Joulumasut-galleria

Kiitos MPOP;) Eikös se pienikokoisilla luulisi näkyvän paremminkin, en mäkään mikään iso ollut tätä ennen:)

Toisaalta vähän toivoinkin, että tulis jo ajoissa selkeä masu ja niin sitte näköjään tulikin. Kyllä jännittää, että kuinka isoksi se oikeasti kasvaa, nyt jo ei meinaa esim. varpaankynsien leikkaamisesta tulla mitään, ihme asentoihin pitää vääntyä ja sitten tulee kramppeja jalkoihin. Surkuhupaisaa. Täytyy käyttää nyt nauhakenkiä vielä niin kauan kuin jotenkuten saa ite solmittua;) Ja kävelyvauhti ei päätä huimaa. Mulla on ikävä juoksemista:D Kyllä mä saankin siitä koko ajan kuulla miten olen jo tosi iso. Ja että onko siellä kaksoset, (ei). Ajattelin, että kävisin uimassa niin tulee sitten vähän liikuttua (kun se kävelykin on niin hidasta), saankohan yhtään rauhaa niiltä mummoilta siellä saunassa;)

Musta tuntui että se ei yhtään kasva ja on ihan samanlainen koko ajan mutta täältä galleriasta hyvin näkee kehityksen. Että on se kyllä kasvanut ja ei ne kaveritkaan vaan lämpimikseen siitä puhu. 
 
Elli K. sulla tosiaan on jo jättimasu!! :) Ja siitähän se vielä paisuu ;)
Ja muillakin on jo ihania vauvamasuja :)

Ei kai se ihmisen koosta ole kiinni, millanen masu tulee, vaan se on niin yksilöllistä, mm. onko eteen vai taaksepäin kallistunut kohtu ja kuinka paljon lantiossa on tilaa ym. :) Mä oon ollut aina hoikka ja onhan tuo masu kasvanut.. mutta, ei se mikään jätti vielä ole. No, kunhan saan joskus aikaseks laittaa kuvan tänne! Liikkuminen onnistuu vielä hyvin, mutta kyllähän tuo masu alkaa edessä jo vähän painamaan ja kovassa vauhdissa välillä rupee juilimaan niin, että on pakko hidastaa tahtia :)
 
Elli K.: Juu miekin oon aatellu tota uimisen aloittamista, kun en oikein enää uskalla mihinkään ohjattuihin rääkkijumppiin lähteä, kun jos kuntosalillakaan tekee mitään vähän normaalista rankempaa treeniä, niin tulee tosi huono olo ja joskus kovotteluja, vaikka oon kyllä käynyt jumpissa ja liikkunut ennen raskautta aika paljon! Ja kyllä mie jo ilmoittauduin marraskuussa alkavaan mammajumpparyhmään, siellä ainakin tietää, et on turvallisia liikkeitä ja siellä sit ohjataan kyllä onneks! :) 

Miulla sentäs vielä taipuu ihan hyvin kengännauhojen sitomiseenkin asti, vaikka sitä toivookin että voiku se maha ois jo isompi, mut pitää nyt nauttia vielä tästä ajasta ku se ei oo pahemmin tiellä. :)

Ja kummasti se vaan tuntuu huomaamatta tuo maha kasvavan, tuntuu, et moneen viikkoon ei tapahdu mitään kasvua, mut sit ku kattoo vanhempia kuvia, nii niitä kattoo ihan ihmeissään et ai tää onki kasvanu näinki paljon?? :D Mut eipä sitä ite huomaa, ku tätä mahaa tuijottelee kuitenkin joka päivä.
 
