Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli tuplakärry noilla kahdella vanhemmalla, ei se alessa maksanut kuin vähän reilu 300e. Oli kätevä kun meni myös juoksurattaina ja olis siihen saanut vauvalle erillisen kaukalon kiinni :) Pyörän istuin oli melko hanurista, tyyppi kun nukahti kyytiin, niin hakkasi se kypärän lippa ikävästi selkään...

Mulla on haaveena katettu riksha mut en oo mistään löytäny:/ 20 kynnyksellä tuli 3kk kierrettyä Aasiaa reppu selässä niin tulipa sekin menopeli tutuksi, haluuuuun:p

Mä kattelin noita hamaxeja joissa saa kallistettua sitä selkänojaa niin ois mukavampi varmaan nukkuessa.

Joo max 2 jos on leveämpi malli. Me ostettiin vaan yhdelle sopiva toistaiseksi. Kulkee ovestakin sisään. 350 maksoi tarjouksessa hyvälaatuinen. Jos tulee toinen muksu, vaihdan kyllä monipuolisempaan (ja kalliiseen :o) missä on kunnon takaluukku kamoille. Jälleenmyyntiarvo mainio, jos hyvin pitää eli tuskin tuolle nykyiselle yli satasta hinnaksi lopulta tulee.

Mä jo miehelle lupasin, että se saa päättää millaisen haluu, mä en aio lasta ottaa ikuna oman pyörän kyytiin. Ehkä (iso ehkä) peräkärryssä, mutta en mielellään siinäkään. Oon niin epävarma pyöräilijä, etten todellakaan ota riskiä. Pyöräily on ihan kivaa, mut oon tosi huono....

Meillä on semmonen kallistettava, mut etsintä oikeen apua ollut...

Meillä ajattelin kärry niin loppuun, että ei siitä kyllä saatu mtn enää lopulta :D Mulla eniten vaikutti painoraja, joissain aivan onneton, meillä oli 45kg. Kyllä hyvin mahtui myös ostokset kun tavaroille oli tila ja hyvät säädöt erilaisille ajokeleille. Eipä se tosiaan mikään kallis merkki ollut, Queridoo. Sitä mallia ei tosin enää näytä olevan myynnissä, en tiedä mikä sitten ostetaan kun tarvis tulee. Pyörällä kuitenkin voi vetää useampia kymppejä putkeen, niin on mukavaa lenkkeilyä maisemien vaihtuessa :)

Air, peräkärryssähän lapsi on hyvin suojassa, aisa suunniteltu siten, että vaikka pyörä kaatuu, niin kärry pysyy pystyssä. Runko suojaa kyllä, vaikka menisi ympäri ja onhan siellä vyöt ja kypärää käytettävä :) Mua ahdistaa jotenkin ne vanhemmat jotka polkevat ilman kypärää maantien varressa(ja muutenkin) muksu kyydissä. Kivat traumat jää varmaan lapselle jos sattuu kaatumaan ja vanhemman pää murskana ja ite jää siihen paniikissa huutamaan :(

Minäkin haluaisin tuon pyöränperäkärryn. Ovat vaan kaksipaikkaisina sen verran kalliita, että tällä hetkellä voi vaan haaveilla.. siis nimenomaan hyvän merkkiset. Pyörään löytyy kyllä lastenistuin, mutta pienintä en uskalla siihen vielä laittaa. Meijän 3v tykkää siinä matkustaa.
Täällä on äiskä ihan ihmeissään kun poika on nukkunut yli 3h putkeen ja tätä ei oo tapahtunu sen jälkeen kun kiinteät on aloitettu. Toivottavasti yöt alkais taas paranemaan (toivon sitä myös muille yökukkujille). Ja Sannille pikaista paranemista! Täällä kaks pienintä muksua sairasti pari viikkoa, nyt molemmat onneksi jo kohtuu terveitä.

