Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äityli86 meillä kylvetään 20-30 min kerralla. Neiti on varsinainen vesipeto :) kun vesi kylmenee liikaa, niin lasken tulpasta vähän vettä pois ja lisään uutta lämmintä.

Niin ja onnea uutteen kotiin jo muuttaneille ja tuleville muuttajille :) Olispa meilläkin uusi, isompi koti luvassa, mutta pitää vielä odotella sitä lottovoittoa, kun pks haluaa asua :D

Täällä oli jotain keskustelua nukuttamisista yms. Mä olin ennen lapsen saantia aika vahvasti sitä mieltä, että ei se lapsi itkemällä rikki mee ja ei pidä opettaa oleen liikaa sylissä tai joka kitinään reagoida tai ees vieressä nukuttaa, jotta oppisi olemaan itsekseenkin.

Noh, käytäntö onkin sit ollut ihan eri
:D

Vieressä nukkuminen oli aluksi kaikkein helpointa kaikille, vaikka refluksin helpotettua sakeuttajan jälkeen saatiinkin siirrettyä pääosin omaan sänkyyn, jolloin kaikki nukkuu normaaliöinä paremmin. Itkuöinä sovelletaan tilanteen mukaan :) Lapsi nukkuu tilanpuutteen vuoksi toisessa huoneessa ihan makkarin ovella eli näköyhteys silti. En itse näin pientä erottaisi vielä vallan omaan huoneeseen, kun ihminen on laumaeläin :) Olis isompikin lapsi kiva pitää lähellä, mutta taitaa mennä parisuhde edelle ja otetaan oma rauha joskus siinä kohtaa, kun yöt alkaa oleen säännöllisesti kokonaisia. Toisaalta eipä tuo herää, vaikka siinä "parisuhteiltaisiinkin" ;)

Itkuun reagoin aika herkästi, sen laadusta riippuen. Ja nukutan silitellen / sylissä, jos ei muuten rauhoitu. Syli on pojalle edelleen tärkeä, vaikka nyt on alkanut valloittamaan maailmaa, kun oppi ryömimään kunnolla. Nopea sylittely välillä vaikka liinassa ja pian taas akku ladattuna omaan touhuun :)

Koti ja läheiset ihmiset ovat lohtua ja turvaa, joiden avulla voi sitten kohdata julman maailman. Mun ei ole tarvetta "karaista" lasta kohtaamaan vastoinkäymisiä. Haluan itsekin rakkailtani kannustavaa hyväksyntää ja syliä. Käytöstavat ja toisten huomioonottaminen syntyy kotona ja tottakai kielletään ja komennetaankin, jos tarvetta.

Eri persoonille sopii eri jutut. Kuitenkin toivon, että kaikki oppis näyttään rakkautta lempeästi niin teoin kuin sanoinkin tässä jäyhässä Suomen kulttuurissa :) Niin omiaan kuin muitakin kohtaan.

Peace kaikille näin pride-viikolla :)

Miten te jaksatte kylvettää 15 minuuttiakaan??? Meidän poika kans melkoinen vesipeto, mutta ei siinä lattialla jaksa kyykkiä/olla polvillaan kovin pitkään. Vaikka nostais saunanlauteellekin ammeen, niin ei sitä kyllä jaksa niin pitkään toista vedessä roikottaa. Vai pitäiskö? Meillä kylpy on ollut sellainen max. 5min riemu...

Air kyllä se 5 minuuttiakin hyvin riittää :)
Mä jaksan hyvin kyykkii sen 20-30 min joka kylvyssä menee, välillä olen polvillani. Neiti kyllä ruiskii niin paljon, että mä olen melkeen yhtä märkä, kuin kylpijä :)

Meillä ei ole kylvetty pitkilleen. Just tuon kyykkimisen takia. Suihkussa mieluummin käytän ja lisäksi kerran viikkoon uimahallissa pulikoimassa. Se on kyllä maailman parasta puuhaa pojan mielestä .

Meilläkin jokailtainen kylpy kestää ehkä max.5min. Meillä on tosi hyvä amme jossa kylpytuki itsessään, niin ei tarvii ite pitää kiinni ollenkaan kun kylvettää. Katsoo vaan että pysyy paikallaan ettei luisu. Meilläkin poika roiskuttaa vettä niin et ite on aivan läpimärkä joka kerta :D Sillai pyllyä nostaa ja läsäyttää kunnolla vedet sivuilta :D
Ok Baby Onda-amme, suosittelen! :)
https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Vauvanhoito/Kylpeminen/OK-Baby-Onda-Amme,-Valkoinen.html

Näyttää hyvältä kimallus! Meillä muumi amme ja kylpytuki ja vielä jalatkin ja silti sattuu selkään.. joku 5min meidänkin kylpyhetket about

Osaatteko kertoa kokemuksesta tai muuten vaan että millonka kuukautisten pitäsi alkaa? Minulla ei olis mitään vastaan vaikka vielä olisivatkin jonkin aikaa poissa, mutta olisihan se kiva jonkin näkönen haju asiasta saada. Ei tullut mieleen kysäistä neuvolatädiltä

Jemina, meillä Brion Primo turvakaukalo. Päätin vielä kuvankin ottaa. :)image.jpeg

Meillä kylvetään 15 - 20 min kun tuo poika on niin vesipeto. :) enhän mä tommosia aikoja jaksaisi vieressä kyykkiä, mutta meilläkin käytössä kylpytuki niin helpottaa kummasti!

