meille tarkoitetut ruuat sun muut. Ja ovat kuulemma joitain lahjojakin ostaneet pojalle. Ma en ole mitaan toivonut vaan sanonut, etta ostaa jos huvittaa, mutta milleen ei ole erityista tarvetta. Oikeastaan vasta tanaan olen alkanut odottamaan, mita sielta tulee... Toivottavasti ei mee matkalaukku hukkaan!