Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olisko apua koittaa ihan jotain osmosalin tyyppistä, varmistamaan nesteytys? Josko se alkais maitokin maistumaan kun tervehtyy?

Tänään juonut 200-300ml maitoa ja 4dl löysää sosetta joten varmaankin tarpeeksi nestettä saanut alas, pissaa tulee ja tyttö on virkeä... Ajattelin huomenna kokeilla "sosemehua" ja jos ei sekään onnaa niin sit käyn ostamassa sitä "ripulilääkettä" just sitä mikä nesteytyttää nimeä kun en muista:/
Terveenä ollessa siis meillä juuaan semmoinen 700ml vähintään ja ruuat päälle niin tämän hetkiset määrät tuntuu kamalan pienelle:( että kun en tykkää yhtään kun lapset sairastaa:,(

On se kyllä. En tykkää itekään...joo just sitä ripulilääkettä tarkoitin mut en tiedä niiden nimiä enää... Meillä kans juodaan hyvin normaalisti, sellanen 800ml on kyllä paska fiilis jos alle 6 menee... Toivottavasti menis nopeasti ohi!!!

Äippä x4, mitään vinkkiä en osaa sanoa, mutta hyvä jos pissaa tulee normaalisti ja tyttö virkeä. :) tsemppiä! Meillä kun poika juo normaalisti vaan 300 - 400ml maitoa päivässä...

Turvaistuimista oli puhetta, meillä on Klippan Triofix Recline - merkkinen istuin, jossa poika viihtyy hyvin. :) mies meni lastentarvikeliikkeessä käymään ja kysyi myyjältä mitä suosittelee, ja kyseistä merkkiä oli suositellut, joten lopulta kyseinen istuin lähti mukaan.

Voi että, paranemista teidän Sannille Äippä! Auttaiskohan, jos koettaisit aina unisena hivuttaa vähän ekstrajuotavaa?

Meillä hommattiin aikanaan esikoiselle Cybexin Pallas 2fix palkki-istuin. Nykyään se on käytössä turvavyöistuimena. Muuten ollaan oltu tyytyväisiä, mutta erityisesti talvella meinasi vähän hirvittää, että onko se muksu tarpeeksi tiiviisti siellä, kun ei niitä toppakamppeita voinut lyhyemmillä matkoilla alkaa riisumaan. Pidemmillä sit laitettiin fleecekamppeissa hyvin lämmitettyyn autoon. Nyt sitten on pohdinta täälläkin, et minkä tolle kuopukselle hankkii. Hinnat tuntuu kaikissa olevan niin hirmuisia, että ahdistaa jo pelkkä miettiminen :O

Sanokaapa muuten muut, jotka vielä imettää ja kuukautiskierto palannut takaisin kuvioihin, että aiheuttaako tää hormonicoktail mitään oireita? Musta tuntuu, että kärsin pms-oireista sekä oviksen, että menkkojen aikaan o.O Esikoisen aikaan meni kans kroppa ihan sekaisin ja ne pms:n aiheuttamat mielialanvaihtelut oli niin kamalia, että olin ihan hirveessä lamaustilassa aina useamman päivän :O Toivottavasti nyt ei ihan samanlaista sekoilua tule... Ärsyttää vaan, kun mahakin reagoi ja menee aivan sekaisin, väsyttää, päätä särkee ja kaikki kyrsii, vaikka ovulaation aikaan pitäis muka olla onnensa kukkuloilla ja himojen huipulla :D Kuopus on vielä enemmän tissitakiainen kuin esikoinen, että en tiiä kuinka kauan tässä menkat-imetys-limbossa pitää kitua o.O Itekin kun vaan haluais nauttia imetyksestä kun se ei enää oo hirveetä säätämistä...

Meillä poika menee kyllä vielä jonkin aikaa kaukalossa ihan hyvin, joten en sen puolesta pelkäisi palkkia, varsinkin kun sitä jo liikkeessä sovitettiin. Cybexit ilmeisesti tilavampi kuin toi kiddy eli jos piankin vaihdetaan, niin niistä se olis sitten kiddy. Pitkään jos vielä kaukaloon mahtuu, niin se cybexikin kävis. En tiedä.. vähän innostaisi kyllä tuo palkki ihan silläkin, että se kiddy vaikutti aika edulliselta...

