Joulumasut-galleria

Ja tosiaan mulla ainakin sen kohdun asennon totes neuvolalääkäri joskus viikolla 14...? sillo ku oli sisä tutkimus. Tai oikeestaa ite kysyin et ei se siit ois maininnu jossen olis ottanu puheeks.
Halusin sillo arvion just et millo maha alkais näkyy et kui kaua pystyn töis ja joiltai kenen ei tarvi tietää viel piilottelee
 
Mulla näytti jo viime viikolla pikkusen enemmän vauvamassulta (tuola ylempänä on kuvaki) vaan tais olla enemmänki taas semmonen muumimaailman ilmapalloummetusmassu.Rakenneultrasa ultraaja tuumiki, että mun anatomia on semmonen (esim. runsaasti tilaa kohdulle ) ettei tuo maha näytä vielä paljo miltään. Pitänee vaan olla tyytyväinen ettei maha vielä oo esteenä millekkään ja se ei oo vielä hidasteena. Kyllä se kuitenki jossain vaiheesa paisuu ja pullistuu ja loppuajan saa kieriä joka tapauksesa;) Vanhat vaatteetki mahtuu vielä päälle, mitä nyt joissain mekoissa loppuu tissitila (tissien ympärysmitta kasvanut 8cm!).
 
Joo o tuli taas kyl turhauduttuu tän mahan kans. Olin tekemässä ruokaa omistan kaksi kissaa joilla on uusi hauska villitys et leikitään kissahiiri leikkiä ja  se saa enempi pisteit joka juoksee mun jalkojen välistä.... Siinä sitte se meijä 7kg kolli juos PÄIN MUN JALKAA (Se on aina ollu tosi "sulava liikkeistää" :D) ja kermapurkki lens kädestä ja meinasin kaatua. Piti muutaman kerran hengittää sisään ja ulos ja laskea varmaa sataa etten olis menny ja juossu ja heittäny kissaa partsilt....... NIIN sen jälkee turhauduin tähän mahaa taas ku piti alkaa siivoo sitä kermaa jostai hellan alta ja oli taas niin työlästä ku ei voinu mitenkää olla. Polviltee mun piti sit taiteilla tyynyt siin polvien alla ja ei ollu kivaa :D
"1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 kissat on vain kissoja....11,12,13,14,15,16...kissat on vaan kissoja......emoticon 17,18,19,20,21............." emoticon
Aina välillä pakko käydä kattoo kuvia siitä ku ne tuli meille ja oli niin pieniä ja ihania et muistas et miks mä ne hommasin :D
Ton takia. :D
Toisaalta tälle meijän kollillekkaa voi vihane pitkää olla ku se yleensä sit vaa köllii tälläi...


Olipas vähän asiasta kukkaruukkuu juttuu ja kiviäki varmaa kiinnosti :P
 
Ninqyo, samantyylistä kissaärtyneisyyttä havaittavisa tälläki suunnalla... Inhoan justiinsa tuota tapaa, että sinkoillaan jalkoihin ja sitte mamma meinaa lentää rähmälleen (mitäpä sitte ku onki se Hipponen sylisä). Muutenki mulla on jotenki semmonen minäminä-olo, etten kauhiasti jaksais panostaa tuohon kissan viihyttämiseen ja sitä paitti hermoki on välistä niiiiiin kiriällä ku otus maukuu ja märisee & haluaa ruokaa klo. 3 aamuyöstä. Kaks itsekästä otusta ei oikeen mahu saman katon alle;)

No, otinpa täsä aamusella syömisen ja raskausarpiöjyämisen päälle massukuvan (takana oiskohan 2-3 päivän ummetus, joka tuntuu ja näkkyy jo kropasa). Näkkyyhän tuosa jo jottain paisumista;)

 
tonni eihän se sun kuva oo kovin iso? kannattaa pienentää eka ja sitte nimessähän ei saa olla mitää merkkejä. Ite just pienennän paintil ja sit vaa träk and troppaan sen tähä kirjotus boxii.

Ihanasti kasvaa kaikilla mahat :)

Mulla on tuo kasvu onneks hieman rauhottunu. Oli just se pahin kasvupyrähys rv19-24 ja rv 25 unohin ottaa kuvan aamul.. No ehkä otan sit taas torstain rv 26 :)
 

Tässä siis kuva 22+1, viikkojahan mulla nyt on jo 22+5, että on jo vähän vanha kuvanen :) Nyt ku tää vihdoin suostui toiminaan, niin voisin koittaa uudempaakin lisäillä :) 

Muokkaan nyt 22+5 kuvankin tähän samaan viestiin.. :) Eipä tuo maha mitään hurjaa vauhtia enää kasva :) 

 
Kävin sitte seppäläs kokeilee rintsikoita ja kopissa ku otin paian pois nii iha järkytyin mahani kokoa... Kuva siis rv 26+1... Mietityttää et kui isoks toi kasvaa jos jo nyt ton kokone :S




 
Hei muuten voiko tu olla se linea negra vai mikä ihme viiva mulle tuoho mahaa tullu :D?
 
Hihii, ihana on Ninqyon vauvapötsi!Linea Negraltahan tuo näyttäs ja itelle muovautunut kans semmonen. Aika hailakka viiva, joka ulottu ekana napaan, mutta nyt jo yli navan. Olikos Ninqyolle muuten poika tulosa?;)
 
Joo poikaahan meille kovasti lupailtiin :D
Outoa ku kaikki aina sanomassa et "ihanan pyöreä maha" sun muuta.. ONhan se sulonen ja pyöreä mut tosi vaikee nähä itteensä näin "isona" ja ku tän mahan kasvun mukana tulee kokoaja pahentuva selkäsärky sun muut vaivat nii vaikee koittaa olla ilonen ja vaaleenpunane odottaja ku tekee mieli vaa huutaa ja itkee ku särkee ja ei oo kivaa.

