Joululahjan odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja marzi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
laitoin että ryhmä on salainen ja vain ryhmän jäsenet voivat nähdä ryhmän. eli jos joku haluaa siihen niin laittaa viestiä tänne ja nimensä niin voin facebbokin kautta hakea ihmisen ja pyytää kaveriksi. näin lisään porukkaa sinne niin kukaan ei ole tietoinen :D

minä haluisin mukaan... Henna Kääriäisen nimellä löytyy... ja niitä on muutama niin oon siinä kuvassa vaaleehiuksinen ja ruudullinen kauluspaita.

Hei vaan kaikille joulukuun odottajille! Mä olen nyt käynyt jo varhaisultrassa. Oli aika kauhun sekainen viikko, kun maanantaina alkoi vuoto ja vatsaa jomotti vimmatusti. Oli ihan samanlaiset km:n oireet kuin jouluna 2009. Sain sitten keskiviikoksi lääkäriajan ja siellä ultrattiin. Kuvassa näkyi kaksi nestepussia, joista toisen sisällä oli ruskuaispussi ja alkio, jolla oli hyvä syke. Toisesta pussista ei saanut kaikuja. Eli mulla oli ollut kaksosraskaus, josta toinen alkio oli mennyt kesken. Elävä alkio vastasi mitoiltaan 6+2.

Halusin varmistuksen km:sta lääkärillä, koska mun veriryhmä on A- eli olen rhesus negatiivinen. Jos molemmat olisivat menneet kesken, olisin saanut pistoksen, jolla estetään seuraavan mahdollisen raskauden hylkimisreaktiot.

Mutta nyt täällä tuijotetaan ultrakuvaa, pientä papua ja ollaan onnellisia :)

Onnellisia hetkiä kaikille odottajille, toivottelee Anttiina ja papunen!

Moikka! Ompa Anttiinalla tosiaan ollu piinaa kerrakseen :/ Mutta onneksi siellä yksi pikku papujen elää ja voi hyvin :) Nyt vain onnellista odotusta :) Itsellä ollu kans tässä piinalliset 10pv, oon odotellu varhaisultraan pääsyä myöskin. Huomenna se sitten viimein olis, rv 6+3. Mulla kun oli tossa rv 4+3 alkaen varmaan viikon verran tiputtelua, veristäkin niin on kyllä huolettanu ihan tosissaan että onko siellä ketään. Raskausoireita on kyllä vaikka muille jakaa, väsyttää,pissattaa, ällöttää ja rinnat on aivan järkky kipeet :S Cb digitestissä on kyl viikot noussut ihan oikein että kyllä kai se raskaushormoni nousussa täytyis olla. Mutta huomenna sitten saadaan asiaan varmuus. Jännittää kovasti.

TmJ: Toivottavasti saat hyviä ultrakuulumisia. Saisin minäkin ehkä toivoa. Tiputtelu jatkuu mulla nyt toista päivää ja tänään rv 5+5. Ens pe ultra Naistenklinikalla.

muoks :p

Muokattu viimeksi:
Moi! Kiitos onnentoivotuksista TMJ. Ymmärrän hyvin, että jännittää. Itselleni oli ainakin suunnaton helpotus nähdä pieni sydämen pamppailu ruudulla, vaikka jatko onkin epävarma. Surku toisen menettämisestä ei ole nyt pinnalla, kun on helpotus ja toivo yhdessä pikkuisessa.

Toivottavasti varhaisultrasta tulee iloisia kokemuksia TMJ ja Joululahjapienoinen! Ja tietysti kaikille muillekin :)

Helou liityn mukaan! Muutama päivä sitten sain tietoon olevani raskaan! :) Eli nyt ois menossa rv4+3 Eli todella alussa vielä pötkitään! Eilen sain digitestiin sitten kunnon vastauksen. Raskaana 1-2vikkoa :) samalla kävin neuvolan juttusilla. Maanantaille ajan terveyskeskukseen labraan varmistaa raskaus sitten sen jälkee soitto neuvolaan tulokset ja ensi neuvola aika varata! Jännäähän tämä on pelottaa vain pysyykö pikkanen matkassa. Olen muutaman päivän potenyt menkka maisia kipuja nyt mietityttää onko pienellä kaikki hyvin..

Täällä myöskin yks joululahjan odottaja! <3 Maanantaina plussasin ja viikkoja nyt omien laskujen mukaan 6+5 eli laskettuaika ois arviolta 2.12. Reilun viikon verran ollut todella huono olo ja tänään ensimmäinen päivä kun ei oo tullut mitään ylös. Myös vatsassa juilii aikaa ajoittain ja nukkua voisin vaikka miten paljon ja silti väsyttää! Voisin myös liittyä tuonne facebook ryhmään :)

jos haluaa liittyä fb ryhmään laittakaa mulle täällä viestiä tulemaan ja nimeä. etsiskelen fb:stä ja pyydän kaveriksi koska muuten en pysty lisäämään porukkaa sinne (tai sitten oon ihan uuno) :D

Maikki 92: Mulle ainakin neuvolasta sanottiin, et menkkamaiset kivut kuuluu alkuraskauteen. Ovat "kasvukipuja". Toki jos kivut yltyy sietämättömäksi on hyvä olla yhteydessä neuvollaan ja käydä mahdollisesti tarkastuttamassa tilanne.

Vähän hämilläni olen kakista näistä raskauden aiheuttamista tuntemuksista. Ensin itku onnesta ja hämmennyksestä tehdessäni pääsiäisenä positiivisen raskaustestin, sitten onnea ja hymyilyä ja sit alkaakin pelkäämään onko kaikki hyvin. Mulla on tässä lisähuolena kohtuu vaikea perussairaus ja siihen haasteellinen lääkitys yhdistettynä raskauteen.

