Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten jos aloittaisit omat uudet perinteet juhannukselle? Joihin ei alkoholi kuulu. Sovitte vaikka perheen kesken että tietokoneet / puhelimen räpläykset pois ja yhteisiä lautapelejä ja grillausta tilalle . Hyviä muistoja entisten tilalle :)

Ja mun mielestä on kivaa, että te kaikki ootte täällä. Yhdenkään en toivoisi poistuvan. Ja kamalaahan se olisi jos me kaikki oltais samanlaisii ja mielipiteet ja muut ihan samanlaisia. Näin on hyvä, mutta jätetään nahinat vähemmälle ja yritetään ymmärtää toisia ja ajatella niin ettei kukaan varmaan tarkoituksella halua toista loukata.

Äityli nyt vinkkiä kaivataan, kun nää ei halua sille potalle mennä! Varsinkin tää meidän 3,5v, se kyl pissin tekee pottaan mutta kakkaa ei... Sitten tää meidän 2,5v ei oo edes halukas koko potalle:/ palkinto tarrat käytössä... Vinkkejä siis:)!!!

Meillä sama, että etupää ja takapää jo ryömisi, muttei yhtäaikaa :D joko on pylly ilmassa, mutta nenä lattiassa tai sitten komeasti koko yläkroppa ilmassa mutta jalat pötkönä lattiassa. Kyllä se siitä.

Mä oon kanssa tosi paljon tykännyt teidän juttuja lukea ja omia juttuja myös jakaa. Toivon mukaan en ole kenenkään tunteita loukannut, ei ole todellakaan sellainen ollut kertaakaan tarkoituksena. Töykeät viestit pistää täälläkin harmittamaan...

Meidän pojalle tuli puoli vuotta täyteen tiistaina ja neuvolassa oli paino 7020g (6910g 5kk) ja pituus 67cm (65,5cm 5kk). Painoa siis himpun verran vaan tullut. Neuvolatäti ei ollut huolissaan, mutta kehotti aloittamaan edellisten kiinteiden lisäksi aamupuuron. Mulla tietty iski huoli, että saako tarpeeksi maitoa, kun ei paino nouse. Hyvin siis syö tissiä ja kiinteitä, tuntuu vaan, että niitä kiinteitä söis niin kovin mielellään, että onko sitten nälkäinen?? Inhottavaa, kun periaatteessa oon koko tämän ajan luottanut tisseihini, mutta aina välillä se pelko ja epävarmuus iskee...

Ja siis kun tiedostan kyllä, ettei maito tässä vaiheessa vaan lopu. Eikä sen kai pitäisi niin haitatakaan, jos kiinteitä mielellään syö, kun niitä tarkoituskin on syödä...

Äippä ei mulla ole hirveesti vinkkejä antaa. Me otettiin vaan päivällä vaippa pois, pistettiin pikkuhousut jalkaan ja sanottiin, että nyt olisi tarkoitus käydä potalla pissalla. Muutamat pisut tehtiin housuun, mutta äkkiä ne hiffas, että jos ei mene potalle, niin on aika märät oltavat hetken aikaa. Sitten vaan vaihdettiin kuivat ja kannustettiin potalle. Meillä kaikki oli kyllä innostuneita potalla käymisestä. Alkuun pidettiin aina wc:ssä valot päällä ja ovi raollaan, niin sinne pääsivät nopeesti kun hätä iski. Kakkaa eivät tehneet ikinä housuun.

Joulumasu täältäkin jo hyvää syntymäpäivää vähän etukäteen, ettei unohdu :)

Talvitintti kohta teillä ehkä jo konttaillaan :)

Meijän neiti nostaa vaan pyllyn ylös, mutta nenä kyntää maassa tai sitten nousee suorille käsivarsille, mutta sillon on kyllä pylly alhaalla.

Joo pikkarit meilläkin käytössä oli sillon kun opeteltiin kuivaksi (isommat siis toki). Niihin oli ällöä kakata ja pissata, olihan se työlästä lattioita luututa mut melko äkkiä hoksattiin kun jotenkin alkoi velmuilla tai muuta että nyt on kakkahätä tai pissahätä. Lapsi huomaa sen helpommin ilman hyvin imevää vaippaa... Olettaisin näin.

Meillä juhannukseen kuuluu grillaus, erilaiset ulkoleikit/pelit ja yleensäkin yhdessäolo. Illalla saatetaan ottaa yhdet oluet tms kun lapset nukkuu.. Niin ja monesti on käyty juhannuksena myös onkimassa.
Pikaista paranemista sairastelijoille!

Heippa joulukuiset!

Huomasin, että täällä on käyty kärkästä keskustelua ja mielet ovat pahoittuneet puolin ja toisin. Riita on kuitenkin ilmeisesti ja kaikeksi onneksi laantunut, mutta muistuttelisin, että pidetäänhän keskustelu jatkossakin kohteliaana. :pompus:

Mullakin on sellainen ajatus että ei lapsen nähden olis koskaan humalassa, ei itse eikä muutkaan. Meillä onneks on ollut perheessä niin että ei oo humalaisia joutunu katsomaan, omia vanhempiaan siis. Äiti ja isäkin aina juonu tyyliin saunaoluen kerran viikossa, puoliks. :D Sisko kyllä menikin sitten viimeistä myöten hunningolle ja menehtyikin päihteisiin jo neljätoista vuotta sitten parikymppisenä. Mutta ei enempää synkkiin aiheisiin, toivottavasti teillä varsinkin Angelique on oikein mukava juhannus! :) ja kaikille muillekin hyvää jussia täältä mökiltä. :)

Ilta on pakkailtu kamoja viikon reissua varten ja koti siivottu, huh. Aamulla siis nokka kohti Vuokatin mökkiä. Ajattelin myös pitää juhannuksen taukoa tästä (saas nähdä onnistuuko :p), joten toivotan kaikille oikein ihanaa juhannusta! :smiley-angelic003

Takaisin