Me kans aikanaan päädyttiin Kiddyyn kun oli hyvin menestynyt testeissä ja oli edullinen. 18kg painoraja, joten vielä matkusti toi keskimmäinen 5-vuotiaana siinä, hyvät on säädöt :) Talvella meillä ei välikerrosta autoon pueta ollenkaan, otetaan mukaan jos tarkoitus ulkoilla kylmässä, että palkki mennyt sen puolesta ihan tiiviisti. On se tullut kokeiltuakin, että muksu paikallaan ja yritetty nostaa siitä pois, ei sieltä pääsis irtoamaan ellei jalat katkea murskaksi :D

Meillä kans talvitintti tuo sama istuin, ja ollaan tykätty, ei mitään moitittavaa. Ainoa on se, olisin halunnu että sen istuimen saa enemmän makuuasentoon "vauhdissa". Mutta eipä me pitkiä matkoja ees matkustella kuin tosi harvoin.

Poodle mä en kyl imetä mut mun pms oireet on vaan pahentunut joka raskauden jälkeen:o menkkojen pitäisi alkaa (toivottavasti ei;)) tasan viikon päästö ja maha kun ilmapallo, vituttaa, itkettää,paleltaa ja oon muutenkin kamala hormooni hirviö:/Tämä kaikki siis oviksesta->menkkoihin...Huoh:/ voi kun noi olis raskaus oireita...

Mulla kans jokaisen raskauden jälkeen pahentuneet pms-oireet... Turvotusta kertyy kolmisen kiloa, päätä särkee, vituttaa, väsyttää, selkää särkee yms ihanaa! Oviksen aikaan mulla järkyttävä pahoinvointi ja päänsärky, että ei sekään herkkua ole. Kierrot onneks pysyneet melkolailla tasan 28 vrk:ssa.

Mulla rupesi ennen kuopusta jo tasaantuun noi menkkasekoilut, mutta tässä sitä taas mennään :/ Silloin esikoisen jälkeen mietin jopa että uskaltaako noita lapsia enempää ees yrittää kun se imetys+menkat yhdistelmä ja varsinkin sitten imetyksen lopettaminen on niin karseeta :O Mut jospa se auttaisi ku on kerran käyny sen rumban jo läpi ja tietää, mistä ne kaikki oireet johtuu...

Ja se on tosiaan kans ihmeellistä, miten paljon nuo pms-oireet muistuttaa raskausoireita... Mäkin tein hermorauniona useammat raskaustestit ennen noita ekoja menkkoja kun hajut etoi ja mahaa repi :D Mutta toivotaan Äippä et sulla on nyt kyseessä ihan real deal, eikä menkkoja kuuluu ;)

Mulla on joka raskauden jälkeen menkat tulleet kamalammiksi, siis vuoto runsastunut. Nyt imetän tosi tiiviisti, joten mulla ei ole vielä menkat alkaneet ja en todellakaan niitä kaipaa. Kauhulla odotan kun alkavat.

Mullakaan ei oo vielä menkat alkanu. Olihan silloin niissä 3kk jälkivuodoissa tarpeeksi :D

Oi ihana kun nyt on mulla alkanu vasta tulee pms oireita raskauden jälkeen vaikka menkat ollu jo monta kk. Ja jotenkin nyt vauvan känkkäränkkäpäivä ja pms niin huhhuh. Aivan hirvee päivä ollu. Ja kun ittee taas vähän harmittaa ettei tärpänny ja plaah. Ja yö meni selkäsäryn kanssa ja töihin paluu ahdistaa ja meneillään olevat yt:t. Eikä kaupoissa myyty enää pyörään lasten istuimia koska syksy. Että näitä päiviä tänään :(

Sorry avautumisesta.

Me ostettiin pyörään semmoinen peräkärry. Kyllä oli mahtavaa sillä käydä kirjastossa ja poikakin nukahti sinne samantein, et ei tainnut olla epämukavaa sillekään :) Uskallettiin jo ottaa käyttöön kun poika on niin jäntevä ja istuu ihan tukevasti.

Me ostettiin pyörään semmoinen peräkärry. Kyllä oli mahtavaa sillä käydä kirjastossa ja poikakin nukahti sinne samantein, et ei tainnut olla epämukavaa sillekään :) Uskallettiin jo ottaa käyttöön kun poika on niin jäntevä ja istuu ihan tukevasti.

Takaisin