Joulumasut-galleria

no minä voin olla ensimäinen ja laittaa omasta pömppiksesta kuvan tää on otettu tänä aamuna viikkoja siis 6+1
 
Vaa-an mukaan laihtunut 3kg, mutta housujen vyön mukaan lihonut kaksi reikää :( Viikkoja siis joku 7+
 
Raskausviikkoja takana tällä hetkellä 10+6 ja masu on jo kasvanut. Ehkä vielä turvotusta suurin osa koosta, mutta ei se kuitenkaan toden näköisesti enää pienemmäksikään muutu. Jenkkakahvatkin on isommat :(


 
Nitti et ole ainut jolla on aivan samalla tavalla, 10+5 ja aikaisemmatkin raskauskilot tallella :) Pitää meillä naisissa olla sitä mistä kiinni pitää :)
 
Viikkoja koossa suunnilleen 9+muutama päivä päälle...Ja massun kohalla on ihan selvä kumpu, näkkyy ihan selvästi ku vaan ossaa kattoa, eli ihan vieras ei välttämättä heti huomais, mutta ite kyllä tiedostan selvästiOon ruumiinrakenteeltani hoikka, joten näemmä tässä kropassa kaikki muutokset näkkyy selvästi. Tissit on kasvaneet lähtökoostaan A75--> B75 ja tuntuu että nyt pitäs hommata vieläki isommat tissiliivit, aika ahasta tuntuu tuosa B-kupisaki jo olevan.Tästä se muhkeutuminen vaan yltyy!;)
 
Toisinaan aloin yhden odottavan kanssa keskustelee,mahan kummusta voiko se noin aikaisella viikolla oikeestaan näkyä, kun oikeesti kun tuon lapsen biologiaa ja kasvamista seurasi, niin luulemme että ystävällänikin on se kasvu alussa ollut vain turvotusta, nimittäin tämäkin äiti on muuten erittäin hoikka :) Uskoisin että kaikilla alkaa se näkymään pikku hiljaa vasta viikolla 12 ja risat :)
Se vain saattaa tuntua että kyllä tää on sitä, mut todellisuudessa se on täyttä turvotusta,koska ei se läheskään alkuraskaudessa lähde kohtu kunnolla nousemaan ja kun katsoopi niitä kuin muutamista millimetreistä se itse alkio / sikiö koostuu ja pieni kohtu niin täysin oikeestaan mahdotonta :) Tää on sitten täysin minun ja ystäväni arvio :)
Nyt kun itse olen viikkolla reilut 12 niin sisko sanoi että kauaan et enää salailee pysty :D
Että häätynee uskoa :)
 
öllikölli, turvotustahan se pääosin kyllä on alkuraskaudessa. Ja juuri tuo turvotus meinaa saada tän raskauden paljastumaan, kun normaalisti noin mahdotonta kumpulaista mullakaan ei ole. Mutta aamuisin ilman turvotusta 10+ viikoilta lähtien olen alkanut huomaamaan pienen pientä kohoamista alavatsan seuduilla ja tänä aamuna 11+2 itse erotan jo pienen kummun (tätä ei ulkopuoliset vielä näe). Toivoisin kyllä kovin, että alkais tää masu tästä jo oikeasti pian kasvamaan, ettei näytä vain lihonneelta :D Äitiyshousut oli jo ostettava, kun toi turvotus on niin mahdotonta mitä pidemmälle päivää mennään. Ei siis toivoakaan mahtua enää vanhoihin farkkuihin. Mut mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu, mikä aiheuttaa tietääkseni sen, että maha ei tule helposti näkyviin (?) korjatkaa, jos olen väärässä. Eli onhan nää masuasiat kans tietty yksilöllisiäkin :)

Mut oon sitä mieltä, että kyl näitä turvotusmahojaan voi jo pian kantaa ylpeänä :D ihminenhän se siellä jossain sen turvotuksen alla kasvaa ja kehittyy. <3
 
Ja sen huomaa myös, että ensimmäisen kanssa masua odotettiin pitkälle ja vasta puolen välin tienoolla alkoi ulkopuoliset huomaamaan. Mutta nämä kaksi seuraavaa: olen nyt 9+6 ja maha kyllä turvottaa huomattavasti herkemmin. Sama edellisen kanssa, niin kyllä mammahousut piti töihin aika alkuvaiheessa laittaa. Onneksi nyt on melkein kesä ja voi kietaista itsensä vain mekkoon. Neuvolassa sanoivat, että kun on jo venynyt, niin venyy herkemmin uudestaan.

Iltaisin on mahtava kupu tuossa edessä. Ja juurikin sieltä alavatsan kohdalta pullottaa koko päivän, mutta niin pienesti, että itse sen vain osaa katsoa. Haluaisin myös jo ison masun, niin ei kaikki katsoisi vain, että onpa tuokin lihonut. Vaikka se masu painaa ja kolottaa ja närästää ja on kaikkea muuta kuin mukava, niin on se silti niin mahtava!
 
