Joulumasut-galleria

Ymmärrän!
Multa on ihmiset kysellyt et eikö ärsytä toi että tulee leikkaus. Oon vastannut kaikille et päin vastoin. Mä oon jo ihan pienestä asti pelännyt ajatusta synnyttämisestä ja ei siitä kauaa oo kun mietin vielä että voinko ikinä hankkia lapsia kun pelkään sitä. Nyt oon siis tosi tyytyväinen että tohon sektioon on toinenkin pätevä syy, ei vaan mun pelko :)

Täsä massu tältä aamulta vkolla 19+4. Ei oo kauhiasti isontunu vieläkään ja tuosaki on ihanaa muutaman päivän ummetusta sisuksisa.Toiveikkaana oottelen että kunnon vauvamassua alakais pukkaamaan tuosa parin viikon sissään. Näitten viikkojenhan (17-24) pitäs olla sitä suuren kasvun aikaa:) Edelleen kateellisena kattelen kaupungilla isoja hippomassuja :P Vajjaa kaks viikkua rakenneultraan...tuskin maltan oottaa....:D

Mulla on jo ikävä mun pientä mahaa :D Oli niin ihanan hoikka olo rv 17-18 ku turvotus katos ja olin hoikempi ja energisempi ku sitte plussauksen ja sitte tumpsahtiki tää maha paris viikos ja nyt olo on ku ankal :D Ylämäkee ku kävelee nii mummot vetää rollaril ohi, tai siltä ainaki tuntuu. Ei pysty ku hipsuttaa menee ku alkaa kivistää vatsaa :( Mietin aikasemmi et ku aina sanottii et raskauden aikana tee niiku kroppas sanoo et sen mukaa et häh mitä mun kroppa muka sanoo mut nyt tiiän ku kroppa ei vaa anna mun kävellä lujempaa. Raajat pakon omasesti hidastaa vauhtii ja vaik pää sanoo vauhtia nii kroppa matelee omaa tahtii :P Ei vaa pääse yhtää lujempaa. Outo tunne ku aina oon ollu reipas kävelijä ja nyt joudun miestä ottaa hihasta kii et oota ei noi lujaa ja puuskutan ku maratonin jälkee..
Mies alkanu sanoo mua pingviiniks ja sit naureskellen juoksee karkuu et koitappa saada kii emoticon ....

Noniin tässä päivitystä. Kuva otettu eilen 23+0
Maha toistaiseksi säästyny raskausarvilta *kopkop* mutta samaa ei voi sanoo rinnoilt, reisiltä ja persuksilta. oli iha pakko leikkaa pois ku 1-3cm punasii juovia täynnä. Toivottavasti sitte joskus vaalenee.

19+6 tänään ja alla kuva edellisestä raskaudesta vk 19+4
 Ei mahan koko ole oikeastaa yhtää isompi ku edellisessä raskaudessa :)

23+0 

"Laskettu aika joulukuussa ja jo nooiiin iso maha" -juttuihin alkaa jo kyllästyä.

Pikku pötsini vkolla 20+4. Kyllä se pikkuhilijaa kasvaakasvaa...Itehän sen kasvun parhaiten tuntee, vaan eipä tämä massu vieläkään koko kansalle huutele;) Veikkaan että kasvua tullee runsaasti kuukauden sissään.Ens maanantaina rakenneultra ja tiistaina neuvolakäynti, niitäpä sitte ootellesa:)

Tältä aamulta 24+0. Nappasin just enne ku vaihdoin  työvaatteisii. Aika totuttelemista täs et perse sun muut paikat venyy ja levii ja uaaaa.. :D Aina oon ollu tosi pienikokone nii ihan outoa mulle tämä.

Jee!!!No johan se alako meikäläisenki massu pompsahtammaan:D Viimisen viikon aikana maha on selkiästi kasvanu, mieski hoksas ku melekeen viikon oli työreissulla. Täsä ollaan nyt vkolla 21+6 eli huomena 22 viikkoa täynä. Kuvan mekko on alaspäin levenevää kellomallia ja pitelen mahan alta toisella käellä jotta muotokieli näkkyy;) Ei tätä vasukkiota ennää peitellä ku jonku teltan alle ja semmosia en aio pittää!:)

Mun masukuvaa aamulta rv 23+0. Tuosta se vain päivä päivältä kasvaa suuremmaksi. :)

Rv 24+0! Täällä tulee ihan mielettömiä kuperkeikkoja (tai mitä lie voltteja) päivän mittaan moneen otteeseen :) En ikinä voinut ajatella edes kuinka ihanalta voi pienen masuasukin liikeet tuntua. Jokainen liikehdintä masun sisällä ja näkyvät liikeet mahan päällä tekevät tämän mamin ja tulevan isukin niin onnelliseksi.

Siinä mun pientä masuani, 24+4 tässä kuvassa...

Aika pienihän toi on verrattuna siihen mitä muilla on. Mulla ehkäpä vois olla tää taaksepäin kallistuva kohtu ja istukkakin on jotenkin eritavalla edessä tai jotain?, kun ultratädin mukaan silloin 20.viikolla pysty toteen sen, etten tunne liikkeitä vielä samalla tavoin kuin ehkä suurin osa muu odottavista äideistä tuossa kohtaa raskautta. Pitää lääkäriltä kysyä ens kuussa kun on neuvolalääkäri, et näkeekö se utrassa et se kohtu olis jokseenkin taaksepäin.

Mut vauva kuitenkin kasvaa ja sf-mitta on hyvä, joten ei pitäis huolta olla. Kai sitä pitäis vaan onnellinen olla, ettei se ole kasvanu niin paljoa :) Eikä se tee musta mitenkään huonompaa. Ikävää vaan kuulla sellaisia kommentteja "missä sun maha on" tai "onpa sulla pieni maha kun mulla oli tossa vaiheessa jo niin iso" tai muuta vastaavaa... Tulee joskus vähän paha mieli :( Mut kyl tää tästä! :)

Voi kuule oo ilonen pienestä mahastasi :) Se kyllä kerkee kasvaa siin vielä liiakseltaaki et turhautuu :D Mulla alko näkyy tosi aikasin ku just eteenpäi kallistunu kohtu ja alipainone oon ollu ja nyt 25+2 mul on olo ky ryhävalaal ja oikee tuskastun välillä tän kans ku tuntuu et on tiel ja ei oo kivaa.  Haluisin mennä taaksepäi ku ei ollu tätä palloo viel :P Oli helpompi olla ku ei särkeny sun muuta :P

onnellinen89 - Kyllähän tuo ihan vauvamasulta jo näyttää :) Ei mullakaan ole mikään jätti vielä, mä saan kuulla kommentteja " söpö vauvamasu " ja omasta mielestänihän se on jo iso maha, kun normaalisti kuitenkin aina mahaton ollut :) Eiköhän me keretä tallustelemaan vielä jättimahankin kanssa ;) Musta on ihanaa, kun voi vielä liikkua ja lenkkeillä normaalisti.. Ja tuossahan se kumpu koko ajan kasvaa. Voisin laittaa joku päivä vaikka kuvaa omastakin masusta, jos osaan :)

Takaisin