Kunpa saisimme kaikki pitää joululahjamme suojissamme joulukuulle asti <3

Minä haluaisin liittyä facebook ketjuun eli mun nimi Laura Peltonen:) eli jos se joka ylläpitää niin lisäsi. Täällä joka toinen päiväkohtalainen joka toinen päivä aivan karmea. Ensimmäistä todella odotellaan ja toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Hei vaan kaikille tänne uudellekin puolelle, harmi kun vanha ketju hävisi... Samoin mulla oli vanha ticker ekaa viestiä lähettäessä, joten oli pakko käydä päivittämässä uudet tiedot (jotka oli kyllä tuolla vanhassa jo oikein).
Mulla on tänään ollut eka kunnon kuvotuspäivä, oksua ei kyllä ole tullut. Muuten oireena rinnat arat ja hiukan kasvaneet (A-kupista on helppo huomata) ja maha tulee iltaa kohti hiukan kipeeksi...riippuen tietty paljonko on päivän aikana ollut fyysistä rasitusta. En ole kamalasti vähentänyt rasitusta, koska tuntuu tässä alkuvaiheessa vielä turhalta. Mulla siis rv5+5 ja LA 10.12. Eka tulossa. Tammikuussa oli km, rv oli silloin koossa 9. Raskaaksi tulin tuolloin 2kk "yrittämisestä" ja nyt siis uusi raskaus heti km jälkeen ekoista menkoista :) Jotenkin toivois oikein kunnon oireita, et tuntuis todellisesta... Ai niin, eka neuvola 2.5. ja en ajatellut mennä varhaisultraan...ehkä silti kinuan neuvolan tätiä kuuntelemaan sydänääniä tuolloin ekalla neuvolakerralla.

Hei!
Olen plussannut ilokseni ja yllätyksekseni (että onnistuikin vielä näin nopeasti) noin viikko sitten ja laskettu aika lienee 6.12. :D!!! Kovasti odottelen ja jännään, että vaavin alku pysyisi paikoillaan vielä pari viikkoa, kun silloin kai tuo keskenmenoriskikin pienenee jo aika lailla. Silloin on myös ensimmäinen neuvolakäynti, enkä malttaisi odottaa...
Haluaisin mukaan suljettuun ryhmään, joten kävisikö kutsu Veikka Koolle ;)?

Hei! Minä plussasin tooosi haalean 8.4. ja pitihän niitä sit useempiki tehä :D
Esikoista odottelen ja laskureiden mukaan LA 14.12. tai 15.12. :)
Vähän reilu kk eka neuvolaan, nyt vaan toivoa parasta, jotta vaaveli pysyis matkassa <3

Huh Anttiinalla on ollut jännää! En ole edes tiennyt että noin voi käydä. Toivottavasti jatkuu nyt rauhassa!

Hei facebookiin haluajat, laittaisitteko Heitskulle tai minulle täällä vau.fi postilaatikon kautta linkin omaan facebook-profiiliinne, helpottaisi hommaa kun ei tarvitse etsiä ja arpoa jos on paljon samannimisiä :)

Mulla oli helvetilliset vasemman puolen alavatsan kivut yöllä ja vuoto lisääntyi. Käytiin naistentautien päivystyksessä jossa löytyi ruskuaispussi ja sen sisältä alkio, jonka sydän löi. Kohdusta löytyi lisäksi hematooma ja toisen munasarjan kohdalta kysta. Kaikki lääkärin mukaan tällä hetkellä hyvin. Kivuille löytyi syy ja vuodon syyksi hematooma. Se on kuitenkin sopivan etäällä ruskuaispussista, joten mahdollisuus raskauden etenemiseen normaalisti on yhä mahdollisuus. Vaikka hieman tuo hematooma lisää kuulema keskenmenon mahdollisuutta. Seuraava ultra rv 8+0 ja tänään rv 5+6. En tiedä uskallanko huokaista helpotuksesta. Ennen raskautta en osannut aavistaa, miten paljon huolta ja pelkoa koko raskausaikaan liittyy. Pitäisi kai yrittää iloita siitä, että meidän pienen sydän lyö ja toistaiseksi kaikki on veilä suhteellisen hyvin.

Olin vanhalla alustalla nimimerkillä joululahja 9.12 kirjautuessani sisään. Jostain syystä en ole saanut kirjoitettua sillä nimellä näihin keskusteluihin. Osaisiko joku neuvoa, miten voisin vaihtaa profiilini uudeksi nimeksi tuon joululahjapienoinen?

Iltaa kohti kovin turvottaa. Tissit on kipeät, nyt jo helpottaa pikkuhiljaa sekin. Väsynyt olen koko ajan, tavallisesti en pysty nukumaan päikkäreitä, mut nyt oon tainnu kolmena päivänä zipata sohvalle. Viikot nyt hkä 4+3, itse siis arvelen. Ensi viikolla soiteltava Jorviin, jos sais ultra-aikaa että voidaan edes vähän tarkentaa. Kierto alkoi tammikuussa, eli kp 80+ plussasin. Kp 35-40 nega tässä kierrossa. Toista toivotaan, esikko jo yli 5v.

Heips. Nyt on ultrassa käyty. Pikkuinen papu siellä näkyi vastaten viikkoja 6+3 ja syke näkyi vahvana <3 Joululahjan arvioitu saapumisaika olis 5.12.13. Nyt voi ehkä hetkellisesti huokaista :) Vuodoille ei löytynyt selitystä ja nyt ainakin limakalvot ja kohtu näyttivät hyviltä.

Takaisin