No mulla nyt 11+0 ja vatsaa pitää vetää sisälle ja kävellä selkä suorana töissä ettei muut huomaisi. Turvotusta tai mitä lie, mutta kauhea pallo on siltikin. Olen aina ollut litteävatsainen ja käyttänyt ihonmyötäisiä vaatteita eli turvotuksen huomaa kyllä jo ulkopuolisetkin jos seison rentona.
Vielä ens viikon koitan peitellä, sitten saa vaikka näkyäkin
 
täällä kans maha on yks turvonnu pallo! en vielä laita kuvaa, mut jos parin viikon päästä :) tätä ei oo siis mitenkää mahdollista salata keneltäkään töissä tai ylipäätään missää.. ja vaikka näillä viikoilla (10+6) lapsi ei olekkaan juuri minkään kokoinen, niin huomaan kyllä itse että juuri tuosta alavatsan kohdalta pullottaa jo, ei vielä pari viikkoa sitten pullottanut.. mieskin tuossa yksi päivä sanoi et aika iso maha jo noin alkuviikoilla! voi herra isä, yritin siinä sitte selittää et se on kyl vielä pelkkää turvotusta.. miespä sitte siihen et "pierase, se vois auttaa" ..huoh.. välillä ei tiedä itkeäkkö vai nauraakko tuon minun ukkokullan tokaisuille! on se silti niin ihana ja rakas, ja meillä on onneksi samanlainen huumorintaju!
 
Alkaa näyttää tää munkin maha tosi isolta, vaikka vielä ei kait pitäis ihan hirveästi ulospäin näkyä... viikoja nyt siis 12+3... kuvan vois pistää jos osais! miehenikin totesi, että on se kasvanu...
 
Kyllähän tämä täsä vaiheesa(reilut 9vkoa) vielä turvokkiota on, ja just iltasella maha pömpsöttellee oikeenki mehevästi. Kasvais nyt nopsaa kunnon raskausmahaksi, ettei näyttäs vaan plösähtäneeltä siideriotukselta;) Kaupungilla oon muuten alkanu kiinnittämään huomiota raskaanaoleviin ja katellut sillä silmällä ohi viipottavia lastenvaunuja, näin sitä mielenkiinnon kohteet muuttuvat lyhyesä ajasa.Yllättäen niitä raskaana olevia näyttää olevan melekeen joka kadunkulmasa;)
 
Jossain vaiheessa pitäis ehkä kuvakin ottaa.. Turvotustahan tää enimmäkseen on, mutta kyllä vain meillä töissä jo kaksi on maininnut, että aikamoinen masu mulla jo on kasvanut.. :) Näkisivätpä vaan illalla millainen pallomaha mulla on! Turvotus illalla varmaan kolminkertainen aamuun verrattuna, mutta kyllä jo aamullakin huomaa, että jotain tuolla on. Ihan pinkee ja kiinteä masu. :) Ekassa raskaudessa tämmöinen oli vasta viikolla 20+, ja nyt siis 11+, eli aikas paljon aikasemmin pompsahti näkyviin.

Just kattelin vanhoja raskauskuvia, kun muistelin sen vatsan olleen tosi pieni ihan loppuraskaudessakin. Vaan kyllä se sittenkin isolta kuvissa näytti! Saapi nähdä, millainen jättipallo tästä tällä kertaa kasvaa!
 
Musta tuntuu kans siitä lähtien ku aloin vauvakuumeilemaan nii et jokatoinen vastaantulija olis ollut raskaana :D menin sitten kauppaan tai uimahalliin. Ja miks must tuntuu et ne jotka odottaa esikoista ei vatsa vielä juuri ole kasvanut, toisinku uudelleen odottajilla? :)
 
oot tyttönenn91 ihan oikeessa et esikoistaan odottavilla se masu ei tuu niin pian esiin, koska paikat on vielä niin timmit (näin mulle on sanottu) :) ei mullakaa sillon esikoista odottaessa masu näkyny rehellisesti ku vasta lähempänä puoliväliä, kukaan ei edes osannut epäillä :) ei siis ollu turvotusta eikä mitää.. nyt (rv 11+0) näkyy jo aamulla pikkunen kumpu alamahalla ja sen todistaa jo se ettei tavalliset housut ole menneet kiinni pariin viikkoon (ja voi tosiaan olla sitä kuuluisaa turvotusta) ja syynä ei voi olla se et oisin jotenki fyysisesti huonossa kunnossa, päin vastoin, lihakset on timmimmät ku koskaa ennen esikoista! esikoisen syntymän jälkeen aloin nimittäin ihan todella treenaamaan mut niin se vaan on et jos kohtu (ja muut lihakset) on jo kerran vedetty äärimmilleen, niin ne venyy seuraavan kanssa helpommin..
 
okei, tuo mun edellinen kommentti oli nyt aika raaka yleistys hoksasin just, eli ei siis tietenkää kaikilla noin!
 
Meillä on laskettu aika 2.12 ja juuri käytiin ultrassa. Masu ei tosiaan ole muiden silmiin suuri mutta itsestä tuntuu että se on jo kasvanut kamalasti ja teitäkin koko ajan käyttää löysiä paitoja.. Ja farkkuihin olen laittanut ponnarin napinläven jatkoksi..
 
Takaisin
Top