Isabell, mä olen ajatellut että ehkä mulla ei ole lantiossa tosiaan tilaa kun mulla on kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu;) Ei ihan siltä näytä:D

On ihan kiva kyllä ottaa näitä kuvia niin näkee sen kasvun eri lailla.. Mä en ole ikinä oikeen viihtynyt missää ryhmäjumpissa, joku mammajumppa voisi kyllä mennäkin mutta mulla ei taida olla aikaa siihen kun on vuorotyö ja koiraharrastukset ja uimassakin pitäisi käydä. Onkohan liian myöhäistä mennä jumppaan äitiyslomalla, siis niinä 30 arkipäivänä ennen laskettua aikaa, hihih, jos silloin pääsee vielä liikkeelle edes;) Eikun MPOP:kin näköjään aloittaa jumpan vasta marraskuussa. Jätän sen harkintaan ja kokeilen eka sitä uimista, siinä saa mennä omaan tahtiin:)
 
Ihania masuja teillä! Omani on vielä aika mitätön, ainakin kun vertaa teidän muiden nätteihin kumpuihin. Mutta perässä tullaan! :)


Rv 23+3
 
Tässäpä taas paivitys mun kummustani.. tuntui, ettei se oo kasvanut lainkaan.. mut nyt ku vertasin tohon edelliseeni ( 22+5) kuvaan niin kyllä muutoksen huomaa :D Tässä siis 24+5 :)
 

Viikkoja tasan 25, ja kylläpä on Hippo tännään möyrynny ja möykänny tuola massusa.Jalassa Henkkamaukan pitsikuvioiset MAMMASUKKIKSET ;)
 
Ihanaisia massuja! ...Mää en ymmärrä miksen mää saa laitettua tänne masukuvaa,aina ilmoittaa
että kuva liian iso vaikka oon pienentänyt sen niin minimiin ku olla voi.Mun omalta
sivulta pitäis löytyy kuitenkin 2 masukuvaa(eikä mitään ongelmia ollut lisätä
niitä sinne?).No,mä oon "vähän" tumpelo näiden koneiden kanssa.M
istä muuten noita raskausjanoja saa,mitä monelta löytyy?
 
Tällä hetkellä ei näköjään näy noi aliakset, joten en tiedä kelle vastaan, mutta ainakin tuolta lilypie sivustolta niitä saa ilmaiseksi ja selkeillä "aennusohjeilla". Muitakin sivustaja löytyy googlettamalla "ticker"
 
Nonni tänää paukku 30+0!! Enää kymmenen viikkoa :S Alkaa kyllä pikku hiljaa olla sellane olo et tulis jo :D Selkä alkanu vaivaa enemmän ja enemmä ja lisäks on tullu hengenahdistus ja kauhea närästys. Maha on tällähetkellä painottunu aika alas ku viime viikolla oli "pyöreämpi". Ilmeisesti toine painautunu nyt enemmä tonne lantioo ainaki sen verran tuntuu painetta..

 


Pakkohan se oli tännekin tämä vertailu laittaa... Aika iso ero vatsojen koossa, sanoisin! :)
 
Tässäpä pari päivää vanha kuva. viikkoja kuvassa 27+4, ja nyt siis on jo 28+0 menossa :) 
 
Kyllähän tuo maha on vissiin pullahtanut esiin! Laitan ihan vertailuna 21+6 kuvan (vasemmalla) ja tämän viikon maanantaina eli 26+0 otetun (nyt on 26+5) kuvan. 

On se kasvanut vaikka sitä ei ite huomaakaan, muuten kuin kuvista! :D

    
 
En ookaan pitkään aikaan laittanut masukuvia, mut nyt vois ihan vertailun vuoks näyttää kuinka paljon on vatsa (ja tissit, huh) kasvanut 11 viikossa. 
Sf-mitta ja vauvan koko menee yläkäyrällä, mikä ei kuulemma diabeetikolla oo ihmeellistä (29+5 oli painoo 1600g ja 30+3 sf-mitta oli 30).
Kunhan nyt ei liikaa kasva :)
158cm pitkälle ja muutenkin pienikokoselle ihmiselle nyt jo yli 10kg lisäpainoo on aika paljon.
Mut ei kai toi nyt loppujen lopuks vielä niin kauheen iso vatsa oo, sekin on niin suhteellista :) 

 
Laskuvirhe... tossahan on 9 viikkoo välissä, ei 11 :)
 
Takaisin
Top