Taitaa olla kolmas hammas tulossa, ylös näyttäisi tällä kertaa tulevan. Kuolaa tulee ihan hirveästi ja kädet menee taas samaan tapaan suuhun kuin ensimmäisten hampaiden aikana. Toivottavasti kovilta rutinoilta säästyttäisiin. :nailbiting:

Osaatteko kertoa kokemuksesta tai muuten vaan että millonka kuukautisten pitäsi alkaa? Minulla ei olis mitään vastaan vaikka vielä olisivatkin jonkin aikaa poissa, mutta olisihan se kiva jonkin näkönen haju asiasta saada. Ei tullut mieleen kysäistä neuvolatädiltä

Jos oikein muistan, mulla alkoi kuukautiset noin 1 - 1,5 kk synnytyksen jälkeen. Ei meinaa enää muistaa niin pitkälle. :bored:

Imetätkö vielä? Mulla aiemmin alkanut parin kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisesta. Nyt imetän yhä ja kuukautisista ei tietoa ainakaan vielä, eikä ole kyllä ikävä niitä.

Mulla ei kaukalosta enää hajua mut ainakaan tossa normi-istuimessa ei hikoilla sen erikoisemmin. Kai sitä jonkin verran hikoilee itse kukin autossa jos on tiivis penkki.
Meillä kylpytuki ja suihkussa ollaan muutama minuutti. Vesilaskut on muutenkin melko korkeita. Ongelma on se että alkaa olemaan pieni se kylpytukikin ja poika yrittää ponnistaa siitä ylös. Kunhan oppis istumaan niin alkaa uudelleen noi ammekokeilut. Tähän asti amme aiheuttaa vaan ison paniikin vaikka pitäisin istumassa. Mutta suihkussa on hauskaa...

Ei oo kuukautisia vielä näkynyt (ihanaa). Lääkäri sanoi, että yleensä vähintään 4kk menee imettäessä, ennenku alkaa. Kaverilla meni 11kk. Eli varmaan aika yksilöllistä.

Meillä kylvetään vain kerran viikossa. Kainalot yms taipeet pyyhitään ja kädet pestään päivittäin. Iho voi oikein hyvin, pari kertaa joku ruoka laittanut pepun aluksi punoittaan. Sinkkivoide on auttanut heti.

Meilläkin siis tuo sama Brion Primo kaukalo ja meillä siinä kyllä hikoillaan. Varmaan ihmisestä kiinni et onko hikoavaa tyyppiä vai ei. Meillä poika taitaa olla tullut minuun kun hikoilee tosi helpolla.

Imetän juu vielä. Toivottavasti ainakin jouluun asti. Sitten voisin jo ottaa tissit "takaisin" itselle. Mutta katsotaan miten käy. Eikä tosiaan väliksi vaikka kuukautiset pysyisivätkin poissa jonkin aikaa vielä. Kivempaahan tämä on kuin leikkiä veriputousta joka kuukausi.

Meillä kylvetään pari kertaa viikossa, ehkä kymmenen minuuttia kerrallaan. Mulla on sellanen jalallinen amme jossa tuki pohjassa niin on kätevä eikä tarvi kyykistellä, mulla on muutenki selkä helposti tohjona. Pidän kyllä vähän kiinni kädestä kun toinen istuu ammeessa, kun ei vielä ihan pysy itse. Ja myös pesen taipeet ja kainalot ja kaulan alta ja kasvot päivittäin kostealla pyyhkeellä kun on aika hikoilevainen tapaus. Me ollaan vielä mökillä, huomenna kotiin taas...ei olla uskallettu kukaan tänään oikein käydä ulkohuussissa kun portaiden alla on järkyttävän kokonen kyy pitämässä sadetta! :D

Meillä kylvetään normaalisti pari kertaa viikossa ja välillä käydään myös suihkussa kylvyn tilalta. Lämpimillä säillä välillä useammin, kun hikoilee sillon paljon. Varmaan 5-10 menee kylpykerralla. Meillä on hoitopöydässä amme, jossa on ollut vielä kylpytuki niin on päässyt helpolla aiemmin. Nyt on vaan pitänyt jättää kylpytuki, ku neiti yrittää kans pönnätä ittensä siitä pois.

Neiti tainut isältään periä ton hikoilun, koska hikoilee muutenkin kuin turvakaukalossa. Ostettiin se besafen izi combi istuin, joka oli viimeinen kappale sillo kaupassa.. kotona huomattiin, että se oli jo valmiiksi rikki :eek: saatiin sit vaihdettua maxi cosin two way pearl istuimeen, joka loppupeleissä vaikuttaa paljon paremmalta.

Meijänkin pitäis kohta turvaistuin ostaa, alkaa kaukalo jäädä niin pieneksi ja kun poika osaa jo hyvin istua. :)

Ei voi muuta kuin ihmetellä mihin tämä aika menee, ensin sai ihmetellä miten vaippakoko kasvaa niin nopeasti, miten nopeasti vaatteet jää pieneksi, syöttötuolia ei aikoihin tarvisi, turvakaukalolla pärjäisi piiiiitkään, mutta ei, niin nopeasti nämä pienet kasvaa. :sad001

Takaisin