Tänää onneks muistin et mulhan on tuol kaapis anitan tukivyö ja senku laitto nii oon iha euforias ku pitkästä aikaa ei säre selkää!! Tänää taas koko päivä ollu itkun partaal kävellessä ja sit ku laitoin ton nii nyt tuntuu et vois tehä kärrynpyöriä ja lähtee vaik lenkille! :D Et ne joil ei oo nii suosittelen ostamaan. Aivan ihana keksintö ja teki mun päivästä taas vähä valosamman :)
 
Mulla myös samanlainen navan yläpuolelle jatkuva linea negra ja poika tulossa :) Oon kuullu, että napaan asti yltävä viiva merkitsisi tyttöä ja navan yli jatkuva poikaa, eli ainakin omalla kohdalla pitää paikkansa.
 
^hauska kuulla! :D mulla oli esikoisesta navasta ylöspäin viiva, nyt
on samassa paikassa toooosi haalea viiva. esikoinen on poika, tästä en vielä
tiedä.. eiköhän tääki oo poika :P mut tiiän kyllä pari tyttöä jolla meni alhaalta
navan yli ylösasti viiva ja poika tuli
 

rv 25+1 :)

Mulla on vesirokkoviruksen aiheuttama aivotulehdus :( Mut onneks vauvalla kaikki hyvin ja oon jo niin pitkällä raskaudessa. Ja tää on äidin tauti. Ei oo kivaa ei, 3x pväs menee antibiootti suoraan suoneen.
 
Mulle ei oo tullu vielä mitään viivaa ja tyttöä lupailtiin :) saa nähä, tuleeko sellaista.. siskolla oli ainakin tosi tumma navan yli menevä viiva ja poika tuli!

tyttönenn91 - Kuullostaa pahalta :( saitko siis vesirokon, minkä jälkitautina tuo aivotulehdus, vai miten ? Itse sairastin vesirokon myös vasta pari vuotta sitten, selvisin siitä kyllä ihan hyvin viikon saikulla ja kutinalääkkeillä. Onneksi vauvalla kaikki hyvin <3 ja toivottavasti myös pian sinullakin! Voimia!
 
Noku tää on jollain tavalla niin "Outo" juttu. Mulla oli ollut ma/ti lähtien ihan hirveen huonoa oloa kokoajan mitä ei raskauden olleessa oo ollut kertaakaan. Kuvotti, särki joka paikkaan, kuume nousi ja laski ja kaikista helvettiä oli jatkuva päänsärky. No perjantaina mun oli pakko päästä lääkäriin, ne passitti mut kotiin " sulla on tavallinen flunssa". Itkien menin kotiin 8h päästä olinkin jo toisessa sairaalassa tiputuksessa. Olin siel 5h kunnes pääsin kotiin "Sulla on VTI" joo niin varmaan joo, mulla ei ollut siihen mitään viittaavia oireita (tai siis mitä mulla on ennen ollut).
Tässä vaiheessa mulla oli ~7 vesirokko näppyläää vyötäröllä.

Lauantaina olin kokopäivän ulkona vaikka jokainen askel oli yhtä tuskaa. Onneks illalla avomieheni haki minut kotiin, koska en olisi jaksanut tai edes pystynyt liikkuumaan mihinkään.

Yöllä kolautin pääni (jalat eivät enään kantaneet) seinään ja en muista kunnolla miten päääsin paikasta 1 paikkaan 3. Sinne sairaalan minne meni he ottivat päänkuvaukset, selkäydin nestettä ja muutenkin huolehtivat. Vietin sairaalassa su-pe, ja joka päivä mun vointini koheni.

Saan edelleen vielä viikonajan 3x 2h päivässä suonensisäistä antibioottia jolla virus pitäisi olla kuitattu :) Noi muutamat vesirokkorakkulat ovat vielä tossa vyötäröllä, mutta eivät kutise tai mitään.

.. Olisi vaan eilen tehnyt mennä sinne terveyskeskukseen tippakädessä näyttämään paperia että mulla ei ollut tavallinen flunssa. JA MITEN mua ei otettu tosissaan mun kipujen kanssa vaikka olen raskaana :( tämmöstä täällä. Jopa 2kk sairasloma napsahti, oi voii.
 
Tässä taas uusinta masukkikuvaa, tää on tosin sunnuntailta, mutta siitä nyt ei oo montaa päivää, tuskin parissa päivässä ehtis kummoista kasvupyrähdystä tulla.

Eli kuva viikoilta 21+6, kun nyt 22.+1. 

 


26+1
Pian pääsen testailemaan tukivyötä kun käyn perjantaina sovittamassa ja hakemassa sen lainaan. 
Linea negra löytyy täältäkin haaleena koko mahan korkeudelta, paksumpi ja tummempi navan alta ja ohuempi ja haaleampi yläpuolella.

Tyttönenn91:lle paranemisia!




 
Oi vautsi! Elli K.:lla on kyllä jo ihan mahtava masu! :) Tuohon minäki tähtään, mutta voi olla, että jää pienemmäksi ku mitä ite toivoisin ku oon niin lyhyt ja pienikokoinen muutenkin. Ja ehkä sitä sitte loppuajasta toivoo, et se oiskaan niin iso :D Mut upea masukki! :)
 
Takaisin
Top