Mä en oo pyräilly toviin ku en raskaana uskaltanut:o ajatuksena oliskin siis semmoinen et kun vika (oli se sit Sanni tai uus vauva;)) kävelee niin pistää rattaat pois ja isommat vimputtaa omilla pyörillään ja mä sit liikutaan pienempiä... Mitenkäs muuten jos on se peräkärry kiinni niin saako sit ritikalle vielä sen istuimen?

Meillä istuin pyörän runkoon kiinnitettävä.. Peräkärry tulee pyörän takanapaan kiinni, että ei vaikuta istuimeen. Pyörän runko vaan oltava tukeva, normaalin akkamallin saa suosiolla unohtaa. Mulla ei edes nyt ole pyörää, oli aika jo uusi ostaa, joten vanha meni myyntiin vielä kun siitä satasia sai :)

Ilman kypärää en lähde kyllä minnekään. Mä kanssa tarttisin uuden pyörän, kun tuo mun on niin minipieni. Mulle teininä ostettu, joten ilmeisesti ei ihan aikuisten kokoa... Vaikka en mä kyllä sen ostopäivän jälkeen ole ainakaan pituutta kasvanut, leveyttä jonkinverran ;) Mä oon tällänen pelkuri eli uusi pyöräkin olisi kyllä naistenmallia ja jalkajarrut must. Mies on yrittänyt puhua, että käsijarrulliseen saisi enemmän vaihteita ym. mutta olisin se kanssa luultavasti niin paniikissa, että jäisi kokonaan käyttämättä. Miehellä sitten lukkopolkimet ja muut hienoudet pyörässä.

Pakko teille muille joulukuun mammoille tulla kertomaan, kun kaikki eivät varmaan ole Uusien toivojat ja odottavien - ryhmässä, että täällä ollaan onnellisesti (mutta väsyneesti) raskaana! ❤️ Laskurin mukaan laskettu aika olisi 15.5.2017, joten esikoisella ja uudella tulokkaalla ikäeroa tulisi olemaan 1,5 vuotta. :)

Muokattu viimeksi:
Täällä taidetaan selvitä voittajina räkätaudista, vähän on niiskutusta ja yskimistä mut kaikki ovat ihania omia itsejään, sannin ruoka vai pitäsikö sanoa juoma halu on palannut entiseensä:) toivottavasti en nyt pilaa tätä "ääneen sanomalla":/ miehellä meinaa olla miesflunssa, ja siinä jos jossain on kuolemantauti:D

Tsemppiä Äipälle räkätaudin selätykseen ja plussan odotteluun.

On jäänyt itellä vähän kirjoteltua ja harvaksemmin lukenukin viestejä kuin ennen, mutta nykyään pysyy hyvin kärryillä, kun täällä kirjotustahti aika rauhallista muillakin. Hauska lukea, että joulukuun 2015 mammoilla monella on uusi jännittävä raskausaika jo käynnistynyt!

Me ollaan taas mökkeilemässä. Melkeempä yhtäsoittoa heinäkuun puolivälistä täällä oltu. Elokuun lopussa käytiin pari viikkoa kotona. Johan tämä mökkielämä itselle alkaisi piisaamaan... kaikki on niin työlästä kun vedet pitää pumpata ja lämmittää jne.

Otin avoimesta amk:sta pari kurssia opiskeltavaakin ja stressaan niitä jo tässä vaikka harrastusmielellä ajattelin mennä. Opiskelusta on niin pitkä aika että vaatii ooettelua se opiskelu ja aikaahan ei pojan kanssa ole kuin nukkuma-aikoina... mutta mielenkiintoista on!

Poika ryömii kovasti mutta muuten ei liikuta eikä istu ilman tukea. Heilahtaa heti mukkelismakkelis. Suuhun tuppaa menemään kaikkea mahdollista joten pitää olla silmä kovana etenkin täällä mökillä ettei tukehdu tuohenpalasiin tms.

Metsäläinen, mä kerkesin jo ihmettelemään missä luuraat, mutta kiva että tulit viimeisimmät kuulumiset kertomaan! :)

Takaisin