Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on kans koko ajan ihan sairaan kuuma, silti pakko nukuttaa poikaa pitkähihainen paita ja housut jalassa kun herää sitten "viileään". Makkarissa on kuitenkin se 22-23 koko ajan ja meillä lämmitys menee päälle kun ulkona on alle 15 astetta. Mut ihan liian lämmintä on kyllä sisällä. Tosin talvella menee niin että muuten on lämmin mut sit lattia on kylmä. Hiukan hirvittää miten tuo pieni tarkenee... Suurimman osan ajasta kuitenkin lattialla. Pitää varmaan muuttaa yläkertaan talveksi, siel on aina kuuma :D Meillä ollaan jo hiukan raejuustoa maisteltu ja juustoa, kyllä se vaan maistuisi :D ei siis joka päivä, mut sillon tällöin.

Meilläkin maistettu juustoa ja se oli herkkua:p eilen maisto lusikallisen mun rahkasta (maustamaton) ja se vasta olikin herkkua, suuttu kun ei saanu kun vähän:D

Meillä ollut nyt melkein kuukauden ajan vain nokkamukit käytössä. Semmoiset NUK:in pehmeänokkaiset nyt aluksi käytössä ja myöhemmin lisäksi kovanokkaiset. Mahdollisimman nopeasti siirrytään sitten lasista juomaan :)

Meillä hörpitään suoraan lasista (avustettuna) tai sitten kovanokkainen nokkamuki käytössä. Ärsyttää vaan kun sitä ei saa pestä koneessa. Pehmee nokkakin meillä on mut lähinnä vaan puree sitä, se on siis käytössä lähinnä vaan reissuilla kun ei vuoda kassiin.

Meillä nokkamuki, mutta usein kyllä hörpätään ruuan jälkeen suullinen vettä ihan tavallisesta lasista. Tietysti auttaa tarttee, ettei lasit hajoo.

Nukin silikoninokkamukista meillä juodaan ihan omatoimisesti.
Ja tosta tissin puremisesta. Meillä tyttö yritti pari kertaa purra mut mä karjaisin tosi kovaa(sattu kyllä sikana). Yhden kerran tuli sit itku ja sen jälkeen ei oo yrittänytkään purra. Ja imetys sujuu miellyttävästi molemmille nyt..

Nukin mukista tulee vaan imemällä, kyllä tuo välillä hakkaa ja kääntelee mukia miten sattuu ja pysyy maidot sisällä :D Aluksi ihan sylissä juotettiin siitä, sit syöttiksessä, sit sai ihan itse yrittää ja autettiin vähän hiffaamaan miten pitää kallistaa, jotta saa maitoa. Viikko suunnilleen meni ja oppi itse juomaan. Kyllä on ruokailut helppoja kun koko porukka voidaan keskittyä omiin syömisiin :)

Pitääpä käydä katsomassa tolle sannille noita nukin mukeja... Vois varmaan toimia vähä parempia kun noi meidän aventin/ikean nokkamukit:)

Meillä juodaan pullosta, nokkamukista, mukista. Ei meillä ainakaan ole mikään hoppu niitä pois saada... Eiköhän se siitä sitten kun on sen aika. Ikean nokkamuki, mam ensimuki ja joku muukin oli vielä mut en muista nimeä...

Meillä on semmonen Mamin(?) pillimuki, kun ei tuo tytsy oo huolinut koskaan kunnolla pulloa ja nokkamukin kans meni ihan jyrsimiseksi. Ystävä sitten vinkkasi, että pillimuki vois auttaa ja sen tosissaan sit hoksasi! :) Tuossa on semmonen pehmeä silikoninen imuosa ja tippalukko, ettei vuoda miten sattuu. Aina välillä annetaan vettä, mutta yleensä imetän ruoan päälle kun tuo kuopus on niin minikirppu. Oon aatellu et ei uskalla vedellä mahaa täyttää vaan yrittää sit maidolla tankata vielä vähän lisäenergiaa.

Meillä mennään lapsen tahdilla, syö kaiken ruokansa itse ja nyt saa juoda maitonsakin itse :) Imettäessä saisi itse säännöstellä juomisiaan ja nyt se taas onnistuu nokkamukin kanssa helpommin. Syömiset ja maidon juomiset tapahtuu vain ruokapöydässä, joten siksikin helpompaa nokkamukin kanssa. Ollaan myös siirrytty juomaan jääkaappikylmää korviketta, helpottanut kun yks yö puhkesi 3 hammasta...

Meillä syödään edelleen ensin tissi ja sitten ruoka. Ruoan kanssa saa vettä nokkamukista. Meillä on kaksi tupperin pehmeänokkaista mukia ja veljen lapsien käytössä ollut vanha kovanokkainen mam. Nyt kyllä mennyt syömisen kanssa vaihtelevalla järjestyksellä tuon puremisen takia. Jos vaan puree, niin ei tuu maitoa, ruoan jälkeen voi kokeilla uudestaan. Niinpä vaan ei eilen illalla esimerkiksi poju saanut kuin puuron. Hyvin pärjäsi klo 4:30 saakka ja sit olikin jo kova nälkä. Toivotaan nyt, että tää pureminen loppuisi...

Sipulia lohkoo vaikka sukkaan ja laittaa kohotetun sängyn päätyyn. Keittosuolatipat+niistäjä, riittävästi juomista, vaikka vähän kerralla, kunhan juo. Sauna/höyryhengitys. Pystyasento, että jos on kantoliinaa/-reppua, niin siinä mahdollisimman paljon. Paranemisia!

Voi kurjuus, poika on taas räkätaudissa vaikka vasta kuukausi sitten sairasteltiin. :arghh: Yöllä heräsi kerran huutamaan kun oli niin tukossa, onneksi loppuyön nukkui hyvin. Pikku potilas, toivottavasti mahdollisimman vähällä selvittäisiin.. :sad001

Takaisin